När man ser Thors sparring eller match för den delen så ser det bara ut som han svingar och inte riktigt har cardio eller tekniken för att hålla sin motståndare på avstånd.
Vad han borde göra är att nöta defensiv teknik och lära sig använda sin massiva reach till fördel. Nu ser det bara komiskt ut när han försöker mata på när han väl möter upp sin motståndare.
https://www.theguardian.com/sport/20...tokyo-olympics
History and controversy is expected to be made at the Tokyo Olympics this summer after the transgender weightlifter Laurel Hubbard was effectively guaranteed a place in the women’s super heavyweight category.
While the 43-year-old has not yet been named in the New Zealand team, an International Weightlifting Federation insider confirmed to the Guardian that she would automatically qualify because of amended rules approved by the International Olympic Committee.
Intredasting
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
Vad tror armbrytarna på kolo efter att lyssnat på regelverket de kommer överens om?
Det verkar som matchen kommer ske på ett klassiskt bord med 7x7 inch armbågskuddar och pin pads med normal höjd - Fördel Devon.
Reglerna, axeln får inte korsa mitten av bordet samt överarmsbenet mot axeln får inte gå förbi parallellt och peka ner mot golvet i neutral och förlora de position - Fördel MT.
Kommer bli en spännande match. Jag har verkligen ingen aning om hur utgången kommer bli. Tidigare när Devon fortfarande var sjuk och sängliggandes gjorde jag ett vad med Rikard om att MT kommer vinna. Men nu är jag inte lika säker längre. Jag tror dock fortfarande att MT är favorit. Men Devon kan lika väl ta det.
Men om överarmsbenet inte får luta ned mot axeln nedanför parallellt borde det ju missgynna MT som i sitt kings move alltid ligger under bordet med armen under parallellt.
Titta på MTs senaste matcher mot Jerry Cadorette och Dave Chaffee. Det är knappt man ens kan kalla det för en King’s move. Axeln är tydligt ovanför kudden och överarmsbenet pekar alltid upp. Det är mer av en ”öppen” top roll än en King’s move.