Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-25, 10:43   #3946
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
dom där vill man inte ha inspringandes på ens lunchbufférestaurang
Gammal 2015-04-25, 16:29   #3947
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-10, 17:45   #3948
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Gammal 2015-05-10, 20:36   #3949
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Dat pull tho... sinnes. Slagen av en tjej, pinigt.

Citat:
Gammal 2015-05-14, 14:11   #3950
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Finns det någon övning man kan köra, förutom då att nöta på med hängvändningar, för att fokusera på slutet av draget? Har en tendens att börja dra med armarna en aning och inte riktigt få till shrugget när det närmar sig maxvikter.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 15:04   #3951
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Finns det någon övning man kan köra, förutom då att nöta på med hängvändningar, för att fokusera på slutet av draget? Har en tendens att börja dra med armarna en aning och inte riktigt få till shrugget när det närmar sig maxvikter.
Stötdrag. Det hjälpte mig i rycken (ryckdrag) att dra färdigt. Fokusera på att dra länge och tima rätt. Använd gärna ganska tunga vikter, men fortfarande kontrollerbart. Körde själv det väldigt frekvent första månaderna detta år (oftare än jag utförde klassisk ryck) och det gav mig mycket bättre drag. Drog överlag stången längre och hoppade inte lika mycket framåt (hoppade framåt pga att jag inte drog färdigt). Även en del stötdrag har jag kört med positiva resultat.

Citat:
Gammal 2015-05-14, 20:38   #3952
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Stötdrag. Det hjälpte mig i rycken (ryckdrag) att dra färdigt. Fokusera på att dra länge och tima rätt. Använd gärna ganska tunga vikter, men fortfarande kontrollerbart. Körde själv det väldigt frekvent första månaderna detta år (oftare än jag utförde klassisk ryck) och det gav mig mycket bättre drag. Drog överlag stången längre och hoppade inte lika mycket framåt (hoppade framåt pga att jag inte drog färdigt). Även en del stötdrag har jag kört med positiva resultat.
Det får bli lite stötdrag ska man fortfarande tänka på att hoppa, eller räcker det med att gå upp på tå?
Gammal 2015-05-14, 21:47   #3953
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Det får bli lite stötdrag ska man fortfarande tänka på att hoppa, eller räcker det med att gå upp på tå?
Såhär:

Citat:
Gammal 2015-05-14, 22:10   #3954
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Citat:
Såhär:

Danke schön
Gammal 2015-05-16, 12:00   #3955
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Jag har ännu inte börjat använda tumlås, då vikterna jag använder är så lätta att det funkar med vanligt pronerat grepp. Använder heller inte dragremmar i OL-övningarna.

Men jag antar att det är smart att använda tumlås redan från början, så att det man sakta men säker vänjer tummarna med det greppet?
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 12:02   #3956
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Jag har ännu inte börjat använda tumlås, då vikterna jag använder är så lätta att det funkar med vanligt pronerat grepp. Använder heller inte dragremmar i OL-övningarna.

Men jag antar att det är smart att använda tumlås redan från början, så att det man sakta men säker vänjer tummarna med det greppet?
Ja, vänj dig med tumlås så fort du kan. Du kommer tjäna många kilon på det. Tar några veckor att vänja sig vid men sen kommer man fråga sig hur man nånsin kunnat träna utan tumlås.

Bidrar med ett av dagens arbets-set i C&J på 110kg: https://instagram.com/p/2vOegMhLip/

92% men det kanske inte riktigt är sant längre. Frontböj pb på 156kg sattes innan, så det finns nog bra mycket mer i en vändning (gjort 131 som bäst). Jobbar på effektivitet i vändningen, har lite för mycket framåtvikt och drar inte riktigt klart stången.

Citat:

Senast redigerad av Tobbey den 2015-05-16 klockan 12:07.
Gammal 2015-05-16, 12:08   #3957
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ja, vänj dig med tumlås så fort du kan. Du kommer tjäna många kilon på det. Tar några veckor att vänja sig vid men sen kommer man fråga sig hur man nånsin kunnat träna utan tumlås.

Bidrar med ett av dagens arbets-set i C&J på 110kg: https://instagram.com/p/2vOegMhLip/

92% men det kanske inte riktigt är sant längre. Frontböj pb på 156kg sattes innan, så det finns nog bra mycket mer i en vändning (gjort 131 som bäst).
Idag känns det inte ett dugg tungt för greppen, men då kör jag ju med vikter som är ganska lätta då tekniken är kass. Men det lär väl löna sig sen när det väl är dags att lassat på tungt, och då slipper det bli en chock för tummarna.

dragremmar, hur ofta bör man använda dessa?
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 12:11   #3958
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Idag känns det inte ett dugg tungt för greppen, men då kör jag ju med vikter som är ganska lätta då tekniken är kass. Men det lär väl löna sig sen när det väl är dags att lassat på tungt, och då slipper det bli en chock för tummarna.

dragremmar, hur ofta bör man använda dessa?
När vikterna blir tyngre så är tumlås nödvändigt :P Jag frivänder typ 40kg under mitt pb utan tumlås.

Jag använder alltid dragremmar för ryck, tävlar ändå inte och kommer jag att göra det i framtiden så får jag väl gå över till tumlås/dragremmar 50/50. Alltid dragremmar för ryckdrag och stötdrag. Skönast så :P Tränar mitt grepp (mixat/tumlås) på tunga marklyft nån gång i veckan och oftast inga remmar för C&J.

Citat:
Gammal 2015-05-16, 13:09   #3959
HookersUnited
Fetare än Jesus

HookersUniteds avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
När vikterna blir tyngre så är tumlås nödvändigt :P Jag frivänder typ 40kg under mitt pb utan tumlås.

Jag använder alltid dragremmar för ryck, tävlar ändå inte och kommer jag att göra det i framtiden så får jag väl gå över till tumlås/dragremmar 50/50. Alltid dragremmar för ryckdrag och stötdrag. Skönast så :P Tränar mitt grepp (mixat/tumlås) på tunga marklyft nån gång i veckan och oftast inga remmar för C&J.
Remmar ska aldrig användas i frivändningar, har sett någon otrevlig video på en man som bryter båda handlederna? när han faller bakåt och inte kan skicka iväg stången.
HookersUnited är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 13:16   #3960
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av HookersUnited Visa inlägg
Remmar ska aldrig användas i frivändningar, har sett någon otrevlig video på en man som bryter båda handlederna? när han faller bakåt och inte kan skicka iväg stången.
Jag lindar väldigt lätt runt stången och inte mer än 1 varv så inga problem. Har kastat undan stången när jag blivit baktung också utan problem. Sett videon med han som skadade sig med remmar (slog i armbågarna i golvet om jag minns rätt?).

Funkar för mig men rekommenderar väl inte det till någon. Har också bra rackposition och rörlighet i handlederna vilket gör det lättare.

Citat:

Senast redigerad av Tobbey den 2015-05-16 klockan 13:17.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:33.