Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-15, 10:27   #15076
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Ja
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 10:34   #15077
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ja
Danke!
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 15:04   #15078
Tomas Tryffel
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
...

Grymt sen på bollen
Tomas Tryffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 22:30   #15079
Vattenflaska
Registered User

Reg.datum: May 2012
Ska försöka hjälpa tjejen att fixa till sin iMac. Den är rätt seg säger hon och den är svår att stänga av, datorn kan ta väldigt lång tid på sig innan den stänger av, alternativt så avbryter vissa program avslutningsprocessen. Hon har även varit med om att fläkten gått igång som en dammsugare typ. Kan det vara något virus som spökar?

Den är kanske 2år gammal, har tror både att minnet och processorn ska vara uppgraderad vid köp, tror den har i7 processor så den ska väl vara hyffsat bra.

Finns det någon vettig guide på hur man rensar (ev formaterar om) mac-datorer? Finns det några speciella program som är bra att ha på mac-datorer? Har dom speciella antivirusprogram? Någon som har tips? =)
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-16, 09:51   #15080
perl
Registered User

kopiera ut det du ska ha kvar och formatera samt ominstallera OS, virus behöver du inte bekymra dig om på MAC.
perl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-16, 23:03   #15081
F Ultra
Registered User

F Ultras avatar

Reg.datum: Dec 2013
Citat:
Ursprungligen postat av perl Visa inlägg
kopiera ut det du ska ha kvar och formatera samt ominstallera OS, virus behöver du inte bekymra dig om på MAC.
Eller hur
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-23, 02:36   #15082
Cooks
Budget Axon

Reg.datum: Nov 2014
Funderade på att köpa en dator av en nisse och han säger att OS:et är "oäkta Windows 10", vad innebär det? :S
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-23, 06:03   #15083
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Att det är uppgraderat från en piratkopierad kopia av Windows 7 eller 8, antagligen.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-23, 10:29   #15084
Cooks
Budget Axon

Reg.datum: Nov 2014
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att det är uppgraderat från en piratkopierad kopia av Windows 7 eller 8, antagligen.
Tänkte mer på vad det är för skillnad mellan oäkta och äkta. Går det inte att formatera datorn, finns det några risker, sämre prestation, virus? Etc
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-23, 10:36   #15085
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Tänkte mer på vad det är för skillnad mellan oäkta och äkta. Går det inte att formatera datorn, finns det några risker, sämre prestation, virus? Etc
Just nu vad jag vet så fungerar det bra men man vet ju inte hur det kommer se ut i framtiden. Men om du köper en dator nu med oäkta windows så skulle jag köpa windows 7 eller 8 från g2a.com och installera windows 10. Då blir din win7/8 nycke en laglig windows 10.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-27, 12:00   #15086
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Jag ska sälja en MacBook men blev lite osäker på hur det är när man ska byta ägare vid systemåterställningen/formateringen. Om jag skriver in infon till mitt eget iCloud-konto laddas ju OSX ner utan problem och jag kan uppdatera från Maverick till El Capitan utan problem.

Hur fungerar det om den som köper min dator matar in sitt eget iCloud-konto? Kommer hen ändå få ladda ner OSX och uppgradera till El Capitan gratis? Eller är OS och dess uppgraderingar låst till mitt konto eftersom jag är första ägaren, och hen måste köpa det på nytt? Jelp.

Tapatalk.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-01, 08:59   #15087
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Kanske inte helt passande för tråden, men;
Vad finns det för trådlösa lösningar på att skicka information från datorn till förstärkare/TV? Just nu har jag en HDMI-sladd som går genom rummet men det är inte optimalt. Folk pratar om Chromecast men det är väl bara för appar? Jag vill kunna kolla på streams och surfa via webläsaren samt kolla på nerladdad film (.mkv-filer och liknande) på samma sätt som jag kan nu, fast trådlöst.

Vad finns det för alternativ? Vad kostar kalaset?
Gammal 2016-04-01, 11:13   #15088
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Kanske inte helt passande för tråden, men;
Vad finns det för trådlösa lösningar på att skicka information från datorn till förstärkare/TV? Just nu har jag en HDMI-sladd som går genom rummet men det är inte optimalt. Folk pratar om Chromecast men det är väl bara för appar? Jag vill kunna kolla på streams och surfa via webläsaren samt kolla på nerladdad film (.mkv-filer och liknande) på samma sätt som jag kan nu, fast trådlöst.

Vad finns det för alternativ? Vad kostar kalaset?
En app till Chromecast är Plex. Med Plex kan du köra din dator som en mediaserver och streama materialet till Chromecasten genom telefon, tablet eller datorn i sig. Fungerar förvånansvärt bra. Jag har kört twitch-streams och serier/filmer på chromcasten utan problem.
Gammal 2016-04-01, 13:23   #15089
perl
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Eller hur
ja det stämmer enligt mig, inget man behöver oroa sig för trots att det KAN hända. Inte som att dra igång en windows xp maskin utan skydd direkt.
Håller man OSX uppdaterat och inte tankar alldeles för mycket konstigheter från okända sidor så är det (enligt mig) inget problem.
perl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 09:53   #15090
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
En app till Chromecast är Plex. Med Plex kan du köra din dator som en mediaserver och streama materialet till Chromecasten genom telefon, tablet eller datorn i sig. Fungerar förvånansvärt bra. Jag har kört twitch-streams och serier/filmer på chromcasten utan problem.
Hmm. Låter intressant. Något som är värt att skaffa då, alltså? Datorn kör jag med sladd till routern men nätverket i sig är trådlöst (och PS4an). Det funkar ändå, alltså? Jag vill att även undertexter som man laddar hem separat, byter namnet till filen osv ska fungera.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.