2015-06-30, 20:35
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Ärligt talat förstår jag inte att man inte konfronterar ett sådant beteende, som vän eller partner eller whatever.
|
|
|
2015-06-30, 20:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Ärligt talat förstår jag inte att man inte konfronterar ett sådant beteende, som vän eller partner eller whatever.
|
Jag har försiktigt försökt säga att beteendet inte är bra. En annan sak är att varför man som offer i en sån relation inte avslutar relationen utan håller sig kvar, särskilt när man inte har barn eller hus som binder en till den andra.
|
|
|
2015-06-30, 20:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2015
|
Det finns hjälp mot dålig självkänsla och separationsångest om man nu vill ha hjälp men antar att det första steget är att få personen att inse det själv med någon form av "intervention".
Kan väl antasgligen bero på grova kontrollbehov eller rent utav en psykopat, då kanske det inte finns så mycket att göra förutom att sticka fort som fan, kan bli svårt:p
|
|
|
2015-06-30, 21:01
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
|
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask
Jag har försiktigt försökt säga att beteendet inte är bra. En annan sak är att varför man som offer i en sån relation inte avslutar relationen utan håller sig kvar, särskilt när man inte har barn eller hus som binder en till den andra.
|
Kommer ett sådant beteende direkt så konfronteras det nog av de flesta. Men gissningsvis börjar inte den svartsjuke med beteendet direkt. De flesta flyr ju om man vill kontrollera deras telefon eller om man kräver att hon blockar alla killvänner på facebook på allra första dejten.
Sådant händer säkert, men då tar förmodligen förhållandet slut väldigt fort. men om det kommer smygande, det kryper liksom på, lite obefogade misstankar, lite kontroll i smyg, utöka det successivt så kan man nog dra ett sådant beteende till sin spets.
Samma med att stå utanför en relation, säg att man är polare med den svartsjuke pojkvännen, man observerar hur han går från lite knäpp gradvis hela vägen till full retard, vilket borde vara tydligt, men man sitter liksom på första parkett utan avbrott och kan inte riktigt reflektera över det eller reagera på det när det kommer smygande i lugnt tempo.
|
|
|
2015-06-30, 21:06
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
Citat:
|
när man är kär i någon så kan det ibland vara svårt att tänka rationellt, folk runt om ser direkt om nått verkar vara fel, men man kan själv bli jävligt blind för vad som händer eller håller på att hända då man är kär och helt nere i en person.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2015-06-30, 21:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Förresten, på ett helt annat tema, är det någon i tråden som lider av Oidipuskomplex eller Elektrakomplex?
Oidipus är från Grekisk mytologi, han dödade sin egen far, gifte sig och fick barn med sin egen mor utan att de visste att de var mor och son förrän senare.
Ett Oidipuskomplex yttrar sig så att man antingen:
a) Undermedvetet söker sig till en kvinna som påminner om sin egen mor
b) Känner obehag inför relationer med kvinnor som på något sätt påminner en om ens mor och väljer bort/stöter bort alla kvinnor som på något sätt påminner om sin mor.
Elektrakomplex är motsatt fast för kvinnor med sin far.
|
|
|
2015-07-01, 09:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Svartsjuka är farligt, har kollat på en kompis nu och fastän han kan klassas som normal så undrar jag om det egentligen är nåt som inte stämmer i hjärnan på honom. Frågar väl typ varje dag om alla hennes ex, om det kommer nån helg så tjatar han på henne 2 veckor innan om han skall dricka, hon anställde en man till sin städfirma och det var en katastrof, läsande av telefoner,dagböcker osv, får typ inte säga nåt då vi umgås.
Hon frågade mig om jag vad jag tycker om att de köper hus tillsammans, om jag tycker att hon tar en risk osv. Jag sade att det nog var en bra ide fastän jag hade lust att säga att gör fan inte det. Svartsjuka gör människor korkade och farliga
|
Pretty fucking far from normal...
Tjejen borde dra så snabbt hon kan innan det är för sent.
|
|
|
2015-07-01, 13:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Det är aldrig kul att erkänna, ens för sig själv, att det är en själv det är fel på.
|
Jag inser att det skulle krävas rätt mycket för att han skulle vilja ta det till sig och verkligen försöka förändra något, det är lättare för honom att lägga över det på mig, men oavsett vad jag skulle ha gjort för att minska riskerna till svartsjukeutbrott så skulle det aldrig bli bra eftersom han blir svartsjuk på allt.
Nu får han dock sitta själv med sina problem för I'm out! Tyvärr ser det ut som att även detta kommer ta tid för honom att acceptera och respektera.
|
|
|
2015-07-01, 13:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Förresten, på ett helt annat tema, är det någon i tråden som lider av Oidipuskomplex eller Elektrakomplex?
Oidipus är från Grekisk mytologi, han dödade sin egen far, gifte sig och fick barn med sin egen mor utan att de visste att de var mor och son förrän senare.
b) Känner obehag inför relationer med kvinnor som på något sätt påminner en om ens mor och väljer bort/stöter bort alla kvinnor som på något sätt påminner om sin mor.
|
Det är väl välkänt att alla är lite åt det hållet? Pratade om det med tjejen jag dejtar lite smått, vi kom fram till att speciellt när man som vi, börjar lämna 20-årsåldern, så söker man mer och mer ett liv som helt enkelt fungerar smärtfritt. Då söker man sig till den mest bekväma och trygga relationen man någonsin haft, vilket för de flesta är just den till föräldrarna.
|
2015-07-01, 13:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
|
Ja, B alternativet stämmer bra på mig.
|
2015-07-01, 17:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
Jag inser att det skulle krävas rätt mycket för att han skulle vilja ta det till sig och verkligen försöka förändra något, det är lättare för honom att lägga över det på mig, men oavsett vad jag skulle ha gjort för att minska riskerna till svartsjukeutbrott så skulle det aldrig bli bra eftersom han blir svartsjuk på allt.
Nu får han dock sitta själv med sina problem för I'm out! Tyvärr ser det ut som att även detta kommer ta tid för honom att acceptera och respektera.
|
Betyder det att du hänger med ut i helgen
|
|
|
2015-07-01, 18:12
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobson
Betyder det att du hänger med ut i helgen 
|
Haha
Sluta skriv på kolo!
|
|
|
2015-07-01, 21:34
|
|
Banned User
|
Vad tycker ni är maxgränsen på åldersskillnad i ett förhållande där tjejen är den yngre ?
|
|
|
2015-07-01, 21:42
|
|
nattzor
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
Vad tycker ni är maxgränsen på åldersskillnad i ett förhållande där tjejen är den yngre ?
|
70.
Mannen då 85 och kvinnan 15.
|
|
|
2015-07-01, 21:42
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Beror på ålder
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:04.
|

|