2015-06-28, 10:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Max
Några saker du kan märka av ganska omgående:
Trött och kraftlös
Nedstämd/Deprimerad
Mindre benägen att ta initiativ och minskad vilja att göra saker
Frusen
Svårt att koncentrera sig
|
Så mår man ju iofs typ alltid på en hård kalorirestriktion som pågår under en hyfsat lång period.
|
2015-06-28, 11:06
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
En del här inne påstår att de 'knappt klarar av en vanlig deff' och att detta vore omöjligt. Jag kontrar med att säga att det är just för er denna diet vore perfekt. Om ni är som mig, som när jag smakar en vill jag ha tio, så är detta enklare. På något sjukt sätt.
|
2015-06-28, 17:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia
En del här inne påstår att de 'knappt klarar av en vanlig deff' och att detta vore omöjligt. Jag kontrar med att säga att det är just för er denna diet vore perfekt. Om ni är som mig, som när jag smakar en vill jag ha tio, så är detta enklare. På något sjukt sätt.
|
Samma för mig. Enklare att tala om för sig själv att "här har du dina 8 skopor protein, det är det enda som ska ner i magen, inga undantag".
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
|
|
|
2015-06-29, 15:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl
Så mår man ju iofs typ alltid på en hård kalorirestriktion som pågår under en hyfsat lång period.
|
Då skulle jag vilja säga att ämnesomsättningen är sänkt, och att det är en direkt eller indirekt konsekvens av det minskade energiintaget.
|
|
|
2015-06-29, 16:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Max
Då skulle jag vilja säga att ämnesomsättningen är sänkt, och att det är en direkt eller indirekt konsekvens av det minskade energiintaget.
|
Ja? Ämnesomsättningen blir alltid sänkt under en utdragen period av kalorirestriktion, det är ingen nyhet och inget onaturligt.
|
2015-06-29, 16:05
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2014
|
Sitter det i efter refeed / avslutad vlcd så bör man nog gå till sjukhuset. Allt som jag känner av vlcd går över direkt efter en dag av normalt ätande. Då brukar jag ta en ganska kraftig dos jod/selen dock, cause broscience reasons.
|
|
2015-07-04, 11:15
|
|
Tack, god jul!
Reg.datum: May 2013
|
Jag börjar på måndag och har tänkt köra en vecka. Det blir träning på
Mån X (Pass C)
Tis
Ons X (Pass A)
Tors X (Pass B)
Fre
Lör X (Pass C)
Sön
Om jag orkar dvs. Det är Helkroppspass allihop. Hoppas det går som förväntat! Hur ska jag bete mig på måndagen efter? Hur borde jag äta?
|
|
|
2015-07-04, 11:16
|
|
Dardania
|
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo
Jag börjar på måndag och har tänkt köra en vecka. Det blir träning på
Mån X (Pass C)
Tis
Ons X (Pass A)
Tors X (Pass B)
Fre
Lör X (Pass C)
Sön
Om jag orkar dvs. Det är Helkroppspass allihop. Hoppas det går som förväntat! Hur ska jag bete mig på måndagen efter? Hur borde jag äta?
|
Som du äter idag.
|
2015-07-04, 11:17
|
|
Tack, god jul!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia
Som du äter idag.
|
Inte extra mycket kolh. eller fett, eller något annat? Inte överskott utan balans?
|
|
|
2015-07-04, 11:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Jag körde en vecka med första upplägget, 8 shakes.
Fungerade ganska bra fram till sista kvällen då jag inte kunde somna pga att jag endast kunde tänka på vad för mat jag skulle äta på refeeden
VLCD veckan samföll med min 1+ vecka av 5/3/1 full body full boring med gym på dag 2, 4 och 6.
Dag 1: 84kg, 88 cm midja
Dag 2: 83 kg
Dag 3: 81,8 kg
Dag 4: 81,2 kg
Dag 5: 80,5 kg
Dag 6: 80,4 kg (refeed)
Dag 7: 81,5 kg 85 cm midja
(Vikt + midjemått är tagen direkt när jag vaknat varje morgon.)
