Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-12, 20:44   #841
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av david80 Visa inlägg
Lärare har 45 h arbetsvecka, det är så de jobbar in den långa semestern på sommaren. Är gift med en lärare, finska inte en chans att hon kan gå hem kl 13 en fredag.
De har i runda slängar 14-20h undervisning i veckan. Fler timmar på lägre nivåer och då mindre av planering och för och efterarbete. 25-31h till det senare låter (och är) mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 21:11   #842
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Min pappa är lärare, han är mer hemma än på jobb
Gammal 2017-11-12, 22:13   #843
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Det finns massor lärartjänster som inte är heltid också. Med den höga lönen så klarar man sig fint på det.

Har haft en väldigt trevlig helg där jag spelat massor brädspel och hängt massor med mina kusiner, så humöret tog en rejäl sväng uppåt i slutet av veckan. Ibland tror jag att jag är introvert, men jag verkar ha ett väldigt stort socialt behov. Det jag misstar för introversion är nog snarare att jag är väldigt kräsen med vilka jag umgås med. Oftast känner jag "fan vad tråkiga folk är", men med rätt personer känner jag "detta är livet". (Tl;dr: Jag anser mig vara för fin för vanligt folk.)

Jag drog och körde ett söndagsbänkpresspass igen.

Bänkpress
20 kg 50 reps
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps
40 kg 3 reps
60 kg 5 reps
60 kg 1 rep
80 kg 3 reps
100 kg 3 reps
100 kg 3 reps
100 kg 3 reps
105 kg 2 reps
105 kg 2 reps

Inget rövlyft så långt ögat kunde nå.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 08:20   #844
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Nu bantar jag officiellt inte längre! Inte för att jag har nått någon målvikt eller målfettprocent, utan för att jag inte pallar. Tänkte försöka ligga på 75-77 kg nu ett tag och bli starkare.
Min bantning just nu!
Gammal 2017-11-13, 08:33   #845
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag är likadan när det kommer till människor, men inte så att jag tycker att folk generellt är tråkiga, utan bara korkade eller dumma i huvudet Jag är less på diskussioner om att aspartam dödar myror och att det är steroider i min whey (free gainzz!!)

Riktigt fina bänkar!

Sunt att skippa deffen med, så att du klarar kylan i vinter
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 10:44   #846
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Haha, åt vad? Alltihop?
Allt förutom det sista!

____

Kan du inte filma dina bänkpressar, posta här? Från alla möjliga vinklar!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 19:00   #847
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Jag är likadan när det kommer till människor, men inte så att jag tycker att folk generellt är tråkiga, utan bara korkade eller dumma i huvudet Jag är less på diskussioner om att aspartam dödar myror och att det är steroider i min whey (free gainzz!!)
Jag förstår smärtan!

En annan sak jag inte förstår är folk som ska ha konstant ljud omkring sig? Typ lyssna på musik och grejer? En av anledningarna till att jag inte alltid tycker det är så kul att gymma är gymmusiken. Och en polare till mig som jag brukar spela brädspel med vill alltid ha en tv-serie på när vi spelar. Han tycker det är trevligt att kunna titta upp på det ibland och få lite extra distraktion, antar jag, men jag tycker det är jobbigt på flera plan: Det stör spelandet, och man kan inte hänga med i tv-serien, men man hänger ändå med tillräckligt mycket för att få tv-serien spoilad så man inte kan titta på den i lugn och ro sen.

Brädspelandet i helgen skedde till endast ljudet av spelarnas prat. Kanske delvis därför jag hade så trevligt.

När jag tänker på saken har jag nog sällan trevligt när jag umgås med någon som är yngre än typ 37. Förmodligen mycket därför jag inte trivs så bra i plugget, alla är ju fan 19 där.

