Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-20, 14:07   #1
Idaa
Registered User

Idaas avatar

Reg.datum: Aug 2020
Få bättre kropp 🥰❣️

Hej
Vill gärna komma igång med träning mer seriöst nu 🥰 men vet inte vart ja ska börja riktigt. Vill nog få bättre kropp generellt men mest rumpa tror jag ❣️ finns några bra tips för att starta å så?
/ Ida
Idaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 14:14   #2
r1kkie
Registered User

r1kkies avatar

Reg.datum: Jan 2009
Försök hitta någon träningsform som du tycker är rolig är en bra start.
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 14:17   #3
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Skulle nog hitta en pt och testa på och försöka hitta den sortens träning du gillar. Vanlig svenssonträning, styrkelyft, tyngdlyftning, bodybuilding, en blandning av några eller något annat.
Gammal 2020-08-20, 14:18   #4
Idaa
Registered User

Idaas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle nog hitta en pt och testa på och försöka hitta den sortens träning du gillar. Vanlig svenssonträning, styrkelyft, tyngdlyftning, bodybuilding, en blandning av några eller något annat.
Vad kostar sånt? Typ pank 😅❣️
Gammal 2020-08-20, 14:26   #5
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Om att lägga pengar på det är svårt, så behövs det nog mer info om vad du skulle vilja göra. Man får researcha lite själv helt enkelt då
Gammal 2020-08-20, 14:39   #6
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Har du någon bekant som tränar som skulle kunna visa korrekt utförande på vissa övningar i gymmet?
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 14:44   #7
Idaa
Registered User

Idaas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Har du någon bekant som tränar som skulle kunna visa korrekt utförande på vissa övningar i gymmet?
Nja vet inte riktigt :/
Gammal 2020-08-20, 14:44   #8
Carlzzon85
Registered User

Reg.datum: Feb 2020
Det finns jättemånga tjejer som tränar och har insta, bloggar YT osv. Kolla upp det för tips, trix, råd och inspiration.

Det finns jättemånga olika sätt att träna på. Jag t ex föredrar överkropp/underkropp där man kör genom hela kroppen 2ggr per vecka, vissa föredrar en muskelgrupp per pass en dag i veckan eller någon annan av de hundratals uppägg som finns (eller tusentals kanske).

En av mina kollegor som tränar och lägger mkt fokus på rumpa kör bröst/axlar/triceps ena dagen, rygg/biceps andra och så kör hon 2 ben/rump pass per vecka. Tror hon kör nån cardio 1 gång i veckan också men är inte säker.

Hon kör typ:
Måndag: Ben/rumpa
Tisdag: Bröst/axlar/triceps
Onsdag: Cardio
Torsdag: Rygg/Biceps
Fredag: Ben/rumpa
Lördag och söndag: Vila (tror jag. träffar henne aldrig på helgen så vet inte hehehe).

Vet inte om det är rätt/smart/bra, men hon är den enda jag känner som läger extra fokus på rumpan så har inget annat att gå på hehehe.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 15:08   #9
MaxTheMarketer
Banned User

Reg.datum: Nov 2013
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Idaa Visa inlägg
Hej
Vill gärna komma igång med träning mer seriöst nu 🥰 men vet inte vart ja ska börja riktigt. Vill nog få bättre kropp generellt men mest rumpa tror jag ❣️ finns några bra tips för att starta å så?
/ Ida
Du behöver bara besöka ett gym och fråga närmsta vältränad entitet (kvinna, man, helikopter, osv) om de kan visa dig hur du genomför en övning för kroppen, rumpan eller vad du nu vill förbättra.

Majoriteten kommer gärna att visa dig för alla normala människor tycker om att få känna sig viktiga, hjälpsamma och "högre status" genom att de kan mer om träning än dig. Smek folks egon så kan du få dem att göra vad du vill.

Jag säger bara allt detta för att Du ska veta att bara verkligen är så simpelt: första steget är att ta första foten vid närmsta gym och fråga om hjälp med övningar så kommer allt annat att lösa sig.

När du tagit första steget så kommer du helt plötsligt att se vad nästa steg efter det kommer att bli. Att bara sitta och fråga på nätet kommer du ingenvart med i längden.

Lycka till och ha kul!

P.S. Genetiken kommer att begränsa hur vältränad och välformad rumpa du kan få. Men det går alltid att lösa med implantat så.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 15:13   #10
Idaa
Registered User

Idaas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Du behöver bara besöka ett gym och fråga närmsta vältränad entitet (kvinna, man, helikopter, osv) om de kan visa dig hur du genomför en övning för kroppen, rumpan eller vad du nu vill förbättra.

Majoriteten kommer gärna att visa dig för alla normala människor tycker om att få känna sig viktiga, hjälpsamma och "högre status" genom att de kan mer om träning än dig. Smek folks egon så kan du få dem att göra vad du vill.

Jag säger bara allt detta för att Du ska veta att bara verkligen är så simpelt: första steget är att ta första foten vid närmsta gym och fråga om hjälp med övningar så kommer allt annat att lösa sig.

När du tagit första steget så kommer du helt plötsligt att se vad nästa steg efter det kommer att bli. Att bara sitta och fråga på nätet kommer du ingenvart med i längden.

Lycka till och ha kul!

P.S. Genetiken kommer att begränsa hur vältränad och välformad rumpa du kan få. Men det går alltid att lösa med implantat så.
Tack men låter lite läskigt 😇
Jaha så de går inte att träna rumpan som man vill? Genetiken avgör? 💖
Gammal 2020-08-20, 15:21   #11
MaxTheMarketer
Banned User

Reg.datum: Nov 2013
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Idaa Visa inlägg
Tack men låter lite läskigt 😇
Jaha så de går inte att träna rumpan som man vill? Genetiken avgör? 💖
Det mesta är läskigt först. Bara gör det så går det över. Jag kände oxå att jag inte hörde hemma första gången jag gick på gym. Och det kändes konstigt att lyfta vikter och allt sånt. Men efter flera pass så blev det bekvämare och enklare.

Ja, vad jag förstått så avgör genetiken hur mycket du kan forma rumpan som du vill. Tänk oxå på att "fett" är snyggare på tjejrumpor än synliga "muskler" som på manliga rumpor.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 15:42   #12
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Gör något du tycker är roligt istället, känns det inte kul att gå på gym så behöver du ju inte göra det. Hålla sig hälsosam och i bra form kan man ju göra med bra kost och promenader.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 20:51   #13
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Träna sig till en snygg rumpa gör man med styrketräning med vikter. På gymmet. Passa på att även träna resten av kroppen när du är där så får du en stark och hållbar kropp.
Gammal 2020-08-20, 22:15   #14
Korvil
Registered User

Reg.datum: May 2019
Det är väl bara att börja träna knäböj.

Vill du komplettera med annat så lägg dig emot en bänk med övre ryggen och lägg något i knät och stå på fötterna och lyft upp höften, stela marklyft och lårcurl och stå på tårna med extra vikt eller kör sittande vadpress och sträck ut fötterna samt pressar framåt ut från bröstet, uppåt över huvudet, rodd bakåt och latsdrag neråt och mage, och kanske annat med.

Väger du för mycket får du äta mindre och gå ner i vikt och vill du ha mer rumpa får du väl fortsätta träna och möjligen äta mer med beroende på vad den skall bestå av.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:15.