Överlag så tyckte jag dieten fungerade bra, inga problem i gymmet över huvud taget. De sista två dagarna var nog de jobbigaste psykiskt sett då det enda jag tänkte på var mat. Det är även mer matprogram och reklam på TV än vad jag reflekterat över förut
Något jag märkte var att ju tidigare jag fick i mig saltet på dagen desto bättre mådde jag. Så i slutet försökte jag få i mig det mesta av saltet till, eller innan lunch.
|
|
|
2015-07-04, 20:07
|
|
Dardania
|
Citat:
Inte extra mycket kolh. eller fett, eller något annat? Inte överskott utan balans?
|
Själv gick jag tillbaka till det normala och balans.
|
2015-07-06, 21:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Tänkte bara slänga in en liten summering av min tidigare VLCD som pågick totalt 5 veckor, dock en extra ätardag mellan v4 och v5 då det var midsommar då.
Känslomässigt blev allt bättre och bättre för varje vecka, förmodligen för att man vänjer sig men jag antar att man typ omedvetet blir mer stilla och spenderar mindre energi i vardagen, la tex in tupplurar på eftermiddagarna de sista veckorna vilket jag aldrig gör annars.
Matmässigt så var det ganska oförändrat efter v2, hungern blev aldrig något problem, men saknade att äta och laga mat under hela tiden, så det var väldigt viktigt med refeed för mig just i detta syfte.
Summering av stats blir lite special då jag direkt efter avslutat diet stack på en dryg veckas refeed utomlands och tänkte inte på att ta alla mått innan jag drog. Men jag tror att jag har hållit mig i mer eller mindre samma form, ordentligt hög på kolhydrater nu men inte överätit så tror inte jag lagt på något fett heller.
Stats vid start:
Vikt: 101 kg
Midja: 104 cm
Stats efter 5v VLCD + 1v balans:
Vikt 88.5 kg (-12.5)
Midja 92 cm (-12)
Styrka oförändrad nu efteråt, orken var ett stort problem, kanske kunde gjort improvements om jag smackat på med någon bra PWO innan träning, men det är ytterst oklart.
VLCD betyg: 9.5/10, Would do again!
Senast redigerad av shoulder87 den 2015-07-06 klockan 21:16.
|
|
|
2015-07-07, 05:57
|
|
Tack, god jul!
|
Är inne på andra dagen. Mår mycket bättre än jag trodde jag skulle. Kommer köra första passet idag, får se hur det går.
Startvikt 76 kg på 178 cm. 130/160/200 bänk/böj/mark. Typ 12-13℅bf.
|
|
|
2015-07-07, 20:44
|
|
Tack, god jul!
|
Klar med dag 2. Första helkroppspasset av tre klart. Hade ingen aning om hur det skulle gå, och blev förvånad att det gick nästan som vanligt.
Är knappt sugen på grejer heller, och magen är helt lugn och skön. Tror den är lite svullen i vanliga fall vilket jag slipper nu, undra vad det beror på? Däremot är jag lite seg i skallen men började gå upp tre timmar tidigare (06.15) än jag brukar samma dag som jag började med vlcd så beror till viss del på det.
Är beredd på krasch när som helst. Två pass och fem dagar kvar!
Har blivit mycket mer definerad redan och undrar varför jag håller så mycket vätska i vanliga fall?
|
|
|
2015-07-08, 10:25
|
|
Dardania
|
Citat:
Klar med dag 2. Första helkroppspasset av tre klart. Hade ingen aning om hur det skulle gå, och blev förvånad att det gick nästan som vanligt.
Är knappt sugen på grejer heller, och magen är helt lugn och skön. Tror den är lite svullen i vanliga fall vilket jag slipper nu, undra vad det beror på? Däremot är jag lite seg i skallen men började gå upp tre timmar tidigare (06.15) än jag brukar samma dag som jag började med vlcd så beror till viss del på det.
Är beredd på krasch när som helst. Två pass och fem dagar kvar!
Har blivit mycket mer definerad redan och undrar varför jag håller så mycket vätska i vanliga fall?
|
Grymt! Fortsätt så!
Ett råd är att ta alla tillskott. De två sista dagarna kändes det som våldtäkt när jag gick på toa för jag struntade i både mineralsalt/salt och fiber.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:15.
|

|