Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-15, 08:09   #12226
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Håller med om detta så mycket. Det värsta med många invandringsmotståndare har vart hur jävla skadeglatt man har demoniserat andra människor. Visst, argumentera för minskad invandring om ni känner att det är viktigt, men oftast känns det som att folk inte ens vill låtsats ha lite empati och erkänna att den enda skillnaden mellan två människor är vilket samhälle man råkade födas in i.
Skulle gissa det till en viss grad beror på att vänstern/liberala-sidan har demoniserat den invandringskritiska sidan under så många år att folk har byggt upp ett rejält agg och nu när opinionen svängt tydligt så "ger man igen" men lite ibland överdrivna texter för att trycka till lite extra.

Sedan kan jag tycka det är oftast rätt dålig stil att anklaga invandringskritiska röster för att vara empatilösa, har man mindre empati för att man man vill hjälpa folk på plats och ge fler möjlighet till ett bättre liv än om man tar hem en asylunge ?
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-05-15, 08:20   #12227
Klein
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Skulle gissa det till en viss grad beror på att vänstern/liberala-sidan har demoniserat den invandringskritiska sidan under så många år att folk har byggt upp ett rejält agg och nu när opinionen svängt tydligt så "ger man igen" men lite ibland överdrivna texter för att trycka till lite extra.

Sedan kan jag tycka det är oftast rätt dålig stil att anklaga invandringskritiska röster för att vara empatilösa, har man mindre empati för att man man vill hjälpa folk på plats och ge fler möjlighet till ett bättre liv än om man tar hem en asylunge ?
Problemet är ju att de invandringsvänliga vill spendera andra människors pengar och trygghet. Om det blott var deras egna pengar de offrade och deras egna dörrar de öppnade så tror jag inte att det skulle bildas sådan osämja. Snarare så skulle de som hållit dörrarna och plånböckerna stängda tycka lite synd om de arma empatiska kräken som offrat sig själva. Det skulle föra oss människor närmare varandra.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-15, 08:34   #12228
Magnus N
Skånsk

Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Problemet är ju att de invandringsvänliga vill spendera andra människors pengar och trygghet. Om det blott var deras egna pengar de offrade och deras egna dörrar de öppnade så tror jag inte att det skulle bildas sådan osämja. Snarare så skulle de som hållit dörrarna och plånböckerna stängda tycka lite synd om de arma empatiska kräken som offrat sig själva. Det skulle föra oss människor närmare varandra.
absolut, det är givetvis en stor faktor i det hela.

Hade kunnat bli ett intressant experiment om man hade gjort något sådant, för att se hur genuina folk är i sina övertygelser
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-05-15, 08:39   #12229
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE

ARMSTARKs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
absolut, det är givetvis en stor faktor i det hela.

Hade kunnat bli ett intressant experiment om man hade gjort något sådant, för att se hur genuina folk är i sina övertygelser
Ja bara en såna sak att ingen av de invandrarvänliga bor i de invandrartäta områdena, politikerna själva bor i nästintill "gated communities", föga trovärdigt att prata om öppna hjärtan då.
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-15, 08:54   #12230
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Någons om vill slå vad?

Inom två val kommer det vara standard att om man har fått uppehållstillstånd i Sverige, genom div. skäl (familjeåterförening, flykting, etc.) och man begår brott så är det utvisning på brott som är från misshandel och uppåt. Vid förekommande stöld mm. blir det likväl utvisning.

Man "har" detta idag men det appliceras ej, däremot kommer det förändras.

Någon som bettar emot?
Nej bettar inte emot. Kan tom bli ännu snabbare tror jag dvs nästa mandatperiod. Dock så sitter det många aktivister på diverse myndigheter som obstruerar sådant här så mkt det bara går.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-15, 09:18   #12231
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag vet inte exakt när böckerna var skrivna men vi hade rätt sofistikerad etik redam på antiken. Faktiskt förvånansvärt sofistikerad etik, och vetgenskap. Aristoteles vill jag exempelvis mena var förbannat klok. Därmet inte sagt att regligiösa personer alltid varit dumma i huvudet (säg Descarte eller Thomas Aquinas).
Vidare har både judendon och kristendom helt jävla skogstokiga ideer. Gamla testamentet berättar ju inte direkt om en mild och förlåtande gud. Även om jag har dålig koll på judarnas tro kan jag inte föreställa mig att deras gud är så mycket bättre.

Men, nu när vi är klara med den brasklappen är det svårt att förneka att Islam är hin håle själv. Det står inte bara i deras heliga skrifter, utan de lever verkligen efter den dårskapen.

Jag menar, vadfan... jag är polare med en ortodox präst. Karln tror på det han predikar - inget snack om det. Han lämnade för övrigt Svenska Kyrkan efter vissa ville plocka ned alla krucifix och visa vägen mot Mecca istället. Och vet du, det är en bra karl. Religionen är efterbvlien men han har sunda värderingar.

