Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-10, 16:57   #5626
Primitiv
Registered User

Primitivs avatar

Reg.datum: Sep 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag skulle vara intresserad av en tredje version i form av Angelica Roos. Hon åkte trots allt till OS och verkar ha haft en fungerande relation med Gyllenhammar, åtminstone utåt sett.
Det är nog lättare att ha en bra relation med Jim när han bara är förbundskapten. Carita hade Jim som sin huvudsakliga tränare och träffade honom betydligt mer regelbundet än vad Angelica gjorde. Jag tycker inte en förbundskapten ska få ha "egna lyftare" öht, och hela historien verkar faktiskt ha sitt ursprung på klubbnivå som sedan övergick till landslagsnivå.

Jag har bara träffat Jim när han besökt klubben samt när vi båda närvarat på större tävlingar, och jag har alltid fått vibbar att han är en hal jävel.
Primitiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 17:19   #5627
Rickard
Registered User

Rickards avatar

Reg.datum: Feb 2009
Det var nog andra saker som låg och grodde inom förbundet som ledde till detta snabba beslut.
Han har ju under tiden som förbundskapten drivit konkurrerande verksamhet till förbundet med kurser och liknande. En förbundskapten ska ju vurma för förbundets kurser och liknande.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 17:33   #5628
Nanderöd
Registered User

Nanderöds avatar

Reg.datum: Dec 2011
https://m.facebook.com/story.php?sto...5&id=576963924

Ako och Patricia verkar vara av en annan åsikt.
Nanderöd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 17:37   #5629
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Tämligen onödiga poster av de två dock. Bidrog ingenting förutom med att de öppet går ut med att de tycker folk är korkade.
Gammal 2016-12-10, 17:40   #5630
Nanderöd
Registered User

Nanderöds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Tämligen onödiga poster av de två dock. Bidrog ingenting förutom med att de öppet går ut med att de tycker folk är korkade.
Jo, jag håller med. Antingen får de ge "den andra " versionen eller knipa. Tvivlar själv på att förbundet skulle ge Jim sparken endast pga Caritas inlägg om de inte haft någon /något annat att gå på.
Gammal 2016-12-10, 18:01   #5631
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Nanderöd Visa inlägg
Jo, jag håller med. Antingen får de ge "den andra " versionen eller knipa. Tvivlar själv på att förbundet skulle ge Jim sparken endast pga Caritas inlägg om de inte haft någon /något annat att gå på.
Har Ako Rahim ens något med förbundet att göra?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 18:09   #5632
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Han blir coachad av Jim i tyngdlyftningen. Det har jag sett i hans videobloggar.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 18:11   #5633
Nanderöd
Registered User

Nanderöds avatar

Citat:

Jag TROR att Ako och Jim är kompisar. Följde Jim förr på insta och de hängde en del tillsammans, tränade och Jim hjälpte Ako med tyngdlyftning och Ako hjälpte Jim med kosten.
Gammal 2016-12-10, 18:20   #5634
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Patricia hävdar på hennes instagram att det är förtal, men tror inte förbundet skulle sparka sin förbundskapten bara med stöd av ett blogginlägg.

Men självklart skulle man vilja ha ett uttalanden från någon som klargör saker och ting. Intrycket jag fick igår var att Carita försökte använda sin position som Sveriges bästa lyftare för att sparka en förbundskapten hon inte gillade, samtidigt som jag inte vill vara så cynisk och vara sympatisk mot henne för är hennes situation 100% sann är det riktigt förjävligt psykopatbeteende från Jim.

Senast redigerad av anvihl den 2016-12-10 klockan 18:27.
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 18:26   #5635
Mr Eks
Banned User

Reg.datum: Mar 2016
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
2016-09-24, 22:16

Det kunde man väl gissat sig till..
Hur som helst så vill jag höra Jim Gyllenhammars version med. Eller åtminstone något slags offentligt uttalande från förbundet.
Att Sveriges största framtidshopp lägger av nonchalerar man inte bort. Men vem vet.. Förbundet känns ganska slutet.

Jag har fått höra av gamla lyftare på klubben om att hon byter tränare jämt och ständigt. Och har haft en syster som varit med i landslaget som åkt dit för mordförsök.

