Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-09, 17:23   #5611
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Men att sätta honom som förbundskapten är ju ett skämt i sig. Någon som åkt dit för doping ska inte vara i en sådan position.
Exakt. Tyckte dock Carita nämnde något väldigt märkligt i sitt blogginlägg:

" Förbundskaptenen hade för de andra nominerade men inte, för mig, beräknat ”pågående dopingfall” vilket inverkade på antal kg kvar till topp 8:a på rakningen, hans svar till detta var att han hade räknat in dem."

Fattade ingenting av det där.
Gammal 2016-12-09, 18:06   #5612
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Carita felstavar. Hon syftade på OS-rankning statistiskt sett, och hur pågående dopingmisstankar påverkar respektive viktklass.

Låter sjukt tråkigt. Och att Gyllenhammars beteende ifrågasätts på annat håll gör inte saken bättre.

Senast redigerad av Rahf den 2016-12-09 klockan 18:07.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 18:43   #5613
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
I can tell by the pixels that he's an asshole.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 20:21   #5614
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Reg.datum: Feb 2014
2016-09-24, 22:16
Citat:
Ursprungligen postat av an iron soul Visa inlägg
hur går det för carita thorén?
det var längesen hon uppdaterade sin blogg och instagram.
Senast jag hörde något var när hon gästade tyngre radio. Där lät hon väldigt ledsen efter em i norge.
Hon berättade också att hon på senaste tiden kört helt själv utan någon coach som gör träningsupplägget.

Någon som vet vad statusen är?
Det kunde man väl gissat sig till..
Hur som helst så vill jag höra Jim Gyllenhammars version med. Eller åtminstone något slags offentligt uttalande från förbundet.
Att Sveriges största framtidshopp lägger av nonchalerar man inte bort. Men vem vet.. Förbundet känns ganska slutet.

Jag har fått höra av gamla lyftare på klubben om att hon byter tränare jämt och ständigt. Och har haft en syster som varit med i landslaget som åkt dit för mordförsök.

Sen vet jag inte om hur mycket sanning det ligger i det.
Trodde först det var något dåligt skämt/skvaller men efter att ha kollat in på flashback såg det ut att stämma för ovanlighetens skull.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 20:24   #5615
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
2016-09-24, 22:16

Det kunde man väl gissat sig till..

Hur som helst så vill jag höra Jim Gyllenhammars version med. Eller åtminstone något slags offentligt uttalande från förbundet.

Att Sveriges största framtidshopp lägger av nonchalerar man inte bort. Men vem vet.. Förbundet känns ganska slutet.

Jag har fått höra av gamla lyftare på klubben om att hon byter tränare jämt och ständigt. Och har haft en syster som varit med i landslaget som åkt dit för mordförsök.

Sen vet jag inte om hur mycket sanning det ligger i det.

Trodde först det var något dåligt skämt/skvaller men efter att ha kollat in på flashback såg det ut att stämma för ovanlighetens skull.

Hon har inte bytt tränare helt frivilligt heller. Jim & flyttar har också varit bidragande faktorer. Sen att hon bytt tränare nätt och jämnt är inget jag känner till iallafall.

Varför var hennes syster relevant? Bara nyfiken

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 20:26   #5616
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg

Folk tycker det är ett argument för möjliga brister i Caritas livsåskådning och beteende.
Gammal 2016-12-09, 20:30   #5617
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Citat:
Hon har inte bytt tränare helt frivilligt heller. Jim & flyttar har också varit bidragande faktorer. Sen att hon bytt tränare nätt och jämnt är inget jag känner till iallafall.

Egentligen helt off topic.
Jag skrev det bara för att förtydliga vad för skitsnack jag fått höra om Carita från en gammal veteran lyftare på klubben.

Hinner inte skriva längre. Måste skynda mig till bussen. Kan återkomma med ett längre svar om ja gnu måste.
Gammal 2016-12-09, 20:49   #5618
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Egentligen helt off topic.

Jag skrev det bara för att förtydliga vad för skitsnack jag fått höra om Carita från en gammal veteran lyftare på klubben.

Hinner inte skriva längre. Måste skynda mig till bussen. Kan återkomma med ett längre svar om ja gnu måste.

Okej! Nej jag bara undrade.

Tänker att det kanske inte är så schysst att ta upp såhär eftersom det kan vara ett Känsligt ämne. Idk

Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 20:59   #5619
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Okej! Nej jag bara undrade.

Tänker att det kanske inte är så schysst att ta upp såhär eftersom det kan vara ett Känsligt ämne. Idk

Känsligt ämne, ja. Men jag tror nog vi för närvarande är sympatiska för Caritas situation.
Gammal 2016-12-09, 22:34   #5620
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Jim har framstått som ett redigt jävla rövhål mer än en gång. Men detta tar ju priset.
Gammal 2016-12-10, 13:58   #5621
Rickard
Registered User

Rickards avatar

Reg.datum: Feb 2009
Se där ja, Jim är borta.

http://www.tyngdlyftning.com/Nyheter...lagsledningen/
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 14:05   #5622
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Då kanske Caritha kan göra comeback om hon lyckas återhämta sig mentalt och får rätt stöd.

Jag har bara läst hennes version men man får ju lite psykopatvibbar från Jim om allt stämmer. Nu bidrar jag till skitsnack ala FB som jag hatar...Men som sagt, det är den bild jag fick från bloggen.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 14:22   #5623
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Utan att på något sett ta Jim Gyllenhammar i försvar men jag vill också höra hans version.
Att förbundet väljer att sparka honom redan 1 dag efter caritas inlägg så borde dom ha tillräckligt med uppbackning för deras beslut.
Förbundet borde gå ut offentligt och ge deras version. Men också ge Jim möjligheten att berätta sin. Istället för att sköta allt internt.

Jag tror att det är många klubbar/personer inklusive mig själv som är intresserade av att veta.
Gammal 2016-12-10, 16:40   #5624
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Caritas beslut och utförliga utläggning kan vara den rövspark som så många förbundsförtroende behöver. Det talar för ett generellt missnöje med Gyllenhammar.

Jag skulle vara intresserad av en tredje version i form av Angelica Roos. Hon åkte trots allt till OS och verkar ha haft en fungerande relation med Gyllenhammar, åtminstone utåt sett.

Senast redigerad av Rahf den 2016-12-10 klockan 16:42.
Gammal 2016-12-10, 16:52   #5625
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Utan att på något sett ta Jim Gyllenhammar i försvar men jag vill också höra hans version.
Att förbundet väljer att sparka honom redan 1 dag efter caritas inlägg så borde dom ha tillräckligt med uppbackning för deras beslut.
Förbundet borde gå ut offentligt och ge deras version. Men också ge Jim möjligheten att berätta sin. Istället för att sköta allt internt.

Jag tror att det är många klubbar/personer inklusive mig själv som är intresserade av att veta.
Jim kommer att gå under jorden tror jag. Stämmer det som sägs så finns det ingen anledning till att försvara sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Caritas beslut och utförliga utläggning kan vara den rövspark som så många förbundsförtroende behöver. Det talar för ett generellt missnöje med Gyllenhammar.

Jag skulle vara intresserad av en tredje version i form av Angelica Roos. Hon åkte trots allt till OS och verkar ha haft en fungerande relation med Gyllenhammar, åtminstone utåt sett.
Hon verkade vara hans gullegris tänker jag spontant.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.