2018-01-05, 14:10
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson
Det är en helt annan sak eftersom män generellt - oavsett kroppsvikt -finner icke-överviktiga kvinnor attraktivast.
Kvinnor föredrar längre män, och det viktigaste är att de är längre än en själv.
En flickvän jag hade var väldigt lång för att vara tjejer, och efter första dejten så frågade hon om min längd och jag var hennes +2,5 cm och hon blev jätteglad och sa att det var så skönt att jag är längre för hon blir bara attraherad av längre killar. Senare sa hon att hon inte brydde sig och att hon skulle ta hand om mig om jag var 172 cm och satt i rullstol. Vet inte riktigt vad jag ska tro.
|
Längd är ju bara en av många potentiella attraktionsfaktorer.
Bra hår, eller "rätt" ögonfärg, stor plånbok, eller nåt annat lär ju rimligtvis övertrumfa längd hos en hel del kvinnor, medans det för andra är en total dealbreaker.
Själv har jag varit tillsammans med en tjej som var lika lång som mig (över 180cm). vi var tillsammans i flera år utan några längdissues trots att hon "erkände" att hon föredrog killar som var längre än henne. Dessutom så var hon både smartare och rikare än mig, så jag antar att jag måste ha enorm kyk eller nåt...
|
|
|
2018-01-05, 14:12
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Hur går det för dig på tinder och hp Angel?
|
Dåligt, tycker Tinder är rätt drygt. Många matchar men riktigt tråkiga konversationer. På HP är det bara äldre eller wierdos som skriver.
|
|
|
2018-01-05, 14:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Dåligt, tycker Tinder är rätt drygt. Många matchar men riktigt tråkiga konversationer. På HP är det bara äldre eller wierdos som skriver.
|
Vilka skriver du till på hp då?
|
|
|
2018-01-05, 14:15
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee
Alla är inte perfekta , hon kanske är snygg
|
Hon har bara två selfies ur kostiga vinklar och påstår sig själv tycka att hon är ful. Man ser att hon inte är modellmaterial, men hon verkar gå över gränsen för "tillräckligt snygg". På en av selfiesarna anar man dessutom kroppen, som verkar vara helt okej.
Dessutom har jag åtminstone en gång varit med om att en tjej var tråkig online, jag tänkte "äh, vi kan väl träffas iallafall", och hon visade sig vara rolig IRL.
Dessutom är hon inte så tråkig. Om jag skulle vara petig skulle jag klassa henne som "inte en wintersnowdrift direkt, men det är något intressant med henne iallafall".
För övrigt känner jag mig smått äcklig som sitter och radar upp fördelar och nackdelar med en kvinna som om hon vore boskap på en marknad och jag funderar på om jag ska köpa henne eller inte. Men jag tröstar mig med att jag tar för givet att tjejer gör likadant med mig. "Dio är visserligen bara 5/10 i ansiktet, men om han inte photoshoppat sina kukbilder så är dasen 8/10, vilket precis räcker för att väga upp. Och han är visserligen rolig ibland, men lika ofta drar han tråkiga skämt, och han är dessutom gnällig. Det är på håret, men eftersom han bor så nära har jag beslutat mig för att ge honom en chans, OM inte Jocke eller Daniel hör av sig innan den 9:e".
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-01-05, 14:19
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Citat:
Vilka skriver du till på hp då?
|
Söta killar utan barn.
|
|
|
2018-01-05, 14:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Söta killar utan barn.
|
Och dessa svarar inte?
|
|
|
2018-01-05, 14:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2018
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Längd är ju bara en av många potentiella attraktionsfaktorer.
Bra hår, eller "rätt" ögonfärg, stor plånbok, eller nåt annat lär ju rimligtvis övertrumfa längd hos en hel del kvinnor, medans det för andra är en total dealbreaker.
|
Längd är mycket viktigare än hår och ögonfärg om man räknar samman alla faktorer (och för kvinnor generellt) Har du läst artikeln som refererar till flera undersökningar/studier?