Sunda värderingar finns knappt bland muslimer. Majoriteten av muslimer har vidriga värderingar och länder där Islam efterlevs är barbariska. Visst, jo, det finns en och annan god muslim. Vissa av dem vågar riskera sina egna liv genom att tala ut om barbariet. All heder åt dem. Vad de gör vittnar om riktigt mod. Majoriteten vill dock ha sharia-lagar, stena homosexuella och döda apostater. Majoriteten. Vissa av dem vill gå så långt att de kraschar flygplan i skyskrapor. Du vet att det var folkfest i Tensta/Rinkeby när det hände?

Islam är en jävla dödskult. Det går knappast att släta över med att deras tro är gammalmodig och obsolet. På 2000-talet i västvärlden är det ingen som väntar sig den spanska inkvisitionen.
Ja, islam är utan tvekan vår tids nazism.
Gammal 2018-05-15, 10:35   #12232
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Går bra nu för Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2018-05-15 klockan 10:37.
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-15, 12:29   #12233
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Antar att grub syftar på fractional reserve banking. Inga fysiska pengar inblandade.
Citat:
Precis. Bara en miljondel av t ex USAs "pengar" är fysiska pengar. Resten är skulder till privata banker.
Valutorna och mängden pengar var ju förut kopplade till guld/mängden guld/guldpriset den s.k guldmyntfoten vilket ju känns avsevärt sundare än som det är nu. Togs bort 1973 har jag för mig.
Gammal 2018-05-15, 12:33   #12234
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Bara titta på hur bankerna krigar om bolåneräntorna, dom blir fortfarande lägre och lägre och folk lånar mer och mer pengar även fast man inte behöver vara raketforskare för att förstå att Sveriges ekonomiska läge framöver kommer bli jävligt tufft oavsett vilka som vinner valet.

Och inte bankerna som kommer förlora när allt går åt helvete heller. Dom plockar ut rätt feta bonusar.
Det är avsevärt mkt svårare att få lån nu och det är därför som det inte går att sälja nybyggda borätter i Stockholm tex. Det är inte särskilt många som får lån att till att köpa en 3-4a för 7-8 mkr helt enkelt. Man får bara låna 4,5 ggr årslönen numera.
Gammal 2018-05-15, 12:53   #12235
RobinHW
Banned User

RobinHWs avatar

Reg.datum: Dec 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Librish Visa inlägg
Håller med om detta så mycket. Det värsta med många invandringsmotståndare har vart hur jävla skadeglatt man har demoniserat andra människor. Visst, argumentera för minskad invandring om ni känner att det är viktigt, men oftast känns det som att folk inte ens vill låtsats ha lite empati och erkänna att den enda skillnaden mellan två människor är vilket samhälle man råkade födas in i.
Skrattretande. Min empati ligger hos alla de tusentals svenskor som under åren blivit våldtagna och sexuellt utnyttjade. Min empati ligger hos alla de pensionärer som blivit mördade, rånade och sönderslagna, exempelvis för bara något år sedan när en farbror i 70års åldern blev attackerad av ett gäng "ungdomar", söndersparkad så han hamnade i koma, även hans lilla vovve fick sig rejält med stryk.

Min empati ligger hos svenska unga killar som på fredags och lördagsnätterna blivit misshandlade i av diverse gäng, på nattklubbarna nu är det ju för fan djungelns lag och de "fina invandrarna" ställer till kaos precis exakt varenda jävla kväll så vakterna har fullt upp konstant.

Min empati ligger hos våra kära svenska pensionärer som knappt får påskmat längre på äldreboenden för att "vi har inte råd", istället går pengarna till iPhones till Mohamad som såklart aldrig är nöjd.

Min empati ligger hos de framtida svenska offren som kommer råka illa ut för att ni av någon anledning gett er fan på att förstöra landet helt och hållet. Det kommer hända imorgon, nästa dag, nästa dag och nästa dag, någonstans i landet blir ännu en svensk tjej gruppvåldtagen av primitivt klanfolk.

Kom fan inte och snacka om empati här, ni är de mest hatiska av de alla då ni klart och tydligt hatar sverige, ni hatar svenskar och ni gör verkligen allt för att fullkomligt krossa det land som en gång varit världens bästa och tryggaste.

Det värsta är att många av er på fullaste allvar tror att ni är goda och humana, när ni i själva verket bara blivit hjärntvättade och pga er brist av kritiskt tänk kommer ni aldrig någonsin sluta vad än brottssiffrorna visar, hur mycket vetenskap det än publiceras som klart och tydligt visar att dessa människor är väldigt långt ifrån svenskar när det kommer till allt från IQ och aggressivitet.

Fy fan säger jag bara, jag är glad att vinden håller på att vända.
RobinHW är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-15, 12:56   #12236
RobinHW
Banned User

RobinHWs avatar

Man börjar verkligen drömma sig bort till ett 95% vitt Sverige igen. Herregud vilket paradis. Extremt tryggt, homogent, stark samhörighet och det var inga som helst problem att röra sig ute efter 23 på helgkvällarna. Nu är det rena rama Chicago inner city, "mörka gäng" som stryker runt i varenda hörn, ofta med mordisk psykopatblick.

