2016-04-12, 17:07
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Skulle inte en produkt som tex XLNT Rehydrate från MM funka istället för att hälla salt i mixen? Just saltet tyckte jag var det värsta med att dricka skiten. Tänkte eventuellt köra en omgång längre fram och alla knep för att göra det lite mindre vidrigt är ju bra
Klorid 992 mg 124 %*
Citrat 968 mg
Kalium 408 mg 20 %*
Natrium 400 mg
Kalcium 120 mg 15 %*
Magnesium 100 mg 27 %*
Self har också en produkt
Magesium 216 mg 58 %*
Natrium 368 mg
Kalium 208 mg 10 %*
Kalcium 96 mg 12 %*
|
|
|
2016-04-12, 17:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Någon som kombinerat VLCD och studier på universitetsnivå med bra resultat?
Funderar själv på att göra detta, men vet hur j-vla seg jag blir i huvudet vid slutet av en deff. Misstänker att detta kommer ge samma symptom ganska omgående.
|
|
|
2016-04-12, 18:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
VLCD och studier, eller något annat som är mentalt krävande, brukar jag undvika av anledningen du nämnde.
Angående kapslarna med mineraler blir det lite fel fördelning Na/K/Mg, ingen katastrof dock. det blir 20-30 kapslar om dagen och rätt dyrt.
|
|
|
2016-04-12, 20:52
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
VLCD och studier, eller något annat som är mentalt krävande, brukar jag undvika av anledningen du nämnde.
Angående kapslarna med mineraler blir det lite fel fördelning Na/K/Mg, ingen katastrof dock. det blir 20-30 kapslar om dagen och rätt dyrt.
|
Räknande inte på det innan jag postade inlägget. Men nej det är ju inte värt med så många kapslar. Blir det inte lite väl mycket kalium också?
|
|
|
2016-04-12, 20:53
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Korash
Funderar själv på att göra detta, men vet hur j-vla seg jag blir i huvudet vid slutet av en deff. Misstänker att detta kommer ge samma symptom ganska omgående.
|
Gör inte det, om du inte ska doktorera i recept. Jag blev besatt av att läsa recept och expert i alla möjliga märkliga gastronomiska böjelser.
|
|
|
2016-04-13, 14:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Gör inte det, om du inte ska doktorera i recept. Jag blev besatt av att läsa recept och expert i alla möjliga märkliga gastronomiska böjelser.
|
Haha, kanske inte så dumt med tanke på att jag i grunden är kock. Jobbar tack och lov inte med det nu, annars hade VLCD varit helt uteslutet enbart av den anledningen 
Men det blir nog ett försök i juni efter sista tentan då.
|
|
|
2016-04-13, 21:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2016
|
Hej hallå allihopa!
Vart kan man hitta en sammanställnings om VLCD? Vad man ska äta, hur, när, var, vilken träning etc. Skulle helt enkelt någon vänlig själv vilja länka något slags schema eller dyligt om hur man går till väga? Detta låter onekligen som en lovande kur!
|
|
|
2016-04-13, 21:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Browex
Hej hallå allihopa!
Vart kan man hitta en sammanställnings om VLCD? Vad man ska äta, hur, när, var, vilken träning etc. Skulle helt enkelt någon vänlig själv vilja länka något slags schema eller dyligt om hur man går till väga? Detta låter onekligen som en lovande kur!
|
Läs The Ultimate Diet 2.0 av Lyle McDonald.
|
|
|
2016-04-13, 21:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Det står i tråden, typ tre sidor bakåt är mitt t.ex
Körde refeed idag, 9 dagar fasta, och idag refeed. blev
5902.9Kcal
359.5 Protein
987.1 Kolhydrater
43.3 Fett
Kyckling, spagetti, sås och godis var menyn.
På ett ungefär.
Första 6 dagarna gick jag ner 0.785kg i snitt. Sista tre 0.1kg.
Idag har jag gått upp prick 3 kg. Så hittills -2kg på 9 dagar.
Hade väldigt fint tryck idag på gymmet även om tröttheten slog till lite, Går upp 05.45 och jobbar till 20.00. Är på gymmet 20.45. Känns inte riktigt optimalt men det funkar.