Citat:
|
Själv har jag varit tillsammans med en tjej som var lika lång som mig (över 180cm). vi var tillsammans i flera år utan några längdissues trots att hon "erkände" att hon föredrog killar som var längre än henne. Dessutom så var hon både smartare och rikare än mig, så jag antar att jag måste ha enorm kyk eller nåt..
|
*
Senast redigerad av Benny Carlsson den 2018-01-05 klockan 14:23.
|
|
|
2018-01-05, 14:27
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Citat:
Och dessa svarar inte?
|
Utbudet är ganska skralt
|
|
|
2018-01-05, 14:39
|
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Utbudet är ganska skralt
|
Som en tröst så behövs det ju egentligen bara att det finns en till slut.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
|
|
|
2018-01-05, 14:39
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90
Som en tröst så behövs det ju egentligen bara att det finns en till slut.
|
Ja, knappt det. Jag klarar mig även om jag inte träffar nån.
|
|
|
2018-01-05, 14:47
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Lugn, du klarar dig även med nuvarande längd!
|
Haha jo, annars har man fan höga krav.
|
|
|
2018-01-05, 14:50
|
|
|
Lägg in nått kul
Reg.datum: Nov 2016
|
Citat:
Längd är mycket viktigare än hår och ögonfärg om man räknar samman alla faktorer (och för kvinnor generellt) Har du läst artikeln som refererar till flera undersökningar/studier?
* 
|
Jag tror att längd är viktigt men det är absolut inte det viktigaste, vilket är ansiktet. Ser någon bra ut i ansiktet och blir 5cm längre lär det bara vara positivt dock
|
|
|
2018-01-05, 15:21
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Kan du ge ett enda exempel på detta? Eller överdrev du ordentligt för att du ogillar män som vill ha hemmafru (eller någon liknande anledning)?
Jag är rätt säker på att det inte finns otaliga personer som skrivit det där i seriös ton, men då det är svårt att hitta saker bland över hundra tusen inlägg så kan vi säga att det räcker med en källhänvisning.
|
Folk får vilja ha vilka sorters förhållanden de vill så länge det är baserat på frivillighet. Each to hens own. Däremot brukar kvinnor med en lång utbildning och/eller karriärambitioner inte vara så jättesugna på att sumpa dessa och välja att leva med en man som uttryckligen inte vill dela ansvaret över barn och hushåll för att möjliggöra bådas ambitioner inom karriär, familjeliv, fritid osv. Det var också det som var min poäng.
I den här tråden har det bland annat uttryckts hur t.ex. baltiska och ryska kvinnor är att föredra framför svenska p.g.a. mer traditionella värderingar. Det finns även män i tråden som lever i ett förhållande och har beskrivit hur det bästa för dem är att vara familjeförsörjaren medan kvinnan tar all föräldraledighet med det gemensamma barnet. I en tråd a while back om vilket land man skulle flytta till "när Sverige går åt helvete" så poängterades vikten av att landets kvinnor är feminina och vill ledas av en man som ska fatta alla tunga beslut och inte toffla för henne. Osv osv.
Citat:
Sluta hitta på. Ingen har hävdat det där utan tvärtom så har ingen ifrågasatt att omtänksamhet är bra eller påstått att tjejer ogillar omtanke, men bara att det inte är det som primärt driver mäns attraktionskraft. Handlar det dessutom om långa förhållanden så är det väl självfallet att mogna kvinnor vill ha omtänksamma och trevliga killar?
Har aldrig hävdat något annat.
Du läser alla tankar/idéer som inte överensstämmer med dina som fan läs bibeln och om du är intelligent så borde du svara på sakargumenten.
|
Och jag har aldrig hävdat annat än att vettiga kvinnor jag känner som är i förhållanden prioriterar omtanke och "emotionell tillgänglighet" över längd och macho-attityd. Vill man bara kn***a runt och skiter i huruvida man sabbar sin kvinnosyn och förmåga till sunda, långvariga relationer så är det väl bara att PUA skiten ur sig? Många verkar dock söka efter en livspartner och ett harmoniskt, svennigt familjeliv, och då spelar det liksom ingen roll att man lyckats kamma hem ytliga ligg genom neggar och DHV.
Citat:
Bara av rent intresse, känner du dig intelligent, eller identifierar du dig som det p g a utomstående faktorer?
|
Känsla och känsla. Jag har bra läshuvud/minne, en god verbal förmåga och kan förstå abstrakta matematiska koncept vilket tagit mig igenom tunga utbildningar på talang snarare än hårt arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Dessutom är hon inte så tråkig. Om jag skulle vara petig skulle jag klassa henne som "inte en wintersnowdrift direkt, men det är något intressant med henne iallafall".
|
Lolz, nu känner jag mig dock lite spånig, är det här en förtäckt komplimang gällande min förmodade humor?
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2018-01-05, 15:40
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Nix.
* 
|
Vad ska den smileyn betyda? Du tror att jag far med osanning?
|
|
|
2018-01-05, 15:43
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
Lolz, nu känner jag mig dock lite spånig, är det här en förtäckt komplimang gällande min förmodade humor?
|
Det är bara Dio som slänger ut lite raggningskrokar "just in case"...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:05.
|

|