Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-27, 13:21   #61996
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Ibland går solen upp i väst, men inte fasiken orkar jag bli less på att solen oftast går upp i öst.
JA alltså så är det ju och i mitt tycke är det mer deras förlust än min. Jag tänkte inte jaga runt och sitta och maila/Skriva till de.. Jag har aldrig haft en tråkig dejt eller misslyckats med att skapa intresse/Göra en tjej glad när de väl träffat mig men jag tänker inte sitta och slita och slava för att de ska få uppleva det.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 13:24   #61997
svag74
Registered User

svag74s avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag tänkte inte jaga runt och sitta och maila/Skriva...
Precis så jag gjort sedan någon månad.
Jätteskönt, bra för självförtroendet, sparar massa tid o.s.v.
Bara man har en seriös profil som man lagt massa tid på så tycker jag man kan låta den sköta jobbet.
svag74 är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 13:26   #61998
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Ni ser inte ironin i det hela?
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 13:27   #61999
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Jag sitter inte och klagar på de som skriver till mig Dessutom är det ju ingen direkt ironi när det är jag som jagat fram de lyckade dejterna som har skett.
Gammal 2016-10-27, 13:29   #62000
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Jag vet inte ens om jag verkligen är nervös för att få nobben.
Det är nog mer över vad jag ska säga/bete mig när jag försöker få fram något.
Även att ha publik vid själva tillfället.
Tänk dig att man står där och ska få fram något helt knallröd i ansiktet och om man mot förmodan lyckas få ur sig en hel mening så kommer det vara helt osammanhängande.
Egentligen känns väl själva tanken på att göra det ungefär lika hemskt som när man skulle tvingas ha något slags föredrag för hela klassen och man råkar säga fel och formulera sig konstigt och måste börja om meningen och..ja så.
Men du pratar väl med folk normalt sett också? Du har väl en agenda i vissa fall när du pratar med andra också? Jag förstår att det kan vara jobbigt med publik. Därför som killar kommer fram till dig på krogen först när du inte är med dina tjejpolare. Samma när du raggar på Ica/gymmet/gatan, det är bra mycket enklare att skaffa mod när de är själva och du är själv. Annars är det svårast att hitta nåt att öppna med som gör att de vill prata. Själv frågar jag om de behöver hjälp att hitta, om de kan hjälpa mig att hitta, och om jag är på gymmet kanske jag säger att hon är stark, frågar om hon tränat på ett annat gym innan för hon ser bekant ut, hjälper till med nåt tips eller frågar henne något om hennes teknik. När man väntar på bussen kanske man frågar om de jobbat/pluggat länge, det blir ofta rätt uppenbart om de vill prata med en direkt men däremot inte om de är intresserade. Oavsett vilket så är det väl bara en helt vanlig konversation när man väl börjat, men det är ju inledningen som är svår.
Gerdler är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 13:35   #62001
*Flash*
Now You See Me

*Flash*s avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Men du pratar väl med folk normalt sett också? Du har väl en agenda i vissa fall när du pratar med andra också? Jag förstår att det kan vara jobbigt med publik. Därför som killar kommer fram till dig på krogen först när du inte är med dina tjejpolare. Samma när du raggar på Ica/gymmet/gatan, det är bra mycket enklare att skaffa mod när de är själva och du är själv. Annars är det svårast att hitta nåt att öppna med som gör att de vill prata. Själv frågar jag om de behöver hjälp att hitta, om de kan hjälpa mig att hitta, och om jag är på gymmet kanske jag säger att hon är stark, frågar om hon tränat på ett annat gym innan för hon ser bekant ut, hjälper till med nåt tips eller frågar henne något om hennes teknik. När man väntar på bussen kanske man frågar om de jobbat/pluggat länge, det blir ofta rätt uppenbart om de vill prata med en direkt men däremot inte om de är intresserade. Oavsett vilket så är det väl bara en helt vanlig konversation när man väl börjat, men det är ju inledningen som är svår.
Jag brukar aldrig börja en konversation med någon jag inte känner men ofta kan jag gärna hålla igång en med någon som börjar prata med mig.
Kanske därför det känns extremt jobbigt, borde kanske börja prata med folk helt enkelt.
Jag har nog aldrig börjat prata med någon jag inte redan känner innan på gymmet men jag har pratat med alla möjliga människor där om träning, operationer, övningar, hundar och gud vet vad.
Finns jättemånga trevliga faktiskt av de äldre men det är mer sällan det händer att jag pratar med folk mer i min ålder utan det är folk med barn i min ålder som är mest pratglada.
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 13:36   #62002
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Vad har du för tankebanor som tar dig dit? För mig är det ganska lätt att se att någon som saknar/har svårare att få fram nytt alternativ också är mer benägen att hålla fast vid något känt som ändå är "ok" jämför med någon som vet att det finns tusentals alternativ.
Alltså det är ju du som har en teori här = tjejer har det lättare än killar att hitta och behålla ett förhållande (vilket förresten är samma tes som du försöker hävda i samtliga diskussioner, jag gissar att om vi skulle diskutera huruvida tjejer har lättare att klara uppkörningen eller att landa VD-jobb på Eriksson så skulle du envetet bita dig fast i tesen att tjejer har det lättare än killar bara för att.)

