2018-01-10, 17:42
|
|
|
Bacon
Reg.datum: Jun 2017
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wain
Skaffar du kvinna som inte står för sig själv och sedan kommer hit och klagar på att hon gnäller när hon vill ha saker?

Grattis, du har plockat hem bottenskrapet.
|
Vad snackar du om? Vem klagade? Vi diskuterade hur killar tjatar vs brudar!
Bottenskrap ? Knappast , hon är nog en av dom bättre och snyggare brudarna på marknaden. Jag köper gladeligen allt hennes lilla hjärta önskar
|
|
|
2018-01-10, 18:13
|
|
|
Three apples high and rising
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee
Vad snackar du om? Vem klagade? Vi diskuterade hur killar tjatar vs brudar!
Bottenskrap ? Knappast , hon är nog en av dom bättre och snyggare brudarna på marknaden. Jag köper gladeligen allt hennes lilla hjärta önskar
|
Bra att det finns någon åt alla.
|
|
|
2018-01-10, 18:51
|
|
|
Bacon
|
Citat:
Bra att det finns någon åt alla.
|
Låt mig gissa, du är medelålders kvinna som fortfarande är ogift och har noll barn
|
|
|
2018-01-10, 19:22
|
|
|
Three apples high and rising
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee
Låt mig gissa, du är medelålders kvinna som fortfarande är ogift och har noll barn
|
Är gubbe. Har hund, räknas det som barn?
|
|
|
2018-01-10, 19:26
|
|
|
Bacon
|
Citat:
Är gubbe. Har hund, räknas det som barn? 
|
Beror på hur dresserad den är
|
|
|
2018-01-11, 09:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe
Jag uppfattade det mer som att så fort han blev lite för på så slutade hon att svara. När han blev lite off och slutade höra av sig tyckte hon att det blev lite spännande igen och började höra av sig angående sex, han dissade hennes försök till samlag pga tidsbrist. Men sen när han hör av sig till henne ännu en gång och tar initiativ så försvinner intresset från hennes sida.
Det är mest en lek och for fun från hennes sida.
Jag kan även tänka mig att du är från den äldre generationen?
|
Så kan det vara om det finns ett längre mönster av beteendet.
Jepp 43 i år och gift sedan länge  , kan aldrig minnas att jag lekte konspirationsteori med eventuella partners men vettefan om det är en generationsfråga.
|
|
|
|
2018-01-11, 09:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2017
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Så kan det vara om det finns ett längre mönster av beteendet.
Jepp 43 i år och gift sedan länge  , kan aldrig minnas att jag lekte konspirationsteori med eventuella partners men vettefan om det är en generationsfråga.
|
Om tjejen man "träffar" är i 20-25-års åldern(nu vet jag inte om hon är det men det är ett exempel) och inte kan svara på ett sms pga flytt så är det något annat på gång. Man behöver inte smsa hela tiden hela dagen men att det tar 5 dagar för någon att svara bevisar bara att man inte är så intressant och att hon förmodligen har andra vid sidan av.
Anledningen till att jag frågar om din ålder är för att ni som är lite äldre tycker att det är helt normalt att smsa med flera dagars mellanrum. Om man inte får svar på 1-2 dagar hänger man inte läpp över det för det är något helt normalt. Men tror nog dom flesta i min ålder (20-25) håller med mig om att om någon inte svarar på en dag så är det något som är fel.
|
|
|
2018-01-11, 10:25
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Om tjejen man "träffar" är i 20-25-års åldern(nu vet jag inte om hon är det men det är ett exempel) och inte kan svara på ett sms pga flytt så är det något annat på gång. Man behöver inte smsa hela tiden hela dagen men att det tar 5 dagar för någon att svara bevisar bara att man inte är så intressant och att hon förmodligen har andra vid sidan av.
Anledningen till att jag frågar om din ålder är för att ni som är lite äldre tycker att det är helt normalt att smsa med flera dagars mellanrum. Om man inte får svar på 1-2 dagar hänger man inte läpp över det för det är något helt normalt. Men tror nog dom flesta i min ålder (20-25) håller med mig om att om någon inte svarar på en dag så är det något som är fel.
|
Visst förväntar jag mig svar under normala förhållanden rätt snart, men om någon är i flyttstök och skjuter upp/glömmer så känns det ändå rätt förståeligt.
Men som sagt är det ett mönster så är det en annan sak än en enskild händelse.
|
|
|
|
2018-01-11, 11:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Visst förväntar jag mig svar under normala förhållanden rätt snart, men om någon är i flyttstök och skjuter upp/glömmer så känns det ändå rätt förståeligt.
Men som sagt är det ett mönster så är det en annan sak än en enskild händelse.
|
Grejen är att folk som är 40+ idag använder sms som mail. Ett sms från en vuxen ser snarare ut som ett vykort. "Hej, Blomkål. Allt bra med dig? Idag har jag och ungarna varit i parken och sen gick vi hem och grillade korv. Jens käkade tre stycken. Lunch nu i veckan?". Så brukar de se ut och sen är det alltid med massa sjuka smilies som man aldrig har sett förut. Jag tycker det är charmigt och man verkar föredra att ringa varandra.
