Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-05, 12:17   #69331
svag74
Registered User

svag74s avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Önskar nästan man var kortare så utbudet av längre killar hade ökat!
Jag är ju lång

Fast just det, för gammal och för ful
Och bor i fel stad
Och har inga stora muskler som t.ex. Dio har

Å andra sidan vet jag inte hur Angel ser ut så jag får inbilla mig att jag inte gick miste om något

Senast redigerad av svag74 den 2018-01-05 klockan 12:27.
svag74 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 12:25   #69332
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Önskar nästan man var kortare så utbudet av längre killar hade ökat!
Är det relativt alltså? Lite som att önska att man var tjockare så att utbudet av smala tjejer ökar?
Gammal 2018-01-05, 13:18   #69333
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
En tjej jag chattat med lite dissade mig. Jag gjorde verkligen allt som stod i min makt för att få tillbaka hennes intresse:

Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Jag anar att du gjorde dig rolig med flit för att charma Kolozzeum, men om du inte gjorde det utan var genuin, så: jag hoppas att du är medveten om att det där är bland det minst attraktiva du kan göra. Att böna och be om att få ligga signalerar motsatsen till DHV (Displays of Higher Value) och du visar signalerar lågt värde. Vi förstår att du inte var helt allvarlig och skojade lite men det är troligt att hon inte gjorde det (det räcker med att hon har ett genomsnittligt utseende för att hon ska ha erfarit det tillräckligt mycket för att ta dig på orden och är hon snygg så lär hon ha fått sådana där frågor i seriös form hundratals gånger.

Nu var det för sent redan innan du tiggde sex, men det tål att tänkas på tills nästa gång.
Hon började skriva till mig igen, och nu vill hon träffas i morgon.

Konstigt, när jag Displayade så Low Value.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 13:22   #69334
Bob90
?

Bob90s avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:

Minus gånger minus blir plus?
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 13:24   #69335
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Och du vill träffa henne trots att hon är tråkig?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 13:30   #69336
Benny Carlsson
Registered User

Reg.datum: Jan 2018
Det spelar ingen roll hur många belägg jag lägger fram för vad jag påstår. Kolo:iter är lika bensäkra på sina idér om relationsdynamik som lCHF:are är gällande att LCHF är det bästa. Oavsett vad massvis med studier och marknaden och snälla killar på internetforum berättar om. Det fetade är självklart irrelevant om en eller två eller tre killar påstår något, men när tusentals på tusentals vittnar om samma sak och de forum/"communities" som finns, bekräftar att det killar fått lära sig sedan 6 års ålder, att tjejer vill ha snälla killar, är högst sekundärt, så är det ett indicium som pekar på något. Att det är inte det som gör tjejer attraherade.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Angående val av partner så är samtliga vettiga, intelligenta, trevliga och omtänksamma tjejer jag känner som är i ett stadigt förhållande ihop med vettiga, intelligenta, trevliga och omtänksamma snubbar. . Säkert en slump eftersom all "empiri" tydligen visar på att tjejer älskar oempatiska, aggressiva, kriminella och långa macho-snubbar som sätter dem på plats.
Sluta hitta på. Ingen har hävdat det där utan tvärtom så har ingen ifrågasatt att omtänksamhet är bra eller påstått att tjejer ogillar omtanke, men bara att det inte är det som primärt driver mäns attraktionskraft. Handlar det dessutom om långa förhållanden så är det väl självfallet att mogna kvinnor vill ha omtänksamma och trevliga killar?
Har aldrig hävdat något annat.

Ingen har heller hävdat att de män kvinnor bildar familj med är kriminella slagskämpar. Jag har pratat om attraktion och inte primärt långa förhållanden med familj, även om samma sak gäller där fast i mindre utsträckning. "Fler kvinnor" har jag hävdat, och att de är snygga, och "fler" innebär ju också att man är kortare med varje tjej.

