Bara en känsla sett till dom bänkpassen du har lagt upp: Du går till fail/max alldeles för ofta. Jag fick exakt samma resultat när jag gjorde likadant. Det började bra, men sedan började vikten gå åt fel håll igen.
Börja försöka sätta en ny singel eller tvåa var tredje vecka istället för nästan varje pass. Dom andra passen jobbar du med 3or/4or samt 5or/6or som ligger kring @8. Öka dessa set/reps/vikter så lite som möjligt varje pass. Om du gör t.ex 4x5 på 75 kg ena passet, sikta på att göra kanske 3x5 och 1x6 på 75 nästa vecka/pass, alltså en ökning med 1 rep. Känns det riktigt bra så kanske du kör 2x5+2x6.
Ibland kan du slänga in 4-5 set med 2or @8.5-9. Dom ska vara tunga, kräva full fokus men du ska ändå vara helt säker på att du har minst en rep kvar i varje set.
Bara ett enkelt tips och lite tankar som brukar fungera för många
Ja jo, du har nog rätt i det. Har gått ifrån schemat rätt ordentligt nu. Ska backa lite.
Citat:
Ursprungligen postat av koncept
+1
Bänken svarar enligt min erfarenhet inte bra av att man kör nära fail eller väldigt tungt ofta. För mig, och några jag känner, har det gett bättre resultat av hög volym på moderata vikter, dvs runt 75-85%. Variera pass med många set av få reps med tyngre vikter (t.ex. 5x2 med en vikt som ger @9) med pass där du kör högre reps och lättare vikter (t.ex. 4x6 med en vikt som ger @8).
Jag har inte kollat på din frekvens för bänkpressen, men för mig började resultaten först komma när jag bänkade 3 ggr per vecka, och sen ännu bättre med 4-5 ggr. Huruvida det är genomförbart samtidigt som du kör tyngdlyftning kan jag inte uttala mig om.
Bänkar 2 ggr i veckan. Skulle kunna köra 3 på sin höjd men det 3:e passet blir i annan lokal där jag är 15 kg klenare i bänk. Pga andra stänger, andra bänkar, dåliga ställningar etc etc
Konstig natt, hade hög puls när jag skulle sova så jag kunde inte riktigt varva ner. Lite läskigt. Drack senaste koppen kaffe vid 14:30 så det kan inte ha påverkat. Det gör det aldrig.
Vaknade upp hungrig som fan, det var typ som om jag cyklade en stund när jag skulle sova.
Wierdoo
Även kommit till den punkten att jag käkar ~4500 kalorier om dagen för att kunna hålla mig runt 77kg. Inte alltid så nice. Inte varit hungrig på några dagar. Pressar i mig mackor för snabba kalorier<3
Knäböj otm:
100x1
105x1
110x1
115x1
120x1
125x1
130x1
135x1 bälte
140x1 bälte Vanlig böj:
115x2
115x2
115x2
115x2
115x2
100x2 med stopp
100x2 med stopp
100x2 med stopp
100x1 med 10s stopp
Pushpress:
75x4
75x4
75x4
75x4
75x4
Lite boxhopp, chins, mage och stretch
Extrem schleten i trapz. Stela och spända som as verkligen. i övrigt känns kroppen ganska bra? Benen får jag aldrig någon kontakt i när jag böjer (inte högrepps heller) så de är långt ifrån slitna.
Vilar från lyftning imorgon och kör ett bänkpass på friskis istället.
Denna natt var väldigt märklig. Låg och läste kalle anka, somnade, och 15 min senare vaknar jag superpigg, allert och med hög puls. Typ som när en cyklar till skolan en måndagsmorgon. I vissa fall blev den högre och vice versa. Somnade 01:30 tillslut. Förmiddag och eftermiddag var pulsen högre än vanligt, jag var lika pigg och allert som om jag hade druckit 2-3 koppar kaffe och jag hade lite svårare att andas än normalt. Lite läbbigt. Borde man kolla upp det tro? Inte druckit något kaffe idag och senaste koppen var igår vid 14:30.
Nu känns det bra.
