Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-10-08, 19:41   #196
Exdiaq
Registered User

Exdiaqs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Få se nu, företag får pengar av staten för att husera flyktingar, stoppar ner merparten i egen ficka istället för att bekosta det de påstår att de ska bekosta. Nja, volymerna kan vi uppenbarligen hantera rent ekonomiskt, det är som vanligt kapitalisterna som står för den ekonomiska belastningen på samhället.
Om det skulle förekomma är det kontraktsbrott. Lösning: bryt kontraktet. Nu tror jag snarare att det är inkompetens och/eller stress hos upphandlare från håll som är problemet.
Gammal 2015-10-08, 19:41   #197
Darth Yoda
Registered User

Darth Yodas avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:

Ja, om vi tar hit alla flyktingar i världen och hjälper dem här. Eller så hjälper vi de som självmant kommer hit med boende, integration och jobb och så kan vi hjälpa resten på plats?
För dyrt att hjälpa många här, för demografiskt och socialt osäkert. När man dessutom pratar om de där 60 miljoner flyktingarna världen över, låt oss inte glömma att det finns ytterligare miljarder människor som är i stort behov av hjälp/stöd. Man kan stoppa huvudet i sanden gällande detta, speciellt om man inte själv är bland dom som främst drabbas av att göra det. Bl.a. alltså miljarder folk i andra länder.

Senast redigerad av Darth Yoda den 2015-10-08 klockan 19:45.
Darth Yoda är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 19:47   #198
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ta reda på det själv. Sen har det inte bara att göra med huruvida asylansökningar beviljas, utan även bemötande och hjälp att komma till rätta i samhället måste räknas in i ekvationen.
?
Kände bara att det kan bli svårt att leta fram bevis för ett fenomen som du påstår existerar men som jag själv inte tror på. Bevisbördan borde ligga på dig.

Det andra däremot håller jag med om och det där tror jag är en starkt bidragande orsak. Eftersom vi inte ställer några krav på att invandrare skall komma tillrätta i samhället tror jag fler känner det är bekvämt att komma hit.

Maximal utdelning för minimal prestation. Få andra länder skänker bort sin välfärd på det sätt vi gör, helt utan krav på motprestation.

Allt åt alla heter det ju här. Det vet såväl politiker, polis, migrationsverk och andra myndigheter. Så fort tonläget råkar höjas minsta lilla så står vänstern där med sina hot och myndighetspersonen pudlar omedelbart.
Herr Oberst är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 19:55   #199
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Extra regeringssammanträde imorgonbitti

https://twitter.com/KristerThelin/st...92964354142208

Det extra reg.sammanträde som aviserats till imorgon kan gälla beslut enl 4kap 25 para UtlL, viss begränsning. @ledarsidorna_se @MeritWager
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 19:58   #200
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Om det skulle förekomma är det kontraktsbrott. Lösning: bryt kontraktet. Nu tror jag snarare att det är inkompetens och/eller stress hos upphandlare från håll som är problemet.
Jao, det jag menade.

Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda Visa inlägg
För dyrt att hjälpa många här, för demografiskt och socialt osäkert. När man dessutom pratar om de där 60 miljoner flyktingarna världen över, låt oss inte glömma att det finns ytterligare miljarder människor som är i stort behov av hjälp/stöd. Man kan stoppa huvudet i sanden gällande detta, speciellt om man inte själv är bland dom som främst drabbas av att göra det. Bl.a. alltså miljarder folk i andra länder.
Nej. Rakt igenom hela ditt inlägg liksom, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst Visa inlägg
Kände bara att det kan bli svårt att leta fram bevis för ett fenomen som du påstår existerar men som jag själv inte tror på. Bevisbördan borde ligga på dig.

Det andra däremot håller jag med om och det där tror jag är en starkt bidragande orsak. Eftersom vi inte ställer några krav på att invandrare skall komma tillrätta i samhället tror jag fler känner det är bekvämt att komma hit.

Maximal utdelning för minimal prestation. Få andra länder skänker bort sin välfärd på det sätt vi gör, helt utan krav på motprestation.

Allt åt alla heter det ju här. Det vet såväl politiker, polis, migrationsverk och andra myndigheter. Så fort tonläget råkar höjas minsta lilla så står vänstern där med sina hot och myndighetspersonen pudlar omedelbart.
Den här diskussionen är inte värd den energin

Jo, det ställs krav på dem. Efter att de har fått landa, komma till rätta, sörja sina döda, och iaf börjat komma över det enorma trauma de har utsatts för. Du glömmer att det är människor det handlar om och vad de har varit med om. Det är klart att de inte kan börja söka jobb från dag ett.
Red Apple är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 20:00   #201
thunder
Registered User

thunders avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Jao, det jag menade.

Jo, det ställs krav på dem. Efter att de har fått landa, komma till rätta, sörja sina döda, och iaf börjat komma över det enorma trauma de har utsatts för. Du glömmer att det är människor det handlar om och vad de har varit med om. Det är klart att de inte kan börja söka jobb från dag ett.