Här är en konspiration från nazister som legat gömde i en bunker sedan '45 och nu manipulerat 1200 kvinnor till att få detta resultat:

Det enda som påståtts som påminner om något av det där är att "emotionell tillgänglighet" kan vara negativt vid attraktion av kvinnor.
Citat:
Flera av dessa tjejer är dessutom längre än sin partner (!)
Och en av de hetaste kvinnor jag haft gifte sig sedermera med en kille på 165 cm. Relevans? Det finns alltid undantag men alla undersökningar på området pekarr på att längd är viktigt (direkt och indirekt) men ingen har sagt att det inte finns tjejer som är längre än sina partners.

Här är en genomgång av några studier ang män och längd. Ni får gärna visa studierna där kvinnor generellt inte bryr sig om längd.

https://theconversation.com/the-long...up-short-56008

Är alla undersökningar nazistiska konspirationer och varför finns det ingen som hävdar att mäns längd är irrelevant?

Du läser alla tankar/idéer som inte överensstämmer med dina som fan läs bibeln och om du är intelligent så borde du svara på sakargumenten.

Citat:
Neil Strauss beskriver f.ö. i The Game hur pick-up-artisteriet sabbade hans (och de flesta andra i PUA-communityn han umgicks i) relationer, sexliv och psyke totalt. Det hjälpte honom att få Paris Hiltons nummer men inte att hålla ihop en relation med en kvinna som han verkligen blev kär i och ville leva med (mvh, har läst boken).
Känns rätt självklart om man gör sig till så otroligt mycket och och bitch shields osv.

Betraktar man kvinnor som ytliga och lättmanipulerade våp och får ligga genom att utöva "negs" och olika test och sitta och analysera olika "signs of interest" och om man noterar en bitch shield så måste man använda någon annan metod osv osv, och i grunden primärt vill ligga med så många som möjligt .... ja, att man får en skum relation till kvinnor känns inte så konstigt.

Även för icke-PUAs som har relativt många sexpartners så ökar risken för separation.

Citat:
men däremot kan jag nog drista mig till att självidentifiera som "intelligent
Bara av rent intresse, känner du dig intelligent, eller identifierar du dig som det p g a utomstående faktorer?

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Haha, trevlig kommentar. Det var ok för vännen och det hade varit ok för umgängeskretsen också eftersom de flesta värderar att se övriga lyckliga rätt högt. Jag tror du feltolkade lite hela scenariot. Det var sanktionerat från alla håll.
De säger säkert det och så är det såklart i vissa fall men risken är också väldigt hög för svartsjuka och bitter/illvilja.

Metro.co.uk kan väl inte ens du klassa som hatsajt och även i dagens individualistiska samhälle verkar 45 % rösta för att det aldrig är OK , och betänk att det säkert är hälften kvinnor som röstat, och är inte säker på att samma gäller för dem. Kvinnor är oftare de som avbryter relation (åtminstone giftermål) och mycket pekar på att kvinnor klarar det bättre än män.

Hypotes om varför kvinnor klarar det bättre, som ...

Citat:

Grattis! För det första var det ju uppenbart t o m för mig att du skämtade och oavsett det så är det inte alls konstigt, för det finns alltid massa undantag och ingenting avgörs av en enda faktor. Jag pratar om generella principer och ett vedertaget, empiriskt belagt fenomen att långa män generellt klarar sig bättre i livet (förutom kanske livslängd) förändrar inte att många kvinnor har kortare män och att kortare män lyckas bra och blir framgångsrika ledare, och världens mäktigaste man (Forbes, 2016) är en skapligt kort snubbe.

(Vet ej om du ville bevisa något men för säkerhets skull ...)

Jag är ordentligt överviktig. Om jag lägger upp en bild på konversation med kvinna som hävdar att jag är snygg, bevisar jag då att övervikt och fetma är "sak samma" gällande attraktion?
Benny Carlsson är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 13:37   #69337
Angel
Ge mig nått fint nu!

