2018-01-05, 15:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2018
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Och du bara tar för givet att vi beta-män är det för att vi blivit "hjärntvättade av feminism", och inte för att vi är såhär naturligt?
|
T ex för att svenskt etablissemang är så otroligt intensivt med sin propaganda och släpper förbi mansförakt och t o m direkt manshat ... utan någon större protest, förutom på internet. För några år sedan när en debattör försökte prata om mäns svårigheter i samhället, så blev han hatad och hånad av hela feministkåren och det här med "allas lika värde" och att hat och hån mot debattörer är något fel försvann rakt ur fönstret. Och han uttryckte inga kvinnoförnedrande åsikter alls (åtminstone inte utifrån ett någorlunda opartiskt perspektiv - men vissa kanske tycker det är hat/förnedring att hävda att kvinnor inte är systematiskt diskriminerade när det gäller lön och att enligt lagen så är om något män diskriminerade).
Ovanstående händer bara i ett land där feminismens hjärntvätt gått väldigt långt. Att motståndet är minimalt tyder på att män är kuvade eller hjärntvättade*. Hade någon annan grupp behandlats likadant i media så hade det blivit ramaskri. Och du har ju t ex uttryckt att #metoo har fått dig att tänka över ditt beteende o s v, vilket inte är fel, men tyder på att du påverkas av vad etablissemanget säger åt dig.
Eller helt enkelt för att de män som har makt, inflytande, ekonomi och status bara tjänar på att stödja feminismen, personligen (då vi är ett av de mest individualistiska samhällena i världen; i o f s en märklig paradox med tanke på hur konforma och grupptryckstänkande vi är).
Även i den mest jämställda delen av världen så är vi extremast, och när man bjöd in danskar till debatt om feminism, så var tonen en helt annan och Veronica Palm blev så chockad över att bli emotsagt på frågan om kvinnor är förtryckta att hon satte i halsen och behövde ett glas vatten för att fortsätta.
I samband med #metoo (som tack och lov åtminstone 45 % av svenska män tycker har spårat, men diskussionen handlar inte om det) så sa någon dansk profil - varken dödsnazist eller kvinnohatare eller islamist - att av vad han kan se utifrån så pågår det en kastrationskult i Sverige. Och då är Danmark ett väldigt modernt västerländskt land. En person bevisar såklart ingenting men jag tycker att det säger en del om debattklimatet här.
Bortsett från det så anses svenska män anses vara feminina i många delar av världen. Inga bevis här heller men det finns gott om anekdoter och googlar man "most feminine countries" så är 6 av 9 (!) alternativ på sida 1 om Sverige vilket inte heller bevisar något men det antyder något. En av länkarna är en professor i psykologi som gjort en skala, MAS, och där är Sverige mest feminint. Finns såklart ingen strikt definition på maskulint/feminint, men han definierade det som:
Citat:
“Masculinity stands for a society in which social gender roles are clearly distinct: Men are supposed to be assertive, tough, and focused on material success; women are supposed to be more modest, tender, and concerned with the quality of life.”
“Femininity stands for a society in which social gender roles overlap: Both men and women are supposed to be modest, tender, and concerned with the quality of life.”
|
... och massa andra faktorer. Typ varje "date a Swedish guy"-lista eller "Need to know about Sweden" vid resa o s v, innehåller ett avsnitt om att vi är så jämställda och att svenska män och kvinnor gör samma sysslor. T ex alternativ 1 när jag googlade så dyker detta upp som en punkt " #6 You will see fathers pushing pram" vilket folk som inte rest utomlands så mycket antagligen tror är helt självklart, men det är inte i stora delar av världen. I den germanska/anglosaxiska delen av världen är det normalt även om Sverige har tagit föräldraansvarsdelningen längst (politiskt - jag har ingen aning om % som kör barnvagn); det räcker med att åka söderut över Östersjön för att folk ska hånskratta åt pappor som kör barnvagn. Det är såklart sjukt och vidrigt, men jag påpekar bara skillnaden. Jag har varit i stora delar av världen och det är enligt mina erfarenheter ovanligt utanför Västvärlden, åtminstone i Indien och arabvärlden och Sydamerika (vanligare än Indien/arabvärlden). Har bara varit i norra Afrika och det tillhör en annan kultursfär än söder om Sahara. Jaja, barnvagnar är irrelevant.
TLDR: Poängen är att svenska män och kvinnor är väldigt lika och skillnaden mellan manligt/kvinnligt försvinner och etablissemanget propagerar för feminism och ser inga problem med hets och det är OK att säga saker om vita män som skulle vara HMF mot andra grupper. Det pratas ofta i utlandet om svenska män som feminina. Och bara i Danmark så är debatten helt annorlunda och dansken i SVT som kallade det kastrationskult i samband med #metoo men han pratade nog även generellt.
