Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-05-07, 08:54   #2236
frys
Registered User

fryss avatar

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Vet inte vad det är som avgör ens repsuthållighet. ROM gör det definitivt
Nånting sånt låter rimligt.

Citat:
Exempel hur du menar? Låter intressant. Spekulera fritt hur kan anpassa RSR. Uppenbarligen fungerar den programmeringen utmärkt för mig i böj och mark.
Funderar om prova för pressövningar framåt i tiden. Då hade jag nog vågat mig på att köra varje dag haha (42 veckoset lol om skippar vilodagar). Programtiden blir bara 18 dagar så det blir ingen ångest av tidsinvesteringen om blir fiasko (inget pb, svagare).

Min extended RSR jag körde, som böjen svarade bra på, men inte marken, såg ut såhär (skriver för kanske intressant om du överväger E-RSR):
Tis: Lowbar tunga passet
Tor: Highbar 6x2 (mellanpasset)
Lör: Sumo tunga passet
Vet inte riktigt varför marken svarade så dåligt på det. Kanske hade gått bättre i marken om mellanpasset var sumo, för mer frekvens. Eller kört torsdagspasset 3x2 highbar + 3x2 sumo.
Nu tänkte jag att man vid en 4 dagars split isåfall skulle köra(exempel, man kan ju välja andra dagar)

Snabba versionen(5-6v?), väljer man böj/mark eller bänk/press från början.

mån: 6x3-6 i mark/böj, 6x2 press
ons: 6x3-6 i press, 6x2 underkropp
fre: 6x3-6 mark/böj, 6x2 press
lör: 6x3-6 pressövning, 6x2 underkropp

Extended version(9v?) med både böj och mark

mån: Böj lätt - tung press
ons: mark tung - ?
fre: böj tung - lätt press
lör: mark lätt - ?

Då blir det varje lyft 2 ggr i veckan, kanske man kan köra fler mellanpass för bänken, göra 2or 3 av passen o tungt 1, Då blir det 9 veckor o marken får inte dålig frekvens. Dock att pusha båda underkroppslyften blir nog rät grisigt, kanske man kan köra 10% mindre i TM i marken(får du ändå övning, o gör du 2x2 på 90% i marken med massa tung böjträning så lär sista veckan(ifall du nu klarar programmet) skicka iväg dig ordentligt xD), o vanligt TM i böjen?

Citat:
Har börjat gilla att hypertrofi- kontra toppningsperiodisera underkropp och överkropp
Upplever att det blir som två olika typer av slitage
Kanske roligare o träna så? Har man alltid något o pusha i. kan trycka volymträning är rätt tråkigt. man vet inte riktigt ifall man blivit starkare förräns man börjar köra ett toppningsprogram.

Citat:
Ryggskadan? Känns som smalmark är mer riskabelt än sumo där?
lite skumt, vet inte varför det blivit så. Alla gånger under åren jag blivit skadad i ryggen har just varit i sumo xD
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-05-09, 14:39   #2237
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Nu tänkte jag att man vid en 4 dagars split isåfall skulle köra(exempel, man kan ju välja andra dagar)

Snabba versionen(5-6v?), väljer man böj/mark eller bänk/press från början.

mån: 6x3-6 i mark/böj, 6x2 press
ons: 6x3-6 i press, 6x2 underkropp
fre: 6x3-6 mark/böj, 6x2 press
lör: 6x3-6 pressövning, 6x2 underkropp
Tänkte du menade något sådant. Ser bra ut, fast jag gillar inte att fredag och lördag blir dagarna på varandra, ihoptryckta. :p Hade kunnat göra som ditt exempelupplägg fast kört varannan dag.

Citat:
Extended version(9v?) med både böj och mark

mån: Böj lätt - tung press
ons: mark tung - ?
fre: böj tung - lätt press
lör: mark lätt - ?

Då blir det varje lyft 2 ggr i veckan, kanske man kan köra fler mellanpass för bänken, göra 2or 3 av passen o tungt 1, Då blir det 9 veckor o marken får inte dålig frekvens. Dock att pusha båda underkroppslyften blir nog rät grisigt, kanske man kan köra 10% mindre i TM i marken(får du ändå övning, o gör du 2x2 på 90% i marken med massa tung böjträning så lär sista veckan(ifall du nu klarar programmet) skicka iväg dig ordentligt xD), o vanligt TM i böjen?
Känns som jag hade presterat på topp i tunga marken (onsdag) men presterat skit i tunga böjen (fredagen) med den varianten. Blir lite ihoptryckt med de tunga passen, sen kommer lör-sön-mån-tis (fyra dagar) med ganska lite och "lätt" böj- och markträning.
Är tunga fredagsböjen highbarböj kan det funka för mig.
Har för mig RTS programmerar så de har sina tunga mark- och böjpass (i/under veckan) rätt tätt på varandra(?). Jag har aldrig vågat träna så. Vill hellre sprida ut tunga böj och mark så mycket det går.

Pressarna ska jag inte uttala mig om eftersom aldrig kört RSR för pressövningar, utan bara för böj och mark.
Tror när jag är färdig med nuvarande press-dup-volymblock (om 2½-3 veckor) att jag ska våga mig på en riktig psykad press-RSR-toppning. Daglig frekvens, vartannat pass tungt-lätt. Skulle vilja göra både det för MP och pausbänk, samtidigt, men får inte ihop det, hur.
Citat:
Kanske roligare o träna så? Har man alltid något o pusha i. kan trycka volymträning är rätt tråkigt. man vet inte riktigt ifall man blivit starkare förräns man börjar köra ett toppningsprogram.
Precis. Toppar du underkroppslyften (böj och/eller mark) har du (förhoppningsvis) att sätta personbästan att se fram emot. Står jag ut med mer tråkig överkroppsvolymträning.
Skulle deffat ner sig till <10% kroppsfett - kan man springa och flexa i speglarna samtidigt som tränar sin tråk-byggarträning?

Fredag 05 maj v.18 (15:00-16:35 [95 min])

Marklyft, sumo, med bälte, mixgrepp, SL-stång med smal/styv/stum klovning:
70 x 12
70 x 10
70 x 8
70 x 6
125 x 4
155 x 2

180 x 2
180 x 2
180 x 2
3x2@65%

Militärpress:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
40 x 4
55 x 2
67.5 x 1
77.5 x 1

85 x 3 @7
85 x 3 @7
85 x 3 @7
3x3@84%

Chins, sup, axelbred + hantelpress, paus, uppåtlutande (30°):
+30 x 3 @8.5 + 54 x 4 @9.5
+30 x 3 @8 + 54 x 4 @9.5
+30 x 3 @8.5 + 54 x 4 @9.75

Hammercurl, sittande (60°) + triceppushdown, enarms:
30 x 12 @8.5 + #5 x 16 @8
30 x 12 @9.5 + #5 x 16 @9.5

Lördag 06 maj v.18 (15:00-16:45 [105 min])

Cambered-pausbänk (15 cm mer ROM):
20 x 10
20 x 8
20 x 6
60 x 4
75 x 2
90 x 1

102.5 x 7 @6
102.5 x 7 @6.5
102.5 x 7 @6.5
102.5 x 7 @6.5
4x7@74%

Maskinrodd, smal, neutral + maskinpress, uppåtlutande (~75°):
160 x 7 @8 + 112.5 x 6 @8
160 x 7 @9 + 110(!) x 7 @9.5
160 x 7 @9.5 + 110 x 6(!) @9

Facepulls, sittande, paus (nya hissen) + hantelflyes, kraftigt nedåtlutande, bottenstretchpaus:
#75 x 20 @4 + 13.5 x 15 @5.5
#75 x 20 @5 + 13.5 x 15 @6.5
#75 x 20 @6 + 13.5 x 15 @6

Stångcurl, rak:
52 x 16 miss17

Kabelfrenchpress, enarms, sittande, ryggstödslös:
#35 x 11 miss12 H., x 11 @8 V.

Enarmshäng, blankt otejpat räcke:
+50 19 sek V. @10, +50 20 sek H. @9.5
+50 18 sek V. @10, +50 20 sek H. @9
+25(!) 36 sek V. @9.5, +25 36 sek H. @8

Söndag 07 maj v.18 (14:40-16:50 [130 min])

Knäböj, låg stångplacering, med bälte och sbd-knävärmare:
20 x 12
20 x 10
20 x 8
20 x 6
85 x 4
120 x 2
147.5 x 1
172.5 x 1

195 x 4
195 x 4
195 x 4
195 x 4 @6
195 x 4 @6.5
195 x 4 @6.5
6x4@81%

Militärpress bakom nacken, bottenpausvila:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
45 x 4
55 x 2
65 x 1

73 x 5 @7.5
73 x 5 @7.5
73 x 5 @8.5
3x5@79%

+20 x 5 @8.5 + 50 x 7 @9
+20 x 5 @8 + 50 x 7 @10
+20 x 5 @8.5 + 50 x 7 @10
_____

Dålig känsla lördagsböjen. Megabloated dagsvikt (115.2 kg morgonvikt ). Hatar böja bloated, känns som kvävs i botten, ett jäkla tryck i huvud och ögon. Funderar på äta lågsalt dagen innan böjpassen för bättre känsla. xd

Äntligen brutit över/igenom kroppsviktstagneringen jag haft på 113-113.5 kg (fast där sex veckovikter). Fått öka kalorierna rejält veckovis. Kroppen vägrar, stretar emot extremt mycket för gå över 113 kg.
35,697 kalorier totalt vecka 18, vilket blir 5100 kcal per dag som snitt. Fyfan. Får se hur länge till jag orkar överäta, börjar bli deffsugen.

