Satelliter spelar stor roll i arbetet med prognoserna. De är som ögon i rymden. Med hjälp av ett flertal instrument ombord studerar de stora havs- och landområden och samlar in information. Man använder sig av två olika typer av satelliter. Geostationära satelliter som befinner sig över ekvatorn och står stilla relativt jordytan. De täcker av samma yta hela tiden och ger regelbunden information. Den andra sorten kallas polära satelliter. De roterar i en bana som sveper över polerna med en omloppstid av ca 100 minuter.
Att med sådan här information kunna beskriva hur vädertillståndet ser utgör stommen i väderprognosen.
+31 idag, skuggan cirka 5 cm lång, solen i zenit.
Liite för varmt på svålen :-)
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Jag tror jag köper en sån här o testar istället.
Den har tre lägen, så borde inte nödvändigtvis låta som ett propellerplan på lägsta då...
Och själva fläkten fästs med en mutter, istället för att man ska trycka precis allt man orkar i flera sekunder innan den till slut pressas på plats.
Borde ge rakare/stabilare infästning och mindre vibrationer.
Den här var guld!
Mycket bättre än den lilla på 23cm från Classe.
Även på lägsta hastighet så blåser den rejält, men det blir liksom mer utbredd blåst och inte lika fokuserat/intensivt.
Och så är ljudet mycket mer lågfrekvent och behagligt, även om den är långtifrån tyst!
Fläkten vobblar en del så det blir en del vibrationer, men det verkar va så det funkar med dessa "billiga" fläktar som man trycker/skruvar ihop själv.
Inga stora problem utan det verkar funka bra ändå
En bra deoderant är viktigt så här års. Känner mig äcklig bara några timmar efter applicering! Kan någon rekommendera en produkt som håller stanken stången i många timmar?
Doctors are always changing their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!
En bra deoderant är viktigt så här års. Känner mig äcklig bara några timmar efter applicering! Kan någon rekommendera en produkt som håller stanken stången i många timmar?
Absolut Torr är väl effektivast, iaf svär alla svettiga jävlar om dess storhet.