Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-12-12, 10:58   #4531
Ladugårdsdörr
Registered User

Ladugårdsdörrs avatar

Reg.datum: Oct 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
På samma sätt som S slängde de där kristdemokraterna under bussen p.g.a hur de röstat gällande abortfrågan i EU?
Utan att alls känna till just det specifika fallet kan jag ändå garantera att socialdemokraternas agerande är korrekt även här.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-12, 13:15   #4532
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Utan att alls känna till just det specifika fallet kan jag ändå garantera att socialdemokraternas agerande är korrekt även här.
Jaha, du trollar.
Gammal 2023-12-13, 09:15   #4533
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
USA:
https://heartland.org/opinion/heartl...2020-election/

Citat:
Heartland/Rasmussen Poll: One-in-Five Mail-In Voters Admit to Committing at Least One Kind of Voter Fraud During 2020 Election

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2023-12-14, 12:10   #4534
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
https://sverigesradio.se/artikel/van...affischer-doms

Citat:
Två män döms efter att de vandaliserade valaffischer under förra årets valrörelse.

De togs på bar gärning av en partimedlem från Alternativ för Sverige var ute och vaktade affischerna.

Nu döms de vid Varbergs tingsrätt.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2023-12-14, 21:57   #4535
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
https://www.svd.se/a/pQy0Go/sida-sla...nd-till-terror

"Trots att regeringen instruerade Sida att genomlysa alla biståndsinsatser i Palestina, begränsade myndigheten externa revisorers granskning till två uppdrag.

Resterande urval granskades internt av Sida, däribland genom att frågeformulär skickats ut till samarbetsorganisationer. Det krävs ingen expertkunskap för att inse att myndigheten har ett egenintresse av att framställa de egna biståndsinsatserna i god dager."

"Rapportens problem slutar inte här. Sida har avgränsat översynen till insatser som är aktiva 2023. Myndigheten har därmed utelämnat projekt med dokumenterad koppling till terror som Vänsterns Internationella Forums (VIF) understöd till det marxist-leninistiska DFLP som deltog i terrordåden den 7 oktober.

Stödet har pågått mer än 20 år, där VIF slussat 12,5 miljoner till samarbetsprojekt med terrororganisationer, diktaturer och icke-reformerade kommunistpartier världen över. DFLP var involverade i mord långt innan man började få skattefinansierat stöd från Vänsterpartiet. Organisationen är känd för Maalot-massakern 1974 då 85 judiska skolungdomar togs som gisslan och ett tjugotal mördades. "

Lite urklippt ur artikeln. belyser bara nödvändigheten återigen att vi ser över / tar bort biståndet.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-15, 18:42   #4536
Magnus N
Skånsk

"Det råder mycket stor brist på anstalts- och häktesplatser i Sverige och antalet behöver utökas från 9*000 till 27*000 inom tio år, beräknar Kriminalvården. Myndigheten planerar nu en tredubbling av nuvarande kapacitet.

– Vi går mot betydligt större anstalter och häkten, lägre personaltäthet och hårdare prioriteringar, säger Susanne Wedin, chef för avdelningen anstalt, häkte och frivård."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...tserna--0ggnkq

Förhoppningsvis ett mål som de in nå, lär behövas
Gammal 2023-12-15, 22:04   #4537
Baskagge
Registered User

Baskagges avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
"Det råder mycket stor brist på anstalts- och häktesplatser i Sverige och antalet behöver utökas från 9*000 till 27*000 inom tio år, beräknar Kriminalvården. Myndigheten planerar nu en tredubbling av nuvarande kapacitet.