Men nåja just den här frågeställningen handlade om att det vad gäller att hitta och bygga upp en varaktig relation är lika lätt för killar som för tjejer. Om vi nöjer oss med att resonera kring heterosexuella förhållanden så kan vi ju konstatera att det går en kille för varje tjej
Så långt är det alltså hyffsat lika.
Tar man sen in befolkningsstatistik så var det iaf 2015 50,06% män och således 49,94% kvinnor i sverige. Hyffsat lika alltså.

Sen att du anser att tjejer bara har att välja och vraka bland alla tinder-meddelanden gör ju inte att tjejer har samma åsikt. Jag kanske finner en promille av den manliga befolkning som ett värdigt alternativ vad gäller förhållande så har jag väl hittat en person som ingår i den promillen så är jag nog inte speciellt benägen att byta.

Jag skulle kunna slänga in ett biologiskt perspektiv om att det är kvinnan som vill hitta en potentiell far till sina barn, och således borde hålla hårt när hon hittar någon som potentiellt kan bidra till hennes och barnens försörjning, medans en kille rent biologiskt strävar efter att maximera chansen till att få avkomma och således ständigt borde titta efter alternativa honor att sätta på.
Men nu lever vi ju inte på stenåldern, så jag nöjer mig med att anse att det är jämnsvårt för båda parter. Och sannolikt är både killar och tjejer hyffsat normalfördelade vad gäller snygghet, stolpskotthet, förmåga att stå ut i förhållande samt förmåga att bli utstådd med i förhållande. Dvs det finns lika många tjejer som har det svårt som killar, och det finns lika många tjejer som har det lätt som killar.
Det finns ju även ett alternativ att vara singel och tills motsatsen är bevisad så tänker jag anse att det finns lika många tjejer som är bekväma med att vara ensamma som det finns killar som är det.
sweetkarolina är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 13:41   #62003
svag74
Registered User

svag74s avatar

Citat:
Dessutom är det ju ingen direkt ironi när det är jag som jagat fram de lyckade dejterna som har skett.
Har du fixat dejter via pannkakan?
Hur fan då?
Jag är impad, fanemig bra jobbat!
Gammal 2016-10-27, 13:42   #62004
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Alltså det är ju du som har en teori här = tjejer har det lättare än killar att hitta och behålla ett förhållande (vilket förresten är samma tes som du försöker hävda i samtliga diskussioner, jag gissar att om vi skulle diskutera huruvida tjejer har lättare att klara uppkörningen eller att landa VD-jobb på Eriksson så skulle du envetet bita dig fast i tesen att tjejer har det lättare än killar bara för att.)

Men nåja just den här frågeställningen handlade om att det vad gäller att hitta och bygga upp en varaktig relation är lika lätt för killar som för tjejer. Om vi nöjer oss med att resonera kring heterosexuella förhållanden så kan vi ju konstatera att det går en kille för varje tjej
Så långt är det alltså hyffsat lika.
Tar man sen in befolkningsstatistik så var det iaf 2015 50,06% män och således 49,94% kvinnor i sverige. Hyffsat lika alltså.

Sen att du anser att tjejer bara har att välja och vraka bland alla tinder-meddelanden gör ju inte att tjejer har samma åsikt. Jag kanske finner en promille av den manliga befolkning som ett värdigt alternativ vad gäller förhållande så har jag väl hittat en person som ingår i den promillen så är jag nog inte speciellt benägen att byta.

