2018-02-12, 22:34
|
|
|
Biggus Dickus
Reg.datum: Nov 2016
|
En sak jag finner lite komiskt är att många tjejer prisar killar som är genuint vänliga för att sedan bli besvikna när det blir tydligt att ingen baktanke eller önskan om något mer fanns. Många verkar utgå från att människor har baktankar så fort en förutsättningslös ansträngning görs, att vara vänlig för vänlighetens skull finns inte med i uträkningarna.
|
|
|
|
2018-02-12, 22:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Du träffar väldigt rätt på en punkt som jag känner har förbisetts lite: hennes utseende är anledningen till att vi ens började prata. Och samma gäller ju för min del, då hon ändå såg det värt nog att swipa höger, liksom. Men jag åberopar återigen min tankekurva under samtalet:
- Hon nämner att vistelsen i Stockholm är en månad, och att hon söker alla typer av kontakt.
- I mitt huvud sållas hon bort som en framtida partner, krasst och plumpt.
- Vi pratar vidare lite grann, och hon nämner då att det är svårt att lära känna folk i Sverige. Men hon ber mig inte specifikt att visa henne runt, eller att vi ska göra någonting särskilt.
- I det här skedet reagerar jag, som sagts tidigare, per automatik som jag alltid gör. Vare sig det är en gumma som behöver hjälp med matkassar, en mamma med riktigt bångstyrig unge som tappar sin väska, pojke som faller illa, flicka som faller illa, dam som halkar, två asiater med förvirrad blick och en karta, fröken som inte riktigt får upp en ytterdörr, transvestit som ser lite orolig ut och häcklas av några snorungar, eller transsexuell som slirar med bilen på en isfläck. Allt det, plus denna oskyldiga mening om svenskars kyliga attityd är scenarion och händelser som jag vet folk väldigt gärna passerar förbi. Men jag kan inte. Jag mår dåligt av att inte ta tag i den osynliga, utsträckta handen och ge åtminstone någonting av mig själv.
- Så ja, jag erbjuder henne automatiskt att vara lokal guide och översättare, om hon har lust att göra någonting. Varför? Därför. Jag har inget automatiskt bra svar. Mitt erbjudande kom per automatik.
Kalla det en hängivelse till Gyllene Regeln. Kalla det en ofattbar livslögn om ni inte tror mig. Men i slutet av dagen kan jag åtminstone känna värme inombords, särskilt när jag får tillbaka samma typ av tjänst från den försvinnande skara människor som reagerar likadant. Och väldigt, väldigt sällan går jag med några andra baktankar än, "Den där personen söker hjälp."
Jag är uppfostrad så, och reagerar illa när folk på uppenbart vis inte agerar likadant.
|
Jag tror inte du har några medvetna baktankar men sen så är det lite svårare att veta vad som triggar oss att göra vad rent kulturellt och biologiskt. Jag är likadan att jag hjälper alla som vill ha hjälp men men vet ju inte om det är olika trösklar som gäller för när man tycker att "äh det där kan den klara själv" och att man vill vara lite extra hjälpsam.
På samma sätt så reagerar folk olika när en kille skriver något på forumet och när en tjej gör det, antagligen helt omedvetet.
Oavsett dina baktankar eller saknad därav och hur folk tänker om det i allmänhet så har ju hon och vilken annan tjej som helst mycket större chans att både hamna i situationen där man nämner att man känner som hon gör och få ett positivt resultat ur det.
|
|
|
2018-02-12, 23:14
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
|
|
|
2018-02-12, 23:33
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Jag har en väldigt kreativ personlighet och inredning och mode är stora intressen. Jag har ett gymkort men hinner/prioriterar inte att använda det så ofta. Jag hatar att laga mat men jag bakar gärna. Jag försöker att äta mestadels vegetariskt. Jag brinner för frågor om klimat, natur, djur och jämlikhet.
Du måste tycka om djur och barn och ha överseende med att jag inte alltid har tid eller ork att träffas och att mitt hem ser ut som ett bombnedslag ibland.
|
men vad i hellerud prioriterar du människa om du inte prioriterar hem, matlagning, ork att träffas, gym eller träning, städning?
|
|
|
2018-02-13, 00:04
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
men vad i hellerud prioriterar du människa om du inte prioriterar hem, matlagning, ork att träffas, gym eller träning, städning?
|
Hon säger det ju, bakning, klimat, natur, djur och jämlikhet.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-02-13, 00:26
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
|
Arbete?
2018-02-13, 07:09
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
|
Svep så mycket vänster att inte ens Pol Pot vill gräva upp henne?
|
|
|
2018-02-13, 07:46
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2015
|
Fråga:
Betalar ni män för kvinnor ni går på dejt med?
Räknar ni kvinnor som blir utbjudna av män att man ska betala för er?
För mat och dryck det vill säga
|
|
|
2018-02-13, 08:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2015
|
Jo jag har alltid betalat allt
|
|
|
2018-02-13, 08:10
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag tror på jämställdhet så jag förväntar mig att kvinnan betalar.
|
|
|
2018-02-13, 08:26
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask
Jo jag har alltid betalat allt
|
Varför har du gjort det? Skulle du göra det om du visste att hon tjänade mer än du? Skulle du göra det om det var hon som bjöd ut dig?
|
|
|
2018-02-13, 08:31
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille
Fråga:
Betalar ni män för kvinnor ni går på dejt med?
Räknar ni kvinnor som blir utbjudna av män att man ska betala för er?
För mat och dryck det vill säga 
|
Nope.
Att hon vill att "mannen betalar" är en bra indikator på att hon har massor jobbiga åsikter om manligt och kvinnligt. En sån där tjej som tappar intresset för en för att man låter henne få sin vilja igenom för mycket.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-02-13, 08:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2015
|
Beror lite på chansen att få henne i säng. Om chansen är 0 så blir det 0 drinks
|
|
|
2018-02-13, 08:48
|
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask
Beror lite på chansen att få henne i säng. Om chansen är 0 så blir det 0 drinks
|
Du ser det som ett rent sexköp alltså?
2018-02-13, 08:53
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Varför är det ett frågeställning som kommer upp så ofta hos killar? Är det verkligen ett riktigt problem?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11.
|

|