Sömn varit riktigt bra. Bortplockningen av pressmaxningarna och avslutade marktoppningen gjorde stor förbättring.

Senast redigerad av 1x0 den 2023-05-09 klockan 14:45.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-05-10, 08:28   #2238
frys
Registered User

fryss avatar

Citat:
Känns som jag hade presterat på topp i tunga marken (onsdag) men presterat skit i tunga böjen (fredagen) med den varianten. Blir lite ihoptryckt med de tunga passen, sen kommer lör-sön-mån-tis (fyra dagar) med ganska lite och "lätt" böj- och markträning.
Är tunga fredagsböjen highbarböj kan det funka för mig.
Har för mig RTS programmerar så de har sina tunga mark- och böjpass (i/under veckan) rätt tätt på varandra(?). Jag har aldrig vågat träna så. Vill hellre sprida ut tunga böj och mark så mycket det går.
Jag har ju fasta träningsdagar o måste vila visa dagar, tex så vaknar jag aldrig tidigt mer än 2 dagar på raken o lördagen är min gå ut o göra någon sak som inte är jobb/träningsrelaterat. Du kan säkert köra schemat rullande varannan dag så får du köra annat på dagarna mellan.
Citat:
Pressarna ska jag inte uttala mig om eftersom aldrig kört RSR för pressövningar, utan bara för böj och mark.
Tror när jag är färdig med nuvarande press-dup-volymblock (om 2½-3 veckor) att jag ska våga mig på en riktig psykad press-RSR-toppning. Daglig frekvens, vartannat pass tungt-lätt. Skulle vilja göra både det för MP och pausbänk, samtidigt, men får inte ihop det, hur.
Varje dag rsr i ett av lyften, så ifall du kör bänk volym/2or alternera o så kan man köra 2or i MP på 2or i bänkdagen. för ska du köra rsr i både samtidigt behöver du nog varannan dag frekvens? Där du kör volym o 2or varje dag fast i motsvarande lyft.

Citat:
Precis. Toppar du underkroppslyften (böj och/eller mark) har du (förhoppningsvis) att sätta personbästan att se fram emot. Står jag ut med mer tråkig överkroppsvolymträning.
Skulle deffat ner sig till <10% kroppsfett - kan man springa och flexa i speglarna samtidigt som tränar sin tråk-byggarträning?
lol xD, tkr också det är svårare o veta ifall man fått progression med volymträning? Jag tror inte att man ökar lika fort i 10or som i 2or tex?

Jag har snickrat lite på ett upplägg, hälften rsr, hälften base strenght från bromley.

Tänker att jag kör 4 veckor block. Där jag kör rsr 2 ggr i veckan. O sen dessutom öka volymen, genom att lägga till ett set(men inte öka vikt) i assistans.

v1
6x2
6x3
nu vet jag inte reps på assistans, men tex 3x6
-
v2
6x2
6x4
- 4x6
-
v3
6x2
6x5
- 5x6
-
v4
6x2
6x6
- här kanske man fimpar all assistans så man blir "minitoppad" inför den viktiga 6x6, här skulle man lika gärna kunna göra en top 6a.

sen ifall man väl blir stark nog, kan man lätt hoppa in i 5x5 efter 6x6 osv neråt. Fast där så börjar man med max volym, tex 5x10, för att sedan kapa ett set varje vecka 4x10, 3x10 osv tills 2x2 eller max veckan inte ha assistans alls.

Eftersom inget funkar är det lika bra att ja gör något galet som också är lite kul.

Många program är ju gjorda att köra hårt 3-4v, wendler osv. för att sedan backa 1v
Gammal 2023-05-12, 12:23   #2239
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Jag har ju fasta träningsdagar o måste vila visa dagar, tex så vaknar jag aldrig tidigt mer än 2 dagar på raken o lördagen är min gå ut o göra någon sak som inte är jobb/träningsrelaterat. Du kan säkert köra schemat rullande varannan dag så får du köra annat på dagarna mellan.

Varje dag rsr i ett av lyften, så ifall du kör bänk volym/2or alternera o så kan man köra 2or i MP på 2or i bänkdagen. för ska du köra rsr i både samtidigt behöver du nog varannan dag frekvens? Där du kör volym o 2or varje dag fast i motsvarande lyft.

lol xD, tkr också det är svårare o veta ifall man fått progression med volymträning? Jag tror inte att man ökar lika fort i 10or som i 2or tex?
En sådan dag låter inte fel, det borde jag applicera. På min "vilodag" (styrketräningsfria dag) kör jag alltid konditionsträning och lyssnar på träningspodcasts, huvudet är i träningsmode. Vore skönt att ha en dag som din lördag.
__

Skulle vilja göra en press-RSR som är:
Dag1: Tunga passet (6x6-5x5 o.s.v.)
Dag2: Mellanpasset (6x2@80%)
Upprepa
För både bänk och MP, men inte båda övningarna i samma pass

Men ja, får kanske göra båda lyften varje pass, med varannan-dag-frekvens (en pressfri dag mellan). Tolkade dig så.
Om ska köra _varje dag_, tung bänk först sen mellanpasset MP efteråt (samma pass), blir det helt sjuk pressvolym (84 veckoset om 12 set varje dag utan offdagar). Sänker jag från 6x6 till 3x2 som mellanpass blir det 63 veckoset som jag lär överleva (får vara mina enda pressövningar). Sen sjunker veckoset när man går över till toppningsfasen (5x5 --> 4x4 o.s.v.).
2:or på 80% i MP efter 6 tunga bänkset låter ändå som kan vara något. Givande. Kommer bli rätt hög RPE de 80%x2-seten.

Tar bara 18 dagar isåfall som sagt om kör varje dag. Ingen påverkande tidsinvestering.

Hade också kunnat köra två bänkdagar på raken (tunga följt av 6x2 dagen efter) följt av två MP-dagar på raken. Känns inte alls lika lockande. Vill sära på övningarna för det ger definitivt bättre återhämtning än göra samma övning två dagar på raken.
__

Ja, att öka sitt 10 RM med +1 rep under ett högrepsblock (t.ex. 200 x 10 --> 200 x 11), känns som kan bero på flera faktorer, omständigheter, än bara en ren styrkeökning. Mot att istället öka sitt 2 RM med +1 rep (t.ex. 245 x 2 --> 245 x 3).
Den 10-reps-förbättringen känns som får ta med en nypa salt gentemot om du går från 2 till 3 reps på en tung vikt.
Göra en 11:a på en vikt tidigare bara gjort en 10:a på, känns som kan ske helt random. Men du kommer nog aldrig gå in och göra en 3:a på en vikt du gjorde 2 reps @10 på för någon dag sedan haha.

Vet att Mike Israetel talar om setuthållighet under hypertrofiblock. Att kunna göra fler sets utan att tappa prestation - även utan höjt vikt eller repsantal. Han hävdar det är bra mätmetod på framgång under grundträning. Bra setserier och bra "setuthållighet" (inte tappa stor prestation efter varje set). Känns som arbetskapacitet och setuthållighet är rätt passande ord.
Upplever min setuthållighet har förbättrats dessa två veckorna i MP-fram och MP-bak, efter tog bort mina maxningar och började mer grundträning. Raka låg-RPE-sets. Som vi skrev om för några inlägg sedan, att man bränner ut sig fort i militärpress efter varje set, gentemot bänken där man kan farma flera sets på raken utan RPE knappt går upp efter varje set.

Citat:
Jag har snickrat lite på ett upplägg, hälften rsr, hälften base strenght från bromley.

Tänker att jag kör 4 veckor block. Där jag kör rsr 2 ggr i veckan. O sen dessutom öka volymen, genom att lägga till ett set(men inte öka vikt) i assistans.

v1
6x2
6x3
nu vet jag inte reps på assistans, men tex 3x6
-
v2
6x2
6x4
- 4x6
-
v3
6x2
6x5
- 5x6
-
v4
6x2
6x6
- här kanske man fimpar all assistans så man blir "minitoppad" inför den viktiga 6x6, här skulle man lika gärna kunna göra en top 6a.

sen ifall man väl blir stark nog, kan man lätt hoppa in i 5x5 efter 6x6 osv neråt. Fast där så börjar man med max volym, tex 5x10, för att sedan kapa ett set varje vecka 4x10, 3x10 osv tills 2x2 eller max veckan inte ha assistans alls.

Eftersom inget funkar är det lika bra att ja gör något galet som också är lite kul.

Många program är ju gjorda att köra hårt 3-4v, wendler osv. för att sedan backa 1v
Jag har faktiskt gjort en sådan variant. "Volumize" upp till 6x6-passet i andra övningar samtidigt som kör RSR för ett lyft. Jag har för mig jag gjorde det när gjorde min RSR-sumomark som gav 200 --> 210 kg. Det jag gjorde var jag körde högreps-highbarpausböjar från start, upp till 6x6-markveckan. Började med 1x10 highbar och ökade med +1 set för varje vecka upp till 6x6-markpasset. När gick över till toppningsfasen, tog jag bort highbarböjen och ersatte med lätta lowbarböjar (2:or på 65% ish).
Känns som man får vara försiktig med RPE's bara. I både assistans och RSR:en. Blir passen grisiga, hög-RPE, kombinerat med stor overreach-volym så kommer skadan.
Känns som en bör ha en rätt bra träningsperiod innan påbörjar detta (eller rentav måste - varför göra en toppning annars?). Ha hög kapacitet i kroppen. Hade inte vågat hoppa på detta efter några månader med halvbra lågvolymträning.

