Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-05, 21:38   #67846
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det kan ju även vara så skuggan vilket du kanske hade insett om du lagt ner mer tid på att läsa det jag skrivit istället för att bara mobbas att jag lider av riktiga problem som social fobi och liknande.
Nu var ju inlägget riktat till skuggan men jag har förstått att du känt dig illa bemött av mig också. Jag tycker att du verkar vara en smart, vettig kille och det är jättetråkigt att du lider av psykiska problem. Dock, som diskuterats i många trådar parallellt, är ganska lite gulligull i diskussionerna du ger dig in i och du uttrycker dig själv ganska hårt ibland och blir då bemött på liknande sätt. Om det drabbar dig på ett personligt plan, dvs om du mår dåligt IRL av sådant som skrivs till dig på Kolozzeum, så hade jag struntat i ämnen som triggar dig, eller undvikit forumet.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 21:38   #67847
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Förlåt, jag har varit lite frånvarande några år men vad är det som hänt?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 21:39   #67848
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Att män har det svårare än kvinnor.
Och det har man i vissa sammanhang.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 21:42   #67849
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Nu var ju inlägget riktat till skuggan men jag har förstått att du känt dig illa bemött av mig också. Jag tycker att du verkar vara en smart, vettig kille och det är jättetråkigt att du lider av psykiska problem. Dock, som diskuterats i många trådar parallellt, är ganska lite gulligull i diskussionerna du ger dig in i och du uttrycker dig själv ganska hårt ibland och blir då bemött på liknande sätt. Om det drabbar dig på ett personligt plan, dvs om du mår dåligt IRL av sådant som skrivs till dig på Kolozzeum, så hade jag struntat i ämnen som triggar dig, eller undvikit forumet.
Nej det du gjorde fel var att jag berättade om personliga erfarenheter, erfarenheter som har satt extremt djupa ärr och spår och tog tillfället i akt att smälla mig på fingrarna för att jag generellt diskuterat om att kvinnor kanske inte skulle gifta sig med män som senare inte "sköter sig".

Jag vet att jag gjorde fel och kanske till och med samma fel som jag hävdade att kvinnor inte borde göra men bara därför finns det inget värde i att gnugga mig i det. Jag pratade om generella individer och koncept med symboliska individet, du använde min personliga erfarenhet för att säga hah!
Gammal 2017-12-05, 22:05   #67850
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Citat:
Nej det du gjorde fel var att jag berättade om personliga erfarenheter, erfarenheter som har satt extremt djupa ärr och spår och tog tillfället i akt att smälla mig på fingrarna för att jag generellt diskuterat om att kvinnor kanske inte skulle gifta sig med män som senare inte "sköter sig".

Jag vet att jag gjorde fel och kanske till och med samma fel som jag hävdade att kvinnor inte borde göra men bara därför finns det inget värde i att gnugga mig i det. Jag pratade om generella individer och koncept med symboliska individet, du använde min personliga erfarenhet för att säga hah!
Jag vet inte exakt vilket tillfälle du syftar på nu? Jag tror dock inte att det handlar om att "gnugga in" någonting, men i en debatt är tecken på dubbelmoral något som kan användas för att skjuta ner ett argument. Jag använder också personliga erfarenheter ibland på forumet och har fått smäll för det, vilket absolut kan svida till även om jag i dagsläget är psykiskt rustad för att klara det. Det har funnits episoder även i mitt liv av djup kris så jag vet att man är betydligt känsligare då.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Gammal 2017-12-05, 22:07   #67851
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Jag vet inte exakt vilket tillfälle du syftar på nu? Jag tror dock inte att det handlar om att "gnugga in" någonting, men i en debatt är tecken på dubbelmoral något som kan användas för att skjuta ner ett argument. Jag använder också personliga erfarenheter ibland på forumet och har fått smäll för det, vilket absolut kan svida till även om jag i dagsläget är psykiskt rustad för att klara det. Det har funnits episoder även i mitt liv av djup kris så jag vet att man är betydligt känsligare då.
Om du berättade om en personlig erfarenhet som har smärtat dig väldigt mycket så skulle jag aldrig använda den mot dig. Jag vet alldeles för mycket om alldeles för många användare här på forumet men det är skillnad på att diskutera och att säga saker bara för att vinna en diskussion med alla medel eller för att såra någon.

