Homeland säsong 8 (sista). Nu inne på avsnitt sju. Tycker den håller riktigt hög klass. Tycker dock vice presidenten är väldigt platt stereotypiskt "dum".
Woooot! Jag trodde den serien var svslutad för några år sedan. Då har man ännu mer serier att kolla på alltså.
Jag minns det som att den senaste säsongen jag såg (säsong 7) inte var alls lika bra som de tidiga säsongerna. Detta gällde nog även säsong 6 och 5 kanske. Typ att serien tröttnat och tappat lite. Men det kanske berodde mest på att de första säsongerna var riktigt bra. Kanske inte att d senaste säsongena varit dåliga. Är de säsong 9 bättre än säsong 7 skulle du säga?
Jag har nog mest följt serien efter säsong 3 eller 4 lite pliktskyldigt. Det finns väl en hel del överspel som jag fått svälja. Överlag håller den i mitt tycke hög klass i jmf med mycket annat. Har i skrivande stund avsnitt 10 kvar i säsong 8 att kolla på. Det är ett bra driv i handlingen med lite slöa snabbspolningsögonblick, men så plötsligt tar den fart igen. Men helt klart har man mjölkat klart konceptet bipolaritet kan vara en superkraft-ish.
EDIT: Provade att kolla på Kalifat som verkar ha tokhyllats. Gav upp efter ett halvt avsnitt pga. urusla skådespelare. Kanske var jag för snabb, men det finns faen alldeles för mycket bra för att jag ska orka.
__________________ I’ve been too fucking busy – or vice versa.
Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2020-04-19 klockan 03:54.
Blir nog Bosch efter Homeland. Den har hållit riktigt hög klass i alla samtliga säsonger hittills och självklart har jag läst böckerna av mäster Michael Connelly oxå.
__________________ I’ve been too fucking busy – or vice versa.
Jag har försökt ta mig igenom La Casa de Papel. Kom till början av tredje säsongen och gav upp. Försökte på nytt och klarade några scener och gav upp igen. Överdramatiken i den serien är over 9000. Som om en lågstadieelev regisserat skiten.
Vi klarade oss inte ens igenom säsong 1. Känns sjuk överhypad eller? Serie med massor av potential som föll rätt snabbt i min mening..
Senaste säsongen av Homeland har varit riktigt bra. Några säsonger var låg nivå på (min fru gav upp, precis som med GoT . Bra att jag härdade ut med HL).
Även sett klart devs. Bra och intressant även om den i vissa delar känns lite fjantig och pretentiös.
Gav upp The Outsider efter 5 (!) avsnitt. Rätt bra kvalitet men inte tillräckligt intressanta karaktärer för att klara av att hålla upp en alldeles för långsam/tråkig handling. Lite som The Sinner säsong 3 ungefär (som jag också borde ha gett upp).
Nu Ozark som jag har tänkt att kolla in länge.. första avsnittet gav mersmak.
Gav upp The Outsider efter 5 (!) avsnitt. Rätt bra kvalitet men inte tillräckligt intressanta karaktärer för att klara av att hålla upp en alldeles för långsam/tråkig handling. Lite som The Sinner säsong 3 ungefär (som jag också borde ha gett upp).
Nu Ozark som jag har tänkt att kolla in länge.. första avsnittet gav mersmak.
Började kolla på Mrs. America i helgen. Perfekt för alla som är intresserade av feminismens utveckling i 70-talets USA, vilket jag förutsätter att extremt många koloiter är.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Började kolla på Mrs. America i helgen. Perfekt för alla som är intresserade av feminismens utveckling i 70-talets USA, vilket jag förutsätter att extremt många koloiter är.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.