Apropå att göra saker som får folk att vilja jobba med en i skolan så glömde jag ställa klockan igår, försov mig två timmar idag och missade ett viktigt möte.
På plussidan så är det första gången på en vecka jag har sovit ut. Tyckte rentav jag var lite mer rippad i spegeln än vanligt i morse, kanske de minskade stresshormonerna som drivit ut vätska, eller nåt. Kanske äntligen slår PB på antal reps på 90 kg i bänk idag.
Bänkpress
20 kg 50 reps
20 kg 15 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps, jävla högeraxel
40 kg 6 reps
60 kg 5 reps
60 kg 3 reps
80 kg 3 reps
80 kg 3 reps
80 kg 3 reps
90 kg 1 rep
100 kg 1 rep 90 kg 7 reps (film)
90 kg 6 reps
90 kg 4 reps
Lutande hantelpress
10 kg 10 reps 22,5 kg 9 reps
Press
20 kg 10 reps
40 kg 2 reps
45 kg 1 rep
50 kg 1 rep 45 kg 7 reps
45 kg 2 reps
Dips
-68 kg 3 reps
-54 kg 10 reps
-54 kg 10 reps
-54 kg 1 rep
-48 kg 2 reps
-34 kg 1 rep 0 kg 12 reps
Repdrag över huvudet
18 kg 12 reps
18 kg 12 reps
18 kg 12 reps
18 kg 1 rep 45 kg 6 reps
Pushdown
45 kg 7 reps
55 kg 5 reps
64 kg 2 reps
73 kg 1 rep 77 kg 9 eller 10 reps
77 kg 3 reps
Hantellyft åt sidan
3 kg 10 reps 8 kg 10 reps
8 kg 4 reps
Jag tycker du aka ta de set du sätter på press och lägga på bänken istället. Men det är iofs en fråga om ideal. Men jag tycker ideal är viktigt i träningen så att det fortsätter vara ett gym och inte bli ett renodlat dårhus.
Jag tycker du aka ta de set du sätter på press och lägga på bänken istället. Men det är iofs en fråga om ideal. Men jag tycker ideal är viktigt i träningen så att det fortsätter vara ett gym och inte bli ett renodlat dårhus.
Okej! Ska nog ändra upp min träning lite ändå snart.
Men är det inte bra för axelhälsan att ha pressar över huvudet?
Haha, hur tolkar du detta? Positivt eller negativt? Jag antar det är en personlighetsfråga.
Kör du efter något etablerat program just nu Dio? Har du någon plan med din träning just nu? Jag tkr du köttar på riktigt bra just nu.
Positivt! Det betyder att magen inte är alltför tjock.
Ja, jag kör ett program jag hittat på själv. Det började som ett lågvolymsprogram med ben på måndagar, press på onsdagar och drag på fredagar, men bara ett set per övning. Sen la jag till set på övningar som jag inte ökade i, och/eller la till extra övningar för samma muskel. Sen la jag till en exklusiv bänkpressdag på söndagen. Så nu kör jag 2-3-reppare på söndagar och bänkar på 90 kg på onsdagar.
Bänkpress
20 kg 50 reps
20 kg 15 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps, jävla högeraxel
40 kg 6 reps
60 kg 5 reps
60 kg 3 reps
80 kg 3 reps
80 kg 3 reps
80 kg 3 reps
90 kg 1 rep
100 kg 1 rep 90 kg 7 reps (film)
90 kg 6 reps
90 kg 4 reps
Lutande hantelpress
10 kg 10 reps 22,5 kg 9 reps
Press
20 kg 10 reps
40 kg 2 reps
45 kg 1 rep
50 kg 1 rep 45 kg 7 reps
45 kg 2 reps
Dips
-68 kg 3 reps
-54 kg 10 reps
-54 kg 10 reps
-54 kg 1 rep
-48 kg 2 reps
-34 kg 1 rep 0 kg 12 reps
Repdrag över huvudet
18 kg 12 reps
18 kg 12 reps
18 kg 12 reps
18 kg 1 rep 45 kg 6 reps
Pushdown
45 kg 7 reps
55 kg 5 reps
64 kg 2 reps
73 kg 1 rep 77 kg 9 eller 10 reps
77 kg 3 reps
Hantellyft åt sidan
3 kg 10 reps 8 kg 10 reps
8 kg 4 reps
Video på första bänksetet.
