2018-01-03, 15:00
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av hugok
Vad är det för teori hon har?
|
Ingen aning, hon har aldrig nämnt den förut.
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson
Jag anar att du gjorde dig rolig med flit för att charma Kolozzeum
|
Givetvis var det ett skämt. Att mannen inte klarar att ha sex tillräckligt länge är ett urgammalt klagomål från kvinnor världen över. Så vanligt att "one minute man" har blivit ett vedertaget uttryck. Så vanligt att Magnus Uggla har skrivit en låt om det. Att jag då vände på det, försökte använda det som ett argument för att ha sex med mig, var skämtet.
När hon sa att hon inte ville dejta, då var jag redan 95 % säker på att det var kört. Att jag sedan frågade om hon ville ha sex var bara ett halvhjärtat försök att få ut något av situationen. När hon tackade nej till även detta bedömde jag det som 100 % kört, så då tänkte jag att jag lika gärna kan skoja till det lite, för min skull, hennes och för alla som senare skulle få se min print screen.
Jag såg inte direkt någon anledning att engagera mig mer än så. Den här kvinnan är ganska tråkig att skriva med. Hon har bokstavligt talat två bilder på sig själv, som hon använder på alla sina internetsidor; de är selfies ur konstiga vinklar, där hon ser halvsnygg ut. Hennes största kvalité, från min synvinkel, är att hon bor tillräckligt nära för att jag ska kunna åka hem till henne med mitt periodkort.
Jag är inte precis kär...
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-01-03, 15:00
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Fast Dio ger inga egoboosts, han vill ju egoboosta sig själv.
|
|
|
2018-01-03, 15:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Jag undrar hur du försökte bygga en kontakt med henne om du tyckte att hon var ointressant och tråkig och inte särskilt snygg. Hur öppnar du då kontakten och hur försöker du få henne att känna sig smickrad (om du nu gjorde det).
|
|
|
2018-01-03, 15:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2017
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Jag undrar hur du försökte bygga en kontakt med henne om du tyckte att hon var ointressant och tråkig och inte särskilt snygg. Hur öppnar du då kontakten och hur försöker du få henne att känna sig smickrad (om du nu gjorde det).
|
Desperata killar gör nästan vad som helst för att få ligga.
|
|
|
2018-01-03, 15:25
|
|
|
Shitposter
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
|
Låter ju som att hon gav dig en given konversationsöppnare genom att två gånger om nämna något om sin teori...
|
|
|
2018-01-03, 15:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2018
|
Citat:
Givetvis var det ett skämt. Att mannen inte klarar att ha sex tillräckligt länge är ett urgammalt klagomål från kvinnor världen över. Så vanligt att "one minute man" har blivit ett vedertaget uttryck. Så vanligt att Magnus Uggla har skrivit en låt om det. Att jag då vände på det, försökte använda det som ett argument för att ha sex med mig, var skämtet.
När hon sa att hon inte ville dejta, då var jag redan 95 % säker på att det var kört. Att jag sedan frågade om hon ville ha sex var bara ett halvhjärtat försök att få ut något av situationen. När hon tackade nej till även detta bedömde jag det som 100 % kört, så då tänkte jag att jag lika gärna kan skoja till det lite, för min skull, hennes och för alla som senare skulle få se min print screen.
Jag såg inte direkt någon anledning att engagera mig mer än så. Den här kvinnan är ganska tråkig att skriva med. Hon har bokstavligt talat två bilder på sig själv, som hon använder på alla sina internetsidor; de är selfies ur konstiga vinklar, där hon ser halvsnygg ut. Hennes största kvalité, från min synvinkel, är att hon bor tillräckligt nära för att jag ska kunna åka hem till henne med mitt periodkort.