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Vi blir ju inte längre för att du bli kortare!
Lugn, du klarar dig även med nuvarande längd!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 13:39   #69338
Benny Carlsson
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Är det relativt alltså? Lite som att önska att man var tjockare så att utbudet av smala tjejer ökar?
Det är en helt annan sak eftersom män generellt - oavsett kroppsvikt -finner icke-överviktiga kvinnor attraktivast.

Kvinnor föredrar längre män, och det viktigaste är att de är längre än en själv.

En flickvän jag hade var väldigt lång för att vara tjejer, och efter första dejten så frågade hon om min längd och jag var hennes +2,5 cm och hon blev jätteglad och sa att det var så skönt att jag är längre för hon blir bara attraherad av längre killar. Senare sa hon att hon inte brydde sig och att hon skulle ta hand om mig om jag var 172 cm och satt i rullstol. Vet inte riktigt vad jag ska tro.
Gammal 2018-01-05, 13:40   #69339
Angel
Ge mig nått fint nu!

Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Jag är ju lång

Fast just det, för gammal och för ful
Och bor i fel stad
Och har inga stora muskler som t.ex. Dio har

Å andra sidan vet jag inte hur Angel ser ut så jag får inbilla mig att jag inte gick miste om något
Om du är gammal är ju också relativt, för en 50+ är du lammkött ju.
Och du är inte ful.
Jag är inte heller ful. Dock fick jag höra nyligen att jag såg lite stel ut, tror inte de var en komplimang...

Du kan få en bild om du är nyfiken, jag är inte hemlig, har träffat många här på Kolo IRL...
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 13:48   #69340
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Absolut. Har inget bättre för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Grattis! För det första var det ju uppenbart t o m för mig att du skämtade och oavsett det så är det inte alls konstigt, för det finns alltid massa undantag och ingenting avgörs av en enda faktor. Jag pratar om generella principer och ett vedertaget, empiriskt belagt fenomen att långa män generellt klarar sig bättre i livet (förutom kanske livslängd) förändrar inte att många kvinnor har kortare män och att kortare män lyckas bra och blir framgångsrika ledare, och världens mäktigaste man (Forbes, 2016) är en skapligt kort snubbe.

(Vet ej om du ville bevisa något men för säkerhets skull ...)

Jag är ordentligt överviktig. Om jag lägger upp en bild på konversation med kvinna som hävdar att jag är snygg, bevisar jag då att övervikt och fetma är "sak samma" gällande attraktion?
Nej, jag måste erkänna att n=1 inte bevisar någonting. Kunde tyvärr inte hålla mig från att ge dig en liten dryg pik bara.
Min bantning just nu!

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-01-05 klockan 13:50.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 13:50   #69341
Leeee
Bacon

Leeees avatar

Reg.datum: Jun 2017
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Alla är inte perfekta , hon kanske är snygg
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 13:50   #69342
Benny Carlsson
Registered User

Citat:
Och du är inte ful.
Jag är inte heller ful. Dock fick jag höra nyligen att jag såg lite stel ut, tror inte de var en komplimang...

Du kan få en bild om du är nyfiken, jag är inte hemlig, har träffat många här på Kolo IRL...
Uppdaterar du här vid
1) första träffen,
2) första ligget,
3) förlovning,
och sedan kan vi anta att ni lever lyckliga för resten av livet?
Gammal 2018-01-05, 13:51   #69343
Benny Carlsson
Registered User

Citat:
Absolut. Har inget bättre för mig.

Nej, jag måste erkänna att n=1 inte bevisar någonting. Kunde tyvärr inte hålla mig från att ge dig en liten dryg pik bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Alla är inte perfekta , hon kanske är snygg
Är hon det?
Gammal 2018-01-05, 13:51   #69344
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Hur går det för dig på tinder och hp Angel?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-01-05, 14:07   #69345
svag74
Registered User

svag74s avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Och du är inte ful.

Jag ser nog också stel ut, bra match?

Nej är nog bäst utan bild, gör mindre ont då
svag74 är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.