Nice bänk! Ser ut som stången har två (*fyra) ringar; SL (81 cm) och OL (91 cm). Du håller med yttre ringarna (OL)? Vad är ditt rep-pb på 90 kg? Gullig mustasch!
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Positivt! Det betyder att magen inte är alltför tjock.
Ja, jag kör ett program jag hittat på själv. Det började som ett lågvolymsprogram med ben på måndagar, press på onsdagar och drag på fredagar, men bara ett set per övning. Sen la jag till set på övningar som jag inte ökade i, och/eller la till extra övningar för samma muskel. Sen la jag till en exklusiv bänkpressdag på söndagen. Så nu kör jag 2-3-reppare på söndagar och bänkar på 90 kg på onsdagar.
Nice bänk! Ser ut som stången har två (*fyra) ringar; SL (81 cm) och OL (91 cm). Du håller med yttre ringarna (OL)? Vad är ditt rep-pb på 90 kg? Gullig mustasch!
Fint!
Ja, den har fyra ringar, men jag antog att de yttre var SL. Jag vet inte vad jag tar med de smalare. Ska kanske börja köra med dem!
91 cm bredd är väldigt brett om man inte är väldigt stor och lång. Ett tips är att variera greppbredden inom eller mellan passen eller i perioder. Ha lite olika pb i olika grepp. Ett bra enkelt sätt att variera bänkträningen är just med med greppbredden.
91 cm bredd är väldigt brett om man inte är väldigt stor och lång. Ett tips är att variera greppbredden inom eller mellan passen eller i perioder. Ha lite olika pb i olika grepp. Ett bra enkelt sätt att variera bänkträningen är just med med greppbredden.
Ok, kan man variera t ex så man bara kör smal och halvsmal bänk en gång i veckan och normalbred en gång i veckan? Eller blir det normalbred för sällan då?
Jag tycker det kan va gött att variera lite under passet (kör smal å bred nu) tycker man får lite ny glöd när man byter lite utförande. Men prova att typ göra 10 arbetset brett, smalt och medel så får du 30 set i veckan.
Jag tycker det kan va gött att variera lite under passet (kör smal å bred nu) tycker man får lite ny glöd när man byter lite utförande. Men prova att typ göra 10 arbetset brett, smalt och medel så får du 30 set i veckan.
Hur skulle du lägga in lutande bänkpress/hantelpress här? Tycker det ser ut som att mitt övre bröst behöver lite mer muskelmassa, iaf visuellt.
Funderar på att ta en bänkdag i veckan där jag fokuserar på axlar och lägger till snedbänk, kanske press och massor lyft åt sidan, och en där jag fokuserar på triceps och gör massor smalbänk och halvsmalbänk.
Hur skulle du lägga in lutande bänkpress/hantelpress här? Tycker det ser ut som att mitt övre bröst behöver lite mer muskelmassa, iaf visuellt.
Funderar på att ta en bänkdag i veckan där jag fokuserar på axlar och lägger till snedbänk, kanske press och massor lyft åt sidan, och en där jag fokuserar på triceps och gör massor smalbänk och halvsmalbänk.
Gillar lutande hantelpress själv men hinner/orkar inte med den när jag kör mkt bänk. Men förslagsvis bänk först sen smalt sen hantelpress. Tyngsta övningarna och lyften först typ. Snebänk kör jag oftast i Smith det går snabbt och jag brukar oftast reps typ 8-10 reos som sista pressövning. tycker det är bökigt med snebänk fristång,
Gillar lutande hantelpress själv men hinner/orkar inte med den när jag kör mkt bänk. Men förslagsvis bänk först sen smalt sen hantelpress. Tyngsta övningarna och lyften först typ. Snebänk kör jag oftast i Smith det går snabbt och jag brukar oftast reps typ 8-10 reos som sista pressövning. tycker det är bökigt med snebänk fristång,
Om man tränar med så hög volym, bör man dra ner intensiteten lite då? Eller ska man köra på varje set som om man försöker slå PB?