Kaffe ökar risken för matstrupscancer. https://www.clinicalnutritionjournal...313-2/fulltext På grund av temperaturen. Det gör allt som är hett, ganska kraftigt. Slemhinnorna i matstrupen skadas och över tid kan cancerceller bildas.
Hur stor är risken med tanke på att incidencen är så låg i relation till att kaffekonsumtion är stor bland befolkningen..
Varje år drabbas ungefär 500 personer i Sverige av matstrupscancer. Antalet kan jämföras med de drygt 65 000 cancerdiagnoser som årligen upptäcks totalt.
Hur stor är risken med tanke på att incidencen är så låg i relation till att kaffekonsumtion är stor bland befolkningen..
Varje år drabbas ungefär 500 personer i Sverige av matstrupscancer. Antalet kan jämföras med de drygt 65 000 cancerdiagnoser som årligen upptäcks totalt.
Varifrån får du siffran 65k? Man säger väl snarare att var tredje person i Sverige kommer att få cancer.
Har jag drömt eller har jag sett en studie på kvinnor som visade att de blev svagare när de tränade i fem grader kallare temperatur än normalt/de var vana vid?
Svårgooglat (kommer upp massa andra träffar med annan liknande frågeställning).
Fattar jag rätt? De vattenfastade helt utan komplement och det förekom inte några negativa effekter alls? Möjligen sjönk salthalten en aning? Så bara fördelar?
Man bör säkert inte vara underviktig eller gammal om man vill göra det.
Man såg muskelförlust, men den kommer snabbt tillbaka hos en frisk, aktiv person. För en gammal och stillasittande person skulle kanske muskelförlusten bli permanent.
Man bör säkert inte vara underviktig eller gammal om man vill göra det.
Man såg muskelförlust, men den kommer snabbt tillbaka hos en frisk, aktiv person. För en gammal och stillasittande person skulle kanske muskelförlusten bli permanent.
Och om man fastar + tränar så minimeras muskelförlusten?