Sen vet jag inte om hur mycket sanning det ligger i det.
Trodde först det var något dåligt skämt/skvaller men efter att ha kollat in på flashback såg det ut att stämma för ovanlighetens skull.
Kan du länka grejerna du läst på Flashback? Här eller via PM.

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Varför? Är det bara de som hatar och vill ha Jim Gyllenhammar som ska få uttrycka sig? Ska alla med kritik mot Carita bara vara tysta?

Människor är ju får och följer strömmen. Ett skolboksexempel är ju nu när flera svalde Caritas version med hull och hår, utan kritisk reflektion. Därför är det bra med fiskar som lever (Ako Rahim, t ex) och inte bara flyter med strömmen.

Och detta skriver jag helt utan att ta ställning i sakfrågan. Det Carita skriver kan mycket väl stämma, men det ska krävas mer än ett blogginlägg för att bli säker på det.
Mr Eks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 18:34   #5636
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Patricia hävdar på hennes instagram att det är förtal, men tror inte förbundet skulle sparka sin förbundskapten bara med stöd av ett blogginlägg.

Men självklart skulle man vilja ha ett uttalanden från någon som klargör saker och ting. Intrycket jag fick igår var att Carita försökte använda sin position som Sveriges bästa lyftare för att sparka en förbundskapten hon inte gillade, samtidigt som jag inte vill vara så cynisk och vara sympatisk mot henne för är hennes situation 100% sann är det riktigt förjävligt psykopatbeteende från Jim.
Om STF avskedade Gyllenhammar enbart baserat på Caritas blogginlägg har den organisationen mycket större problem än en lögnare som lagt av. Märk väl att beslutet var enhälligt.
Gammal 2016-12-10, 18:39   #5637
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Citat:
Om STF avskedade Gyllenhammar enbart baserat på Caritas blogginlägg har den organisationen mycket större problem än en lögnare som lagt av. Märk väl att beslutet var enhälligt.
Absolut! Men jag tänker att då har ju förbundet varit medvetna om exakt vad som har försiggått (Carita har ju pratat med dom hela tiden t.ex) så varför sparka just nu? Dom har ju uppenbart känt till problemen om det är så, det oroar mig mest, att dom ser ut att ha sparkat honom för att dom nu får dålig publicitet mer än att dom reagerar på hur Jim har betett sig dom senaste åren.
Gammal 2016-12-10, 18:43   #5638
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Absolut! Men jag tänker att då har ju förbundet varit medvetna om exakt vad som har försiggått (Carita har ju pratat med dom hela tiden t.ex) så varför sparka just nu? Dom har ju uppenbart känt till problemen om det är så, det oroar mig mest, att dom ser ut att ha sparkat honom för att dom nu får dålig publicitet mer än att dom reagerar på hur Jim har betett sig dom senaste åren.
Jag tror som sagt att man stillat sin hand för att det inte funnits någon yttre press. Gyllenhammar har trots allt översett bra atleter.
Gammal 2016-12-10, 19:14   #5639
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Citat:
Jag tror som sagt att man stillat sin hand för att det inte funnits någon yttre press. Gyllenhammar har trots allt översett bra atleter.
Mm, och det är riktigt illa av ett förbund att medvetet låta sin förbundskapten ruinera sin största talanger och utsätta dom för vad man kan säga för mobbning utan att göra något, i min värld är man som förbund precis lika skyldiga som förbundskaptenen i sådana fall.
Gammal 2016-12-10, 22:56   #5640
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Han blir coachad av Jim i tyngdlyftningen. Det har jag sett i hans videobloggar.
Citat:
Ursprungligen postat av Nanderöd Visa inlägg
Jag TROR att Ako och Jim är kompisar. Följde Jim förr på insta och de hängde en del tillsammans, tränade och Jim hjälpte Ako med tyngdlyftning och Ako hjälpte Jim med kosten.
Med andra ord är Ako alltså en vi tror står på andra sidan i den här härvan? Även om han med största sannolikhet sitter på mer information än oss, men den kommer samtidigt från en viss källa.

Jag hoppas Angelica Roos inte uttalar sig åt endera hållet här, utan håller sig neutral. Hon har ingenting att vinna på ett ställningstagande i nuläget.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:44.