Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-27, 14:04   #62011
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Det där är för att kvinnor lever längre. Ta bort de över 50 och de under 15 så har du ~5-8% mer män/pojkar än kvinnor/flickor. Jag säger inte att resten av ditt resonemang är fel.

Jag tror att typ 40-50% av tjejerna jag lägrat, eller kanske till och med mer, hade varit på att bli ihop med mig om jag ville det, jag anser att det är enkelt att skaffa flickvän. Mycket svårare att skaffa vettigt KK som vill vara KK. Det är dessutom väldigt många tjejer som ger mig nobben för att jag är för ärlig med att jag inte är intresserad av något förhållande. Jag tror således att det är enklare för en kille att få flickvän/fru än att få ligga. Om man nu ställer samma krav på en potentiell maka som ett potentiellt ONS.
Fast då "missar du" ju svårigheten till att komma dit där den där möjligheten sker
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 14:10   #62012
svag74
Registered User

svag74s avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

wf vill inte jaga, utan vill bli jagad av de som resonerar precis som wf.
Grejen var väl att tjejer alltid får feedback om de skickar ett mail, medan en kille kan traggla och kämpa och bli totalt nonchad oavsett hur seriöst han försöker.
Då kan det vara lika bra att ta ett steg tillbaks och invänta kontakt från de som faktiskt är intresserade.
svag74 är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 14:14   #62013
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

wf vill inte jaga, utan vill bli jagad av de som resonerar precis som wf.
Nej jag vill inte bli "jagad" men det är liksom ingen balans öht.
Gammal 2016-10-27, 14:19   #62014
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nej jag vill inte bli "jagad" men det är liksom ingen balans öht.
Vore balans bättre?
Gammal 2016-10-27, 14:21   #62015
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvamal Visa inlägg
Vore balans bättre?
För mig personligen så vore det bättre eftersom jag är mer introvert lagd. Antagligen skulle det även vara bättre för de som då skulle "jaga mig" eller vad man nu ska säga. Ni får tro vad ni vill från vad ni läser av det jag skriver här osv men det är i de allra flesta fall mer deras förlust än min när det inte blir någon dejt.
Gammal 2016-10-27, 14:23   #62016
*Flash*
Now You See Me

*Flash*s avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Grejen var väl att tjejer alltid får feedback om de skickar ett mail, medan en kille kan traggla och kämpa och bli totalt nonchad oavsett hur seriöst han försöker.
Då kan det vara lika bra att ta ett steg tillbaks och invänta kontakt från de som faktiskt är intresserade.
Nej tjejer får inte alltid feedback, rent procentmässigt kanske fler tjejer än killar får mer tillbaka ja.
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 14:26   #62017
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Citat:
För mig personligen så vore det bättre eftersom jag är mer introvert lagd. Antagligen skulle det även vara bättre för de som då skulle "jaga mig" eller vad man nu ska säga. Ni får tro vad ni vill från vad ni läser av det jag skriver här osv men det är i de allra flesta fall mer deras förlust än min när det inte blir någon dejt.
Nej, det var inte ett ifrågasättande. Missförstå mig inte. Jag är bara väldigt nyfiken, se det som min kanske största brist. Jag begriper mig inte alltid på människor, men ställer frågor gör jag.

Själv är jag väldigt introvert, men också driven och systematisk. Jag föredrar helt klart att vara initiativtagare, kontroll leder till mål.
Gammal 2016-10-27, 14:28   #62018
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Nej tjejer får inte alltid feedback, rent procentmässigt kanske fler tjejer än killar får mer tillbaka ja.
Ja självklart är det inte 100% feedback för alla tjejer. Men om du jämför med motsvarande kille så är det inte ens i närheten. Du märkte ju själv på tinder att du hade typ 50% matches på de som du gillade, så ser det INTE ut för en vanlig kille
Gammal 2016-10-27, 14:30   #62019
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Citat:
Ja självklart är det inte 100% feedback för alla tjejer. Men om du jämför med motsvarande kille så är det inte ens i närheten. Du märkte ju själv på tinder att du hade typ 50% matches på de som du gillade, så ser det INTE ut för en vanlig kille
Min hit ratio ligger runt 0,7. Dvs 70% av dem jag tagit kontakt med i syfte att dejta har det blivit dejt med. Det är egentligen inte så svårt, det handlar bara om att se människor.
Gammal 2016-10-27, 14:34   #62020
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvamal Visa inlägg
Min hit ratio ligger runt 0,7. Dvs 70% av dem jag tagit kontakt med i syfte att dejta har det blivit dejt med. Det är egentligen inte så svårt, det handlar bara om att se människor.
Det beror ju helt på vad du kommer från för förrutsättningar också. Är man generellt attraktiv så är det klart det är lättare och du får bättre procent men det är ju också där det blir rätt "ointressant" här i tråden oftast.

