Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Jag tror ingen som vill bygga muskler tjänar på att enbart träna kondition i en och en halv månad i längden. Möjligen antyder den att de som tidigare hållit på med konditionsträning lättare bygger muskler om de byter träningsform.
|
jag tror att många bygger sina egna platåer. Istället för att se det som ett tillfälle att fokusera på sina sämre muskler testar man konstiga saker för att bygga det man vill. Vilket aldrig fungerar.
Jag har haft tur och varit aktiv i många sporter. Och har märkt att man får så många motsatta direktiv i hur och vad man ska träna. I styrketräning fick det ett fokus för mig och jag tycker det är så underbart ofritt.
Jag har alltid sett ett rent linjärt förhållande till hur mycket jag äter och tränar till hur myckt jag växer. I den mån jag ibland hade platåer vilket jag har haft ibland så har det mestadels varit kosten. Jag som 95kg behövde överäta en smula för att gå till 105.
När jag nådde en platå kring 110 efter två år behövde jag träna lite annorlunda. Och det var mestadels psykiskt även om jag kunde uppleva det som fysiskt. Tre dagar rygg i tre månder var oerhört påfrestande. Efter det gjorde jag det samma med ben.
Gick ner fyra kg men upp efter ett år 15 kg. Och betydligt starkare även om styrka inte är vad jag strävat efter.
Jag kan rekommendera att träna rygg när du har sån fruktansävrd träninsvärk att du knappt kan röra dig. Kontakt är bara förnamnet.
Sen gör du det tre dagar i rad.
Nej jag var inte alls pladdrig eller oft... sry