Jag är inte precis kär...
|
Har du testat att vara (framstå som) mer maskulint aggressivt, kaxigt rolig (endast mot 8+/10) och varit mer självsäker/självförtroende än vad du brukar vara, eller är det en principfråga för dig?
|
|
|
2018-01-03, 15:26
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe
|
Jag kallar inte någon desperat jag undrar bara. Dessutom får jag inte riktigt ihop att bara skriva till attraktiva modellsnygga och att hon inte var så snygg.
|
|
|
2018-01-03, 15:35
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Jag köper helt ärligt inte det. Trots halva internet. Jag vet flertalet cucks/beta orbiters /friendzone/ "bara vänner"/"Jag ser honom som en bror" - killar som "uppgraderats". Såpass vanligt att jag vill hävda att det är standardförfarande.
|
Nu är det här inte exakt vad du/ni diskuterar, men det är ändå inom ungefär samma område: Min erfarenhet har visat att det största felet Game-rörelsen har är att en kille aldrig får vika ner sig om han ska attrahera. Att han aldrig får ge avkall på sig själv, vara toffel, osv.
Det är en av de största, första och viktigaste frågorna så fort man läser en text som handlar om hur man ska bli bättre på kvinnor. Ofta ges det exempel i stil med "jag skällde ut min kvinna för att hon tyckte X, efteråt berättade hon att hon respekterade mig och attraherades av mig mer".
Jag har haft många meningsskiljaktligheter med kvinnor, och det slutar alltid med att hon tycker sämre om mig/blir mindre attraherad av mig. Jag har stått på mig under många diskussioner, och inget har lett till fler "jag känner att vi inte kan ha kontakten längre"-uttalanden, blockeringar på sociala media, och silent treatments.
Och omvänt så är en av sakerna som lett till att jag connectat mest med kvinnor när vi tyckt exakt likadant om något.
Detta är något av en hjärtefråga för mig, jag tröttnar nästan aldrig på att predika det. Jag är jävligt kass på kvinnor överlag, mina årtionden av ihärdigt raggande och runtliggande har knappt lett till att jag blivit ett dugg bättre på det än när jag var 13, men en sak har jag lärt mig: Kvinnor gillar tofflar.
Citat:
|
Kontakten byggdes genom att vi högerswipeade och därefter pratade om väder och vind.
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe
|
Jag är desperat, men jag gör långt ifrån vad som helst. Den här tjejen var ändå inom "ser okej ut"-spannet. Att göra "nästan vad som helst", det skulle väl innefatta att högerswipea alla Marit-Paulsen-lookalikes jag ratat på Tinder.
Citat:
Har du testat att vara (framstå som) mer maskulint aggressivt, kaxigt rolig (endast mot 8+/10) och varit mer självsäker/självförtroende än vad du brukar vara, eller är det en principfråga för dig?
|
Det går inte att fejka självförtroende. Det går inte heller att vara rolig på beställning. Men ja, jag har testat att försöka vara mer kaxigt rolig. Det går alltid käpprätt åt helvete och slutar varje gång med att jag sårar personen på riktigt istället.
|
Min bantning just nu!
Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-01-03 klockan 15:37.
|
|
|
2018-01-03, 15:38
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag kallar inte någon desperat jag undrar bara. Dessutom får jag inte riktigt ihop att bara skriva till attraktiva modellsnygga och att hon inte var så snygg.
|
Lol. I dagens jämställda samhälle så kan tjejer välja och vraka bland betydligt attraktivare män, och snygga killar behöver kämpa för medelmåttiga kvinnor (utan att egentligen veta alls så tycker jag Dio förkroppsligar detta fenomen ganska bra).
Tjejer förväntar sig dessutom ännu mer än vad de faktiskt kan få. Har du sett "första dejten" på SVT? Exempelvis så får en smällfet kvinna som såg ut som en padda i människoform dejta en helt genomsnittlig man med intressant yrke, och bara efter femton minuter så verkar hon ha konstaterat att han inte var något att ha, men var säker på att han tyckte att hon var söt, vilket hon rent utseendemässigt verkligen inte var och personligheten verkade inte vara vidare söt heller.
