Citat:
Ursprungligen postat av sebok
|
Ibland får man för sig att det bästa att äta är vad man alltid gjort. Med kanske en morot och lite broccoli.
Sen inser jag att "vad man alltid gjort" är en tämligen öppen fråga.
Men visst jag inser att allt vi äter eller gör ger oss cancer.
Jag skulle dock aldrig ta några studier gjorda på människor i USA på allvar. Dom har trots allt fortfarande bly i vattnet och alla kemiska företag har kunnat dumpa precis vadsomhelst närsomhelst.
Och innan någon påpekar att vi har våra problem också så vill jag ändå säga att dom är en magnitud bättre. Men inte skulle jag vilja bo bredvid en gammal brandstation.
När jag gick i småskolan hade vi en årlig demonstration hos det frivilliga brandförsvaret, dvs vår lokala frivilliga brandstation. Dom brukade vanligtvis trycka ut två kubikmeter skum på en eld. Mitt i samhället, inte en själ tänkte på var det gick efter.
Men dom sa ibland att vi skulle hålla andan.
Sen är det ju inte ett skit gentemot vilken gödsel som trycks in i jordbruket nuförtiden. Men där finns det ju åtminstone små kontroller.
Microplasterna kommer få oss att gå fullkomligt idiocracy ändå så varför bry sig om sånt.
Så cancer får vi nästan alla. Problemet är att vissa få får inte. Och därför när vi alla det lilla hoppet och gör för lite.