2005-12-02, 01:38
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dipshit
hmm.. rätt komiskt (  ) att jag lär sitta uppe hela natten..
har en uppsats på 10+ sidor som ska in nästa vecka..
men 5 sidor ska in imon.. har jag börjat skriva??
|
10+ sidor double-spaced eller?
Lämna in senast en uppsats på 8 sidor, där jag inte han läsa igenom uppsatsen en endaste gång för att rätta fel (är på engelska dessutom). Lämna in den 7 min före deadline, hade hoppats på att få den läst av en tutor, men han som sagt inte. Sen kunde jag inte skriva ut två hemsidor som krävs för källa, så där skulle jag få "point deduction", eftersom explorer crasha varje gång jag testa skriva ut på skolans datorer... Inte blev det bättre att man hade svag tes (vilket amerikanare är helt galna på), inte visste hur läraren ville ha den strukturerad, osv... Sen att man börjar skriva då det är en dag kvar gör inte saken bättre. Hade dock gott om källor 
Den fick iaf en bra titel "Flirting and Attraction - The Hunt For 'Good' Genes"
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2005-12-02, 03:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
10+ sidor double-spaced eller?
Lämna in senast en uppsats på 8 sidor, där jag inte han läsa igenom uppsatsen en endaste gång för att rätta fel (är på engelska dessutom). Lämna in den 7 min före deadline, hade hoppats på att få den läst av en tutor, men han som sagt inte. Sen kunde jag inte skriva ut två hemsidor som krävs för källa, så där skulle jag få "point deduction", eftersom explorer crasha varje gång jag testa skriva ut på skolans datorer... Inte blev det bättre att man hade svag tes (vilket amerikanare är helt galna på), inte visste hur läraren ville ha den strukturerad, osv... Sen att man börjar skriva då det är en dag kvar gör inte saken bättre. Hade dock gott om källor 
Den fick iaf en bra titel "Flirting and Attraction - The Hunt For 'Good' Genes" 
|
10+ double-spaced japps..
känner igen dina problem.. får fett med detuction för uteblivna källor.. jag både utelämnade vissa sorter av källor, plus att jag utelämnade att lämna in vissa kopior av källorna..
sen skrev jag typ 6 sidor också
så går det när man 'är tidsoptimist.. fannn..
|
|
|
2005-12-02, 07:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av raZmus
Låter ju trevligt. När ska den vara klar då? 
|
För två veckor sedan
Men det ordnar sig, den är nästan klar. Behöver bara rita en del diagram och skriva ner min tolkning av dem. Det borde gå ganska fort om jag får upp ångan.
Själv då, letar du efter bra exjobb? Hittat något?
|
|
|
2005-12-02, 08:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Nej, jag håller på att skriver för fullt. Ska vara klart 2a Jan.
Gäsp.
|
2005-12-02, 09:55
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av raZmus
Nej, jag håller på att skriver för fullt. Ska vara klart 2a Jan.
Gäsp.
|
Vad skriver du om?
|
|
|
2005-12-02, 10:02
|
|
Registered User
|
Hur tycker Kolos expertpanel att man bör göra med staplar som inte får plats i diagrammet? Jag har data i ett 2d-diagram som sträcker sig från 0--210% på y-axeln, men en grupp av staplar når 6000000%
Jag vill inte utelämna dem eftersom det är viktigt att inse hur sjukt mycket detta värde ökade. Hur markerar jag att en stapel är "off the chart"? Som jag har gjort nu låter jag dem bara slå i "taket", men då kan man ju lika gärna tolka dem som 210%.
Förtydligande bild:
|
|
|
2006-01-18, 18:09
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Orange
Vad skriver du om?
|
"Att skapa förutsättningar för god praxis kring internationell medarbetarmobilitet - en systemutveckling av en prototyp åt IKEA"
|
2006-01-18, 18:54
|
|
ett tuff text
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Orange
Hur tycker Kolos expertpanel att man bör göra med staplar som inte får plats i diagrammet? Jag har data i ett 2d-diagram som sträcker sig från 0--210% på y-axeln, men en grupp av staplar når 6000000%
Jag vill inte utelämna dem eftersom det är viktigt att inse hur sjukt mycket detta värde ökade. Hur markerar jag att en stapel är "off the chart"? Som jag har gjort nu låter jag dem bara slå i "taket", men då kan man ju lika gärna tolka dem som 210%.
Förtydligande bild:
|
Jag bifogar en fin bild på hur y-axeln ovanför 200% ska se ut och ovanför den skriver du 6000000%.
|
2006-08-26, 18:00
|
|
Registered User
|
Blev alla klara?
Jag blev hursomhelst klar i tid och det resulterade i jobb. Så mödan värd antagligen
|
2006-08-31, 08:58
|
|
Registered User
|
Ingen som var intresserad av denna tråden längre *buhuhuuu*
|
2018-03-02, 19:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2017
|
(Pallade ej skapa ny tråd)
Ska skrivande en diskussionsessä med följande struktur:
Inledning
Tes
3 stycken med 1 perspektiv var
Avrundning
Dessa stycken kan bli rätt långa så frågan är hur jag ska göra med styckeindelningen. Varje stycke ska behandla 1 sida av ämnet så det blir naturligtvis blankrad mellan varje stycke, men går det även att göra indrag INOM ett stycke för att det inte ska bli 3 väggar av text? Gör jag blankrad inom stycken som behandlar samma sak också så känns det som att texten i sin helhet blir mer svårläst. Hela essän blir nog 3 sidor totalt med kort inledning, tes och avrundning.
|
|
|
2018-03-02, 19:59
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av xan
Inledning
Tes
Avrundning
Dessa stycken kan bli rätt långa så frågan är hur jag ska göra med styckeindelningen. Varje stycke ska behandla 1 sida av ämnet så det blir naturligtvis blankrad mellan varje stycke, men går det även att göra indrag INOM ett stycke för att det inte ska bli 3 väggar av text? Gör jag blankrad inom stycken som behandlar samma sak också så känns det som att texten i sin helhet blir mer svårläst. Hela essän blir nog 3 sidor totalt med kort inledning, tes och avrundning.
|
Jag skulle använd blanksteg helt klart. Olika skolor vill ha olika saker dock. Precis skrivit klart en magisteruppsats och väntar på opponering och i diskussionen använder vi genomgående blanksteg.
|
|
|
2018-03-02, 20:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av xan
Inledning
Tes
Avrundning
|
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen
Jag skulle använd blanksteg helt klart. Olika skolor vill ha olika saker dock. Precis skrivit klart en magisteruppsats och väntar på opponering och i diskussionen använder vi genomgående blanksteg.
|
Har/hade ni ingen stilguide? Följer man MLA, Chicago, eller liknande i Sverige?
Spontant hade jag definitivt använt indrag för separata paragrafer inom samma stycke. Rättare sagt: jag hade använt vad som nu gör texten mer lättläst och överskådlig.
Senast redigerad av Rahf den 2018-03-02 klockan 20:03.
|
|
|
2018-03-04, 12:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2017
|
Citat:
Spontant hade jag definitivt använt indrag för separata paragrafer inom samma stycke. Rättare sagt: jag hade använt vad som nu gör texten mer lättläst och överskådlig.
|
Exempel på någon text som använder sig av detta?
|
|
|
2018-03-04, 12:56
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Har/hade ni ingen stilguide? Följer man MLA, Chicago, eller liknande i Sverige?
|
På min utbildning är vi rekommenderade att använda IEEE.
Men jag tror det varierar mellan lärosätena.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:31.
|

|