Hade inte haft stora förhoppningar att vara stark vid 6x6-passet. Känns som bör göra 5x5 och 4x4 för få bättre styrkeinblick, styrkeuppfattning.
Man hade kunnat göra en amrap runt 6x6-veckan också för testa (hade helst gjort efter lite volymkap dock för vara fräsch), som du skriver med "top 6a".

Gillar hur du tänker att börja med maxvolym vid toppningsfasen och kapa sets där i assistans, det omvända än en gjorde upp till 6x6. Risken finns om plockar bort allt/för mycket övrigt i toppningen att man bara blir svag!
Jag har provat att göra liknande programmering när gör bulgariskt för pressarna (maxa varje pass). Att jag skickar upp volym-2:orna (efter dagliga maxet) veckovis till typ 40 veckoset, sedan kapar jag veckoset i hopp ska ge superkompensation och sätta 1RM-pb --- när jag gjorde detta i januari blev det tvärtom LOL, blev bara svagare haha. Var dessa träningsveckor:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=2137 - monsterpressvolym, var stark
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=2138 - kapade volym med 1/3, blev svagare
Gammal 2023-05-14, 08:45   #2240
frys
Registered User

fryss avatar

missade nog att svara på vissa saker, är lite groggy av sjukdomen xD

Citat:
Skulle vilja göra en press-RSR som är:
Dag1: Tunga passet (6x6-5x5 o.s.v.)
Dag2: Mellanpasset (6x2@80%)
Upprepa
För både bänk och MP, men inte båda övningarna i samma pass
Kanske du helt enkelt får köra det i ena lyftet av bänk/press o lägga andra på hyllan eller köra något som med lowbaren när du körde mark-rsr.

Testar en 18 dagars med bara bänk, sen kanske du kan köra både bänk o press samtidigt(fast med typ 90% RM?)

Blir det

Dag1: tung bänk - lätt press
dag2: tung press - lätt bänk
dag3: tung bänk - osv

helt crazy xD

Citat:
Jag har faktiskt gjort en sådan variant. "Volumize" upp till 6x6-passet i andra övningar samtidigt som kör RSR för ett lyft. Jag har för mig jag gjorde det när gjorde min RSR-sumomark som gav 200 --> 210 kg. Det jag gjorde var jag körde högreps-highbarpausböjar från start, upp till 6x6-markveckan. Började med 1x10 highbar och ökade med +1 set för varje vecka upp till 6x6-markpasset. När gick över till toppningsfasen, tog jag bort highbarböjen och ersatte med lätta lowbarböjar (2:or på 65% ish).
Stora frågan är, när kapar man den extra volymen, ifall du kapar det mesta vid 6x6 så är det ändå en hel del veckor tills du når 1x1. kanske fitness blir för dålig då?
Citat:
Hade inte haft stora förhoppningar att vara stark vid 6x6-passet. Känns som bör göra 5x5 och 4x4 för få bättre styrkeinblick, styrkeuppfattning.
Man hade kunnat göra en amrap runt 6x6-veckan också för testa (hade helst gjort efter lite volymkap dock för vara fräsch), som du skriver med "top 6a".
Eftersom mitt program hade varit 4 veckor, med 6x6 på vecka 4 så hade jag kapat en del av träningen just den veckan. osäker hur dock.

Lyckades ta 170 i böj i fredags, iaf årsbästa. kanske volumize rsr på 160-165 som TM o öka något kilo efter varje block?(nu e man febrig dock, verkar bli sjuk när jag kapar fö rmkt volym xD).

Citat:
Gillar hur du tänker att börja med maxvolym vid toppningsfasen och kapa sets där i assistans, det omvända än en gjorde upp till 6x6. Risken finns om plockar bort allt/för mycket övrigt i toppningen att man bara blir svag!
Jag verkar bli starkare av att volumize:a som du säger. men alla gånger jag kapat set har jag bara blivit svagare, "training fitness" som försvinner? Undrar ifall det finns ngt toppningsprogram där man maxar volymen samma vecka man maxar?(Typ smolov jr var väl så? xD)
Gammal 2023-05-14, 14:00   #2241
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Kanske du helt enkelt får köra det i ena lyftet av bänk/press o lägga andra på hyllan eller köra något som med lowbaren när du körde mark-rsr.
Tänkte också pausa MP:n och bara RSR-bänkpressa. Tar emot bara för det verkar som jag kan öka i MP även fast bänken står still. Om bänken stå still så är det tröst om MP:n går upp lite, så vill gärna köra båda lyften lika mycket. Gardera mig.

Gillar hittills mest att köra RSR:n för båda lyften varannan dag (en pressfri dag mellan), tunga serien för ena övningen och mellanpasset efteråt för andra, fast kanske ändra från 6x2 till 3x2 det mellanpasset (blir 31.5 veckoset istället för 42 veckoset).
Frekvensmissbrukat överkroppen hårt i över två månader, kanske kan vara nyttigt att sänka till en mer rimlig frekvens ett tag.

Citat:
Testar en 18 dagars med bara bänk, sen kanske du kan köra både bänk o press samtidigt(fast med typ 90% RM?)

Blir det

Dag1: tung bänk - lätt press
dag2: tung press - lätt bänk
dag3: tung bänk - osv

helt crazy xD
Riktigt galet ja. Är nästan värre än att köra bulgariskt (maxa varje pass med volym-2:or efteråt), mer desperat för resultat denna psyk-RSR-variant.

Citat:
Stora frågan är, när kapar man den extra volymen, ifall du kapar det mesta vid 6x6 så är det ändå en hel del veckor tills du når 1x1. kanske fitness blir för dålig då?
Citat:
Jag verkar bli starkare av att volumize:a som du säger. men alla gånger jag kapat set har jag bara blivit svagare, "training fitness" som försvinner? Undrar ifall det finns ngt toppningsprogram där man maxar volymen samma vecka man maxar?(Typ smolov jr var väl så? xD)
Precis. Du verkar vara känslig för det i alla dina lyft(?). Jag är mest känslig för sådant volymkap (som gör mig svagare) för överkroppen, pressövningar. För böj och mark bibehåller jag bra med väldigt låg volym. Är nog genetiskt, att min underkropp har bättre "styrkegener" än min överkropp. Förmodligen också för jag tränat överkroppen med högvolym och frekvens i 9 år nu så den har 'vant sig' vid mycket träning(?). Lättare att det 'rinner av' vid volymkap där.
Kan ha att göra med vardagsmotion med; att du använder underkroppen i vardagen som ger lite "träning", bibehåller fitness. Du pressar aldrig något i vardagen.

"volumize:a" hahaha vilket ord! Du är härlig! Ska använda det när någon frågar hur jag tränar; "Jag volumize:ar!"

Kategoriseras Smolov Jr verkligen som ett toppningsprogram? Jag tycker det känns ganska grundträning ändå? Eller aa, man gör iofs 3:or på 90-95% 1RM i slutet vilket inte känns som grundträning. :p
Undra om det finns någon känd styrkelyftare som använder Smolov Jr upp till tävling. Tycker programmet känns väldigt passande till random gym-goer som vill bli starkare (oss?), men inte riskera göra en lång toppning som ger dålig "allmänträning" som kan bli fiasko, tidsslöseri. Smolov Jr är så jävla mycket träning så lär definitivt ge lite hypertrofi som "tröst" om skiter sig.

När jag leker med kalkylator för Smolov Jr är jag säker det hade fungerat riktigt bra för min bänkpress. Men fyfan, när sätter in mitt böj- eller markmax - kollar passen - hade inte överlevt första veckan. Hade blivit 10 st 3:or på 232.5 kg i marken för mig - _dagen efter_ 8 st 4:or på 220 kg... lol hade nog inte fått upp 3:or på 200 kg den dagen.
Hade inte försökt mig på en mark- eller böj-smolov Jr om jag fått gratiscoaching i tio år av kolozzeumlegenden Mr Eks.

Citat:
Lyckades ta 170 i böj i fredags, iaf årsbästa. kanske volumize rsr på 160-165 som TM o öka något kilo efter varje block?(nu e man febrig dock, verkar bli sjuk när jag kapar fö rmkt volym xD).
Bra där, grattis! Hur hade du tränat veckorna innan du tog 170? Var det en random spontanmaxning utan vidare tunga böjar i kroppen innan? Pillar du med programmax på styrkelabbets RSR-kalkylator så ser det lovande ut att fixa runt 180. Ditt alltime-böjmax var något udda va? 177.5? 182? Du har förmodligen lite "styrkeminne" kvar från tidigare, åtminstone om du ligger ungefär omkring samma kroppsvikt som när du böjde alltime-maxet.
Du får bulka dig lite om du ska spela RSR! Offra tillväxt av bilringarna på magen för styrkegains!

Krya på dig kompis!