Samtidigt svämmar internet över av svenska män som är bittra och hatar kvinnor och beklagar sig över att de inte får något utan bara badboys och blattar får tjejer. Redan för 13 år sedan hade Sveriges största kvällstidning en artikel om "Varför kan inte svenska män ragga?" och det har urartat sedan dess. #metoo kanske blev näst störst här för att män är så värdelösa på att tolka kvinnors signaler? För svenska män är nog inte mer övergreppsbenägna än männen i vårt nära utland. Det är inte heller ovanligt med tjejer som insinuerar att svenska män är mesiga eller varför de inte tar initiativ, men inte tillräckligt många för att dra ngn slutsats.
Finns även andra saker som tyder på icke-existerande mansroll som trots att den inte finns är i fritt fall, men tror inte folk orkar läsa mer.
Detta sammantaget + egna erfarenheter gör mig rätt säker på att om svenska män hade varit mer män, så hade de haft större framgång bland svenska kvinnor som trots sin moderna frigjordhet i grunden har samma åtrå som för 100 eller 500 år sedan,
|
|
|
2018-01-05, 15:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2018
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Vad ska den smileyn betyda? Du tror att jag far med osanning?
|
Nej, men att försöka motbevisa ganska många studier genom att berätta att man haft en längre flickvän, börjar bli lite tröttsamt nu. Jag har aldrig hävat att det inte finns undantag och har själv varit tillsammans med flera.
|
|
|
2018-01-05, 16:21
|
|
|
I can haz teabag?
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson
Nej, men att försöka motbevisa ganska många studier genom att berätta att man haft en längre flickvän, börjar bli lite tröttsamt nu. Jag har aldrig hävat att det inte finns undantag och har själv varit tillsammans med flera.
|
Vad säger studierna om hur man raggar upp killar då?
|
|
|
2018-01-05, 16:23
|
|
|
Three apples high and rising
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
I den här tråden har det bland annat uttryckts hur t.ex. baltiska och ryska kvinnor är att föredra framför svenska p.g.a. mer traditionella värderingar. Det finns även män i tråden som lever i ett förhållande och har beskrivit hur det bästa för dem är att vara familjeförsörjaren medan kvinnan tar all föräldraledighet med det gemensamma barnet. I en tråd a while back om vilket land man skulle flytta till "när Sverige går åt helvete" så poängterades vikten av att landets kvinnor är feminina och vill ledas av en man som ska fatta alla tunga beslut och inte toffla för henne. Osv osv.
|
Var väl ändå inte därför som ryska kvinnor promotades? Iaf inte från min sida, vill definitivt inte ha en hemmafru.
|
|
|
2018-01-05, 16:30
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Det är bara Dio som slänger ut lite raggningskrokar "just in case"... 
|
Jag har en beständig men mild crush på mini, Tolkia och wintersnowdrift. Jag gillar viljestarka, intelligenta, lugna och godhjärtade kvinnor som kan sätta mig på plats. Jag växte upp med en dominant modersgestalt, tror det har med det att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson
T ex för att svenskt etablissemang är så otroligt intensivt med sin propaganda och släpper förbi mansförakt och t o m direkt manshat ... utan någon större protest, förutom på internet. För några år sedan när en debattör försökte prata om mäns svårigheter i samhället, så blev han hatad och hånad av hela feministkåren och det här med "allas lika värde" och att hat och hån mot debattörer är något fel försvann rakt ur fönstret. Och han uttryckte inga kvinnoförnedrande åsikter alls (åtminstone inte utifrån ett någorlunda opartiskt perspektiv - men vissa kanske tycker det är hat/förnedring att hävda att kvinnor inte är systematiskt diskriminerade när det gäller lön och att enligt lagen så är om något män diskriminerade).
Ovanstående händer bara i ett land där feminismens hjärntvätt gått väldigt långt. Att motståndet är minimalt tyder på att män är kuvade eller hjärntvättade*. Hade någon annan grupp behandlats likadant i media så hade det blivit ramaskri. Och du har ju t ex uttryckt att #metoo har fått dig att tänka över ditt beteende o s v, vilket inte är fel, men tyder på att du påverkas av vad etablissemanget säger åt dig.
Eller helt enkelt för att de män som har makt, inflytande, ekonomi och status bara tjänar på att stödja feminismen, personligen (då vi är ett av de mest individualistiska samhällena i världen; i o f s en märklig paradox med tanke på hur konforma och grupptryckstänkande vi är).
