2019-09-23, 18:10
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Sen har man väl rätt att ha vilka krav man vill egentligen. Alla mina vänner tyckte jag var dum i huvudet som hade som krav att den jag träffade inte skulle ha egna barn. Det var lite ”okej lycka till...rolleyes”
|
|
|
2019-09-23, 18:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2019
|
Ja det är sant, man får såklart ha vilka krav man vill, inget konstigt i det. Tyckte vara det var lite, vad ska man kalla det, oromantiskt? Att skriva ner det på det sättet, som en checklista.
|
|
|
2019-09-23, 18:14
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Det finns massor. Det är bara inget man pratar högt om.
|
Men varför? Var är alla incelbrudarna då, eller håller dom också tyst om det, skapar inga forum etc?
|
|
|
2019-09-23, 18:18
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole
Men varför? Var är alla incelbrudarna då, eller håller dom också tyst om det, skapar inga forum etc?
|
Ja, man skäms väl?
Jag har tjejvänner också som inte haft sex på över tre år. Såg senast i förra veckan en tjej som skrev i en grupp på fb att hon inte hade haft sex på flera år sen de tog slut med exet och inte visste hur hon skulle våga, skämdes för sin kropp osv.
|
|
|
2019-09-23, 18:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ja, man skäms väl?
Jag har tjejvänner också som inte haft sex på över tre år. Såg senast i förra veckan en tjej som skrev i en grupp på fb att hon inte hade haft sex på flera år sen de tog slut med exet och inte visste hur hon skulle våga, skämdes för sin kropp osv.
|
Fast det är ju hon som inte vågar gå ut på tinder. Så fort det släpper så är det ju klart liksom.
|
|
|
2019-09-23, 18:29
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Jag blir lite illa till mods när folk säger åt folk med ocharmig personlighet att "bara fixa sin personlighet".
Övervikt går att "bara fixa". Om man lägger sig på kaloriunderskott kommer man gå ner i vikt vare sig man vill det eller ej. Att börja träna regelbundet går att fixa. Att köpa snyggare kläder går att fixa. Men en charmig personlighet är inget man bara "fixar". Det finns inget metodiskt tillvägagångssätt, inget "gör si och så så kommer du bli charmig". Kommer man inte på något charmigt att säga så gör man det inte, det går inte att kämpa sig till, lika lite som att man kan komma på ett skämt på beställning.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2019-09-23, 18:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2011
|
Finns garanterat 100 ggr mer killar med det problemet. Killar som har blivit uppväxta med att hålla tyst om sina problem, torka tårarna och var en man och i andra änden tjejer som blivit uppväxta med att det är okej att gråta och tjejer pratar överlag om sina problem mycket mer än killar och ändå är nätet fullt av just killar och inte tjejer med de här problemen
|
|
|
2019-09-23, 18:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av baggard
Finns garanterat 100 ggr mer killar med det problemet. Killar som har blivit uppväxta med att hålla tyst om sina problem, torka tårarna och var en man och i andra änden tjejer som blivit uppväxta med att det är okej att gråta och tjejer pratar överlag om sina problem mycket mer än killar och ändå är nätet fullt av just killar och inte tjejer med de här problemen
|
Lite det jag funderat kring. Killar har en tendens att hålla käften om det mesta som kan göra att dom framstår som svaga, medan kvinnor absolut inte gör det. Om vi då har så "många" killar som gnäller på nätet, fastän killar är upplärda att inte visa sån svaghet, hur hög är då den egentliga siffran, dvs "mörkertalet" ?
Inte blir det ju direkt bättre av att man bemöts med att man är en bitter loser med liten penis när man väl vågar sig ut ur comfort zonen och talar om det heller
|
|
|
2019-09-23, 18:46
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Fast det är ju hon som inte vågar gå ut på tinder. Så fort det släpper så är det ju klart liksom.
|
Tinder kanske hon vågade, men hon vågade inte ha sex.
|
|
|
2019-09-23, 18:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Tinder kanske hon vågade, men hon vågade inte ha sex.
|
Ja det är väl problematiskt men det blir inte riktigt samma problem som incel.
|
|
|
2019-09-23, 18:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Jag blir lite illa till mods när folk säger åt folk med ocharmig personlighet att "bara fixa sin personlighet".
