Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-13, 20:00   #70711
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Varför har du gjort det? Skulle du göra det om du visste att hon tjänade mer än du? Skulle du göra det om det var hon som bjöd ut dig?
Jag är en sådan som håller upp dörren för andra och betalar alltid första träffen, även om någon enstaka tjej har protesterat och någon enstaka har varit så påstridig och bestämt sig för att betala hela kalaset att hon fått det (bland annat en koloit).

Jag tycker inte att första träffen ska fokusera på vem som betalar eller hur man ser på ekonomi och för min del är det en självklarhet att man även i en relation har en sund balans. Tjänar man mer kanske man bjuder lite oftare än någon som tjänar mindre.

Det känns dock tramsigt att splitta en kaffenota på 70 kr, jag tror det skulle göra att jag framstår som en snåljåp snarare. Å andra sidan har jag bjudit på så många fikor att det motsvarar en Lamborghini Aventador i kostnad totalt, men det är en annan femma.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-13, 20:27   #70712
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

10 dates är nästan en tusing, hundra dates nästan 10 000 kr om det är dyrare fik som här i storstaden. Om jag låter bli att överdriva så, hmm, tack och lov så försöker jag oftast promenera på första träffen, men det är inte orimligt att jag har bränt 80 000 kr genom åren genom att alltid vara den som betalat för första-träffen-fikat. En tjej som erbjuder sig att betala har helt klart vunnit massor i anseende direkt, men det är ytterst sällsynt. En promille eller ngt. Sedan kan man väl addera att de flesta jag träffat första gången har redan en uppfattning om att jag har god ekonomi, inte rik men kontrollerad ekonomi och ett bra jobb. Jobbmässigt har jag väl också träffat rätt många där mitt yrke rent generellt varit på den övre skalan inkomstmässigt mot den som jag träffat, men jag har även träffat riktigt förmögna tjejer som ändå anspelat på att första notan är min.

Ska man vara riktigt krass så är gentlemannaskapet något feminister sällan eller ens någonsin tar upp. Ett frieri går ut på att mannen går ned på knä inför sin kvinna liksom, wtf? Förlovning är mannens initiativ? Feministiskt sätt borde det lätt kunna vara kvinnan som går ner på knä för sin man och friar, eller håller upp en dörr för sin karl när han kommer med matkassarna på ICA. Händer ofta?

Journalen
Gammal 2018-02-13, 20:30   #70713
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vet inte, 1/10?
Lyckost. Jag är nog nere på 1/50. Kukligan däremot skriver till 12/10.
En tjejkompis aka en drömdate postade nyss vilka förslag hon får, trots att hon angivit åldersgräns och hur karln hon söker ska vara. Ändå hör Bosse 68 av sig eller Amir 58 som gillar hennes dykbilder och säger att han jagat fisk själv i tiden.

Journalen
Gammal 2018-02-13, 20:37   #70714
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
En tjejkompis aka en drömdate postade nyss vilka förslag hon får, trots att hon angivit åldersgräns och hur karln hon söker ska vara. Ändå hör Bosse 68 av sig eller Amir 58 som gillar hennes dykbilder och säger att han jagat fisk själv i tiden.
Fast Amir och Bosse kan jag ändå sympatisera lite med. Det händer att tjejer skriver nåt i sin presentation, men sen när man börjar prata med dem säger de att "det är inte aktuellt" eller "det skrev jag bara för att skrämma bort creeps". Så jag förstår det som kör "går det så går det".
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-13, 20:43   #70715
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Skuggan, du får börja med lite gratisaktiviteter istället på dina dejter. Typ promenera.

Mata ankor (eller änder heter det väl) har jag också gjort en gång. Det var trevligt tills det kom några stora svanar och började bli hotfulla.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-13, 20:47   #70716
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Skuggan, du får börja med lite gratisaktiviteter istället på dina dejter. Typ promenera.

Mata ankor (eller änder heter det väl) har jag också gjort en gång. Det var trevligt tills det kom några stora svanar och började bli hotfulla.
Bara ignorera svanarna så kommer förbipasserande tänka "shit vad modig hon är, henne måste jag ha".
Min bantning just nu!
Gammal 2018-02-13, 20:51   #70717
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Reg.datum: Nov 2016
Gäss är ännu värre, där kan det eskalera snabbt.
http://www.dt.se/dalarna/rattvik/16-...p-ihjal-en-gas

Citat:
I samband med Classic Car Week i Rättvik var det en 16 åring som ströp en kanadagås, med avsikt att laga till den till frukost. Nu har det rättsliga efterspelet för 16-åringen rullat i gång, han är misstänkt för djurplågeri.
Att inte fler fylleslagsmål byter ut mot uppstudsiga fåglar är ett mysterium.
Gammal 2018-02-13, 20:55   #70718
Angel
Ge mig nått fint nu!