En het tjej i tjugoårsåldern däremot, hon låser upp och kollar skärmen på ren rutin säkert hundra-tvåhundra gånger om dagen. Får man inte svar inom några minuter så spelar hon häftig mot en. Gå in på Sats så ska du se att alla ungdomar fan springer löpband och skriver på luren samtidigt.
|
|
|
2018-01-11, 11:11
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål
Grejen är att folk som är 40+ idag använder sms som mail. Ett sms från en vuxen ser snarare ut som ett vykort. "Hej, Blomkål. Allt bra med dig? Idag har jag och ungarna varit i parken och sen gick vi hem och grillade korv. Jens käkade tre stycken. Lunch nu i veckan?". Så brukar de se ut och sen är det alltid med massa sjuka smilies som man aldrig har sett förut. Jag tycker det är charmigt och man verkar föredra att ringa varandra.
En het tjej i tjugoårsåldern däremot, hon låser upp och kollar skärmen på ren rutin säkert hundra-tvåhundra gånger om dagen. Får man inte svar inom några minuter så spelar hon häftig mot en. Gå in på Sats så ska du se att alla ungdomar fan springer löpband och skriver på luren samtidigt.
|
Är du på riktigt nu?
Hade du sagt 60+ hade jag inte tvekat på att hålla med men 40+? Kanske är skadad av att hålla på med datorer i hela mitt liv men du beskriver 40+ som 40-talister inte 70-talister. Dvs mina föräldrar istället för mina jämnåriga.
Håller inte riktigt med om luren i nyllet på gymmet heller, gäller för 40+ som 15+ att folk har näsan i den, gränsen är mer de som tränar mer seriöst och de som slentrianmässigt är där för att dämpa sitt dåliga samvete. Samma gäng satt i bensparken med en skvallerblaska innan de flyttade in i telefonen......
Visst det är säkert "värre" för de yngre som aldrig upplevt en tid utan internet i fickan men där talar vi om grader av stekhett i helvetet.
|
|
|
|
2018-01-11, 11:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
|
Jag är 45 år, svarar någon inte på en dag är det något märkligt. Jag blir nojig om jag inte får svar inom 1 time, och ger upp efter 1 dag. Är ju ingen större skillnad att vara 45 eller 25 på den fronten, jag är alltid tillgänglig och svarar alltid inom 5 min oavsett vad jag håller på med.
Mina föräldrar på 75 år, nja där kan det gå en dag utan svar utan att det hänt något.
Senast redigerad av Mats J den 2018-01-11 klockan 11:31.
|
|
|
2018-01-11, 11:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2017
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J
Jag är 45 år, svarar någon inte på en dag är det något märkligt. Jag blir nojig om jag inte får svar inom 1 time, och ger upp efter 1 dag. Är ju ingen större skillnad att vara 45 eller 25 på den fronten, jag är alltid tillgänglig och svarar alltid inom 5 min oavsett vad jag håller på med.
Mina föräldrar på 75 år, nja där kan det gå en dag utan svar utan att det hänt något.
|
Självklart menar jag generellt. Givetvis finns det undantag men majoriteten beter sig som jag beskriver det, åt båda hållen. Enligt min erfarenhet i alla fall.
|
|
|
2018-01-11, 13:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål
|
Haha, i princip har du rätt men jag skulle inte säga 40+ utan snarare 60+. De som är 40+ har ju haft internet etc i hela sitt vuxna liv så de flesta är nog närmare din beskrivning av 20-årig tjej. Med vissa variationer...
Senast redigerad av Macroman den 2018-01-11 klockan 13:03.
|
|
|
2018-01-11, 13:40
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman
Haha, i princip har du rätt men jag skulle inte säga 40+ utan snarare 60+. De som är 40+ har ju haft internet etc i hela sitt vuxna liv så de flesta är nog närmare din beskrivning av 20-årig tjej. Med vissa variationer...
|
Jag är 40+ och har definitivt inte haft internet i hela mitt vuxna liv.
Då jag gick på gymnasiet körde vi Windows 2.1 på datorerna i datasalen, och mobilerna såg ut såhär:
Då jag gjorde lumpen 1993 var det en enda snubbe på hela mitt kompani som hade en mobil, och han var inte helt oväntat nåt slags aktieklippare. Så namnet yuppienalle var ganska spot on.
Jag tror jag skaffade min första mobil 96 eller 97 så jag var väl runt 25.
Internet hemma hade jag inte förrän 96 eller 97 då de drog in fiber i våran studentkorridor och kopplade ihop det med universitetet.
Dessutom var ju inte internet före milenieskiftet ens i närheten av samma sak det är nu så man satt ju inte och var konstant uppkopplad på samma sätt som nu.
Hursomhelst tror jag de flesta sjuttiotalisterna inte haft jättesvårt att anamma den digitala värld vi lever i idag. Men de som är tio-femton år yngre har vuxit upp med skiten på ett helt annat sätt än vi gjorde. Så nånting lär ju skilja ändå.
|
|
|
2018-01-11, 17:24
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag minns när man hade mobil i typ högstadiet, då fick man hårdprioritera vilka sms man skickade eftersom de kostade typ 5kr styck.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:29.
|

|