Övervikt går att "bara fixa". Om man lägger sig på kaloriunderskott kommer man gå ner i vikt vare sig man vill det eller ej. Att börja träna regelbundet går att fixa. Att köpa snyggare kläder går att fixa. Men en charmig personlighet är inget man bara "fixar". Det finns inget metodiskt tillvägagångssätt, inget "gör si och så så kommer du bli charmig". Kommer man inte på något charmigt att säga så gör man det inte, det går inte att kämpa sig till, lika lite som att man kan komma på ett skämt på beställning.
|
Personlighet är ju något som utvecklas under väldigt lång tid och baseras mycket på delvis gener och även hur man blivit behandlad när man betett sig på vissa sätt.
Har man aldrig lyckats något vidare är det mycket enkelt att halka in på banor där man börjar undvika beteende som gett bakslag tidigare.
Att försöka ändra sin personlighet över en natt fungerar inget vidare för mig, visst, ibland har man en bättre dag och jag märker själv att man blir mycket trevligare rent generellt. Men då min baseline personlighet har varit "deprimerad person" under så lång tid så blir det allt för lätt att halka tillbaka hit då man börjar känna att man får dålig respons.
Jag tror också att jag har en svag hjärna rent socialt sett då jag ger upp och blir tillbakadragen allt för lätt, vilket är tvärtom hur min hjärna funkar för fysiska aktiviteter roligt nog.
Tänker jag tillbaka så har mitt generella sociala beteende inte ändrats så mycket från mina yngre dagar, även om jag lärt mig att inte vara helt tyst och tillbakadragen i alla fall vilket var ett enormt problem i tonåren.
|
|
|
2019-09-23, 18:52
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2013
|
Om denna tråd istället hade hetat, "Hur kommer man ur loser livet?", hade ni då sett en problematik med premissen och en möjlig rot av rötterna till problemet?
|
|
|
2019-09-23, 19:35
|
|
Mulkku of Sweden
Reg.datum: Jan 2015
|
Citat:
Jag är incel sen flera år, inga vänner inget. Hur kommer man ur det innan man blir bitter och hatisk.
|
Nu har tråden varit påbörjad ett tag. Har du gjort nått för att kommande situationen? Och i så fall vad? Vad blev utfallet av det du gjort?
Senast redigerad av Starke75an den 2019-09-23 klockan 19:36.
|
|
|
2019-09-23, 19:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an
Nu har tråden varit påbörjad ett tag. Har du gjort nått för att kommande situationen? Och i så fall vad? Vad blev utfallet av det du gjort?
|
Japp skrev det lite längre bak. Ska på vårdcentralen, ska börja med en kampsport så fort den drar igång kommande termin, har gått ut på krog mer, inte alltid jag får med min kusin men har lyckats två gånger nu, funderar på att gå ut själv på helgerna kanske men vet inte om det är en så bra ide
|
|
|
2019-09-23, 20:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Japp skrev det lite längre bak. Ska på vårdcentralen, ska börja med en kampsport så fort den drar igång kommande termin, har gått ut på krog mer, inte alltid jag får med min kusin men har lyckats två gånger nu, funderar på att gå ut själv på helgerna kanske men vet inte om det är en så bra ide 
|
Vilken kampsport valde du? Kan slå ett slag för mer brottningsinriktad kampsport exempelvis BJJ i jämförelse med ex kickboxning. Mer närhet och kamratskap när man rullar med varandra och ingen är ute efter att skada varandra medan i kickboxning/striking så är det lite annorlunda. Kan vara så ur mitt perspektiv bara dock men har hört andra säga samma sak
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.
|

|