Citat:
Ursprungligen postat av mela
Jag är likadan när det kommer till människor, men inte så att jag tycker att folk generellt är tråkiga, utan bara korkade eller dumma i huvudet  Jag är less på diskussioner om att aspartam dödar myror och att det är steroider i min whey (free gainzz!!)
|
Jag förstår smärtan!
En annan sak jag inte förstår är folk som ska ha konstant ljud omkring sig? Typ lyssna på musik och grejer? En av anledningarna till att jag inte alltid tycker det är så kul att gymma är gymmusiken. Och en polare till mig som jag brukar spela brädspel med vill alltid ha en tv-serie på när vi spelar. Han tycker det är trevligt att kunna titta upp på det ibland och få lite extra distraktion, antar jag, men jag tycker det är jobbigt på flera plan: Det stör spelandet, och man kan inte hänga med i tv-serien, men man hänger ändå med tillräckligt mycket för att få tv-serien spoilad så man inte kan titta på den i lugn och ro sen.
Brädspelandet i helgen skedde till endast ljudet av spelarnas prat. Kanske delvis därför jag hade så trevligt.
När jag tänker på saken har jag nog sällan trevligt när jag umgås med någon som är yngre än typ 37. Förmodligen mycket därför jag inte trivs så bra i plugget, alla är ju fan 19 där.
Apropå skolan har jag hamnat i en helt okej grupp resten av delkursen nu iallafall. Vi ska i princip stjäla idén från
Skylander: Göra ett datorspel där datorspelsfigurerna också existerar i verkligheten, som plastleksaker. Min uppgift blir att göra en av plastleksakerna.
Jag jobbar inte med ett drömlag, ett par i gruppen verkar lite pantade. Som killen som kom på projektidén. Han ville kalla spelet
Holocron. Holocron är en pryl i
Star Wars, en kub som på magisk väg lagrat enorma mängder information som jediriddare kan få tillgång till genom att vrida kuben på ett visst sätt. Ordet är en sammansättning av förleden "holo-", som betyder "hel", och "-cron", som betyder "har att göra med tid". En kub som rymmer "helheten av all tid", alltså. Vårt spel har ingenting att göra med jediriddare eller holocrons. Möjligen kan förleden "holo" användas, som i att vi erbjuder en helhetsupplevelse - både datorspel och leksak. Men "cron" blir svårare att motivera. Snubben hade ingen förklaring till namnförslaget annat än att det "lät coolt", och tänkte dessutom inte på att det kan varit copyrightskyddat.
Nästa person vars intellekt inte riktigt resonerar med mitt eget är killen som ska göra leksak nummer två. Han tänkte först göra en tiger med en lilja på huvudet, så det blir en "lilytiger", alltså en ordvits av "tigerlily", en slags blomma. Badum tisch.
Jag var nära att hoppa över till en annan grupp, några personer som jag bedömer som lite skarpare mellan tinningarna behövde en person som filmade en massa till deras datorspel. Dock verkar filmande tråkigare än att göra en gubbe. I valet och kvalet mellan bättre grupp eller bättre arbetsuppgift valde jag det sistnämnda.
Men vad fan, jag ska inte klaga ändå. Jag kommer sitta nu till januari och i princip sköta min egen grej, det blir inte ens som ett grupparbete nästan. Kunde varit mycket värre.
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Riktigt fina bänkar!
|
Tack! Tror det kan bli ett PB i vinter... Eller i vår... Eller till sommaren!
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Allt förutom det sista!
|
Kul att man kan roa!
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Kan du inte filma dina bänkpressar, posta här? Från alla möjliga vinklar!
|
Jo, varför inte? Bra att nån ber om det, då har jag en ursäkt att filma utan att känna mig så fåfäng.