– Vi går mot betydligt större anstalter och häkten, lägre personaltäthet och hårdare prioriteringar, säger Susanne Wedin, chef för avdelningen anstalt, häkte och frivård."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...tserna--0ggnkq

Förhoppningsvis ett mål som de in nå, lär behövas
Värst vad svensken blivit kriminell på sistone.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-18, 09:27   #4538
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
https://www.reuters.com/world/middle...es-2023-12-14/
Citat:
Seventy-two percent of respondents said they believed the Hamas decision to launch the cross-border rampage in southern Israel was "correct" given its outcome so far, while 22% said it was "incorrect". The remainder were undecided or gave no answer.
Då kanske de ska sluta gnälla över att civilbefolkningen dör, om de nu stödjer terroristattentatet.
Gammal 2023-12-18, 20:30   #4539
Magnus N
Skånsk

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
https://www.reuters.com/world/middle...es-2023-12-14/

Då kanske de ska sluta gnälla över att civilbefolkningen dör, om de nu stödjer terroristattentatet.
Inte för att försvara Palestinierna helt, men kan undra vilka som frågades och om folket verkligen vågade säga vad de ville etc.

Men absolut, det finns en genuin och stort hat mot Israel/judarna som folk har svårt att förstå här i väst
Gammal 2023-12-18, 20:36   #4540
Magnus N
Skånsk

Rätt roligt kolla på regeringens sida lite då och då för att se vad som sker, vad som arbetas med etc

https://www.regeringen.se/pressmedde...ingssparkonto/

"För att främja ett ökat och långsiktigt sparande remitterar Finansdepartementet i dag ett förslag som innebär att en skattefri grundnivå på 300 000 kronor för fysiska personers sparande på investeringssparkonto införs. Remitteringen kommer att ligga till grund för kommande budgetförhandlingar."

https://www.regeringen.se/pressmedde...ser-utomlands/

"En utredare har fått i uppdrag att utreda förutsättningarna för att hyra anstaltsplatser utomlands. Syftet är att få avtal på plats som möjliggör för Sverige att hyra anstaltsplatser utomlands och därmed avlasta Kriminalvården."

https://www.regeringen.se/pressmedde...r-presenteras/

"Regeringen har i dag tagit emot en utredning om hur den offentliga förvaltningen ska kunna samverka bättre genom att dela data på ett effektivt och säkert sätt. Förslaget innebär att Sverige kan påbörja bygget av en informationsmotorväg som bland annat kommer att underlätta arbetet med att motverka välfärdsbrott, öka patientsäkerheten och hantera klimatomställningen. Därför är det här ett efterfrågat och principiellt viktigt förslag."

https://www.regeringen.se/pressmedde...szoner-infors/

"En utredning har haft i uppdrag att utreda frågan om visitationszoner. Utredningen föreslår i sin promemoria att ett sådant system ska införas snarast möjligt. Syftet är att ge polisen effektivare verktyg för att förhindra sprängningar och skjutningar och att trygga allmänheten."
Gammal 2023-12-19, 14:05   #4541
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Reg.datum: Jan 2011
Bra tal! (Som vanligt)

Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-19, 16:06   #4542
lördagsgrogg
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Inte för att försvara Palestinierna helt, men kan undra vilka som frågades och om folket verkligen vågade säga vad de ville etc.

Men absolut, det finns en genuin och stort hat mot Israel/judarna som folk har svårt att förstå här i väst
Jag tycker det finns vissa paraleller till apartheid Sydafrika. Klart som fan det finns ett hat mot regimen.

Men folk som hatat i några generationer är sällan några trevliga människor. Och efter att ha levt som andra klassens människor i 75 år har man svårt att klara sig själva.

Det här sågs som en cancersvulst som bara kunde växa redan på 60-talet. Jag önskar jag såg någon lösning, på 90-talet såg jag åtminstone någon möjlighet. Numer inte någon.

Aldrig förut har väl grogrunden för terrorism varit så stor som idag. Gaza har en oerhört ung befolkning och tiotusentals terrorister föds genom detta. Något vi får leva med i 60 år framöver.

