Jag har tränat i ~15-års tid nu, och efter att ha läst abstraktet för exakt en månad sedan (och börjat köra ECC) har jag nog aldrig i mitt liv haft lika bra resultat som nu. Kändes som att åldern börjat komma ikapp men helt plötsligt känner man sig pånyttfödd igen.
Jag har tränat i ~15-års tid nu, och efter att ha läst abstraktet för exakt en månad sedan (och börjat köra ECC) har jag nog aldrig i mitt liv haft lika bra resultat som nu. Kändes som att åldern börjat komma ikapp men helt plötsligt känner man sig pånyttfödd igen.
Vad gör du nu, menar du? 😊 Vilken skillnad i träningen?
Hur går ECC till rent praktiskt i t ex en bicepscurl?
Jo, har sett videoklipp där en snubbe gör sönder båda sina biceps i en scottcurl. Jag har slutat med den övningen för säkerhetsskull.
Jag vill minnas att jag läste en förklaring varför preacher curls / scottcurls är en vansklig övning för bicepssenan men kan inte komma på vad det var.
Jag vill minnas att jag läste en förklaring varför preacher curls / scottcurls är en vansklig övning för bicepssenan men kan inte komma på vad det var.
Minns inte heller exakt men nåt med att armbågen som hårt trycks mot kudden gör att bicepssenan belastas mycket mer än vanliga curls. Tydligen bättre att stå upp och ha armen hängandes över en incline-bänk.