Även i den mest jämställda delen av världen så är vi extremast, och när man bjöd in danskar till debatt om feminism, så var tonen en helt annan och Veronica Palm blev så chockad över att bli emotsagt på frågan om kvinnor är förtryckta att hon satte i halsen och behövde ett glas vatten för att fortsätta.
I samband med #metoo (som tack och lov åtminstone 45 % av svenska män tycker har spårat, men diskussionen handlar inte om det) så sa någon dansk profil - varken dödsnazist eller kvinnohatare eller islamist - att av vad han kan se utifrån så pågår det en kastrationskult i Sverige. Och då är Danmark ett väldigt modernt västerländskt land. En person bevisar såklart ingenting men jag tycker att det säger en del om debattklimatet här.
Bortsett från det så anses svenska män anses vara feminina i många delar av världen. Inga bevis här heller men det finns gott om anekdoter och googlar man "most feminine countries" så är 6 av 9 (!) alternativ på sida 1 om Sverige vilket inte heller bevisar något men det antyder något. En av länkarna är en professor i psykologi som gjort en skala, MAS, och där är Sverige mest feminint. Finns såklart ingen strikt definition på maskulint/feminint, men han definierade det som:
... och massa andra faktorer. Typ varje "date a Swedish guy"-lista eller "Need to know about Sweden" vid resa o s v, innehåller ett avsnitt om att vi är så jämställda och att svenska män och kvinnor gör samma sysslor. T ex alternativ 1 när jag googlade så dyker detta upp som en punkt "#6 You will see fathers pushing pram" vilket folk som inte rest utomlands så mycket antagligen tror är helt självklart, men det är inte i stora delar av världen. I den germanska/anglosaxiska delen av världen är det normalt även om Sverige har tagit föräldraansvarsdelningen längst (politiskt - jag har ingen aning om % som kör barnvagn); det räcker med att åka söderut över Östersjön för att folk ska hånskratta åt pappor som kör barnvagn. Det är såklart sjukt och vidrigt, men jag påpekar bara skillnaden. Jag har varit i stora delar av världen och det är enligt mina erfarenheter ovanligt utanför Västvärlden, åtminstone i Indien och arabvärlden och Sydamerika (vanligare än Indien/arabvärlden). Har bara varit i norra Afrika och det tillhör en annan kultursfär än söder om Sahara. Jaja, barnvagnar är irrelevant.
TLDR: Poängen är att svenska män och kvinnor är väldigt lika och skillnaden mellan manligt/kvinnligt försvinner och etablissemanget propagerar för feminism och ser inga problem med hets och det är OK att säga saker om vita män som skulle vara HMF mot andra grupper. Det pratas ofta i utlandet om svenska män som feminina. Och bara i Danmark så är debatten helt annorlunda och dansken i SVT som kallade det kastrationskult i samband med #metoo men han pratade nog även generellt.
Samtidigt svämmar internet över av svenska män som är bittra och hatar kvinnor och beklagar sig över att de inte får något utan bara badboys och blattar får tjejer. Redan för 13 år sedan hade Sveriges största kvällstidning en artikel om "Varför kan inte svenska män ragga?" och det har urartat sedan dess. #metoo kanske blev näst störst här för att män är så värdelösa på att tolka kvinnors signaler? För svenska män är nog inte mer övergreppsbenägna än männen i vårt nära utland. Det är inte heller ovanligt med tjejer som insinuerar att svenska män är mesiga eller varför de inte tar initiativ, men inte tillräckligt många för att dra ngn slutsats.
Finns även andra saker som tyder på icke-existerande mansroll som trots att den inte finns är i fritt fall, men tror inte folk orkar läsa mer.
Detta sammantaget + egna erfarenheter gör mig rätt säker på att om svenska män hade varit mer män, så hade de haft större framgång bland svenska kvinnor som trots sin moderna frigjordhet i grunden har samma åtrå som för 100 eller 500 år sedan,
|
Det var ett väldigt långt svar, men som svar på ditt svar kan jag kontra med att jag alltid har varit "mesig" och "fjollig". Innan min bror började grundskolan gillade han att fiska, brottas och köra gräsklippare, medan jag gillade att rita och sitta och titta ut genom fönstret. När min bror ramlade och slog sig reste han upp och fortsatte som vanligt, om jag ramlade och slog mig grät jag en halv dag och fick bli tröstad av mamma. Jag ser framför mig hur mina morbröder satt sinsemellan och sa "jaha, det är ju tydligt vilken bror som kommer bli straight och vilken som kommer bli fikus".