Apropå skolan har jag hamnat i en helt okej grupp resten av delkursen nu iallafall. Vi ska i princip stjäla idén från Skylander: Göra ett datorspel där datorspelsfigurerna också existerar i verkligheten, som plastleksaker. Min uppgift blir att göra en av plastleksakerna.

Jag jobbar inte med ett drömlag, ett par i gruppen verkar lite pantade. Som killen som kom på projektidén. Han ville kalla spelet Holocron. Holocron är en pryl i Star Wars, en kub som på magisk väg lagrat enorma mängder information som jediriddare kan få tillgång till genom att vrida kuben på ett visst sätt. Ordet är en sammansättning av förleden "holo-", som betyder "hel", och "-cron", som betyder "har att göra med tid". En kub som rymmer "helheten av all tid", alltså. Vårt spel har ingenting att göra med jediriddare eller holocrons. Möjligen kan förleden "holo" användas, som i att vi erbjuder en helhetsupplevelse - både datorspel och leksak. Men "cron" blir svårare att motivera. Snubben hade ingen förklaring till namnförslaget annat än att det "lät coolt", och tänkte dessutom inte på att det kan varit copyrightskyddat.

Nästa person vars intellekt inte riktigt resonerar med mitt eget är killen som ska göra leksak nummer två. Han tänkte först göra en tiger med en lilja på huvudet, så det blir en "lilytiger", alltså en ordvits av "tigerlily", en slags blomma. Badum tisch.

Jag var nära att hoppa över till en annan grupp, några personer som jag bedömer som lite skarpare mellan tinningarna behövde en person som filmade en massa till deras datorspel. Dock verkar filmande tråkigare än att göra en gubbe. I valet och kvalet mellan bättre grupp eller bättre arbetsuppgift valde jag det sistnämnda.

Men vad fan, jag ska inte klaga ändå. Jag kommer sitta nu till januari och i princip sköta min egen grej, det blir inte ens som ett grupparbete nästan. Kunde varit mycket värre.

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Riktigt fina bänkar!
Tack! Tror det kan bli ett PB i vinter... Eller i vår... Eller till sommaren!

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Allt förutom det sista!
Kul att man kan roa!

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Kan du inte filma dina bänkpressar, posta här? Från alla möjliga vinklar!
Jo, varför inte? Bra att nån ber om det, då har jag en ursäkt att filma utan att känna mig så fåfäng.
Min bantning just nu!
Gammal 2017-11-13, 19:14   #848
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Fan vad jag spammar.

Min bantning just nu!
Gammal 2017-11-13, 20:48   #849
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Jag tar heller aldrig i när jag tränar, bara när jag verkligen måste. Som typ när jag lastat på alldeles för mycket vikt och jag hamnar i en liv/död situation om jag inte pressar.

Tror det har att göra med att jag inte bryr mig så mycket, har du funderat något över varför du inte tar i? Jag hade en äldre gubbe på ett gym jag var på tidigare som sa att vi (han och jag) haft för bra uppväxter för vi kan aldrig bli arga på det där sättet som riktigt starka människor kan bli.

Man måste liksom ha något som skaver för att skiten ska åka upp.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 21:31   #850
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag tar heller aldrig i när jag tränar, bara när jag verkligen måste. Som typ när jag lastat på alldeles för mycket vikt och jag hamnar i en liv/död situation om jag inte pressar.

Tror det har att göra med att jag inte bryr mig så mycket, har du funderat något över varför du inte tar i? Jag hade en äldre gubbe på ett gym jag var på tidigare som sa att vi (han och jag) haft för bra uppväxter för vi kan aldrig bli arga på det där sättet som riktigt starka människor kan bli.

Man måste liksom ha något som skaver för att skiten ska åka upp.
Jag tar alltid i när jag tränar. Journalens titel är en drift med alla de som förut påstod att mina resultat är dåliga för att jag aldrig tar i. Trots att jag bestämt bedyrade att jag visst tar i så var de benhårda - "nej Dio, du tar aldrig i, det är därför du inte får gainz". Det var verkligen helt bisarrt hur säkra folk var på sin sak. En eller två tog mitt parti och skrev "men hallå, VI kan väl inte veta hur mycket Dio tar i?", men den absoluta majoriteten vägrade vika sig. Som taget ur en komedi.

