Den verkade helt okej. Ska kolla vidare och se om den fortsätter hålla måttet.
Att Roky Ericssons "Cold night for alligators" verkar vara ledmotivet gör ju inte saken sämre...
Jag tyckte Hassel var rätt kass i början. Vet inte om jag kanske hade förväntat mig något annat. Men nu är jag på avsnitt 8 eller nåt och tycker det är rätt spännande nu faktiskt. Tog ett tag att ställa om sig. En grej som jag reagerat på är extra bra är att våldet är väldigt realistiskt i många fall. Ett slag i huvudet av en spade och du blir medvetslös osv osv. Våldet och actionscenerna är rätt verklighetsnära för det mesta. Visst det kanske inte är superverkligt alltid men jämfört med typ alla andra filmer och serier så...
Och det var precis så jävla patetiskt dåligt som Man hade förväntat sig. Fy Fan vad den här serien har gått ner sig.
SKJUT HONOM. FÖR FAN.,. neegan stod där i säkert 10min medan de babblade på, sen skjuter alla Samtidigt och Missar varenda en, trots att målet verkade vara att skjuta honom ändå. Pinsamt Dåligt. Dialogen lika löjlig som vanligt, Carl vill rädda nån okänd Muslim trots att de precis ska attackera neegan, och ger onda ögat till Rick när han skrämmer bort honom. den vite gamle stereotypa mannen som representerar patriarket är mesig såklart, och gör korkade saker som äventyrar allas säkert, tigermannen är patetisk, darling skjuter med en hand från en rullande motorcykel, en enormt grovkalibrig revolver utan att ens svaja till. Så jävla dåligt filmad med, man har ingen aning om vad som händer eller vart de är nånstans.
Såg klart Halt and Catch Fire häromdagen, så sjukt bra serie. Om man inte vet vad det är kan man dra liknelsen "som Silicon Valley fast historisk och seriös".
Började kolla på The Handmaid's Tale. Älskar ju när-sci-fi-utan-laser-pistoler, speciellt om det handlar om dystopier. Man kommer ju rätt snabbt att tänka på två av 2000-talets bästa filmer Children of Men samt Never Let Me Go.
__________________ Jagar kilon, watt och minuter – Strava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
Testade mind hunter första avsnittet efter att det blivit lovordat. Gillade inte alls särdkilt mycket, dialogen och skådespelarinsatserna är styltiga, påminner om. Gilmore girls av någon anledning när de pratar. Den här rappa, "smarta" dialogen som Ingen normal människa använder. Huvudskådisen gillar jag inte heller. Blir det bättre?
Testade mind hunter första avsnittet efter att det blivit lovordat. Gillade inte alls särdkilt mycket, dialogen och skådespelarinsatserna är styltiga, påminner om. Gilmore girls av någon anledning när de pratar. Den här rappa, "smarta" dialogen som Ingen normal människa använder. Huvudskådisen gillar jag inte heller. Blir det bättre?
Tkr Expanse säsong 2 utspelar sig väldigt bra. Har kommit halvvägs.
Själv håller jag på att drar igenom säsong 1 igen (de gick för lång tid mellan s1 och s2 så jag hade glömt vissa saker från s1). Minns att det tog några avsnitt första gången innan jag fastnade helt men nu andra gången går det faktiskt "lättare" att kolla igenom säsong 1.
Definitivt en av mina favoritserier, väntar med spänning på säsong 3.
Och det var precis så jävla patetiskt dåligt som Man hade förväntat sig. Fy Fan vad den här serien har gått ner sig.
SKJUT HONOM. FÖR FAN.,. neegan stod där i säkert 10min medan de babblade på, sen skjuter alla Samtidigt och Missar varenda en, trots att målet verkade vara att skjuta honom ändå. Pinsamt Dåligt. Dialogen lika löjlig som vanligt, Carl vill rädda nån okänd Muslim trots att de precis ska attackera neegan, och ger onda ögat till Rick när han skrämmer bort honom. den vite gamle stereotypa mannen som representerar patriarket är mesig såklart, och gör korkade saker som äventyrar allas säkert, tigermannen är patetisk, darling skjuter med en hand från en rullande motorcykel, en enormt grovkalibrig revolver utan att ens svaja till. Så jävla dåligt filmad med, man har ingen aning om vad som händer eller vart de är nånstans.
Jag tyckte det var bättre än jag hade väntat mig ändå. Tycker mig minnas att förra säsongen inte var nån höjdare. Men visst har den gått ner sig jämfört med de första 3-4 säsongerna. Men jag är inte säker på att den blivit sämre än ifjol. Jag tyckte mig redan i detta avsnittet få vibbar om att det är sista säsongen. En sådan grej skulle ju kanske kunna göra att produktionen orkar lägga i en högre växel för en spurt också... Hur som helst tyckte jag det var en ganska okej inledning. Dock höll jag på att få frispel över alla jävla pepptalk de körde i början. Brrr.
Angående Neegan så stod ju han den blonda dubbelagenten där rätt nära, så det kanske var därför de inte sköt. Eller så var det samma gamla vanliga att de skulle minnsan göra "rätt" och inte "fuska" . Jag tyckte det verkade som att de siktade högt med första salvan (utom Rick kanske). Det tolkade jag som att de inte vill skjuta han som snodde armborstet från "Darling"
Tigerkungen kändes faktiskt ruggigt krystad. Ugh.
Vem menar du är den vite mesige mannen som representerar patriarkatet? Inte han den där hala förrädartypen som var ledare för den ena kolonin väl?
Motorcykelscenen tänkte jag inte på. Men när du säger det så var det faktiskt rätt ostigt...
Jag har tyvärr (trots att jag tror/hoppas säsongen kommer gå att se utan skämskudde) en liten dålig föraning om att det kommer bli en jävla massa "personutveckling". Morgan hade ju tydligen inga problem att ha ihjäl folk nu. Han var väl buddhist förut. Och av någon outgrundlig anledning som de säkert tycker sig ha förklarat i serien så har han pendlat fram och tillbaka mellan mordgalen och pacifist. Och Carol hade väl bosatt sig i en liten stuga i skogen för att hon inte längre brydde sig. Men nu bryr hon sig igen... Kanske finns det nån logik i dessa jävla "personutvecklingar" men nog är de lite krystade...
Hmm. Märker att jag blev lite mer negativt inställd nu. Ska inte läsa dina sura inlägg mer tror jag...
Själv håller jag på att drar igenom säsong 1 igen (de gick för lång tid mellan s1 och s2 så jag hade glömt vissa saker från s1). Minns att det tog några avsnitt första gången innan jag fastnade helt men nu andra gången går det faktiskt "lättare" att kolla igenom säsong 1.
Definitivt en av mina favoritserier, väntar med spänning på säsong 3.
Ett var kunglig. Sedan kom jag av mig efter några avsnitt av tvåan, och det blev aldrig att jag kollade mer än några få. Har kollar på annat istället. Men man kanske skulle göra ett binge-ryck och friska upp sig med första säsongen först och sedan andra...