De killar som säger "det är inte så svårt" är ju de som är framgångsrika på området och antingen just inte kan tänka sig hur det är när det är "svårt" alternativt bara vill "skryta". Men det finns ju ingen tjej i tråden typ som inte kan få väldigt bra hit ratio om de vill med de "fysiska" förutsättningar de har.

Vad jobbar du med t.ex? Har du lust att dela med dig av din presentationstext?
Gammal 2016-10-27, 14:35   #62021
*Flash*
Now You See Me

*Flash*s avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Jag pratar om hur många som svarar om man börjar skriva.
Över 50% av de jag gillar matchas jag med, inte alla men säg 80% av de jag gillat matchas jag med, sedan tar ju några bort mer eller mindre direkt..så säg att det i slutändan är närmare 75% än 50%.
Men hur många som svarar på ett första meddelande har väl varit runt hälften när jag faktiskt provat att testa den saken (provat skriva till 10 olika vid mer än ett tillfälle).
Det är en kille eller möjligen två vars första meddelanden jag inte svarade på.
Den enda jag vet att jag verkligen inte svarade på var om jag minns rätt mest pga jag drog ut på det för att jag inte var direkt aktiv med att skriva alls förutom till 2 som jag bara snackar med som kompis med så till slut kändes det bara illa att svara efter flera veckor.
Jag tror många ledsnar på Tinder och liknande helt klart.

Senast redigerad av *Flash* den 2016-10-27 klockan 14:37.
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 14:38   #62022
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ja men börja prata med någon då, matcha på tinder eller leta upp någon att maila på hp och flytta det sedan till annan kommunikationsform.

Och ja jag blir less, less på att tjejer är så handlingsförlamade och passiva.
Det skulle vi också vara om vi inte behövde göra något.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 14:39   #62023
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Jag pratar om hur många som svarar om man börjar skriva.
Över 50% av de jag gillar matchas jag med, inte alla men säg 80% av de jag gillat matchas jag med, sedan tar ju några bort mer eller mindre direkt..så säg att det i slutändan är närmare 75% än 50%.
Men hur många som svarar på ett första meddelande har väl varit runt hälften när jag faktiskt provat att testa den saken (provat skriva till 10 olika vid mer än ett tillfälle).
Det är en kille eller möjligen två vars första meddelanden jag inte svarade på.
Den enda jag vet att jag verkligen inte svarade på var om jag minns rätt mest pga jag drog ut på det för att jag inte var direkt aktiv med att skriva alls förutom till 2 som jag bara snackar med som kompis med så till slut kändes det bara illa att svara efter flera veckor.
Jag tror många ledsnar på Tinder och liknande helt klart.
Ja och 80% händer inte för en "vanlig kille". Inte heller att 50% svarar på ett meddelande. När jag är på tinder så är det 0% som skriver till mig först (ok händer väl vart 100e år).

Förstår du då skillnaderna i förutsättningar?
Gammal 2016-10-27, 14:41   #62024
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Citat:
Det beror ju helt på vad du kommer från för förrutsättningar också. Är man generellt attraktiv så är det klart det är lättare och du får bättre procent men det är ju också där det blir rätt "ointressant" här i tråden oftast.

De killar som säger "det är inte så svårt" är ju de som är framgångsrika på området och antingen just inte kan tänka sig hur det är när det är "svårt" alternativt bara vill "skryta". Men det finns ju ingen tjej i tråden typ som inte kan få väldigt bra hit ratio om de vill med de "fysiska" förutsättningar de har.

Vad jobbar du med t.ex? Har du lust att dela med dig av din presentationstext?
Jag har ingen presentationstext, är lyckligt gift sedan några år. Men ja, jag har en massa bra förutsättningar -- hypergami funkar ofta till min fördel. Status är kung.
Trots det skulle jag säga att ett nogrant urval och att faktiskt lägga tid på den biten är A och O. Plus att jag måste tillstå att det är betydligt mindre chans att ta sig från dejt till relation än till dejt, det är så mycket som måste klaffa för bägge parter.

Det är inte svårt, men det kräver en hel del tid och ansträngning. Jag föddes inte med utbildning och välbetalt jobb, exempelvis.
Gammal 2016-10-27, 14:42   #62025
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Det skulle vi också vara om vi inte behövde göra något.
Ja absolut jag "förstår ju". Men det jag "gnäller om" gång på gång är ju tjejers gnällande på att "det är så svårt", "det är bara skit som skriver" osv.

Jag hamnar ju i samma "tjejer har det lättare" för att tjejerna tar upp samma gnäll om och om igen. Skillnaden är att de med lite enkla, aktiva metoder, kan förändra sina förutsättningar totalt. Som kille har du valet att antingen fortsätta spamma som en idiot (med olika variationer) eller att inte få någonting. Det finns inte på samma sätt "enkla lösningar för oss att förbättra våra resultat".

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:58.