Jag skyller inte på någon sida för det är för komplext. Men hade Israel inte tillåtit nybyggarna att annektera land olagligt hade det åtminstone tagit längre tid innan krutdurken tog eld.

Olagligt men statligt sanktionerat. Smaka på den meningen och ni finner orsaker.

Och att inte låta gaza fiska är ju bara rent fördjävligt och bara för att provocera, precis som att låta alla gå igenom militära passager med visitation varje dag när dom ska till jobbet eller bara sin familjs bondgård.

Sen säger jag som jag gjort tidigare; Det kanske inte var en så jävla bra idé av Israel att skicka hundratals miljoner dollar till Hamas. För att den sekulära sidan skulle försvagas.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-19, 21:17   #4543
Magnus N
Skånsk

Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Jag tycker det finns vissa paraleller till apartheid Sydafrika. Klart som fan det finns ett hat mot regimen.

Men folk som hatat i några generationer är sällan några trevliga människor. Och efter att ha levt som andra klassens människor i 75 år har man svårt att klara sig själva.

Det här sågs som en cancersvulst som bara kunde växa redan på 60-talet. Jag önskar jag såg någon lösning, på 90-talet såg jag åtminstone någon möjlighet. Numer inte någon.

Aldrig förut har väl grogrunden för terrorism varit så stor som idag. Gaza har en oerhört ung befolkning och tiotusentals terrorister föds genom detta. Något vi får leva med i 60 år framöver.

Jag skyller inte på någon sida för det är för komplext. Men hade Israel inte tillåtit nybyggarna att annektera land olagligt hade det åtminstone tagit längre tid innan krutdurken tog eld.

Olagligt men statligt sanktionerat. Smaka på den meningen och ni finner orsaker.

Och att inte låta gaza fiska är ju bara rent fördjävligt och bara för att provocera, precis som att låta alla gå igenom militära passager med visitation varje dag när dom ska till jobbet eller bara sin familjs bondgård.

Sen säger jag som jag gjort tidigare; Det kanske inte var en så jävla bra idé av Israel att skicka hundratals miljoner dollar till Hamas. För att den sekulära sidan skulle försvagas.

Lägger en stor skuld på den Palestinska ledningen med, hade de kunnat acceptera något utav alla fredsavtal som varit på bordet hade vi kunnat ha en helt annan situation i dagsläget, samt denna massiva korruption som genomsyrar hela deras system.

Det Israel har skickat till Hamas är väl en liten del utav all världens pengar som skickats till Gaza(hamas) genom åren utan någon som helst koll på var detta hamnar etc, helt enkelt uselt hanterat.
Gammal 2023-12-19, 21:50   #4544
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg

Man har erbjudit tvåstatslösning men araberna vet att det kommer bli misär då eftersom de behöver juden för att kunna ha någorlunda levnadsstandard, men juden inte behöver dem, tvärtom klarar den sig bättre utan.
(Tydlig parallell till Sverige.)
Gammal 2023-12-20, 07:43   #4545
40plus
Registered User

40pluss avatar

Reg.datum: Mar 2019
Citat:
Lägger en stor skuld på den Palestinska ledningen med, hade de kunnat acceptera något utav alla fredsavtal som varit på bordet hade vi kunnat ha en helt annan situation i dagsläget, samt denna massiva korruption som genomsyrar hela deras system.

Det Israel har skickat till Hamas är väl en liten del utav all världens pengar som skickats till Gaza(hamas) genom åren utan någon som helst koll på var detta hamnar etc, helt enkelt uselt hanterat.
Nej Israel stötta själva aktivt Hamas under en period i början för att sekulära PLO hade blivit för mäktiga och då ansåg Israel att det låg i deras intresse att underlätta för och stötta Hamas så dom i sin tur kunde försvaga PLO. Och precis det hände, PLO försvagades och kastades ut ut Gaza.

Men planen var ganska obra för det visade sig att Hamas inte gillar Israel, who knew.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:24.