Vecka 19 2023:

Tisdag 09 maj v.19 (16:20-17:55 [95 min])

Pausbänk:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
65 x 4
85 x 2
102.5 x 1

115 x 6 @6.5
115 x 6 @5.5
115 x 6 @6.5
115 x 6 @6.5
115 x 6 @7
5x6@76%

150 x 10 @7.5 + 100 x 10 @8
150 x 10 @8.5 + 100 x 10 @9
150 x 10 @9.5 + 100 x 9(!) @9.5
150 x 9(!) @10 + 100 x 9 @9.5

Stångcurl, rak + kabelfrenchpress, enarms, sittande, ryggstödslös:
52 x 14 @7.5 + #35 x 10 @7.5
52 x 14 @9.5 + #35 x 10 @7.5

Facepull, paus, sittande + hantelflyes, kraftigt, nedåtlutande, bottenstretchpaus:
#60 x 14 @7 + 16 x 11 @7
#60 x 14 @7.5 + 16 x 11 @9

Onsdag 10 maj v.19 (14:55-17:05 [130 min])

Pausböj, hög stångplacering, med bälte, knävärmarlös:
20 x 8
20 x 6
20 x 4
20 x 2
50 x 1
80 x 1
110 x 1
132.5 x 1
152.5 x 1

170 x 2 @5
170 x 2 @6
170 x 2 @6.5
170 x 2 @6.5
170 x 2 @6.5
170 x 2 @7.5
6x2@80%

Militärpress:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
37.5 x 4
50 x 2
62.5 x 1
72.5 x 1

82 x 4 @6.5
82 x 4 @7
82 x 4 @7.5
82 x 4 @7.5
4x4@81%

+20 x 5 @8 + 50 x 6 @8
+20 x 5 @8 + 50 x 6 @8.5
+20 x 5 @9 + 50 x 6 @9
+20 x 5 @9.5 + 50 x 6 @9.5

Rolling thunder:
57 x 6 V. @9.5, x 4 H. @10
52 x 11 V. @10., x 9 miss10 H.
47 x 20 V. @9.5, x 14 miss15 H.

Torsdag 11 maj v.19 (15:40-17:40 [120 min])

Marklyft, sumo, med bälte, SL-stång med smal/styv/stum klovning:
70 x 12
70 x 10
70 x 8
70 x 6
125 x 4
155 x 2

180 x 2
180 x 2
180 x 2
3x2@65%

20 x 10
20 x 8
20 x 6
55 x 4
75 x 2
92.5 x 1
107.5 x 1

117.5 x 2 @7
117.5 x 2 @6.5
117.5 x 2 @7
117.5 x 2 @7.5
117.5 x 2 @7.5
117.5 x 2 @7.5
6x2@86%

Maskinrodd, smal, neutral + maskinpress, uppåtlutande: (~75°):
170 x 4 @8.5 + 120 x 4 @8.5
170 x 4 @8.5 + 120 x 4 @8.5
170 x 4 @8 + 120 x 4 @8.5
170 x 4 @9.5 + 120 x 4 @9

Facepulls, sittande, paus + hantelflyes, kraftigt nedåtlutande, bottenstretchpaus:
#60 x 17 @7 + 16 x 12 @7
#60 x 17 @6.5 + 16 x 12 @8

Fredag 12 maj v.19 (14:50-16:45 [115 min])

20 x 10
20 x 8
20 x 6
40 x 4
52.5 x 2
62.5 x 1

70 x 6 @6.5
70 x 6 @7
70 x 6 @8
70 x 6 @8
70 x 6 @7.5
5x6@76%

+0 x 10 @5.5 + 43.5 x 9 @7.5
+0 x 10 @7 + 43.5 x 9 @8.5
+0 x 10 @9.5 + 40(!) x 10 @8
+0 x 9 miss10 + 40 x 10 @8.5

Hammercurl, sittande (60°) + triceppushdown, enarms:
30 x 8 @6.5 + #6 x 9 @7.5
30 x 8 @7.5 + #6 x 9 @7.5
30 x 8 @7 + #5(!) x 12 @7
30 x 8 @8.5 + #5 x 12 @8
30 x 8 @8.5 + #5 x 12 @8.5

Facepulls, paus, sittande (nya hiss) + hantelflyes, kraftigt nedåtlutande, bottenstretchpaus:
#75 x 21 @6.5 + 13.5 x 15 @6
#75 x 21 @9 + 13.5 x 15 @6.5

+0 30 sek V., +0 30 sek H.
+0 20 sek V., +0 20 sek H.
^Helt slut i underarmar från curls o facepulls

Lördag 13 maj v.19 (14:55-17:35 [160 min])

20 x 12
20 x 10
20 x 8
20 x 6
85 x 4
120 x 2
147.5 x 1
172.5 x 1

195 x 5 @5
195 x 5 @4.5
195 x 5 @5.5
195 x 5 @5.5
195 x 5 @7 - hade stången lite för högt upp tror jag
195 x 5 @6.5
6x6@81%

Pausbänk:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
55 x 4
75 x 2
92.5 x 1
110 x 1

122.5 x 4 @7.5
122.5 x 4 @8
122.5 x 4 @7.5
122.5 x 4 @8.5
4x4@81%

160 x 6 @6.5 + 110 x 6 @7.5
160 x 6 @7.5 + 110 x 6 @8
160 x 6 @7.5 + 110 x 6 @8.5
160 x 6 @8 + 110 x 6 @9

Facepulls, paus, sittande:
#60 x 21 @7.5

Kabelflyes, höga, knä mot bänk:
#40 x 20 @8

Rolling thunder:
57 x 4 @9 V., x 3 @9.5 H.
57 x 4 @9 V., x 3 @9.5 H.
_____

Onsdag:
Lättaste highbarböjmellanpasset hittills. Fortfarande lite för tungt men presterar bra i lowbarböjen tre dagar efteråt så tänker inte viktsänka.
MP-fram 82 x 4 @6.5, riktigt jävla bra set där. Har 5x6reps på 80 kg MP-fram imorgon; kan jag ligga på runt @8 där har jag gjort MP-gains denna lilla DUP-period (tre veckor), som jag verkligen inte förväntat mig.

Torsdag:
Ganska ont i armvecken 117.5-2:orna i cambänken. Inflammation värst här från lågstångböjen.

Lördag:
Bra tryck i böjen. Bästa böjpasset hittills under RSR. Pyttelite sliten i ljumskarna i botten annars 100% fräsch böjulatur.
Skönt att tråk-RSR-passen är avklarade, nu börjar det roliga (6x6-5x5-4x4-3x3-2x2-1x1)!
Oroar mig hur grepprelaterade kommer överleva, armvecken. Ska deloada överkroppen snart och börja om med lågvolym-överkroppsträning efter deloaden, eventuellt slänga in mer vilodagar. Kommer spara in slitage där så tror nog jag överlever. Får köra i fritt rack och hålla maxbrett annars. Skulle tro 4x4-3x3-2x2-1x1-passen ger mindre grepprelaterad slitage än dessa 6-set-pass, eftersom mindre tid under stången. Även fast högre vikter de tyngre passen.
Gammal 2023-05-14, 20:29   #2242
frys
Registered User

fryss avatar

Citat:
Tänkte också pausa MP:n och bara RSR-bänkpressa.
Behöver du träna mkt press för att behålla press-fitness eller va man ska kalla det för? Jag menar MPn kan väl bara öka så mkt utan att bänken tvingas med? typ ifall du skulle öka mp med 10kg, måste du ju få något kg till bänken?

Som du sa till mig förut, lågrep i press och högrep i bänken? Aja vi får se hur din press-rsr går. får försöka följa journalen.

Citat:
Kan ha att göra med vardagsmotion med; att du använder underkroppen i vardagen som ger lite "träning", bibehåller fitness. Du pressar aldrig något i vardagen.
kan va så, får in rätt mkt steg på jobbet och vardagen, säkert en 13-16k steg per dag. ibland drar man ju pallar på ett par 100kg, blir som en strongman gren xD

Citat:
Kategoriseras Smolov Jr verkligen som ett toppningsprogram? .
När jag leker med kalkylator för Smolov Jr. hade inte överlevt första veckan
Jag vet inte, folk brukar ju köra de där sista veckan, vila en vecka sen hade man ett megapb på +20kg eller så var man skadad 2 månader xD. Kom ihåg när de blev populärt på youtube att köra en fitness variant av smolov, där man körde 2 pass i veckan och rullade passen. så varje smolov vecka blev delat över 2st. Passade bra för folk som kör över/under eller 6-dagars ppl(vafan hette han som gjorde en egen version, matt ogus 753?)

Citat:
Hade inte försökt mig på en mark- eller böj-smolov Jr om jag fått gratiscoaching i tio år av kolozzeumlegenden Mr Eks.
En legend vi aldrig skall glömma, kanske han var fel person o fråga grub om kur-schema, detta är din chans. kan du dwarfa ceejay snart

Citat:
Bra där, grattis! Hur hade du tränat veckorna innan du tog 170? Var det en random spontanmaxning utan vidare tunga böjar i kroppen innan? Pillar du med programmax på styrkelabbets RSR-kalkylator så ser det lovande ut att fixa runt 180. Ditt alltime-böjmax var något udda va? 177.5? 182? Du har förmodligen lite "styrkeminne" kvar från tidigare, åtminstone om du ligger ungefär omkring samma kroppsvikt som när du böjde alltime-maxet.
187,5 var PB som jag tog i dec 2021. Undrar fortf ifall jag kan nå ett nytt PB eller inte. Har funderat på att sänka till 4 ggr i veckan. köra mer volym på överkroppen, rsr för böjen o typ lätta 2or i marken som du gör.

ska kolla träningsloggen.

