Försökt se Narcos s1, men inte riktigt orkat med att se klart den
Kanske för att jag vet att mycket från serien är sant, vilket är lite konstigt eftersom jag läst boken
"killing Pablo" av Mark Bowden med behållning, (valde att spoiler tagga även om Pablos öde borde var allmänkunskap), scenen när dom hängde upp folk i träd ms13? (kommunist rörelsen) folket som kidnappat någon av kartellens barn samtidigt som dom hade en photo op blev för mkt för mig
Visar dom efter att dom fått tag på Pablo att dom rakade hans mustasch till en Hitler version?.
Men jag kan inte släppa att den känns enormt amerikaniserad med så in i helvete förklarande dialog vilket den ibland gör den lika intellektuellt utmanade som något på Barnkanalen. Känns långt ifrån något som Fincher brukar stå bakom, jämför med House of Cards. Synd på en annars fantastisk serie.
__________________ Jagar kilon, watt och minuter – Strava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
Kikade lite på Mindhunter men störde mig alldeles för mycket på protagonisten. Det hade ju varit bättre om han haft en svart man till älskare istället för den där kvinnan.
Såg nu stranger things s02, gillade skarpt, och ser fram emot s03 nästa år. Hoppas dock manusförfattarna gör sitt jobba, annars kommer det bli jävligt uttjatat.
The Last Ship - så jäkla bra!
Inne på andra säsongen nu.
Trodde det skulle va nån sunkig serie där man bara orkade med ett par avsnitt - så fel jag hade
Gillar man inte vanlig action och underhållning bör man dock se något annat istället.
Senast redigerad av svag74 den 2017-11-01 klockan 15:58.
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av svag74
The Last Ship - så jäkla bra!
Inne på andra säsongen nu.
Trodde det skulle va nån sunkig serie där man bara orkade med ett par avsnitt - så fel jag hade
Trean är fortfarande bra de har tappat i den fjärde.
__________________ Team MassFreaks for LIFE
[SIGPIC][/SIGPIC]
Jordskott, säsong 2. Mkt mörkare än säsong 1 vilket är bättre.
Jordskott? Var det den där skumma serien som gick för tre-fyra år sedan som handlade om nån pojke som blev kidnappad av trollen eller nåt? Går det en ny säsong på tv nu eller finns det på nätet?
Har för mig att jag gillade den, men att den ballade ur en aning mot slutet. Tveksamt om jag såg klart säsong ett...