Verkar inte vara någon större fara med den biten. Själv bäljar jag stora mängder kolsyrade lightdrycker och har gjort i många år på daglig basis. Var hos tandläkaren i tisdags och som vanligt var min tandhälsa utmärkt. Går dit varannat, var tredje år. Det är in -och ut.
En seglivad myt är att kolsyrat vatten skulle fräta på tänderna. Det är inte sant. Visserligen kan kolsyra fräta på tänderna, men de koncentrationer av kolsyra som finns i bubbliga drycker vi köper i affären är för låga för att ge betydande påverkan på emaljen. Det är istället de sura ämnen som tillsätts i drycker som är skadliga. Kolsyrat vatten med citronsmak, där det tillsätts citronsyra under tillverkningen, kan därför ha påverkan på tänderna – allt emedan du kan dricka hur mycket naturellt mineralvatten du vill, utan att riskera någon skada på tänderna.https://www.sunstargum.com/se-sv/mun...-tanderna.html
Om man tittar på t.ex. Loka citron så står det 'naturliga aromer'. Jag antar att citronsyra inte räknas som en naturlig arom utan måste anges specifikt under ingredienser om det finns i?
Ändå rätt talande på nåt sätt med bänken. En av de bästa träningscyklerna jag har haft i bänk så började jag lugnt kring 95-100 kg, det blev inte utmanande på riktigt i rpe-väg förrän efter 2+ månader och avslutade med ett maxset där jag gjorde 155x7 i pausbänk vilket var pers då. Efter det passet var jag redigt sliten ett bra tag och presterande inte liknande på länge.
Finns det någon möjlighet att få åtkomst till hela "Saturated fat: villain and bogeyman in the development of cardiovascular disease?"
Såg nämligen den här kommentaren ang. studien Yes 0 evidence if you ignore the countless studies with actual outcome based data showing sat fat raises ApoB which causes CVD. Other than that, spot on.
__________________ I’ve been too fucking busy – or vice versa.
Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2022-09-14 klockan 03:28.