Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-15, 14:18   #2191
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Mer vatten?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 14:55   #2192
mbo
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Mer vatten?
Hehe. Jo men 38g kasein som ska bli drickbart känns som 1.5l vatten.
mbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 16:58   #2193
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
10g/dl, mer skall definitivt inte behövas. Antingen skakar du kraftigt och häver direkt, eller låter du det stå lite längre, efter en stund brukar det bli lite lösare igen.

Klarar du inte av smak och konsistens på kasein är risken stor att du helt enkelt är för klen för dieten. Kaseindrinkarna räknas till dagens höjdpunkter.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 17:03   #2194
PureWhey
Banned User

Haha
Gammal 2015-12-15, 18:42   #2195
mbo
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
10g/dl, mer skall definitivt inte behövas. Antingen skakar du kraftigt och häver direkt, eller låter du det stå lite längre, efter en stund brukar det bli lite lösare igen.

Klarar du inte av smak och konsistens på kasein är risken stor att du helt enkelt är för klen för dieten. Kaseindrinkarna räknas till dagens höjdpunkter.
Haha det stämmer kanske. Testade utan fiber husken nu och det blev betydligt mindre snorigt då. Får hitta på något annat sätt att få i mig fiber husken.
mbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 21:47   #2196
EnergiÖverskott
Registered User

Reg.datum: Jan 2014
En tanke kring detta dietupplägg.

Om någon är i början av sin styrketräningskarriär, standars kroppsform (säg smalfet typ 180 lång, 70 kilo) hur vore det att lägga in denna dieten i början, nästan direkt. Borde det inte kunna generera en rätt rejält bra recomp på relativt kort tid och förutsättning för att sedan lägga på sig kvalitativ massa?

Bara en lek med tanken, som sagt.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 22:22   #2197
PureWhey
Banned User

Varför inte helt enkelt ligga på ett lätt överskott istället? Du har utmärkta förutsättningar att lägga på dig kvalitetsmassa.
Gammal 2015-12-31, 18:49   #2198
EnergiÖverskott
Registered User

Reg.datum: Jan 2014
Sätter en väl på denna dieten från imorgon och tre veckor framåt. Statusen är cirkus 80 kilo på ungefär 180 lång, standard "smalfet" och inte tränat på länge. Inte tränat på länge som sagt och vill komma igång. Då hen snabbt ville få resultat i början, för att sedan jobba på ett långsiktigt resultat gick jag igenom denna dieten med hen förra veckan och hen blev riktigt taggad.

Då hen vill jobba på både konditionen och kroppskompositionen har jag lagt in en slags gyllene mellanväg under denna dieten. Helkroppspass i gymet varje måndag och torsdag. På lördagar kommer hen att köra ett konditionspass, även det på gymet och under denna dagen även ha en refeed på cirkus 3500 Kcal, 40-50 gram fett, 150-200 gram protein och resten kolhydrat.

Schemat jag har gett min vän ser ut som följande efter dennes dygnsrytm:

7- 10 Gram EAA
8 - 30 Gram Kasein

11:30 - 10 Gram EAA
12:15 - 30 Gram Kasein

16 - 10 Gram EAA
17 - 30 Gram Kasein

20:30 - 10 Gram EAA
21:30 - 30 Gram Kasein

Förutom detta kommer mineralsalt, multivitamin/mineral, ZMA, kreatin, psyllium och bakpulver att tillkomma.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 18:03   #2199
Yeahvlen
Registered User

Yeahvlens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Ska prova detta i en vecka med start från och med imorgon.
Yeahvlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 11:45   #2200
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Sätter en väl på denna dieten från imorgon och tre veckor framåt. Statusen är cirkus 80 kilo på ungefär 180 lång, standard "smalfet" och inte tränat på länge. Inte tränat på länge som sagt och vill komma igång. Då hen snabbt ville få resultat i början, för att sedan jobba på ett långsiktigt resultat gick jag igenom denna dieten med hen förra veckan och hen blev riktigt taggad.

Då hen vill jobba på både konditionen och kroppskompositionen har jag lagt in en slags gyllene mellanväg under denna dieten. Helkroppspass i gymet varje måndag och torsdag. På lördagar kommer hen att köra ett konditionspass, även det på gymet och under denna dagen även ha en refeed på cirkus 3500 Kcal, 40-50 gram fett, 150-200 gram protein och resten kolhydrat.

Schemat jag har gett min vän ser ut som följande efter dennes dygnsrytm:

7- 10 Gram EAA
8 - 30 Gram Kasein

11:30 - 10 Gram EAA
12:15 - 30 Gram Kasein

16 - 10 Gram EAA
17 - 30 Gram Kasein

20:30 - 10 Gram EAA
21:30 - 30 Gram Kasein

Förutom detta kommer mineralsalt, multivitamin/mineral, ZMA, kreatin, psyllium och bakpulver att tillkomma.
Jag finner det lustigt att du, som själv har haft en ätstörning och skäller ut flera här som behöver hjälp, rekommenderar denna dieten till personer. Är det någon slags diet som verkligen kan sätta spöken i huvudet på vanligt folk så är det nog denna.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2016-01-04 klockan 11:46.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 14:05   #2201
Mags
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Det var en lång tråd det här!

Jag har några funderingar kring det här upplägget, som jag baserar på inlägg #1969.

Det finns säkert svar på mina frågor, någonstans, men det är svårt att hitta... någon som kan tänka sig att svara?

1. Vilken multivitamineralprodukt är att föredra? Vissa produkter saknar bland annat järn av någon anledning.
2. EAA-produkter brukar sakna bland annat tryptofan, och den jag brukar använda innehåller väldigt mycket leucin... spelar det någon roll?
3. Upplever man sänkt BMR ett tag framöver, om man kör detta i någon vecka?
Mags är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 14:48   #2202
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
1. I kolo-shoppen är det denna som är lämpligast http://shop.kolozzeum.com/sv/vitamin...l-complex.html

2. Leucinet är viktigast. Med eller utan tryptofan spelar nog ingen roll.
3. Man sänker alltid BMR vid energiunderskott och viktnedgång. Sänkningen som uppstår oberoende av viktminskningen kommer försvinna när man äter normalt igen relativt snabbt.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 19:57   #2203
exevision
Registered User

exevisions avatar

Reg.datum: Jan 2011
Tryptofanet kan ju vara bra för humöret och sömnen.
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 12:45   #2204
Tigerkotten
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Hur borde styrketräningen vara om man går på VLCD? Just nu kör jag halvkropps pass normalt mån,tis,tors,fredag. Brukar sikta på 6-12 reps, sen blir det 2 övningar per muskel samt 3-5set överlag per övning.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 16:21   #2205
Mags
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
1. I kolo-shoppen är det denna som är lämpligast http://shop.kolozzeum.com/sv/vitamin...l-complex.html

2. Leucinet är viktigast. Med eller utan tryptofan spelar nog ingen roll.
3. Man sänker alltid BMR vid energiunderskott och viktnedgång. Sänkningen som uppstår oberoende av viktminskningen kommer försvinna när man äter normalt igen relativt snabbt.
Tackar ödmjukast ^^

Jag känner mig lite feg dock. Gick ner ganska mycket i muskler förra deffen, tror jag, trots att jag gjorde det strikt och "rätt".

4. Hur länge brukar folk köra detta? Antar att man inte kör 10 kg i rad liksom.
Mags är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:01.