2020-05-27, 18:35
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn
Är Chevy Chase lika hysteriskt rolig i Community som allt annat?
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Det är mer av en "team effort" och att det är så bra skrivet, och inte så mycket att allt han gör blir roligt per automatik. Men han är absolut rolig.
|
Han är ju skitrolig i Community tycker jag, bra insats av Chevy tycker jag. Definitivt värt att se.
|
|
|
2020-05-27, 19:17
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark
Han är ju skitrolig i Community tycker jag, bra insats av Chevy tycker jag. Definitivt värt att se.
|
Ja, han är rolig. Men han är inte "stjärnan" som är den som levererar alla de roligaste punch-linesen hela tiden, och alla de andra agerar support åt honom.
Ifall de skulle gjort en tv-serie av "ett päron till farsa" så skulle Chevy ha varit i fokus 90% av tiden.
Det är det jag menar gör att hans insats kanske inte syns lika tydligt i Community som i en massa annat med Chevy.
|
|
|
2020-05-27, 19:30
|
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Jag såg ett par avsnitt och tyckte det var en riktig B-serie. Menar du att den tar sig och blir bättre, eller har du så dålig smak att du gillade den från början? 
|
Tror snarare det är du som har dålig smak.
Den är bra från början och tar sig ännu bättre med tiden. Handligen utvecklar sig på ett ganska stort sätt, karaktärer får också tid att utvecklas. Samtidigt hålls man på halster och det är svårt att förutse hur det ska sluta.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2020-05-27, 20:05
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ja, han är rolig. Men han är inte "stjärnan" som är den som levererar alla de roligaste punch-linesen hela tiden, och alla de andra agerar support åt honom.
Ifall de skulle gjort en tv-serie av "ett päron till farsa" så skulle Chevy ha varit i fokus 90% av tiden.
Det är det jag menar gör att hans insats kanske inte syns lika tydligt i Community som i en massa annat med Chevy.
|
Ja det är handlar ju mer om en grupp än om en individ så att säga. Men måste säga att när han väl är med så är det oftast roligt, iaf. Tycker dynamiken i gruppen är rätt bra.
|
|
|
2020-05-27, 20:23
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Tror snarare det är du som har dålig smak.
Den är bra från början och tar sig ännu bättre med tiden. Handligen utvecklar sig på ett ganska stort sätt, karaktärer får också tid att utvecklas. Samtidigt hålls man på halster och det är svårt att förutse hur det ska sluta.
|
Kanske får ge den en chans till då, och se nått ytterligare avsnitt. Har för mig jag tyckte den var rätt ostig, men jag kanske hade en dålig dag eller nåt.
|
|
|
2020-05-27, 21:57
|
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Kanske får ge den en chans till då, och se nått ytterligare avsnitt. Har för mig jag tyckte den var rätt ostig, men jag kanske hade en dålig dag eller nåt.
|
Vaddå ostig?
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2020-05-27, 22:41
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Vaddå ostig?
|
Jag minns inte exakt vad det var jag tyckte var ostigt. Det var några månader sedan jag tittade. I nuläget minns jag mest att jag tröttnade på den väldigt fort. Samt att jag har för mig att den kändes ostig på nåt sätt. Kanske ostig ör fel ord, men det jag har för mig var att jag tyckte dialogen och skådespeleriet kändes krystat på nåt sätt. Jag ska inte svära på att det var exakt detta som fick mig att lessna dock, eftersom det var ett tag sedan.
Om inte annat så börjar jag bli sugen på att reda ut vad det var som fick mig att inte vilja se den serien nu.
|
|
|
2020-05-28, 07:39
|
|
|
Horny user
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Jag minns inte exakt vad det var jag tyckte var ostigt. Det var några månader sedan jag tittade. I nuläget minns jag mest att jag tröttnade på den väldigt fort. Samt att jag har för mig att den kändes ostig på nåt sätt. Kanske ostig ör fel ord, men det jag har för mig var att jag tyckte dialogen och skådespeleriet kändes krystat på nåt sätt. Jag ska inte svära på att det var exakt detta som fick mig att lessna dock, eftersom det var ett tag sedan.
Om inte annat så börjar jag bli sugen på att reda ut vad det var som fick mig att inte vilja se den serien nu.
|
Hur defineras egentligen "ostig"? Om en serie är just ostig, hur är den då? Klyshig, pretentiös? krystad?
Senast redigerad av Akerhage den 2020-05-28 klockan 07:46.
|
|
|
2020-05-28, 07:50
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
|
|
|
2020-05-28, 08:01
|
|
|
Horny user
|
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey
|
Så TV-serien är överdrivet rolig, sentimental etc så att den blir på ett sätt dålig? Att den försöker vara något den inte är? Typ pretentiös?
Så med andra ord hade jag rätt och behövde inte googla? Tack!
Senast redigerad av Akerhage den 2020-05-28 klockan 08:03.
|
|
|
2020-05-28, 08:11
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage
Så TV-serien är överdrivet rolig, sentimental etc så att den blir på ett sätt dålig? Att den försöker vara något den inte är? Typ pretentiös?
Så med andra ord hade jag rätt och behövde inte googla? Tack!
|
Jag försöker komma på något exempel. Hmmm.
|
|
|
2020-05-28, 08:18
|
|
|
Horny user
|
Sjunde himlen?
|
|
|
2020-05-28, 08:32
|
|
|
Horny user
|
|
|
|
2020-05-28, 11:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
The Last Dance tyckte jag var kononbra och då är jag inte speciellt intresserad av basket.
Har fått en del kritik för att Jordan varit med och producerat men det gjorde mig inget. Jag tycker inte han skildras speciellt fördelaktigt. Men visst han kanske var hundra gånger värre i verkligheten.
|
|
|
2020-05-28, 12:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2019
|
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg
The Last Dance tyckte jag var kononbra och då är jag inte speciellt intresserad av basket.
Har fått en del kritik för att Jordan varit med och producerat men det gjorde mig inget. Jag tycker inte han skildras speciellt fördelaktigt. Men visst han kanske var hundra gånger värre i verkligheten.
|
Är den underhållande för någon som mig som tycker sport är tråkigt som fan?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.
|

|