Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-09-14, 17:29   #45496
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
finns det någon app eller hemsida där man kan få ett tillfälligt virtuellt telefonnummer? Tex för att kunna ta emot ett sms? Vissa hemsidor kräver nummer men vill inte använda mitt riktiga
Kan du inte bara köpa en sån becknarlur för det?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-14, 17:56   #45497
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Reg.datum: Oct 2008
En sak som jag gått och klurat på:

De flesta människor ogillar ju att höra ljudinspelningar av sin egen röst. Det skall ju tydligen handla om att man normalt sett inte hör sig själv på det sättet, eftersom ljudvågorna ifrån den egna rösten dämpas av de olika benen som finns inuti huvudet.

Men hur funkar det för enäggstvillingar? De borde ju vara vana vid att höra "sin" egen röst... Är det mindre jobbigt för dem att höra ljudinspelningar av sin egen röst?
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-14, 18:05   #45498
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Men hur funkar det för enäggstvillingar? De borde ju vara vana vid att höra "sin" egen röst... Är det mindre jobbigt för dem att höra ljudinspelningar av sin egen röst?
Hur skall jag veta ifall det är mindre jobbigt, tänk om det skulle varit ännu värre annars?

Men jag gissar på NEJ. Det är jobbigt. Antagligen lika mycket.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-18, 10:37   #45499
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Är det bara jag, eller smakar smaksatta Pepsi MAX likadant som vanligt Pepsi MAX? Jag har testat lime och citron…
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-18, 22:20   #45500
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Är det bara jag, eller smakar smaksatta Pepsi MAX likadant som vanligt Pepsi MAX? Jag har testat lime och citron…
Inkorrekt, Pepsi Max Lime smakar rengöringsmedel.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-18, 22:33   #45501
Ekko
Registered User

Reg.datum: Sep 2015
Citat:
Ganska tydlig skillnad på dem skulle jag säga. Är t.ex limearom i pepsi max lime, pepsi max citron innehåller t.o.m lite citronjuice. Tycker smakerna i båda fallen skiljer sig hyfsat mycket från vanlig pepsi max.
Ekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 07:19   #45502
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Också ett sätt att säga att man fått bestående men av covid...

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 07:36   #45503
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.

Illustrerade mannens avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:

De flesta människor ogillar ju att höra ljudinspelningar av sin egen röst. Det skall ju tydligen handla om att man normalt sett inte hör sig själv på det sättet, eftersom ljudvågorna ifrån den egna rösten dämpas av de olika benen som finns inuti huvudet.

Jag levde med ena halvan av ett enäggstvillingpar i tio år. Hon menade att hennes systers röst inte lät exakt lika som hennes egen. Men alla andra tyckte det. Hon tyckte inte om att höra sin röst inspelad - hon menade att den varken lät som hennes egen eller hennes systers.
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 08:17   #45504
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Också ett sätt att säga att man fått bestående men av covid...
Fan, trodde jag hade klarat mig.

Citat:

Min bror (ej tvilling) och jag har exakt likadana röster, men jag tycker ändå det är obehagligt att höra mig själv på inspelningar. Tycker jag låter nasal och pratar alldeles för fort.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.