Sen la jag upp EN video där jag gjorde en tung knäböj, sedan dess har INGEN sagt att mina dåliga resultat beror på att jag inte tar i. Hade jag vetat att en simpel video kunde få tyst på de som anklagade mig för lögn så hade jag lagt upp en tre år tidigare.
Min bantning just nu!
Gammal 2017-11-13, 22:42   #851
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Jag tror jag har umgåtts för mycket med min fyraåringa brorson, för likt honom har jag stora problem med att komma iväg när jag ska göra saker. Jag kom hem kl fyra idag. Först åt jag. Sen la jag mig och vilade. Klockan sex gick jag upp, då var jag hungrig och behövde äta igen. Sen var jag tvungen att skriva lite saker på internet, och först klockan åtta lyckades jag dra till gymmet. Väl där tränade jag sålunda:

Knäböj
0 kg 12 reps
20 kg 12 reps
40 kg 10 reps
40 kg 8 reps
60 kg 3 reps
65 kg 5 reps
65 kg 5 reps
65 kg 5 reps
70 kg 2 reps
70 kg 2 reps
40 kg 14 reps

70 kg gjorde lite ont i knäna.
Nästa gång: Gör samma sak, fast 3 set på 70 och fortsätt AMRAP:pa 40.

Sittande lårcurl
27 kg ? reps
41 kg 10 reps
61 kg 5 reps
61 kg 1 rep
75 kg 1 rep
82 kg 8 reps

Stående vadpress
20 kg 8 reps
41 kg 11 reps

Crunchmaskin
68 kg 9 reps

Jag har glömt mina shakers hos mamma och pappa, så jag hällde proteinpulver i en matlåda av glas och tog med till gymmet och drack där. Inget jag vill rekommendera, minst sagt.
Min bantning just nu!
Gammal 2017-11-14, 07:24   #852
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Angående holocron etc. Ni leker i skolan, ingen bryr sig om namnet. Skulle det, mot förmodan, bli någon verklighet av det sä byter man namn. Detta på avdelningen fokusera på det väsentliga. Se helheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 09:23   #853
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Angående holocron etc. Ni leker i skolan, ingen bryr sig om namnet. Skulle det, mot förmodan, bli någon verklighet av det sä byter man namn. Detta på avdelningen fokusera på det väsentliga. Se helheten.
Jag fokuserar på helheten, om jag ska söka jobb sen så kommer jag ju få visa upp det jag gjort i skolan, och då måste det vara top notch. Dessutom vill jag göra bra ifrån mig så att andra elever vill jobba med mig i fortsättningen. Nästa gång det är dags att välja grupper vill jag inte att folk tänker "det är han med de där dåliga ordvitsarna, han verkar inte ha alla hästar i stallet".

För det tredje ska jag arbeta med de här personerna i typ åtta veckor, det riskerar att bli väldigt långa veckor om de hela tiden kommer med dumma idéer.
Min bantning just nu!

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2017-11-14 klockan 09:26.
Gammal 2017-11-14, 18:20   #854
micke81
något kärvare

Reg.datum: Sep 2007
Om det är en tröst så finns det gott om arbetsplatser där man kan få förmånen att utveckla sitt tålamod gentemot riktigt dåliga ideer under betydligt längre intervaller än bara 8 veckor.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-14, 18:28   #855
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Om det är en tröst så finns det gott om arbetsplatser där man kan få förmånen att utveckla sitt tålamod gentemot riktigt dåliga ideer under betydligt längre intervaller än bara 8 veckor.
Ja, det är en tröst faktiskt.
Min bantning just nu!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:36.