2016-09-13, 16:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Jag håller med dig. Och ibland om man chattar väldigt länge hinner man "glida isär" innan man träffas. Isåfall var det nog inte menat att bli ett förhållande, men om man var ute efter ett ligg är det ju surt.
Att chatta länge innan man träffas har såklart även nackdelen att det självklart inte blir något hångel/mys/ligg under tiden som man inte träffas. :P
|
Jag ser det ofta inte så deterministiskt som "var inte menat" jag tror att det ofta kan vara rätt slumpartat och det är ju trots allt två olika sätta att umgås på, speciellt om man inte känner varandra. Det kan nog vara svårt att hålla uppe intresset bara genom chatt utan att blanda in lite "irlinjektioner".
|
|
|
2016-09-13, 16:25
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Jag ser det ofta inte så deterministiskt som "var inte menat" jag tror att det ofta kan vara rätt slumpartat och det är ju trots allt två olika sätta att umgås på, speciellt om man inte känner varandra. Det kan nog vara svårt att hålla uppe intresset bara genom chatt utan att blanda in lite "irlinjektioner".
|
Det kanske du har rätt i, man kan säkert klicka skitbra IRL med en person som t ex helt enkelt hänger på nätet för sällan för att det ska bli bra attraktion via chatt.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2016-09-13, 16:28
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Det kanske du har rätt i, man kan säkert klicka skitbra IRL med en person som t ex helt enkelt hänger på nätet för sällan för att det ska bli bra attraktion via chatt.
|
Folk är olika bra i olika kommunikationsformer och irl så är det ju du och hon medans det på tinder/badoo/hp/badboll är du och och hon och alla andra ni skriver till. Det är inte ovanligt online att även om hon "svarar och verkar intresserad" så dör det direkt om du inte skriver.
|
|
|
2016-09-13, 16:36
|
|
|
|
Citat:
Folk är olika bra i olika kommunikationsformer och irl så är det ju du och hon medans det på tinder/badoo/hp/badboll är du och och hon och alla andra ni skriver till. Det är inte ovanligt online att även om hon "svarar och verkar intresserad" så dör det direkt om du inte skriver.
|
Fast jag anser (till skillnad från många andra, verkar det som) att det är ganska bra överföring mellan hur folk är IRL och på nätet. Om det klickar asbra med någon på nätet så klickar det nästan alltid bra IRL, och vice versa. Har därför rätt bra nätdejter-som-leder-till-ligg-när-väl-IRL-träff-blir-av-jämfört-med-totala-antalet-nätdejter-som-leder-till-IRL-träff-ratio.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2016-09-13, 16:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Fast jag anser (till skillnad från många andra, verkar det som) att det är ganska bra överföring mellan hur folk är IRL och på nätet. Om det klickar asbra med någon på nätet så klickar det nästan alltid bra IRL, och vice versa. Har därför rätt bra nätdejter-som-leder-till-ligg-när-väl-IRL-träff-blir-av-jämfört-med-totala-antalet-nätdejter-som-leder-till-IRL-träff-ratio.
|
Jag tycker inte heller att det är så jättestor skillnad, man brukar oftast hitta en synk i humor etc. Det är väl mer att det finns folk som inte är så intressanta i chat som kanske skulle vara mer intressanta irl snarare än att folk går från bra i chat till ointressant. Så för att sammanfatta, är det bra i skrift så är det nog ofta bra muntligt. Är det dåligt i skrift så KAN det vara mycket bättre muntligt.
|
|
|
2016-09-13, 16:49
|
|
|
|
Citat:
Jag tycker inte heller att det är så jättestor skillnad, man brukar oftast hitta en synk i humor etc. Det är väl mer att det finns folk som inte är så intressanta i chat som kanske skulle vara mer intressanta irl snarare än att folk går från bra i chat till ointressant. Så för att sammanfatta, är det bra i skrift så är det nog ofta bra muntligt. Är det dåligt i skrift så KAN det vara mycket bättre muntligt.
|
Det fetstilta stämmer iaf, jag känner t ex folk som är roliga IRL men tråkiga på Facebook. Har nog faktiskt ingen erfarenhet av det andra.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2016-09-13, 18:01
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina
Du verkligen gillar att vända det jag skriver emot mig. En (1) kille har jag chattat 3 mån med för att plötsligt bli blockad. Att jag inte träffade honom var pga avståndet. Jag uppfattade det dock som att han var nöjd med att chatta så blev förvånad och ledsen.
