Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kalorirestriktion + träning är bäst för att gå ned i fettvikt och bevara muskelmassan.
Perdiodisk fasta + träning är näst bäst. Allra bäst för att bevara muskelmassan hos kvinnor.
Keto + träning är sämst för både fettförlust och för att bevara muskelmassan.
https://www.mdpi.com/2072-6643/16/17/3007
|
Jag förstår vad du menar med det du skriver men i många fall är det skitsnack för att vara rak och missvisande för att vara trevlig.
Jag betvivlar inte att det kan finnas studier som visar resultatet du skriver.
Det jag hävdar, med rätta, är att många inkl mig inte klarar av att hålla en kalorirestriktion + träning under så många månader som krävs för att det skall bli verkliga rejäla resultat.
Kalorirestriktion + träning är oerhört mycket sämre för dom som inte kan hålla den jämfört med min underkur som var keto + träning för dom som kan hålla den.
Med Keto + träning kunde jag busenkelt få i mig hästadoser av finfint animaliskt protein med högt lecininnehåll och allt annat gott. Och äta mig mätt och belåten på ca 1500 kalorier om dagen. Fett, ost och grädde är inte fel när man går på diet och har sug efter allt.
Jag gick 1 tim powerwalk om dagen samt 1.5 tim stenhård styrketräning till failure, bro split, 6 dagar i veckan. Varje muskelgrupp 2ggr i veckan alltså.
På 10 månader gick jag ner 45 kilo och byggde så mycket massa så egna släkten undra om jag tog steroider (det gjorde jag inte).
Så Keto + träning var över all förväntan. Hade jag kört kalorirestriktion + träning så hade det kanske hållit 6 veckor och sedan hade jag fått stamkundskort på Burger King igen pga grav fethet.
Alltså kanske kalorirestriktion + träning är bäst för dom som kan hålla den i ett år. Min erfarenhet är att fler har enklare att svulla gräddost på keto som diet än kalorirestriktion. Då blir Keto de facto mer effektiv som viktnedgång och muskelbevarande metod. Eftersom fler klarar av att hålla den dieten under en längre tid.