Citat:
Ursprungligen postat av tomten1
|
Jag väljer att läsa allt som jag inte vill och säger bara att javisst så är det. Och det är därför jag är slät som en barnrumpa i ansiktet trots min ålder.
Jag säger också med övertygelse att det är för att jag inte käkat något som helst processat innan jag var 15. Föräldrarna hade sjävförsörjande gård och vi bytte med gårdarna bredvid. På sin höjd köpte vi mjölk och mjöl på ica som var 30 meter från gården. Men oftast inte då vi malde en del själva och fick mjölk från arrendatorn.
Veckopengen spenderade jag oftast på en serietidning och en fryst dubbelhamburgare dock. Det var lyx för mig.
Släkt gav ibland presenter såsom choklad och godis. Det såg jag som tråkiga presenter men visst, ibland åt jag. Dock alltid på lördagar för det är bara då man äter godis.
Jag hörde dock om kompisar som tyckte det var så roligt och köpte någon gång läsk för att äta med godiset på lördagar. Tyckte det var roligt och gott kanske någon enstaka gång.
Jag fick således aldrig något som helst sug av att köpa godis av mina egna pengar. Mådde alltid lite surt efter lördager med sånt.
Sen är ju problemet att jag nu älskar pasta och kolhydrater. För jag käkade alldeles för mycket kött som ung. Men hellre det än sockerpundare även om det är lite samma sak.