På andra sidan Östersjön går snaggade, trolliknande, missbrukande lodisar runt i mjukisbyxor med tjejer som ser ut som supermodeller. Ryssland, alltså, och företeelsen existerar även i de baltiska staterna men i en mycket lägre utsträckning, då fler klär sig modernt västerländskt där. Nu har jag inte träffat en majoritet av befolkningen men om vi antar att mina samples representerade hela befolkningen någorlunda så är detta ganska frekvent förekommande.
|
|
|
2018-01-03, 15:43
|
|
|
|
Citat:
Lol. I dagens jämställda samhälle så kan tjejer välja och vraka bland betydligt attraktivare män, och snygga killar behöver kämpa för medelmåttiga kvinnor (utan att egentligen veta alls så tycker jag Dio förkroppsligar detta fenomen ganska bra).
|
WHITEFOLKS syftar på att jag tydligen skrivit att jag bara raggar på modellsnygga någon gång. Jag minns inte det själv och jag måste ha ångrat mig sedan dess. Numera raggar jag på "okej snygga" också.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-01-03, 15:54
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Det går inte att fejka självförtroende. Det går inte heller att vara rolig på beställning. Men ja, jag har testat att försöka vara mer kaxigt rolig. .
|
Jo, det går att ha en fasad och spela skådespel irl. Eller, ja, det är såklart individuellt och för dig kanske det är omöjligt men du behöver ju inte ha ett bra självförtroende utan bara bete dig som att du har det.
Citat:
|
Det går alltid käpprätt åt helvete och slutar varje gång med att jag sårar personen på riktigt istället
|
Är ditt mål att få kvinnorna att må bra eller att få kvinnorna?
Att du sårat henne sumpar inte dina chanser. Det är egentligen ett ganska effektivt sätt att få ganska vardagliga handlingar att bemötas med stor tacksamhet och hon kommer att anstränga sig för att göra dig till lags och bli mindre säker på sin egen fullkomlighet och det har ingen dött av. Ditt status quo är ju att göra just det, så du vet hur det känns.
Även om det är en längre relation man är ute efter så är denna metod effektiv för att skapa kraftig förälskelse och behagsjuka, och i längden så drar man såklart ned på detta då det bara är ett ändamål som helgar medlen.
Grå, byråkratiskt torr tråkighet tar livet av glöden nästan lika effektiv som jämställdhet/feminism. Särskilt snygg a kvinnor är så vana vid att män bara krälar (och det är på så vis rätt tacksamt att bo i Sverige, då konkurrensen av attrakttion via maskulin aggression är väldigt låg då det ändå är rätt segregerat mellan stora invandrargrupper med bibehållen patriarkal hederskultur och svenskar) och vill inte ha ännu en ryggradslös slav som utövar den raka motsatsen till dominans.
|
|
|
2018-01-03, 15:55
|
|
|
Registered User
|
Citat:
WHITEFOLKS syftar på att jag tydligen skrivit att jag bara raggar på modellsnygga någon gång. Jag minns inte det själv och jag måste ha ångrat mig sedan dess. Numera raggar jag på "okej snygga" också.
|
Det var inte många dagar sen men det spelar i sammanhanget ingen roll. Det är OK att ragga på allt även om man säger att man är selektiv, det är bra både för ens egen självbild och för sin image och nog något de flesta gör.
|
|
|
2018-01-03, 15:59
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Jaha, jaså. Ursäkta mig.
Oavsett målobjekt så är du väl medveten om att det skulle gå ganska så mycket bättre om du inte uppträdde lika ... jämställt modernt? Nu vet jag såklart inte alls att du gör det men du ger intryck av att ha en väldigt progressiv, svensk syn på det hela.
|
|
|
2018-01-03, 16:03
|
|
|
|
Citat:
Jo, det går att ha en fasad och spela skådespel irl. Eller, ja, det är såklart individuellt och för dig kanske det är omöjligt men du behöver ju inte ha ett bra självförtroende utan bara bete dig som att du har det.
|
För mig är det exakt samma sak som att vandra in på CERN och klara mig genom att fejka att jag kan partikelfysik.