Men de flesta killar föreslår ju en träff direkt efter "hej". Det tycker jag är för snabbt.
|
Har också varit med om fenomenet att folk bara slutar prata med en efter ett tag eller rent ut sagt blir otrevliga.
Jag antar att de tillslut tycker det blir jobbigt.
|
|
|
2016-09-14, 08:25
|
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Jag är upptagen och inte intresserad på det sättet av en kvinnlig bekant, men när hon skriver till mig eller vi pratar så kallar hon mig alltid för "vännen" eller "min vän".
Jag anser mig inte behöva friendzonas då vi är vänner och inte mer, men att konstant bli refererad till som "vän" känns lite skumt. Vad kan ett sådant beteende bero på? Har hon missuppfattat något och tror att jag flirtar med henne så att hon känner ett behov av att ofta förtydliga att vi är just vänner?
Jag har ett namn vilket jag tycker duger fint.
|
|
|
2016-09-14, 08:31
|
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina
Du verkligen gillar att vända det jag skriver emot mig. En (1) kille har jag chattat 3 mån med för att plötsligt bli blockad. Att jag inte träffade honom var pga avståndet. Jag uppfattade det dock som att han var nöjd med att chatta så blev förvånad och ledsen.
Men de flesta killar föreslår ju en träff direkt efter "hej". Det tycker jag är för snabbt.
|
Han har antagligen träffat en annan och att chatta med dig känns som otrohet. Även om ni inte är ett par och det är avstånd så kan ju ert skrivande kännas som någon slags relation, och är man då i en riktig relation så ger det dåligt samvete.
Detta kan han ju inte skriva till dig, för ni har ju inget ihop mer än att det känns så för honom, detta skulle få honom att framstå som ganska knäpp så det blir lättare att bara blocka utan förklaring.
|
|
|
2016-09-14, 08:51
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Jag är upptagen och inte intresserad på det sättet av en kvinnlig bekant, men när hon skriver till mig eller vi pratar så kallar hon mig alltid för "vännen" eller "min vän".
Jag anser mig inte behöva friendzonas då vi är vänner och inte mer, men att konstant bli refererad till som "vän" känns lite skumt. Vad kan ett sådant beteende bero på? Har hon missuppfattat något och tror att jag flirtar med henne så att hon känner ett behov av att ofta förtydliga att vi är just vänner?
|
Låter lite nedvärderande,hon försöker vara dominant.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
|
|
|
2016-09-14, 15:10
|
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
|
Härskarteknik. Samma med "gubben" o dyl.
|
|
|
2016-09-14, 15:17
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag hade inte brytt mig det minsta om det. Bland mina (kvinnliga) vänner kan det heta "vännen", "darling", "my love", "hjärtat/schatzie", "habibti/habib", "sluggo" etc. osv. et. al.
|
|
|
2016-09-14, 15:22
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Really? Jag har väl ett tiotal som går under "vännen"
Hej vännen, läget? Låter bra mycket trevligare än Hej, läget eller Hej Maria, läget?
Och det utan varken härskarteknik eller friendzone eller baktanke.
2016-09-14, 15:30
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
"Bror" är även det ett bra tillmäle.
|
|
|
2016-09-14, 15:32
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
"Bror" är även det ett bra tillmäle.
|
Ey bruuchan?
Läget mannen?
Jag har svårt att få till dialekten bara
Min broder, blir det nog för flertalet ölvänner när jag tänker efter.
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:59.
|

|