Böj(2 ggr i veckan, lätt pass tisdag, tungt fredagar)
v1: 122.5x4(x5)6.5-7 - 140x4(x5)@8
v2: 132,5x3(x5)@7 - 132,5x3(x5)@6.5
kapade alla småövningar o ett rep mindre per set i alla huvudövningar på v3
v3: 132,5x2(x5)@6 - 170x1@9.5
-
anledning att jag ens gjore 2 lätta pass på vecka 2 var för att marken på vecka 1(170x4(x5)@9.5) var så jävla grisig att jag ville se ifall jag skulle va i bättre skick till nästa söndagen. dock fick jag aldrig chansen o maxa marken 2 veckor senare för det var just idag det skulle bli av xD

Gjorde ett väldigt bra 4or pass i början av 3 veckorsblocket. Dock ganska förvånad att jag kunde ta så mkt utifrån det. Hade ju ingen direkt viktvana(verkar inte behövas i böjen på samma sätt, kmr ihåg sheiko för länge sen där man gjorde max 2or på 80-85% o sen kunde få nytt pb)

Jag har märkt i mina loggar att min kropp inte orkar öka vikter och volym 3 veckor på raken utan en dimp i tränings-performance. så försöker experimentera lite så man är starkast till vecka 3.

Citat:
Du får bulka dig lite om du ska spela RSR! Offra tillväxt av bilringarna på magen för styrkegains!
Tror faktiskt kroppen har börjat lagra mer fett på magen nu när jag är 33. jag tränar ju lika mkt som förut och väger samma sak hela tiden men man ser hur kroppen ändras sakta men säkert, har alltid haft mest fettfördelning på magen. den stack tom ut när jag deffade ner mig till 62kg på 182cm när jag var 20 xD
Gammal 2023-05-18, 12:49   #2243
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Behöver du träna mkt press för att behålla press-fitness eller va man ska kalla det för? Jag menar MPn kan väl bara öka så mkt utan att bänken tvingas med? typ ifall du skulle öka mp med 10kg, måste du ju få något kg till bänken?

Som du sa till mig förut, lågrep i press och högrep i bänken? Aja vi får se hur din press-rsr går. får försöka följa journalen.
Jag kan inte uttala mig utförligt/säkert hur mycket jag behöver MP:a för behålla den styrkan; har ju faktiskt bara spelat militärpress regelbundet nu i 1½ år. Gjorde väldigt sällan övningen tidigare träningsår.
En gång i veckan lågreps kring 70% 2-3 set samtidigt som jag monsterbänkpressar (vi säger på kcalbalans) har jag extremt svårt att se jag tappar styrkan/fitness i MP.
Åker min militärpress upp 10 kg åker definitivt bänken snålskjuts lite. Bara inte så mycket som jag har trott och hoppats. Jag har dock inte MP:at så mycket dessa 1½ år i hopp att ge bänkpressökning. Utan för jag gillar övningen, givit väldigt bra axeltillväxt (utaxlar framförallt), axelhälsa-förbättring (av rörligheten?) och bålstabilitet. Skönt med en till "huvud"-baspressövning, utöver bänkpressen. Övningsvariation, omväxling.

Vi får se om det blir någon högfrekvenspress-RSR. Mina armar (armveck, armbågar) kommer inte hantera så mycket pressar framöver av de tunga lowbarböjarna.

Citat:
Jag vet inte, folk brukar ju köra de där sista veckan, vila en vecka sen hade man ett megapb på +20kg eller så var man skadad 2 månader xD. Kom ihåg när de blev populärt på youtube att köra en fitness variant av smolov, där man körde 2 pass i veckan och rullade passen. så varje smolov vecka blev delat över 2st. Passade bra för folk som kör över/under eller 6-dagars ppl(vafan hette han som gjorde en egen version, matt ogus 753?)
Haha kan tänka mig den utgången!
Det är ändå rätt basic programmering. DUP med samma "tonnage" (vikt x sets x reps) varje pass. Viktökning veckovis.
Minns när vi gjorde DUP-program med han Mike Zourdos från en redditlänk som hade "läckt".
Kan skicka min högfrekvenspress-DUP jag utfört senaste veckorna sen till dig, eller skriver jag den här i loggen, om det fungerade bra (xd). Verkar lovande hittills.

Citat:
En legend vi aldrig skall glömma, kanske han var fel person o fråga grub om kur-schema, detta är din chans. kan du dwarfa ceejay snart
Haha var det därför han blev bannad? Hade missat det.
Jobbar på det!

Citat:
187,5 var PB som jag tog i dec 2021. Undrar fortf ifall jag kan nå ett nytt PB eller inte. Har funderat på att sänka till 4 ggr i veckan. köra mer volym på överkroppen, rsr för böjen o typ lätta 2or i marken som du gör.

ska kolla träningsloggen.

Böj(2 ggr i veckan, lätt pass tisdag, tungt fredagar)
v1: 122.5x4(x5)6.5-7 - 140x4(x5)@8
v2: 132,5x3(x5)@7 - 132,5x3(x5)@6.5
kapade alla småövningar o ett rep mindre per set i alla huvudövningar på v3
v3: 132,5x2(x5)@6 - 170x1@9.5
-
anledning att jag ens gjore 2 lätta pass på vecka 2 var för att marken på vecka 1(170x4(x5)@9.5) var så jävla grisig att jag ville se ifall jag skulle va i bättre skick till nästa söndagen. dock fick jag aldrig chansen o maxa marken 2 veckor senare för det var just idag det skulle bli av xD

Gjorde ett väldigt bra 4or pass i början av 3 veckorsblocket. Dock ganska förvånad att jag kunde ta så mkt utifrån det. Hade ju ingen direkt viktvana(verkar inte behövas i böjen på samma sätt, kmr ihåg sheiko för länge sen där man gjorde max 2or på 80-85% o sen kunde få nytt pb)
Att du fixade 170 efter de träningsveckorna är mycket bra tecken tycker jag!
Shit, 187.5, så pass. Hade för mig var lägre. Riktigt bra ändå, minns din böjstil (om du inte ändrat) och du böjer jävligt djupt.

Du knäböjer med klackskor, ganska smal fotställning med framåtpekande knän va? Finner det intressant med den böjstilen, att du kör sumomarklyft. Tycker de som sumomarkar brukar sära på benen rätt mycket i böjen. De som knäböjer med framåtpekande knän smal stans ofta smalmarkar.

Vad har du för storlek på dina sbd-knävärmare? Hur tajt sitter dom? Använder du alltid när du knäböjer eller har knävärmarlösa böjdagar? Har du på uppvärmningen också eller tar på arbetsseten? Har de blivit slitna invändigt? Mina är trasiga som fan i tyget så de är på gränsen jag får upp dem tillräckligt, skumgummimaterialet som är under tyget fastnar på tights eller huden.

Maxar du böjen i fritt rack eller i bur/ställning med säkerhetspinnar som du ställt in någorlunda bra, säkert? Eller du kanske frågar random att passa dig (hur fan vågar man det lol)?

Hur mycket benassistans kör du? Jag kör ju noll benassistans när jag försöker bli starkare i böjen, jag bara knäböjer. Däremot när jag "grundtränar" underkroppen har jag slängt in en del benpress, benspark, lårcurl och ryggresningar (ryggresningar för röven).
Russel Orhii kör verkligen noll benassistans konstant om jag förstått rätt efter tittat hans youtubefilmer senare åren. Han bara kör sin lowbarböj, enda han gör för underkroppen (utöver mark då med).

Citat:
Tror faktiskt kroppen har börjat lagra mer fett på magen nu när jag är 33. jag tränar ju lika mkt som förut och väger samma sak hela tiden men man ser hur kroppen ändras sakta men säkert, har alltid haft mest fettfördelning på magen. den stack tom ut när jag deffade ner mig till 62kg på 182cm när jag var 20 xD
Detta lät deprimerande, motivationsdödande! Hoppas du överdriver och inbillar dig.

Du kan svara i PM om du vill, om känns dumt skriva öppet här.

Senast redigerad av 1x0 den 2023-05-18 klockan 12:54.
Gammal 2023-05-20, 08:08   #2244
frys
Registered User

fryss avatar

Citat:
Vi får se om det blir någon högfrekvenspress-RSR. Mina armar (armveck, armbågar) kommer inte hantera så mycket pressar framöver av de tunga lowbarböjarna.
kanske du får köra klart din böj-rsr innan du gör en press rsr isf

Citat:
Minns när vi gjorde DUP-program med han Mike Zourdos från en redditlänk som hade "läckt".
Kan skicka min högfrekvenspress-DUP
Ja gör det. Jag funderar på ifall dup med olika rep-ranges samma vecka är bäst. för börjar man på 10or första veckorna tar det jävligt lång tid innan man når någon styrka. Kör du power(speed?) också?

Citat:
Du knäböjer med klackskor, ganska smal fotställning med framåtpekande knän va?
precis, kanske borde börja böja i mina converse som jag markar i? Vet att vissa lyftare hamnar i en bättre position o blir snabbare starkare över tid pga det(jamarr royster, bästa natural p4p böjare)

Citat:
Vad har du för storlek på dina sbd-knävärmare? Hur tajt sitter dom? Använder du alltid när du knäböjer
Dom är Large(varje gång jag tittar på storleks etiketten så tänker ja på den gången baktung sa att både hans värmare var L(left xD). Jag måste veckla in dom uppe och nere för att kunna dra upp dom. När jag valde tog jag en storlek mindre i deras lista. Tror jag har rätt tjocka vader så där det är lite svårt o komma förbi.

Använder hela tiden, sätter på mig dom före passet(har dom under mjukisbyxorna). redan från tom stång(finns inget sätt o få på sig dom under gymmet, isf måste man gå till omklrummet o ta av byxorna xD). Tar dock av dom så fort jag är klar med böjdelen av passet. dom stryper mig lite grann och stör mig i andra övningar

Citat:
Maxar du böjen i fritt rack eller i bur/ställning med säkerhetspinnar som du ställt in någorlunda bra, säkert?
Har aldrig vågat köra utan bur, tkr jag känns så ostabil då. Du har ju sett mina böj videos, vet inte ifall du har kvar min instagram. Vårat gym böt ut vårat rack till någon thor-fitness. Pinnarna är rätt låga så jag kan gå atg o sen lägga stången bakom mig ifall jag failar.