Så mycket är det inte värt att ha rätt att man släpper alla etiska och medmänskliga saker för att göra det.
Gammal 2017-12-05, 22:19   #67852
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Citat:
Om du berättade om en personlig erfarenhet som har smärtat dig väldigt mycket så skulle jag aldrig använda den mot dig. Jag vet alldeles för mycket om alldeles för många användare här på forumet men det är skillnad på att diskutera och att säga saker bara för att vinna en diskussion med alla medel eller för att såra någon.

Så mycket är det inte värt att ha rätt att man släpper alla etiska och medmänskliga saker för att göra det.
Nej, det är det absolut inte värt, och jag har heller aldrig medvetet försökt såra någon. Men det händer såklart ändå, jag är högst mänsklig och har gjort massor av felbedömningar, misstag och dåliga beslut som har sårat människor. Eftersom jag inte vet exakt vad du syftar på för situation (det låter ganska specifikt?) så kan jag inte riktigt stå till svars för vad jag kan ha skrivit som du verkar ha tagit åt dig väldigt hårt av.
Gammal 2017-12-05, 22:22   #67853
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Nej, det är det absolut inte värt, och jag har heller aldrig medvetet försökt såra någon. Men det händer såklart ändå, jag är högst mänsklig och har gjort massor av felbedömningar, misstag och dåliga beslut som har sårat människor. Eftersom jag inte vet exakt vad du syftar på för situation (det låter ganska specifikt?) så kan jag inte riktigt stå till svars för vad jag kan ha skrivit som du verkar ha tagit åt dig väldigt hårt av.
Det spelar ingen större roll nu, du har gjort vad du har gjort sen går man vidare.
Gammal 2017-12-05, 22:34   #67854
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Citat:
Det spelar ingen större roll nu, du har gjort vad du har gjort sen går man vidare.
Att inte älta brukar vara att föredra.

Jag har även sagt det förut, men om jag kan göra något socialt som skulle vara positivt för dig så gör jag gärna det.
Gammal 2017-12-05, 22:37   #67855
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Att inte älta brukar vara att föredra.

Jag har även sagt det förut, men om jag kan göra något socialt som skulle vara positivt för dig så gör jag gärna det.
Det ältas inte du är sorterad.

Senast redigerad av WHITEFOLKS den 2017-12-05 klockan 22:38.
Gammal 2017-12-05, 22:40   #67856
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Idag har jag återigen spenderat för mycket tid med att svajpa vänster. Medan hoppet om kvinnligheten falnar tänker jag att jag ändå måste se över min egen presentation. Efter några smärre justeringar (bland annat att ha min avatarbild här som profilbild) tror jag att jag börjar tangera perfektion.

Ni är måhända av en annan uppfattning, men jag lär i vilket fall redan ha svajpat er åt vänster.

Citat:
Surmulen och bitter. Tycker inte om människor, hatar att ha roligt och förstår inte ironi. Söker likasinnad att kontemplera alltings jävlighet med.

Maggie Thatcher får mig på gott humör (trots att hon var sosse). Kan räkna binärt och hexadecimalt, vet onödigt mycket om färg och ljus, kan byta motor på en bil, laga världens bästa Stroganoff, programmera en dator, recitera sakrätt och obeståndsrätt i sömnen samt behärskar fuldans på fyllan.

Är du tråkig och själlös vill jag bita dig i strupen.
Jag tänker att om det mot förmodan skulle bli några matchningar måste det vara riktiga kvalitetsmatchningar.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 22:41   #67857
Angel
Ge mig nått fint nu!

Läser någon ens presentationen på svajp-appar? Inte jag!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 22:43   #67858
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Idag har jag återigen spenderat för mycket tid med att svajpa vänster. Medan hoppet om kvinnligheten falnar tänker jag att jag ändå måste se över min egen presentation. Efter några smärre justeringar (bland annat att ha min avatarbild här som profilbild) tror jag att jag börjar tangera perfektion.

Ni är måhända av en annan uppfattning, men jag lär i vilket fall redan ha svajpat er åt vänster.

Jag tänker att om det mot förmodan skulle bli några matchningar måste det vara riktiga kvalitetsmatchningar.
Saknar något om Rachmaninov, men den borde helt klart gå hem i stugorna.
Gammal 2017-12-05, 22:46   #67859
Bubblan84
Registered User

Bubblan84s avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Läser någon ens presentationen på svajp-appar? Inte jag!
Alltid. Ibland avgör den till vänsterswajp!
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-05, 22:48   #67860
Angel
Ge mig nått fint nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Alltid. Ibland avgör den till vänsterswajp!
Måste ju ta en evighet och svajpa då.
Angel är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:56.