Våldtäktsanmälningar fullkomligen väller in konstant, mord, gängskjutningar, djävulskap. Ja, Sverige har sannerligen fått sig ett par "utmaningar!!".
Gammal 2018-05-15, 13:07   #12237
G.W
Registered User

G.Ws avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av RobinHW Visa inlägg
Man börjar verkligen drömma sig bort till ett 95% vitt Sverige igen. Herregud vilket paradis. Extremt tryggt, homogent, stark samhörighet och det var inga som helst problem att röra sig ute efter 23 på helgkvällarna. Nu är det rena rama Chicago inner city, "mörka gäng" som stryker runt i varenda hörn, ofta med mordisk psykopatblick.

Våldtäktsanmälningar fullkomligen väller in konstant, mord, gängskjutningar, djävulskap. Ja, Sverige har sannerligen fått sig ett par "utmaningar!!".
Amen brother!

Själv höll jag på att bli mördad då jag var på väg till tvättstugan i helgen, i mitt eget hyreshus!

Saken är den att grannen har hemtjänst och anlitar ett privat hemtjänstbolag som ibland har utländskfödda anställda. Ibland. Då jag vågar titta upp, orkar inte alltid, så möter ibland jag deras mörka blickar. Skrämmande! Inget konkret har hänt men jag har ibland tyckt mig skymta en bula i byxan som skulle kunna vara pipan på en pistol som är nedstoppad innanför byxlinningen.
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-15, 13:08   #12238
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av supercharge Visa inlägg
Det är för att svensk flyktingpolitik är fullständigt omoralisk och bygger på konflikträdsla. Man ömmar jättemycket om alla (unga män) som på något sätt tagit sig till Sverige och struntar i resten, gamla, sjuka, barn, fattiga etc som inte kan göra det. Och dessa unga män belönas med hundratusentals kronor per år i välfärdsförmåner, bidrag, västerländsk standard o.s.v. medan resten av flyktingarna utomlands knappt får 50 öre till ris för dagen. Det är som Las Vegas - några vinner jackpotten och majoriteten går tomhänt.

Sedan kan man fundera över varför migranter behöver åka båt över medelhavet och kuska över hela kontinenten överhuvudtaget om nu PK-Sverige är så öppet och välkomnande som man säger. Det vore väl mycket mer praktiskt att folk som verkligen har ett skyddsbehov kan knata in på svenska ambassaden på plats i Kabul eller i Bagdad (ja, vi har sådana) och begära asyl där, eller hur? Men det går inte. Gissa varför.

I slutändan är det ett enda stort hyckleri. Systemet är inte konstruerat för att hela tredje världen ska komma till Europa, det går liksom inte. Asylrätten är en gammal lögn som vi har levt med under lång tid för att göda våra samveten om att vara öppna, demokratiska länder, samtidigt som ingen från tredje världen i praktiken kunnat ta sig hit. Under globalismens tidevarv har detta förändrats. Folk från fattiga länder kan plötsligt färdas långa sträckor och då slog det slint i den svenska självbilden. Man är så konflikträdd att man inte kan förmå sig att avvisa någon som befinner sig i Sverige (trots att det går utmärkt att ignorera alla utanför ambassaden i Nigeria eller Irak). Detta samtidigt som alla förstår att politiken är ohållbar. Därför har vi fått världens sämsta och mest oetiska migrationspolitik som är extremt skev, extremt dyr och på ett globalt plan hjälper ytterst få.
Så sant som det är sagt!
Gammal 2018-05-15, 13:11   #12239
RobinHW
Banned User

RobinHWs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Amen brother!

Själv höll jag på att bli mördad då jag var på väg till tvättstugan i helgen, i mitt eget hyreshus!

Saken är den att grannen har hemtjänst och anlitar ett privat hemtjänstbolag som ibland har utländskfödda anställda. Ibland. Då jag vågar titta upp, orkar inte alltid, så möter ibland jag deras mörka blickar. Skrämmande! Inget konkret har hänt men jag har ibland tyckt mig skymta en bula i byxan som skulle kunna vara pipan på en pistol som är nedstoppad innanför byxlinningen.
Härligt att du kan göra dig rolig över det hela. Jag undrar om alla de svenska mord och våldtäktsoffren håller med dig.

Men de skiter du väl i, du är ju så pass "empatisk", låt oss nu öppna upp dörrarna för ett par hundratusentals till "ensamkommande barn" som vi kan ge laptops och släppa lös på gatorna för att "göra kaoz brush!!".

Herregud, om våra förfäder kunde se vad som pågår i dagens Sverige, snacka om att vända sig - nej, göra trippelvolter - i graven.
Gammal 2018-05-15, 13:15   #12240
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av RobinHW Visa inlägg
Hela väst är ju fan en enda stor parodi nu. Nu har man kommit fram till att kvinnor inte alls är fysiskt svagare.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...fel-om-kvinnor

:lol:

Fb tråd om det: https://www.flashback.org/t2941625

Kan nån förklara för mig exakt vilka det är som sitter i toppen bakom kulisserna och driver detta? Är detta en slump?

Herregud vilket jävla tramsande det är nu, man tror fan knappt sina ögon.
Detta kostar dessutom människoliv på sikt om de blir militärer, poliser, brandmän etc. Fullkomligt bisarrt!

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:32.