Citat:
Hur mycket benassistans kör du?
Väldigt lite, böjer jag tis&fre så kör jag hamstringcurls på ena o good mornings på andra passet(4-5 set 6-10 reps), sen kör jag också benpress med 1 ben(5 set, 6-10 reps) varje söndag efter tunga marken) så ganska liten volym

Citat:
Detta lät deprimerande, motivationsdödande! Hoppas du överdriver och inbillar dig.
Helt säker på att kroppen förändrar fettfördelning med åren. nu kanske det inte är så överdrivet men tycker min mage ser ganska mkt mer "blockig" ut. som man ser på typ 40-åringar som kört mkt SL xD
Gammal 2023-05-22, 13:44   #2245
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
kanske du får köra klart din böj-rsr innan du gör en press rsr isf

Ja gör det. Jag funderar på ifall dup med olika rep-ranges samma vecka är bäst. för börjar man på 10or första veckorna tar det jävligt lång tid innan man når någon styrka. Kör du power(speed?) också?

precis, kanske borde börja böja i mina converse som jag markar i? Vet att vissa lyftare hamnar i en bättre position o blir snabbare starkare över tid pga det(jamarr royster, bästa natural p4p böjare)

Dom är Large(varje gång jag tittar på storleks etiketten så tänker ja på den gången baktung sa att både hans värmare var L(left xD). Jag måste veckla in dom uppe och nere för att kunna dra upp dom. När jag valde tog jag en storlek mindre i deras lista. Tror jag har rätt tjocka vader så där det är lite svårt o komma förbi.

Använder hela tiden, sätter på mig dom före passet(har dom under mjukisbyxorna). redan från tom stång(finns inget sätt o få på sig dom under gymmet, isf måste man gå till omklrummet o ta av byxorna xD). Tar dock av dom så fort jag är klar med böjdelen av passet. dom stryper mig lite grann och stör mig i andra övningar

Har aldrig vågat köra utan bur, tkr jag känns så ostabil då. Du har ju sett mina böj videos, vet inte ifall du har kvar min instagram. Vårat gym böt ut vårat rack till någon thor-fitness. Pinnarna är rätt låga så jag kan gå atg o sen lägga stången bakom mig ifall jag failar.

Väldigt lite, böjer jag tis&fre så kör jag hamstringcurls på ena o good mornings på andra passet(4-5 set 6-10 reps), sen kör jag också benpress med 1 ben(5 set, 6-10 reps) varje söndag efter tunga marken) så ganska liten volym

Helt säker på att kroppen förändrar fettfördelning med åren. nu kanske det inte är så överdrivet men tycker min mage ser ganska mkt mer "blockig" ut. som man ser på typ 40-åringar som kört mkt SL xD
Min press-DUP jag först skrev ihop var 10-12-14 reps men jag avbröt efter tre-fyra pass eftersom jag kände så höga reps i pressar bara slet på mina triceps och totaldödade min prestation resten av passet. Kunde inte få upp 50-kiloshantlarna efteråt i hantelpressen (gör 8 reps normalt där) för mina triceps var fullständigt söndermosade efter sets med 14-reppare i bänk eller MP.

Jag har lagt upp så mina pass är samma ansträngning sett till Mike T's RPE-diagram. Började första-veckan på @6 och sista på @8. Med ökade veckoset över tid. "Power"/"speed"-dag/pass som Zourdos programmerar tolkar jag som lägre RPE än hans mer volyminriktade pass. Jag hade säkerligen programmerat ett sådant pass om gjort en högfrekvens-DUP för böj och/eller mark - men min pressulatur återhämtar sig galet fort så jag överlever att alla pass är samma RPE. Mellanpasset i RSR kan väl kallas ett sådant pass (6x2@80%).
Jag hade den 60% volymfall-regeln inbakad i denna högfrekvenspress-DUP. Att det kommer ett högvolympass följt av två pass efteråt där volymen faller med 60%. För tillåta återhämtning. Sen kommer högvolympasset igen.
Ska renskriva (kladdat ner textdokumentet med passnoteringar etc.) och privatmeddela dig så kanske du får inspiration.
__

Ingen aning om du ska prova böja med platta skor! Tycker de som böjer med platta skor ofta står brett. Bredare stans = mindre rörlighetskrav på fotlederna, så mindre behov av klackskor. Har ju läst/hört det snacket att personer med långa lårben kanske kan gynnas av platt sula, fast beror givetvis på mer faktorer.
Jag har inte gjort något seriöst test, klack eller platt, på mig. Vet bara att jag får fälla ryggen mer med platt sula så jag får mer buttwink, som mina ryggdiskar inte gillar.
Blir man akut, direkt starkare om går från klackskor till platt sula, så tror jag det kan vara för man flyttar bort framlår-styrkekrav till mer baksida (för fäller ryggen mer?). Vilket betyder, kan tolkas som man är baksida-dominant och "svag" i framlår(?).
Spekulerar bara.
__

Hmm, minns inte det med Baktung om hans knävärmare. Låter som ett otroligt roligt inlägg! Sökte efter "sbd" i hans träningsjournal men hittar inget.
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...35#post7857235 var här han hade köpt dem och jag frågade efter storlek.

Jag brukar tänka på honom ibland när jag knyter mina lyftarskor på gymmet: han brukade inte knyta sina skor förrän på tunga vikterna i böjen lol. Han använde det som något han "plockade fram" för bli starkare/bättre. Att knyta sina jävla skor. Precis som man tar på lyftarbälte, knävärmare när vikterna rampas upp. Låter rätt farligt att böja med slappa, oknutna skor.
Haha sen kallade han bänkpress tng (touch n go) för "nudda och kör".

Jag hade inte vågat lowbarmaxa/amrapa i fritt rack heller. Tror jag inte hade kunnat dumpa stången tillräckligt bra nog eftersom ryggen är mer fälld än i highbarböjen.
https://www.instagram.com/p/CrHZKI3AjK_/ denna herren är störd att han vågar maxa böjen sådär i fritt rack utan passare. 415 kg...

Hade glömt bort du skapade en liten instagram och laddade upp. När du väl skrev det kom jag direkt på ditt namn så det fanns kvar i huvudet. Fina lyft(!) - men dina armbågar pekar olika i böjen!!11
__

"Blockig" mage. "Power gut"? Intressant, har faktiskt reagerat över samma senaste åren stundvis. Däremot har mitt midjemått inte ökat av det. Tror blockigheten kommer/finns högre upp, typ vid sidan av revbenen.

Vecka 20 2023:

Måndag 15 maj v.20 (14:55-16:45 [110 min])

Militärpress:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
35 x 4
47.5 x 2
60 x 1
72.5 x 1

80 x 6 @7
80 x 6 @8
80 x 6 @8.5
80 x 6 @9
80 x 6 @8.5
5x6@79%

+0 x 9 @5.5 + 43.5 x 9 @7
+0 x 9 @7 + 43.5 x 9 @8.5
+0 x 9 @7.5 + 43.5 x 9 @9
+0 x 9 @8.5 + 43.5 x 9 @9.75

Hammercurl, sittande (60°) + triceppushdown, enarms (ny hiss):
30 x 10 @7.5 + #30 x 16 @8
30 x 10 @9.5 + #30 x 16 @10

Facepulls, paus, sittande + hantelflyes, kraftigt nedåtlutande, bottenstretchpaus:
#70 x 10 @7.5 + 16 x 10 @7.5
#70 x 10 @8 (dåliga pauser) + 16 x 10 @7.5

Stångcurl, rak:
42 x 20 @8

#30 x 14 @8.5

Tisdag 16 maj v.20 (16:40-18:30 [110 min])

Pausböj, hög stångplacering, med bälte, knävärmarlös:
20 x 8
20 x 6
20 x 4
20 x 2
50 x 1
80 x 1
110 x 1
132.5 x 1
152.5 x 1

170 x 2
170 x 2
170 x 2
170 x 2 @6.5
170 x 2 @6
170 x 2 @6.5
6x2@80%

20 x 10
20 x 8
20 x 6
60 x 4
77.5 x 2
92.5 x 1
105 x 1

115 x 4 @8
115 x 4 @8
115 x 4 @8
115 x 4 @8.5
4x4@81%

160 x 7 @7.5 + 110 x 7 @8.5
160 x 7 @8.5 + 110 x 7 @9.5
160 x 7 @9 + 110 x 7 @9.75

Rolling thunder:
57 x 6 miss7 V., x 4 miss5 H.
57 x 6 @10 V., x 3 @9.5 H.