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina
|
Skicka nudes.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-01-05, 16:32
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag föreslog för mitt ex hur många gånger som helst att ja skulle kunna jobba mindre men det var inte intressant. Hade gärna kunnat hemmafrua lite.
|
|
|
2018-01-05, 16:32
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
|
Var dig själv, klickar det så klickar det.
|
|
|
2018-01-05, 16:42
|
|
|
Biggus Dickus
Reg.datum: Nov 2016
|
Citat:
Skicka nudes.
|
Effektivt sätt att bli märkt som WT och bli kastad på skräphögen om inte annat.
|
|
|
|
2018-01-05, 16:45
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon
|
Vi har gått igenom det här. Det är bara frikyrkliga + koloiter som tänker så.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-01-05, 16:48
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Klein
Kvinnor som ar infelligentare an dig lar dock ha nagot emot dig.
|
Det beror på hur stora skillnaderna är och hur de artar sig, samt givetvis hur du själv hanterar det.
Jag brukar trivas som fisken med intelligentare kvinnor och de brukar även gilla mig (litet urval förvisso). Då har förstås inte skillnaderna varit så att jag blivit utklassad och förnedrad, vilket inte vore roligt för någon, utan att jag kanske varit lite långsammare att komma ikapp samtidigt som jag ändå kan utmana.
Sen kan vi i varje fall till viss del tala olika intelligenser utan att falla ner i träsket av snuttitutt-bullshit. Jag har tex kommit väl överens med en och annan som varit mer strikt logiskt kompetent, trots att jag själv inte är helt tappad, medan jag varit på en helt annan nivå språkligt/verbalt. En skitbra kombo i mitt tycke. Roligt som fan.
Problemen börjar komma när vi närmar oss hurr-durr-nivå i skillnad. Märks först i humor enligt min erfarenhet. Sen kan det bli skitjobbigt att hela tiden behöva sänka nivån i andra sammanhang också. Det blir snabbt frustrerande.
|
|
|
2018-01-05, 16:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Jag föreslog för mitt ex hur många gånger som helst att ja skulle kunna jobba mindre men det var inte intressant. Hade gärna kunnat hemmafrua lite.
|
Det ar min stora drom att sambon tjanar sa pass bra att jag kan jobba halvtid och hemmamanna resten. Jag hade med gladje skott disk, tvatt, stad och all matlagning i ett sant lage.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2018-01-05, 17:03
|
|
|
Three apples high and rising
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon
|
Jupp.
Citat:
Vi har gått igenom det här. Det är bara frikyrkliga + koloiter som tänker så.
|
Trollar du eller är du efterbliven?
|
|
|
2018-01-05, 17:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Det beror på hur stora skillnaderna är och hur de artar sig, samt givetvis hur du själv hanterar det.
Jag brukar trivas som fisken med intelligentare kvinnor och de brukar även gilla mig (litet urval förvisso). Då har förstås inte skillnaderna varit så att jag blivit utklassad och förnedrad, vilket inte vore roligt för någon, utan att jag kanske varit lite långsammare att komma ikapp samtidigt som jag ändå kan utmana.
Sen kan vi i varje fall till viss del tala olika intelligenser utan att falla ner i träsket av snuttitutt-bullshit. Jag har tex kommit väl överens med en och annan som varit mer strikt logiskt kompetent, trots att jag själv inte är helt tappad, medan jag varit på en helt annan nivå språkligt/verbalt. En skitbra kombo i mitt tycke. Roligt som fan.
Problemen börjar komma när vi närmar oss hurr-durr-nivå i skillnad. Märks först i humor enligt min erfarenhet. Sen kan det bli skitjobbigt att hela tiden behöva sänka nivån i andra sammanhang också. Det blir snabbt frustrerande.
|
Jag tror att det viktiga är att båda har en viss grundintelligens och förmåga att förstå argument och att ställa frågor rätt. Det krävs helt olika nivåer av kunskap och talanger för att kunna skapa och lösa teorier om saker och att kunna förstå dessa "after the fact".
Har man en grunduppsättning av saker så kan man ta sig an vilket ämne som helst som ren diskussion och förkovring utan att för den sakens skulle behöva driva området framåt.
|
|
|
2018-01-05, 17:05
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wain
Trollar du eller är du efterbliven?
|
Jag har satt foten utanför ett träningsforum och ett missionshus de senaste 25 åren.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-01-05, 17:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
|
Hur man raggar upp killar? Du skriver "hej, kan du passa mig på mitt bänkpass idag?"
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54.
|

|