40% har inte sökt jobb efter 15 år. Hur länge måste de stackars människorna sörja? Hur länge får jag sörja mina döda föräldrar förresten?

Sent from my iPad using Tapatalk
thunder är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 20:00   #202
Exdiaq
Registered User

Exdiaqs avatar

Citat:
Jao, det jag menade.
Så varför spottar och fräser du inte på inkompetenta tjänstemän och myndigheter istället? Bollen ligger i deras händer.
Gammal 2015-10-08, 20:04   #203
Red Apple
Banned User

Citat:
Så varför spottar och fräser du inte på inkompetenta tjänstemän och myndigheter istället? Bollen ligger i deras händer.
Det gör jag, och jag hoppas innerligt på att sossarna snart ska börja reglera den här marknaden väldigt hårt. Men det är inte tjänstemännen som tar det aktiva valet att låta dessa människor leva i total misär för att kunna tjäna pengar. Inkompetensen tillåter det, men det är det faktiska utnyttjandet som är moraliskt fel.
Gammal 2015-10-08, 20:06   #204
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Så inget svar angående ditt påstående att asylsökande med flyktingskäl kastas ut ur en stor mängd EU-länder eller inte ens får lov att söka asyl?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
40% har inte sökt jobb efter 15 år. Hur länge måste de stackars människorna sörja? Hur länge får jag sörja mina döda föräldrar förresten?
Intressant. Även intressant att många har ork att göra allt annat än söka jobb också. Även från dag ett är många driftiga vad gäller att demonstrera och protestera mot det land som nyss tagit emot dom.

Kanske Red Apple kan ge ett ickesvar på även detta problem?
Herr Oberst är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 20:07   #205
thunder
Registered User

thunders avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Det gör jag, och jag hoppas innerligt på att sossarna snart ska börja reglera den här marknaden väldigt hårt. Men det är inte tjänstemännen som tar det aktiva valet att låta dessa människor leva i total misär för att kunna tjäna pengar. Inkompetensen tillåter det, men det är det faktiska utnyttjandet som är moraliskt fel.

Precis. Vi behöver mindre fria marknader och mer regleringar. Förutom regleringar på invandringen. Den är helig.

Sent from my iPad using Tapatalk
thunder är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 20:08   #206
Exdiaq
Registered User

Exdiaqs avatar

Citat:
OK, lycka till med att hitta tillräckligt med boende då.

Hur ser denna "totala misär" ut egentligen? Tror att min uppfattning om vad som är total misär skiljer sig lite från din.
Gammal 2015-10-08, 20:10   #207
Darth Yoda
Registered User

Darth Yodas avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Krävdes inte särskilt mycket energi av dig att bara skriva ett "nej". Liksom min poäng i det du citerade av mig där jag poängterade att det är enkelt för någon som inte har särskilt mycket att förlora på det du driver att driva det den gör.
Darth Yoda är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 20:12   #208
Red Apple
Banned User

Citat:
OK, lycka till med att hitta tillräckligt med boende då.

Hur ser denna "totala misär" ut egentligen? Tror att min uppfattning om vad som är total misär skiljer sig lite från din.
Ja, då skulle pengarna liksom gå till de icke-vinstdrivande organisationerna som försöker husera flyktingar i dagsläget.

Ptja, 32 Pers sover i samma rum med tillgång till en toalett och hinkar i hörnen. Möglig mat, dålig värme och ingen tillgång till sanitära anläggningar. Typ så.
Gammal 2015-10-08, 20:12   #209
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Tjänstemännen kanske står med alternativet att inte göra sitt jobb alls eller att kasta sig rakt i gapet på de som har, genom tidigare/andra affärer gjort sig så mycket pengar att de kan rodda med en sådan verksamhet som eftersöks. Konkurrensen är obefintlig eftersom efterfrågan är så pass hög, just nu. Tjänsten som de säljer kan inte kvalitetskontrolleras på ett tillfredsställande sitt, inte av köparen, inte av någon.

Om någon skulle sätta sig på tvären finns det ekonomiska muskler att hantera situationen, något som förmodligen gör att nya aktörer, kanske rent av med ett personligt engagemang och tillhörande moral/etik har ett tufft läge.

Exempel: http://www.svd.se/lagenhet-till-flyk...-000-i-manaden
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2015-10-08, 20:13   #210
Red Apple
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda Visa inlägg
Krävdes inte särskilt mycket energi av dig att bara skriva ett "nej". Liksom min poäng i det du citerade av mig där jag poängterade att det är enkelt för någon som inte har särskilt mycket att förlora på det du driver att driva det den gör.
Nej, men sen tänker jag inte lägga särskilt mycket energi på någon som inte ved vad de pratar om. Miljarder i akut behov av hjälp? Pls. Jag ger dig ett ordentligt svar när du slutar hitta på.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50.