Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Uppskattar matbilderna!
Ger inspiration, äter likvärdigt känns det som.
Du har inte märkt av kramper och sendrag av 'för högt' sockerintag? Jag äter mestadels av mitt kaloriintag vid 20-23:00, lägger mig någon timma efteråt och vaknar upp under nätterna med kramper och sendrag...ffa i vaderna. Magnesiumtillskott innan sänggående använder jag, hjälper lite. Tror inte det är uttorkning heller.
|
Du menar att vi båda äter en massa skit

Eller rättare sagt.. väl vald skit vid rätt tillfälle för att maximera nyttan och minimera bieffekterna! #opti
Hmm, nej. Men jag märker det när jag festat hårt en längre tid, stressat kroppen och varit uttorkad mycket. Högt socker- eller intag av torra kolhydrater bidrar till uttorkningen så det kan vara en bidragande faktor för krampkänningar. Jag trycker också en del magnesium.. men det hjälper inte alltid. Magnesium nästan varje dag och i övrigt mycket mineralrik mat som nötter och massa vätska under dagarna minskar besvären. Eller besvär och besvär.. det har hänt typ 2-3 gånger någonsin. Bra tankar och frågeställning dock!
3-sept halmstad klätterklubb
kv: -
Klättring
2h
Pull-ups
några set
Kommentar: Sunday funday! Slitage i armar och händer.. man är inte lika lätt och smidig som när man klättrade i unga dar!