Jag skulle kunna slänga in ett biologiskt perspektiv om att det är kvinnan som vill hitta en potentiell far till sina barn, och således borde hålla hårt när hon hittar någon som potentiellt kan bidra till hennes och barnens försörjning, medans en kille rent biologiskt strävar efter att maximera chansen till att få avkomma och således ständigt borde titta efter alternativa honor att sätta på.
Men nu lever vi ju inte på stenåldern, så jag nöjer mig med att anse att det är jämnsvårt för båda parter. Och sannolikt är både killar och tjejer hyffsat normalfördelade vad gäller snygghet, stolpskotthet, förmåga att stå ut i förhållande samt förmåga att bli utstådd med i förhållande. Dvs det finns lika många tjejer som har det svårt som killar, och det finns lika många tjejer som har det lätt som killar.
Det finns ju även ett alternativ att vara singel och tills motsatsen är bevisad så tänker jag anse att det finns lika många tjejer som är bekväma med att vara ensamma som det finns killar som är det.
Jag förstår ju delarna av "det är svårt att hitta nån jag blir attraherad av", men det är ju den personliga sidan. Jag pratar ju om vad du har för möjligheter från "resten av världen". Att du är selektiv är ju något som är "ditt val" (eller hur man nu ska säga) men förutsättningarna du lever i är ju där, sen att du inte väljer att utnyttja desssa är ju på din sida. Om jag skulle vara lika selektiv så skulle jag vara totalt fucked.
Gammal 2016-10-27, 13:44   #62005
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Har du fixat dejter via pannkakan?
Hur fan då?
Jag är impad, fanemig bra jobbat!
Ja men jag är bara intresserad av mer långsiktigt utbyte inte bara dejta/sex/ons så jag kör bara på längre förhållanden.
Gammal 2016-10-27, 13:46   #62006
svag74
Registered User

svag74s avatar

Citat:
Ja men jag är bara intresserad av mer långsiktigt utbyte inte bara dejta/sex/ons så jag kör bara på längre förhållanden.
Jag med, har t.o.m. betonat det i min profiltext, vilket jag ibland får lite cred för av tjejer (som är trötta på sexinviter antar jag)
Gammal 2016-10-27, 13:57   #62007
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Det där är för att kvinnor lever längre. Ta bort de över 50 och de under 15 så har du ~5-8% mer män/pojkar än kvinnor/flickor. Jag säger inte att resten av ditt resonemang är fel.

Jag tror att typ 40-50% av tjejerna jag lägrat, eller kanske till och med mer, hade varit på att bli ihop med mig om jag ville det, jag anser att det är enkelt att skaffa flickvän. Mycket svårare att skaffa vettigt KK som vill vara KK. Det är dessutom väldigt många tjejer som ger mig nobben för att jag är för ärlig med att jag inte är intresserad av något förhållande. Jag tror således att det är enklare för en kille att få flickvän/fru än att få ligga. Om man nu ställer samma krav på en potentiell maka som ett potentiellt ONS.
Gerdler är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 14:01   #62008
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Vad tror du om:
Hur ser du dig själv om tio är i vår relation?
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Mm, berätta lite om dina styrkor och svagheter?

Eller vad tror du att du kommer bidra med i vår relation?

åh!
Dessa ska appliceras på dagens promenadträff.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 14:04   #62009
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Citat:
Jag sitter inte och klagar på de som skriver till mig Dessutom är det ju ingen direkt ironi när det är jag som jagat fram de lyckade dejterna som har skett.

wf vill inte jaga, utan vill bli jagad av de som resonerar precis som wf.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2016-10-27, 14:04   #62010
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Till något helt annat (inte svar till dig Flash): tar betalt för påklädda bdsm sessioner och kommit på att jag ska skaffa ett generellt kontrakt så att man inte i efterhand kan bli lurad och att någon anmäler en för misshandel, vart kan man vända sig för sådant där? Vanlig juristfirma bara?
Det juridiska läget är minst sagt oklart. Det går inte att samtycka till grov misshandel, vilket det juridiskt lätt ser ut som om det är tillhyggen med i bilden (eller knuten näve, vilket verkar mer osannolikt). Däremot finns också begreppet social adekvans som modifierar det där. Hur prövat det är i fallet stryk mot betalning är jag inte helt säker på, men jag känner inte till något sådant fall.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:50.