Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-23, 09:53   #18736
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Trapz Visa inlägg
Fan man kanske ska ge det en chans ändå. Rankar säsong ett som något av det bästa jag sett. Försökt mig på säsong 2 men orkar verkligen inte ens ta mig igenom mer än 3-4 avsnitt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säsong 2 var skit. 1 och 3 är väldigt sevärda
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 10:30   #18737
geoff
Registered User

Reg.datum: Dec 2018
Citat:
Ursprungligen postat av purewhey Visa inlägg
säsong 2 var skit. 1 och 3 är väldigt sevärda
+1
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 10:36   #18738
r1kkie
Registered User

r1kkies avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Säsong 2 var skit. 1 och 3 är väldigt sevärda
Behöver man se säsong 2 för att se 3an? Försökte mig på 2an men komma aldrig längre än ett par avsnitt.
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 10:37   #18739
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Äntligen tagit mig för att kolla True Detective season 3.

Halvvägs in får jag konstatera att detta är nog den bästa säsongen hittills. Förjävla bra, särskilt första avsnittet.
Åh fan.
Jag gillade första säsongen väldigt mycket. Men tyckte andra inte var värd mer än en axelryckning. Sedan har jag helt missat att det ens gjorts en tredje säsong.

Blir till att kika på detta då hör jag.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 10:39   #18740
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Behöver man se säsong 2 för att se 3an? Försökte mig på 2an men komma aldrig längre än ett par avsnitt.
Om säsong 3 är en fortsättning på säsong 2 kan den ju omöjligt vara särskilt bra. Så den lär rimligtvis vara helt fristående gissar jag.
Gammal 2020-03-23, 10:45   #18741
r1kkie
Registered User

r1kkies avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Om säsong 3 är en fortsättning på säsong 2 kan den ju omöjligt vara särskilt bra. Så den lär rimligtvis vara helt fristående gissar jag.
Man vet ju aldrig, vissa serier har ju haft otroliga dippar i miten för att sedan komma tillbaka starkt.
Men då säsong 1 och 2 är fristående så vitt jag förstod så borde även 3an va det. Man frågar iaf, better safe then sorry.
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 10:45   #18742
geoff
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Yep. True Detective är en sk antologi: https://en.wikipedia.org/wiki/Anthology_series
Gammal 2020-03-23, 10:59   #18743
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Nice, då kan s3 bli av!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-23, 11:42   #18744
Fishta
Registered User

Fishtas avatar

Reg.datum: Jul 2019
S3 är i samma klass som S1, om inte bättre. Eller så minns jag S3 mycket bättre och säger som jag säger.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 09:15   #18745
PureWhey
Banned User

Nu sett Manhunt säsong 2. Inte alls lika bra som 1an. Knappt sevärd.
Gammal 2020-03-28, 09:49   #18746
smerk
Lägg in nått kul

smerks avatar

Reg.datum: Nov 2016
Kollade första avsnittet av the wire. Skulle ni säga att serien håller en jämn nivå eller börjar den ta sig lite senare?

Låg visserligen en bit ifrån datorn men tyckte att det kunde vara jobbigt att höra vad de sade, vilket aldrig annars har varit ett problem
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-28, 10:34   #18747
geoff
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Kollade första avsnittet av the wire. Skulle ni säga att serien håller en jämn nivå eller börjar den ta sig lite senare?

Låg visserligen en bit ifrån datorn men tyckte att det kunde vara jobbigt att höra vad de sade, vilket aldrig annars har varit ett problem
The Wire bör du ge åtminstone 3 avsnitt innan du bestämmer dig, men se för guds skull till att ha bra ljud och gärna även text (kör själv alltid med engelsk text om jag kan få det).
Gammal 2020-03-28, 10:34   #18748
geoff
Registered User

Såg färdigt 3e säsongen av The Sinner igår. Dom var modiga och baserade hela säsongen på att man ska imponeras av skådespelarinsatserna, för den saknade i princip handling helt och hållet, särskilt om man man jämför med de två första säsongerna. Betyg 2 av 5.
Gammal 2020-03-28, 11:37   #18749
PureWhey
Banned User

Citat:

Bästa serien som gjorts. Håll ut 2-3 avsnitt eller så. Du måste ju höra vad de säger
Gammal 2020-03-28, 11:57   #18750
svenbanan
Banned User

Citat:

Jag minns inte rikitgt hur lång tid det tog för mig att komma in i den serien. Jag såg den för övrigt också för bara några år sedan, dvs långt efter den kom. Men eftersom serien i mångt och mycket bygger på de olika karaktärerna så kan det nog krävas att man faktiskt "lär känna" dessa lite innan man börjar fatta tycker för serien på allvar. Så jag håller med om att du nog bör ge det en handfull avsnitt innan du skippar den serien, om du inte gillade den från start.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.