2023-06-17, 12:56
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Rekommendationer för proffsbyggare av elitcoacher.
https://www.mdpi.com/2411-5142/8/2/84
Det viktigaste:
”PEDs commonly recommended to female competitors included testosterone, clenbuterol, oxandrolone (anavar), methenolone (primobolan), and growth hormone. The most commonly recommended PEDs for male competitors included testosterone, methenolone enanthate (Primobolan), growth hormone, drostanolone propionate (masteron), insulin, and decadurabolin (trenbolone). Dosages expected for lower-level enhanced male athletes ranged between 600 and 1500 mg/week of total substances. Dosages expected for higher level enhanced male athletes ranged between 300 and 4000 mg/week. Dosages for lower-level enhanced female athletes ranged between 5 and 150 mg/week of total substances, while higher level enhanced female athletes could be expected to range between 30 and 200 mg/week.”
|
|
|
2023-06-17, 13:43
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Elitbyggning kräver en hel del helt klart.
|
|
|
2023-06-17, 23:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Rekommendationer för proffsbyggare av elitcoacher.
https://www.mdpi.com/2411-5142/8/2/84
Det viktigaste:
”PEDs commonly recommended to female competitors included testosterone, clenbuterol, oxandrolone (anavar), methenolone (primobolan), and growth hormone. The most commonly recommended PEDs for male competitors included testosterone, methenolone enanthate (Primobolan), growth hormone, drostanolone propionate (masteron), insulin, and decadurabolin (trenbolone). Dosages expected for lower-level enhanced male athletes ranged between 600 and 1500 mg/week of total substances. Dosages expected for higher level enhanced male athletes ranged between 300 and 4000 mg/week. Dosages for lower-level enhanced female athletes ranged between 5 and 150 mg/week of total substances, while higher level enhanced female athletes could be expected to range between 30 and 200 mg/week.”
|
Är detta verkligen inom ramen för vad som är ok att diskutera på kolozzeum? Vilka doser man ska ta av olika dopningspreparat.
|
|
|
2023-06-18, 00:05
|
|
Nope! Chuck Testa
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Är detta verkligen inom ramen för vad som är ok att diskutera på kolozzeum? Vilka doser man ska ta av olika dopningspreparat.
|
Vem diskuterar det? Gruben har postat en studie.
|
|
|
2023-06-18, 00:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta
Vem diskuterar det? Gruben har postat en studie.
|
Med dosrekommendationer för AAS. Det är ett diskussionsforum, så alla inlägg får väl antas vara en inbjudan till diskussion.
|
|
|
2023-06-18, 00:45
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Det är okej att diskutera dopning inom kroppsbyggning som ”sport”. Det har vi gjort många gånger. Du får absolut diskutera innehållet i en vetenskaplig studie.
Det här är första gången proffsens vanor dokumenterats på det här sättet (studien handlar om mer än dopning). Och det är topp-proffsens coacher som uttalar siig, de som coachar IFBB-proffsen.
|
|
|
2023-06-18, 02:40
|
|
Registered User
|
Citat:
Det är okej att diskutera dopning inom kroppsbyggning som ”sport”. Det har vi gjort många gånger. Du får absolut diskutera innehållet i en vetenskaplig studie.
Det här är första gången proffsens vanor dokumenterats på det här sättet (studien handlar om mer än dopning). Och det är topp-proffsens coacher som uttalar siig, de som coachar IFBB-proffsen.
|
Ok jag förstår.
Men då ställer jag mig lite frågande till hur relevanta siffrorna de skriver i citatet är. De bulkar ihop allehanda preparat, från aas, till insulin och gh och skriver 600-1500mg/vecka totalt från dessa substanser. Vad ska man ens göra med en sån siffra när det är en sammanräkning av en fruktsallad av olika preparat och läkemedel? Man måste väl specificer hur mycket som är testosteron, insulin osv för att kunna dra ut något vettigt från det ö.h.t? Eller missförstår jag något?
|
|
|
2023-06-18, 07:18
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Det är säkert inte menat som en steg-för-steg-handbok. Det finns bättre läsning för den som vill ha en praktisk guide.
Och det är kanske tur, eftersom han som skrivit texten inte verkar veta att deca och tren inte är samma sak.
|
|
|
2023-06-18, 07:25
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Kardio: "female athletes up to 740 min (12+ h) per week, and male bodybuilding athletes up to 480 min (8 h) per week" är också ganska rejält.
Mestadels fastande. Inga studier som slår fast att icke-fastance kardio är lika effektivt som fastande tittar på kroppbyggare utan normalfeta personer.
|
|
|
2023-06-18, 08:32
|
|
Registered User
|
Citat:
Det är säkert inte menat som en steg-för-steg-handbok. Det finns bättre läsning för den som vill ha en praktisk guide.
Och det är kanske tur, eftersom han som skrivit texten inte verkar veta att deca och tren inte samma sak.
|
Precis, det var nästa fråga jag hade laddat upp med. Men aja, då vet vi att IFBB-proffsen tar x mg "dopning". Check på den, då behöver man inte gå runt och undra över det iaf.
Vad som kan ha förvånat är hur lite tjejerna verkar ta enligt den studien. De kvinnliga proffsen är ju riktigt bitiga de med, men att de bara skulle ta 200mg "dopning" per vecka låter lågt. Nu vet vi ju iofs inte hur fruktsalladen ser ut, så 200mg av något preparat är kanske mycket, jag bara tänker att 200mg testosteron är lågt för en man som satsar. Tjejer svarar kanske orimligt bra på testosteron jämfört med killar?
|
|
|
2023-06-18, 08:38
|
|
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
|
Är det fel på Y-axeln eller missar jag något (25 två gånger)?
|
2023-06-18, 08:39
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2015
|
Citat:
Kardio: "female athletes up to 740 min (12+ h) per week, and male bodybuilding athletes up to 480 min (8 h) per week" är också ganska rejält.
Mestadels fastande. Inga studier som slår fast att icke-fastance kardio är lika effektivt som fastande tittar på kroppbyggare utan normalfeta personer.
|
Men vad är kardio i sammanhanget, intensitetsmässigt? Morgonpromenader?
|
|
|
2023-06-18, 08:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Citat:
and male bodybuilding athletes up to 480 min (8 h) per week" är också ganska rejält.
|
Tycker inte det låter så mycket, vet att både Coleman och Cutler gjorde runt 2 timmar/dag under deras glansdagar.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.
|

|