Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-17, 08:20   #2056
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Är inne på dag 3 i min VLCD diet och har hittills inte haft några problem med sömn överhuvudtaget. Det enda som har varit problematisk var hungern igår men den tycks ha försvunnit under natten. Vågen visade 83,6kg. Mixade lite igår en del med saltet. Start måndag var 86,1kg.
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-17, 20:11   #2057
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Är inne på dag 3 i min VLCD diet och har hittills inte haft några problem med sömn överhuvudtaget. Det enda som har varit problematisk var hungern igår men den tycks ha försvunnit under natten. Vågen visade 83,6kg. Mixade lite igår en del med saltet. Start måndag var 86,1kg.
Hungern är värst för mig dag 2/dag 3 sen försvinner den helt .
Gammal 2015-06-17, 20:14   #2058
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Har inte känt av den idag (dag 3). Är dock förvånad hur mkt energi man har.

Tar man en dag i taget så klarar man det.
Gammal 2015-06-18, 09:45   #2059
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Dag 4
Vikt: 82,8kg (startvikt 86,1kg).
Startade på måndag och har tränat mån och tis och ska antagligen köra ben idag efter jobb.
Det går bra och det är nog bra om man jobbar så har man annat o tänka på.
Vi kör veckan ut.

Har skippat salt och bakpulver, smakar SKIT.
Gammal 2015-06-18, 20:06   #2060
Armed Dingo
Tack, god jul!

Armed Dingos avatar

Reg.datum: May 2013
Hur var det på gymmet idag?

Är du helt säker på att du inte stiger upp och äter i sömnen? Unconcious_cheating_routine
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-19, 08:23   #2061
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Gårdagens benpass fungerade mycket bra!

Dag 5
Vikt: 81,8kg (start 86,1)
Det fungerar hur bra som helst. Kan konstatera att jag sover som vanligt under nätterna och likaså skiter varje dag (vetefan om det är organen jag skiter ut).

Ska inom kort bege mig mot gymmet. Jag börjar ana jag är för tjock och därför har mycket energi att tillgå.. Jag upplever inte alls det andra medlemmar har skrivit. I för sig har det bara passerat 5 dagar.

Armed Dingo, kör du också VLCD?
Gammal 2015-06-20, 05:55   #2062
Toastmastah
Registered User

Reg.datum: Jun 2012
En fråga. Låt oss säga att jag kör 6 dagar och avslutar den 7e dagen, finns det någon poäng med refeed utöver att man laddar med kolisar till musklerna? Eller är det mer för en fortsatt dietvecka (som känns mer rimligt)?
Toastmastah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 08:09   #2063
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastah Visa inlägg
En fråga. Låt oss säga att jag kör 6 dagar och avslutar den 7e dagen, finns det någon poäng med refeed utöver att man laddar med kolisar till musklerna? Eller är det mer för en fortsatt dietvecka (som känns mer rimligt)?
Jag anser en refeed vore på sin plats oavsett och i synnerhet om du ska fortsätta med din diet. Detta baserar jag endast på vad jag tror jag hade gjort.
Gammal 2015-06-20, 10:49   #2064
Armed Dingo
Tack, god jul!

Armed Dingos avatar

Reg.datum: May 2013
Citat:

Dag 5
Det fungerar hur bra som helst. Kan konstatera att jag sover som vanligt under nätterna och likaså skiter varje dag (vetefan om det är organen jag skiter ut).

Ska inom kort bege mig mot gymmet. Jag börjar ana jag är för tjock och därför har mycket energi att tillgå.. Jag upplever inte alls det andra medlemmar har skrivit. I för sig har det bara passerat 5 dagar.

Nej mmsports hade slut på diet fuel så jag inväntar det. Kommer dra på semester strax men vecka 28 eller 29 så!
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 11:21   #2065
Starvation
Registered User

Starvations avatar

Reg.datum: May 2014
Citat:

Dag 5

Sömnen är mycket efter bf% skulle jag tro. Vad ligger du på? Jag hade problem i 3 dagar på 12-14%. Skiter gör du nog men jag fick en fors av skit vid refeeden. Jävlar hela magen kom ut tror jag. Då sker jag bra alla dagarna innan.

If you die you die.
Starvation är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 13:07   #2066
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Starvation Visa inlägg
Sömnen är mycket efter bf% skulle jag tro. Vad ligger du på? Jag hade problem i 3 dagar på 12-14%. Skiter gör du nog men jag fick en fors av skit vid refeeden. Jävlar hela magen kom ut tror jag. Då sker jag bra alla dagarna innan.
Tror inte jag ligger så lågt, kanske snarare runt 17%. Refeed på måndag, om man nu kan kalla det så då VLCD tar slut på söndag. Det har varit en upplevelse (och är) men att utesluta fast föda helt är inget för mig.
Gammal 2015-06-20, 15:05   #2067
Toastmastah
Registered User

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Jag anser en refeed vore på sin plats oavsett och i synnerhet om du ska fortsätta med din diet. Detta baserar jag endast på vad jag tror jag hade gjort.
Ah men precis, så jag gjort tidigare ( 7e vändan VLCD då jag brukar köra varannan vecka när jag jobbar natt), jag får köra en något restriktiv refeed bara 😄
Toastmastah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 15:14   #2068
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastah Visa inlägg
Ah men precis, så jag gjort tidigare ( 7e vändan VLCD då jag brukar köra varannan vecka när jag jobbar natt), jag får köra en något restriktiv refeed bara

Jag tror tom en restriktiv refeed är ett måste! Lycka till!
Gammal 2015-06-21, 09:03   #2069
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Dag 7/7 av Olas VLCD

Sista dagen utav VLCD. Här kommer en sammanfattning av viktkurvan mån - sön (idag).
15 juni - 86,1kg
16 juni - 84kg
17 juni - 83,6kg
18 juni - 82,8kg
19 juni - 81,8kg
20 juni - 81,8kg
21 juni - 81,7kg
22 juni - xx (eftersom dieten pågår idag med så återkommer jag med vikt för morgondagen).

Åsikter som VLCD.
Det har varit en intressant och lärorik vecka. Jag har blivit sjukt förvånad av hur mycket energi man kan ha trots att man ligger på ett sådant grovt underskott varpå man även utesluter fast föda helt. Under veckan har hungern inte varit något problem och har snarare försvunnit helt numera. Andra samt tredje dagen var jobbiga när det kommer till hunger, utöver det nej. Jag har klarat av att arbeta utan problem, snarare så har det gått bättre med dieten under arbetstid än när jag varit ledig. Främst så flyger tiden förbi när man arbetar. Jag har inte haft några problem alls med sömnen överhuvudtaget och har besökt toaletten i 6 dagar av 7 möjliga. Det finns flera fördelar med dieten men tyvärr också en del nackdelar. Dieten är t.ex. socialt efterbliven! Man kan inte umgås med vänner och partner som man önskar, vilket även får en att inse att mat överlag är mycket mer socialt än vad cigarreter och alkohol är. Och även om man överlag mår bra så lider man i stunder psykiskt.

En intressant diet men antagligen ingenting jag försöker igen. Jag är dock mycket glad att jag körde en vecka för det har varit lärorik och jag har fått lära känna min kropp på ett helt nytt sätt!

Ska upprepas att jag fortsätter med dieten dagen ut.
Gammal 2015-06-22, 21:20   #2070
mallow
Registered User

mallows avatar

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Dag 7/7 av Olas VLCD

Sista dagen utav VLCD.
Hur har det känts idag?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:22.