Förväntar mig en ganska snabb nedgång i vikt nu i två, tre dagar och att den sen fortsätter med 0.1 kg per dag . Kör fram till onsdag nästa vecka.
Onekligen en smidig diet att följa i alla fall så här kort tid som jag gjort/kommer göra det. Inga större problem alls förutom kanske lite på humör sidan. Hade dock en rejält dålig dag i söndags kväll/måndag morgon. Då mådde jag skit och ville äta men det släppte på kvällen och har inte kommit tillbaka. Är inte ett dugg oroad för den sista veckan.
|
|
|
2016-04-13, 22:15
|
|
Registered User
|
Angående saltet så kommer man undan med rätt mycket salt i shaken när man har choklad smak endast. Framhäver chokladen helt enkelt. Vanilj, not so much.
|
|
|
2016-04-13, 22:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av R0B
Det står i tråden, typ tre sidor bakåt är mitt t.ex
Körde refeed idag, 9 dagar fasta, och idag refeed. blev
5902.9Kcal
359.5 Protein
987.1 Kolhydrater
43.3 Fett
Kyckling, spagetti, sås och godis var menyn.
På ett ungefär.
Första 6 dagarna gick jag ner 0.785kg i snitt. Sista tre 0.1kg.
Idag har jag gått upp prick 3 kg. Så hittills -2kg på 9 dagar.
Hade väldigt fint tryck idag på gymmet även om tröttheten slog till lite, Går upp 05.45 och jobbar till 20.00. Är på gymmet 20.45. Känns inte riktigt optimalt men det funkar.
Förväntar mig en ganska snabb nedgång i vikt nu i två, tre dagar och att den sen fortsätter med 0.1 kg per dag . Kör fram till onsdag nästa vecka.
Onekligen en smidig diet att följa i alla fall så här kort tid som jag gjort/kommer göra det. Inga större problem alls förutom kanske lite på humör sidan. Hade dock en rejält dålig dag i söndags kväll/måndag morgon. Då mådde jag skit och ville äta men det släppte på kvällen och har inte kommit tillbaka. Är inte ett dugg oroad för den sista veckan.
|
Härligt tack! Läste ditt inlägg några sidor bak. Jag tänkte direkt skulle man inte överleva på Proteinpulver, BCAA och zma? Eller uteblir någon riktigt viktig ingrediens då ? Tänkte mest för att få i sig det viktigaste / lättast att hålla reda på. (Desto enklare desto lättare tänk/allmänt lättare) 
|
|
|
2016-04-14, 17:43
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av R0B
Angående saltet så kommer man undan med rätt mycket salt i shaken när man har choklad smak endast. Framhäver chokladen helt enkelt. Vanilj, not so much.
|
Det håller jag med om, men tycker också att det inte alls blev lika mycket saltsmak med mineralsalt som vanligt salt för samma mängd. Men choklad med lite saltsmak är en vinnare.
|
|
|
2016-04-15, 05:11
|
|
Registered User
|
Andra dag efter refeed och har nu gått ner till 76.7 kg. 0.2 kg kvar av de 3 kg refeed gav mig och totalt 4.3 kg minus.
Syns tydligast i ansiktet att jag gått ner, ådror vid tinningarna har dykt upp lite smått. Aldrig sett dessa innan.
Var inga problem att inte äta dagen efter refeed även när jag lagade mat till barnen, sugen blev man men som sagt har man bestämt sig så har man.
Jag har nog valt hel fel period att göra detta dock p.g.a jobb. Får väldigt lite sömn på vardagarna och även om helgerna är bättre så hinner jag inte riktigt med allting som jag borde.
|
|
|
2016-04-15, 16:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Läs The Ultimate Diet 2.0 av Lyle McDonald.
|
Ultimate diet är ingen VLCD.
|
2016-04-15, 17:22
|
|
Star Wars
Reg.datum: Sep 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Korash
|
Har testat, rekommenderar det inte. Fysisk aktivitet och att spela TV-spel etc är hur lugnt som helst men mental ansträngning är nästintill hopplöst.
Det går men det är drygt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.
|

|