Att ha genuint bättre självförtroende gör att man säger, tänker och beter sig på en massa sätt som är annorlunda än om man hade sämre självförtroende. Om man inte har bra självförtroende så är det omöjligt att räkna ut vad de här beteendena skulle innebära.
Vad man kan göra är att låtsas bete som som man gissar att man hade betett sig om man hade bättre självförtroende, vilket är en helt annan sak (och som troligtvis kommer genomskådas).
Citat:
Är ditt mål att få kvinnorna att må bra eller att få kvinnorna?
Att du sårat henne sumpar inte dina chanser. Det är egentligen ett ganska effektivt sätt att få ganska vardagliga handlingar att bemötas med stor tacksamhet och hon kommer att anstränga sig för att göra dig till lags och bli mindre säker på sin egen fullkomlighet och det har ingen dött av. Ditt status quo är ju att göra just det, så du vet hur det känns.
Även om det är en längre relation man är ute efter så är denna metod effektiv för att skapa kraftig förälskelse och behagsjuka, och i längden så drar man såklart ned på detta då det bara är ett ändamål som helgar medlen.
Grå, byråkratiskt torr tråkighet tar livet av glöden nästan lika effektiv som jämställdhet/feminism. Särskilt snygg a kvinnor är så vana vid att män bara krälar (och det är på så vis rätt tacksamt att bo i Sverige, då konkurrensen av attrakttion via maskulin aggression är väldigt låg då det ändå är rätt segregerat mellan stora invandrargrupper med bibehållen patriarkal hederskultur och svenskar) och vill inte ha ännu en ryggradslös slav som utövar den raka motsatsen till dominans.
|
Det är ju det där jag pratade om tidigare som är helt fel. Du är Game-skadad och har fått allt om bakfoten. Att få kvinnan att må dåligt är det snabbaste och säkraste sättet att få henne att alltid knipa igen benen för dig.
Citat:
Det var inte många dagar sen men det spelar i sammanhanget ingen roll. Det är OK att ragga på allt även om man säger att man är selektiv, det är bra både för ens egen självbild och för sin image och nog något de flesta gör.
|
Sakta i backarna nu, jag har aldrig sagt att jag raggar på "allt".
Citat:
Jaha, jaså. Ursäkta mig.
Oavsett målobjekt så är du väl medveten om att det skulle gå ganska så mycket bättre om du inte uppträdde lika ... jämställt modernt? Nu vet jag såklart inte alls att du gör det men du ger intryck av att ha en väldigt progressiv, svensk syn på det hela.
|
Återigen: Det där är galenskaper.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-01-03, 16:05
|
|
|
Registered User
|
Citat:
För mig är det exakt samma sak som att vandra in på CERN och klara mig genom att fejka att jag kan partikelfysik.
Att ha genuint bättre självförtroende gör att man säger, tänker och beter sig på en massa sätt som är annorlunda än om man hade sämre självförtroende. Om man inte har bra självförtroende så är det omöjligt att räkna ut vad de här beteendena skulle innebära.
Vad man kan göra är att låtsas bete som som man gissar att man hade betett sig om man hade bättre självförtroende, vilket är en helt annan sak (och som troligtvis kommer genomskådas).
Det är ju det där jag pratade om tidigare som är helt fel. Du är Game-skadad och har fått allt om bakfoten. Att få kvinnan att må dåligt är det snabbaste och säkraste sättet att få henne att alltid knipa igen benen för dig.
Sakta i backarna nu, jag har aldrig sagt att jag raggar på "allt".
Återigen: Det där är galenskaper.
|
Korrekt men varför du bryr dig om det visar också varför resten av mitt påstående var som det va.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:03.
|

|