Citat:
Bara ignorera svanarna så kommer förbipasserande tänka "shit vad modig hon är, henne måste jag ha".
Ja för jag vill bli åtrådd av helt främmande förbipasserande samtidigt som jag blir ihjälhackad av en svan.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-13, 20:57   #70719
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Ja för jag vill bli åtrådd av helt främmande förbipasserande samtidigt som jag blir ihjälhackad av en svan.
Ofta du inte vill bli åtrådd av helt främmande förbipasserande?
Och svanen kommer inte röra dig.
Min bantning just nu!
Gammal 2018-02-13, 20:59   #70720
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Lyckost. Jag är nog nere på 1/50. Kukligan däremot skriver till 12/10.
Vill man fokusera på det negativa så men det är inte enda mailen hon får.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-13, 21:19   #70721
Angel
Ge mig nått fint nu!

Citat:
Ofta du inte vill bli åtrådd av helt främmande förbipasserande?
Och svanen kommer inte röra dig.
Han såg sugen ut.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-02-13, 22:43   #70722
Victuhh
Registered User

Victuhhs avatar

Reg.datum: Dec 2009
Hej hörni, jag har lyckats sätta mig i en sån här klassisk knipa där jag umgåtts en del med en några år yngre tjej som är urgullig men jag undrar om det kan bli mer än så.. För exakt 1 år sen bröt jag upp med mitt ex efter 5 år och jag trivs nog ganska bra med att vara ensam, det blir lite mindre saker att förhålla sig till känner jag.

Problemet är att jag är så jävla gullig och fysisk att jag automatiskt sänder ut pojkvänssignaler tror jag och vi är väl igentligen ganska nära att behöva ta ett snack över vad det här är då vi hängt någon dag i veckan i en månads tid, sovit tillsammans kanske 7 gånger osv.. Kan ni hjälpa mig? Hur går man till väga? Är man en röv om man gör det via text?

Hon skrev precis och fiskar efter att umgås imorgon (alla hjärtans) vilket också är lite oroväckande i sig.

Tack gullisar
Gammal 2018-02-13, 22:49   #70723
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Victuhh Visa inlägg
Hej hörni, jag har lyckats sätta mig i en sån här klassisk knipa där jag umgåtts en del med en några år yngre tjej som är urgullig men jag undrar om det kan bli mer än så.. För exakt 1 år sen bröt jag upp med mitt ex efter 5 år och jag trivs nog ganska bra med att vara ensam, det blir lite mindre saker att förhålla sig till känner jag.

Problemet är att jag är så jävla gullig och fysisk att jag automatiskt sänder ut pojkvänssignaler tror jag och vi är väl igentligen ganska nära att behöva ta ett snack över vad det här är då vi hängt någon dag i veckan i en månads tid, sovit tillsammans kanske 7 gånger osv.. Kan ni hjälpa mig? Hur går man till väga? Är man en röv om man gör det via text?

Hon skrev precis och fiskar efter att umgås imorgon (alla hjärtans) vilket också är lite oroväckande i sig.

Tack gullisar
Man har hört några gånger att man ska ta allvarliga saker öga mot öga, men ärligt talat tror jag inte nån blir sur om du tar det via text, inte 2018.

Så du kan nog ta det via text eller IRL, båda går nog bra. Inled med ett "jag tycker vi måste prata om en grej", sen när hon säger "vadå?" så är det bara att säga det.
Min bantning just nu!
Gammal 2018-02-13, 23:09   #70724
Victuhh
Registered User

Victuhhs avatar

Reg.datum: Dec 2009
Citat:
Man har hört några gånger att man ska ta allvarliga saker öga mot öga, men ärligt talat tror jag inte nån blir sur om du tar det via text, inte 2018.

Så du kan nog ta det via text eller IRL, båda går nog bra. Inled med ett "jag tycker vi måste prata om en grej", sen när hon säger "vadå?" så är det bara att säga det.
Aajo, det är nog igentligen så enkelt, inte blir det lättare med tiden. Man vill ju inte säga det appropå ingenting och sådär men är nog så det är..
Gammal 2018-02-13, 23:17   #70725
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Victuhh Visa inlägg
Aajo, det är nog igentligen så enkelt, inte blir det lättare med tiden. Man vill ju inte säga det appropå ingenting och sådär men är nog så det är..
Om hon gillar dig så kommer hon bara tycka om att du tar upp det. Och om du säger det på ett klumpigt vis kommer det nog bara ses som gulligt.
Min bantning just nu!

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10.