Onsdag 17 maj v.20 (15:25-17:10 [105 min])

Marklyft, sumo, med bälte, mixgrepp, SL-stång med smal/styv/stum klovning:
70 x 12
70 x 10
70 x 8
70 x 6
125 x 4
155 x 2

180 x 2
180 x 2
180 x 2
3x2@65%

20 x 10
20 x 8
20 x 6
42.5 x 4
55 x 2
65 x 1
75 x 1

82.5 x 2 @8.5
82.5 x 2 @9
82.5 x 2 @8.5
82.5 x 2 @9
82.5 x 2 @9.5
5x2@89%

+25 x 5 @8.5 + 54 x 0
---------------------- 50 x 5 @8.5
+25 x 5 @9 + 50 x 5 @8.5
+25 x 5 @9.75 + 50 x 5 @9

Facepulls, paus, sittande + hantelflyes, kraftigt nedåtlutande, bottenstretchpaus:
#60 x 16 + 13.5 x 16
#60 x 16 @8 + 13.5 x 16 @7.5

Torsdag 18 maj v.20 (15:20-16:55 [95 min])

Pausbänk:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
52.5 x 4
72.5 x 2
90 x 1
107.5 x 1

120 x 6 @7.5
120 x 6 @8
120 x 6 @8.5
120 x 6 @9
120 x 6 @9
5x6@79% (*80%)

150 x 9 @7.5 + 100 x 8 @7.5
150 x 9 @8.5 + 100 x 8 @8.5
150 x 9 @9.5 + 100 x 8 @9.5
150 x 8(!) @9 + 100 x 8 @9.5

Kabelcurl, rak + kabelfrenchpress, enarms, sittande, ryggstödslös:
#75 x 16 @5.5 + #30 x 14
#75 x 16 @7 + #30 x 14
#75 x 16 @8.5 + #30 x 14 @8.5

20 x 12
20 x 10
20 x 8
20 x 6
85 x 4
120 x 2
147.5 x 1
172.5 x 1

195 x 6 @5
195 x 6 @5.5
195 x 6 @6.5
195 x 6 @6.5
195 x 6 @6
195 x 6 @7
6x6@81%

Militärpress:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
40 x 4
55 x 2
67.5 x 1
77.5 x 1

85 x 4 @9.5
82.5(!) x 4 @8.5
82.5 x 4 @8
82.5 x 4 @8.5
4x4@84% (fail)

+10 x 8 @8 + 50 x 5 @8.5
+10 x 8 @9.5 + 50 x 6 @9
+10 x 8 @9.5 + 50 x 5 @9

+25 25 sek V. @7.5, +25 25 sek H. @7.5
+25 25 sek V. @9, +25 25 sek H. @9

Söndag 21 maj v.20 (15:15-16:50 [95 min])

TNG-bänkpress:
20 x 12
20 x 10
20 x 8
52.5 x 6
72.5 x 4
90 x 2
107.5 x 1

120 x 10 miss11

150 x 9 @6.5 + 100 x 9 @7
150 x 9 @7.5 + 100 x 9 @8
150 x 9 @8.5 + 100 x 9 @9
150 x 9 @8.5 + 100 x 9 @9.75

#60 x 15 @4 + 13.5 x 15 @4
#60 x 15 @5.5 + 13.5 x 15 @6.5
#60 x 15 @6.5 + 13.5 x 15 @8.5

Kabelcurl, rak:
#75 x 20 @9

#30 x 18 H. @9, x 21 V. @9

Rolling thunder:
57 x 5 @9 V., 57 x 2 miss3
57 x 5 @10 V., 57 x 3 @10 H.
57 x 5 @10 V., 57 x 1 miss2 H.
_____

Ländryggen har gjort uppror. Kände irritation och ömhet inför tisdagshighbarpausböjen. Böjde ändå. Blev halvt invalid dagarna efteråt, extrem stelhet vid flektion. Bestämde mig att lowbarböja fredagen ändå (6x6 195). Fungerade konstigt nog ganska bra, ländryggsstel i bottenläget. 20 kg tom stång kändes lika illa som 195 kg (alla set). Mjuknade ej upp av uppvärmningen. Blev inte akut värre under böjsessionen.
Blev marginellt sämre dagen efter. Jag är rätt säker irritationen härstammar främst från de pausade highbarböjarna. Det är inte muskulärt, för styrkan har varit normal/bra. Känner igen ömheten från 2015 när jag övergjorde mycket djupa buttwink-lowbarpausböjar.
Ska avvakta och se hur den återhämtar sig. Tror jag kommer tvingas hoppa av böj-RSR:en, men om ryggen återhämtar sig bra dessa dagar fortsätter jag den (RSR) men byter ut highbarpausböjen till lowbar istället. Återhämtar den sig halvbra trycker jag i mig extra koffein och gör en amrap på 200-210 för testa styrkan. Återhämtar den sig skräp tar jag underkroppsdeload och gör/påbörjar sedan en ny böj- och markplan.
Köra RSR upp till 6x6-passet är riktigt bra grundträning så jag är inte allt för bitter om får avbryta.

Deload för överkroppen denna vecka (21). Inte haft en regelrätt överkroppsdeload på 30 veckor. Tränade dock lågvolym med många veckovilodagar i februari som agerade avlastning.

Bra lyft och setserier i veckan:
MP-fram 80 kg 5x6reps (79%) @7 → @9
Pausbänk 120 kg 5x6reps (80%) @7.5 → @9 - säker på en halvbra dag, svag i assistans
Lowbar 195 kg 6x6reps (81%) @5 → @7 - med stel äckelländrygg
TNG-bänk 120 kg 10 reps miss11 - vet inte hur bra prestation sett till stoppbänken, för jag aldrig tng-bänkar, ger fläsk-1RM åtminstone och då suger jag på högreps i pressövningar. Kaosstångbana (styrkespill) också av tng-ovana.
^Lågkoffein alla lyft

Film på tng-bänken och MP-6:an @7. Tänkte göra en amrap på 80 kg i MP denna deloadveckan men känner jag behöver hålla ner på allt (volym, ansträngning, vikt), göra en rejäl regelrätt deload.

Senast redigerad av 1x0 den 2023-05-22 klockan 13:50.
Gammal 2023-05-23, 21:46   #2246
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Tisdag 23 maj v.21 (12:35-13:50 [75 min])

Knäböj, låg stångplacering, med bälte, knävärmarlös:
20 x 14
20 x 12
20 x 10
20 x 8
55 x 6
80 x 4
100 x 2

120 x 3
120 x 3
120 x 3

Militärpress:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
45 x 4
55 x 2

65 x 3 + chins, pro, axelbred: +0 x 10 @6
65 x 3 + chins, pro, axelbred: +0 x 10 @7
65 x 3

Hammercurl, sittande (60°):
30 x 13 @9.5

Kabelflyes, låga, sittande (45°):
#25 x 21 @9.5

Triceppushdown, enarms:
#5 x 22 @10

+0 60 sek V. @10, +0 80 sek H. @10
_____

Penis vad stel i ljumskar i böjen. Överansträngning på gång där också?
Ländryggen känns ganska böjbar när lyftarbältet är på. Bältet maskerar stelheten, ömheten.
Var nog stelaste böjpasset någonsin.
Kommer mest sannolikt inte våga gå för 5x5 på 205-210 nästa pass. Blir för saftig volym.

Skräll/chock-pb i enarmshängen med högerarmen; +0 kg 80 sek. Pers med 7 sekunder. På fyra kg högre kroppsvikt (114.8 kg morgonvikt). Hade inte pissat under passet/innan hängen heller, hade väl klarat 85 sek om pissat innan. x)
Konstigt att jag är starkare i rolling thunder med vänstern, i hängen är jag starkare med högern.
Gammal 2023-05-23, 23:06   #2247
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Gullitg med liten text på uppvärmningen.
Gammal 2023-05-24, 10:00   #2248
frys
Registered User

fryss avatar

Citat:
Min press-DUP jag först skrev ihop var 10-12-14 reps men jag avbröt efter tre-fyra pass eftersom jag kände så höga reps i pressar bara slet på mina triceps och totaldödade min prestation resten av passet.
Första setet i MP är alltid bäst, sen blir det värre o värre, lite som chins. går fan inte köra raka set där heller xD

Citat:
Jag hade den 60% volymfall-regeln inbakad i denna högfrekvenspress-DUP. Att det kommer ett högvolympass följt av två pass efteråt där volymen faller med 60%.
När du gjorde 60% regeln till mig så var det bara ett pass efteråt som var lättare, böjde 4 ggr i veckan där jag körde ett större volym o ett med 60% dagen efter. blev jag blåst? kanske programmet hade funkat jättebra annars? xD

Citat:
Ingen aning om du ska prova böja med platta skor!
Äh är nog nöjd med klack i böj, däremot har jag börjat köra platta skor(converse) i bänken
__

Citat:
Hmm, minns inte det med Baktung om hans knävärmare. Låter som ett otroligt roligt inlägg! Sökte efter "sbd" i hans träningsjournal men hittar inget.
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...35#post7857235 var här han hade köpt dem och jag frågade efter storlek.
försökte leta efter det, måste hittat på att det hände isf xD

Citat:
Haha sen kallade han bänkpress tng (touch n go) för "nudda och kör".
lol xD, undra vad som hände med honom? Du hade väl kontakt med honom utanför forumet? tror det var kanske blåvitt som träffade honom irl o klättrade med bakis? kommer inte ihåg när det var sist jag såg han skriva

Citat:
https://www.instagram.com/p/CrHZKI3AjK_/ denna herren är störd att han vågar maxa böjen sådär i fritt rack utan passare. 415 kg...
Slår man ihjäl sig spelar det ingen roll ifall man har 215 eller 415 på ryggen, lär göra lika ont eller mörda en oavsett xD

Citat:
Hade glömt bort du skapade en liten instagram och laddade upp. När du väl skrev det kom jag direkt på ditt namn så det fanns kvar i huvudet. Fina lyft(!) - men dina armbågar pekar olika i böjen!!11
Jag tror armbågsgrejen är pga att axeln hoppa ur led en gång. har börjat göra lite övningar nu för jag tror det är för att den är mindre rörlig som gjort att jag fått axelproblem. var inne på squat university youtube o sökte lite övningar.
__

Citat:
"Blockig" mage. "Power gut"? Intressant, har faktiskt reagerat över samma senaste åren stundvis. Däremot har mitt midjemått inte ökat av det. Tror blockigheten kommer/finns högre upp, typ vid sidan av revbenen.
Tror folk som kör mkt sl, väldigt länge får det. Typ obliques växer sig så stora att man får den "fula" looken av all knäböj och mark xD

---

Förresten har jag startat en variant av RSR nu. Såhär ser första veckan ut sen får jag se ifall jag ändrar lite i programmet så inget pass blir för mastigt.