Även kommit till den punkten att jag käkar ~4500 kalorier om dagen för att kunna hålla mig runt 77kg. Inte alltid så nice. Inte varit hungrig på några dagar. Pressar i mig mackor för snabba kalorier<3
Jo, det är jävligt najs. Var tacksam för det kommer hjälpa dig undvika enormt många problem i framtiden. En hög metabolism är guds gåva till (vissa) människor. Det är bara att trycka enorma mängder kolhydrat efter träningen (som jag). Fick i mig 1000g (blott 4000kcal) häromdan
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Ozziking testar grejer part 1:
Pwo med hmb, glutamine, citruline, taurin & beta-alanine
Samt ca 275g carbs runt 17 tiden(hel måltid)
Bra kombo! Kombinera falsk energi med äkta energi!
Jo, det är jävligt najs. Var tacksam för det kommer hjälpa dig undvika enormt många problem i framtiden. En hög metabolism är guds gåva till (vissa) människor. Det är bara att trycka enorma mängder kolhydrat efter träningen (som jag). Fick i mig 1000g (blott 4000kcal) häromdan
Bra kombo! Kombinera falsk energi med äkta energi!
Hah jo.
Det ironiska var att jag fick sämsta passet på flera månader. Hel TRYCKLÖS och kunde inte bänka idag. Tekniken och bryggan var som bortblåst. Jag fattar ingenting.
En annan grej som oroar mig är att jag intw känner när jag tränar mina muskler. Har uppnåt pump i brösten och ryggen några gånger men jag känner aldrig när jag tränar triceps, ben etc. Alltså det känns bara ingenting. Stog och körde 25 reppare i tricepsextension och jag kände exakt ingenting.
Varför blir det så? Samma när jag högreppar ben. Känner ingenting. Det tar bara stopp.
Kanske var det för tight inpå en så stor måltid, hade lite samma symtom. 60-70 min efter tycker jag borde räcka dock. jag vet inte.. Var bara skitklen och 0-tryck. Gjorde 7:or på 60 i bänken. 7:or!! Brukar göra 12:or efter en rad tunga bänkar.Helt sjukt. Ingen kontakt i någonting. Gjorde 100 armhävningar nu hemma i all förtvivlan, fick lite pump. Känns bättre.
Ser inte ut som att du får ner skuldrorna. Jag menar inte ihop, utan ner. Att både få ihop och ner dem är viktigt för stabilisering och bättre vinklar. Ser även ut som att du kan hålla stången längre ut över bröstet innan du påbörjar (och mellan) repsen. Du kan även göra avlyftet med stången längre ut, nästan över strupen. Det ser alltså ut som att axlarna, och stången, kan vara längre ned mot fötterna.
Se:
Ser också för tungt ut för din teknik. Bänkpress är i min mening det mest tekniska av böj, bänk och mark. Kör många lågreps-set på tillräckligt tunga vikter (inte för tunga) ofta. Med andra ord 4-5 set 2-3 reps med en vikt du skulle kunna göra 2-3 reps till på 3-4 ggr per vecka
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.
Citat:
Ursprungligen postat av koncept
Ser inte ut som att du får ner skuldrorna. Jag menar inte ihop, utan ner. Att både få ihop och ner dem är viktigt för stabilisering och bättre vinklar. Ser även ut som att du kan hålla stången längre ut över bröstet innan du påbörjar (och mellan) repsen. Du kan även göra avlyftet med stången längre ut, nästan över strupen. Det ser alltså ut som att axlarna, och stången, kan vara längre ned mot fötterna.
Se:
Ser också för tungt ut för din teknik. Bänkpress är i min mening det mest tekniska av böj, bänk och mark. Kör många lågreps-set på tillräckligt tunga vikter (inte för tunga) ofta. Med andra ord 4-5 set 2-3 reps med en vikt du skulle kunna göra 2-3 reps till på 3-4 ggr per vecka
Bänkar Max 2-3 ggr vecka. Mer vill jag inte och har inte tid för. Att köra så
Lätt finns det ingen glädje enligt mig. Isåfall kör man högre reps.
Och ja, jag fick inte ner dem alls Kä de jag. Var så stel i nacken så höger sidan "shrugade upp" t.om.