Mån

Böj 6x3-6(70%)
MP 6x3-6(80%)
hamstring/triceps/sidolyft

Tis
Intervaller(lätta)
Bänk 6x2(80%)
mark 6x2(80%)
chins/Rodd/biceps

Tors

Böj 6x3-6(80%)
MP 6x2(80%)
hamstring/triceps/omv flies

Fre

Bänk 6x3-6(80%)
sumo 6x2(80%)
chins/rodd/biceps/1-bens övning

---

Jag har haft bra resultat(Trender) av att köra ett pass med -10% vikt efter ett tyngre pass. så tänkte köra så i böjen, sen bara köra "lätta" 2or i marken. I bänken och pressen kör jag rsr i både samtidigt. tycker 12 tunga o 12 lätta set är ingen överdriven volym. sen är jag inte så stark i mp(kör 3-6 på 45kg, kanske lite för lätt, kan annars bumpa TM efter varje runda) ändå så lär inte slita

sen lätt mp eller bänk 2or efter ett volympass i andra "grenen".

Tisdagspasset var lite mustigt, tog 1h 50 min(o då är det ändå 1,5-2m vila på allt xD)
Gammal 2023-05-25, 23:16   #2249
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Gullitg med liten text på uppvärmningen.
Jag instämmer!
© 1x0
Hade jag postat mina pass genom skriva på telefonen, hade det varit en hel arbetsdag med textformateringen hahaha

Kul du skrev i min logg, jag är hedrad. :Pp
Citat:
Första setet i MP är alltid bäst, sen blir det värre o värre, lite som chins. går fan inte köra raka set där heller xD

När du gjorde 60% regeln till mig så var det bara ett pass efteråt som var lättare, böjde 4 ggr i veckan där jag körde ett större volym o ett med 60% dagen efter. blev jag blåst? kanske programmet hade funkat jättebra annars? xD

Äh är nog nöjd med klack i böj, däremot har jag börjat köra platta skor(converse) i bänken
__

försökte leta efter det, måste hittat på att det hände isf xD

lol xD, undra vad som hände med honom? Du hade väl kontakt med honom utanför forumet? tror det var kanske blåvitt som träffade honom irl o klättrade med bakis? kommer inte ihåg när det var sist jag såg han skriva

Slår man ihjäl sig spelar det ingen roll ifall man har 215 eller 415 på ryggen, lär göra lika ont eller mörda en oavsett xD

Jag tror armbågsgrejen är pga att axeln hoppa ur led en gång. har börjat göra lite övningar nu för jag tror det är för att den är mindre rörlig som gjort att jag fått axelproblem. var inne på squat university youtube o sökte lite övningar.
__

Tror folk som kör mkt sl, väldigt länge får det. Typ obliques växer sig så stora att man får den "fula" looken av all knäböj och mark xD

---

Förresten har jag startat en variant av RSR nu. Såhär ser första veckan ut sen får jag se ifall jag ändrar lite i programmet så inget pass blir för mastigt.

Mån

Böj 6x3-6(70%)
MP 6x3-6(80%)
hamstring/triceps/sidolyft

Tis
Intervaller(lätta)
Bänk 6x2(80%)
mark 6x2(80%)
chins/Rodd/biceps

Tors

Böj 6x3-6(80%)
MP 6x2(80%)
hamstring/triceps/omv flies

Fre

Bänk 6x3-6(80%)
sumo 6x2(80%)
chins/rodd/biceps/1-bens övning

---

Jag har haft bra resultat(Trender) av att köra ett pass med -10% vikt efter ett tyngre pass. så tänkte köra så i böjen, sen bara köra "lätta" 2or i marken. I bänken och pressen kör jag rsr i både samtidigt. tycker 12 tunga o 12 lätta set är ingen överdriven volym. sen är jag inte så stark i mp(kör 3-6 på 45kg, kanske lite för lätt, kan annars bumpa TM efter varje runda) ändå så lär inte slita

sen lätt mp eller bänk 2or efter ett volympass i andra "grenen".

Tisdagspasset var lite mustigt, tog 1h 50 min(o då är det ändå 1,5-2m vila på allt xD)
Just det, tänkt på att chins är lika illa med setuthålligheten som militärpress.

För min bänkpressetup är klack ett måste känner jag. Jag vill få bak fötterna så mycket det går (mot huvudet), för ett konstant bendriv(?). Tycker det känns som bryggan blir bäst, störst, kraftigast då, om försöker få bak fötterna så långt det går. Jag bänkade första åren med bara tårna i golvet (hälarna uppe), fick bak fötterna ännu mer, gillade det.

Jag har med någon svagt minne om det med hans knävärmarstorlek. Kanske skrev det i privatmeddelande eller här i min logg, eller i din.
2021-08-18 05:21 har han som senaste aktivitet. Inte ens varit inloggad på två år snart. Shit. Han måste slutat träna, annars tycker jag han bör tittat in här, om träningsintresset är/varit vid liv. Eller surfar han runt - bara att han inte är inloggad.
Jag har kvar hans mejladress. Kanske skickar iväg ett mejl till honom!

Haha var bara jag som drev med dig, retas lite av din armbågsojämnhet i böjen! För du hade en tråd uppe om det. Otroligt drygt att axel-ur-led-hoppning (fan säger man) kan ge sådana långvariga besvär. Usch. Verkar rätt vanligt i gymträning, tycker jag ser mycket instagram-klipp där det händer.

Intressant RSR-upplägg! Gillar du lagt militärpressen på böjdagarna; skönt att vertikalpressa efter knäböj. Känner sig så rörlig efter haft armarna där bak i böjen.
Gillar att du kör smalmark ena markpasset och sumo det andra.
Volymen ser rimlig ut. Är den baspressvolym jag har spelat senaste tiden (~10 veckoset bänk och ~10 veckoset MP); fast sen kör jag 20 veckoset maskinpress/uppåtlutande hantelpress (50:50) och 7 veckoset flyes med! x) Det är förvisso min "sämsta" muskelgrupp, pressulaturen, brösten framförallt. Behöver slakta hårt där för göra framsteg.
Kritik/input: Kanske att jag hellre haft tunga böjen (80%'s-böjen) på måndagen istället, för du har haft två vilodagar över helgen och lär vara 100% fräsch där (måndagen). Du tappar din "fitness" fort (som vi skrivit om) så du presterar kanske bättre torsdagsböjen när du tränat måndag+tisdag. Känns som kroppen "vänjer sig" när den behöver vara stark också. Jag har vant min underkropp att vara stark var tredje dag (med/om rimlig passvolym) senaste åren i princip.
Chinsen hade jag gillat att ha på MP-dagarna, för det är gött att räckhäva efter vertikalpress, för det är antagonist-övning. Lowbar+MP+chins är ju värsta axelrörlighetspasset!

Torsdag 25 maj v.21 (14:45-16:20 [95 min])

20 x 12
20 x 10
20 x 8
20 x 6
60 x 4
95 x 2
127.5 x 1
155 x 1
180 x 1

200 x 13 @9

Pausbänk:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
50 x 4
70 x 2
85 x 1

97.5 x 3 + kabelrodd, smal, neu: #15 x 28 @6
97.5 x 3 + kabelrodd, smal, neu: #15 x 28 @7.5
97.5 x 3

Stångcurl, rak:
52 x 20 @9.75

Kabelsidolyft, enarms:
#4 x 18 @8.5

#35 x 12 miss13 H., x 14 @9.5 V.

+50 20 sek V. @10, +50 20 sek H. @9
_____

Nöjd med huksitten! 200-pb med två reps.
90% säker på att jag hade klarat 14 reps (en till) men hade blivit formfallering (godmorgonböj) och jag litar inte på kex-ländryggen för fem öre just nu (onödig skaderisk).
Rygg kändes faktiskt bra. Fått tillbaka okej flektionrörlighet. Den är milt uppretad nu efter passet, så absolut inte fullåterhämtad.

Filmklippet bestämde sig för lagga lite och fokus-fladdra.

Gammal 2023-05-28, 11:51   #2250
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Lördag 27 maj v.21 (17:05-18:20 [75 min])

Knäböj, låg stångplacering, med bälte, knävärmarlös:
20 x 12
20 x 10
20 x 8
20 x 6
80 x 4
105 x 2
130 x 1

150 x 3
150 x 3
150 x 3

Militärpress:
20 x 10
20 x 8
20 x 6
45 x 4
55 x 2

65 x 3 + chins, pro, axelbred: +0 x 10 @6.5
65 x 3 + chins, pro, axelbred: +0 x 10 @6.5
65 x 3

Hammercurl, sittande (60°):
35 x 7 miss8

Kabelflyes, låga, sittande (45°):
#30 x 18 @9

#35 x 13 @10 H., x 14 @9 V.

Rolling thunder, smalt (~25 mm ⌀) räfflat rullande handtag:
85 x 15 V. @5.5, x 15 H. @5.5
105 x 3 miss4 V., x 2 miss3 H.
_____

Sista deloadpasset. Gasar på nästa vecka.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.