Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-26, 06:43   #54556
jflycore
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av AGASaxen Visa inlägg
Haha ja just ja - de är så "jeanette" stavas
Antar att de måste vara jobbigt att höra sitt eget namn på fel uttal gång på gång så vill inte vara ett praktexempel haha.

är ju som du säger att det inte är en big deal men vill inte göra henne obekväm när hon behöver säga - de uttalas faktiskt Jann-ick-a
Gör så att du räcker fram handen när ni ses och säger "Ditt namn", då borde hon ju svara med sitt namn.
Plus att det är lite gentlemanna-mässigt.
BAM. 10 poäng.
jflycore är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-26, 13:34   #54557
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Gör så att du räcker fram handen när ni ses och säger "Ditt namn", då borde hon ju svara med sitt namn.
Plus att det är lite gentlemanna-mässigt.
BAM. 10 poäng.
Det har jag gjort en gång. Bara awkward. Krama henne.

Du kommer aldrig behöva säga hennes namn så förstår inte problemet riktigt.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-26, 13:39   #54558
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av kebne Visa inlägg
Aha det är någon du dejtar eller är i förhållande/whatever med? Trodde det var random kompis..
Haha, precis så, i förhållande/whatever med

Citat:
Ursprungligen postat av martin89ek Visa inlägg
Hmm själv har jag alltid använt "tycker om dig" "tycker om dig jättemycket" i början av förrhållande så, tills allt känns bra nog och ömsesidigt att man kan säga genuint att man älskar personen.
Låter som att han glömde förhållandeversionen av uppvärmningset :P
Jo då, det har han redan avklarat, så han glömde det inte men snabbspolade väl
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-26, 13:59   #54559
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
en del tjejer med en massa krav på killarna blir rätt så ställda då man frågar vad DE egentligen kan erbjuda MIG, alltså att man vänder på det och likt de resonera som att man är den viktigaste på jorden.
kul läsning blir det
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 22:14   #54560
jenni
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
en del tjejer med en massa krav på killarna blir rätt så ställda då man frågar vad DE egentligen kan erbjuda MIG, alltså att man vänder på det och likt de resonera som att man är den viktigaste på jorden.
kul läsning blir det
Vad säger dem då?
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 22:29   #54561
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Vad säger dem då?
mycket, men för att summera allt lite grovt: "hur menar du nu?" "JAG erbjuda DIG?", "nu pratar vi inte om mig utan om dig", "du har inget att säga till om", "kan erbjuda dig äran att få vara ihop med mig"(<--favoriten so far, inte sagt så bokstavligen, men lätt översatt). vissa har helt flippat ur och blivit otrevliga då jag uppfattades som dryg då jag undrade. med mera.
när det gäller sådana här tjejer så verkar det som att vi killar inte har något att säga till om, vi ska bara uppfylla deras krav och hur de själva är och hur man själv vill att tjejen ska vara är piss värt, det spelar ingen roll.

nu hade jag noll intresse för dessa tjejer då deras krav listor var rena fantasier, var typ bara ett test
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 22:37   #54562
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
mycket, men för att summera allt lite grovt: "hur menar du nu?" "JAG erbjuda DIG?", "nu pratar vi inte om mig utan om dig", "du har inget att säga till om", "kan erbjuda dig äran att få vara ihop med mig"(<--favoriten so far, inte sagt så bokstavligen, men lätt översatt). vissa har helt flippat ur och blivit otrevliga då jag uppfattades som dryg då jag undrade. med mera.
när det gäller sådana här tjejer så verkar det som att vi killar inte har något att säga till om, vi ska bara uppfylla deras krav och hur de själva är och hur man själv vill att tjejen ska vara är piss värt, det spelar ingen roll.

nu hade jag noll intresse för dessa tjejer då deras krav listor var rena fantasier, var typ bara ett test
Dessutom ska killen gärna vara snygg, rik och alfa. Dvs en kille som faktiskt kan ha krav på tjejerna.
Oftast hittar de dock förr eller senare någon lite halvful betakille som tjänar rätt bra med pengar på sitt jobb som programmerare eller revisor och som kan passa upp på dem samtidigt som de fortsätter ligga med killar de faktiskt blir kåta av.

Senast redigerad av Jokester den 2015-04-27 klockan 22:39.
Jokester är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 22:42   #54563
jenni
Banned User

Citat:

Tänk om det är helt motsatta, att de innerst inne har rätt dåligt självförtroende och inte riktigt vet hur de ska "sälja in" sig
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 22:45   #54564
jenni
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
Dessutom ska killen gärna vara snygg, rik och alfa. Dvs en kille som faktiskt kan ha krav på tjejerna.
Oftast hittar de dock förr eller senare någon lite halvful betakille som tjänar rätt bra med pengar på sitt jobb som programmerare eller revisor och som kan passa upp på dem samtidigt som de fortsätter ligga med killar de faktiskt blir kåta av.
Fast det vore ju rätt lustigt om en mindre åtråvärd kille ställde höga krav på andra då
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 22:55   #54565
kebne
Banned User

Reg.datum: Jan 2015
Citat:
Fast det vore ju rätt lustigt om en mindre åtråvärd kille ställde höga krav på andra då
De flesta är nog bara åtråvärda i egenskap av sitt kön inte för några specifika egenskaper de besitter.
kebne är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 23:18   #54566
jenni
Banned User

Citat:
De flesta är nog bara åtråvärda i egenskap av sitt kön inte för några specifika egenskaper de besitter.
Spelar nog ingen roll, du måste ha något att som ger dig fog för att kräva något
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 23:25   #54567
kebne
Banned User

Reg.datum: Jan 2015
Citat:
Spelar nog ingen roll, du måste ha något att som ger dig fog för att kräva något
Sure. De får ligga med honom och en illusion om att de har en chans Det ger dem tron att det är deras värdenivå
kebne är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 23:31   #54568
Klein
Registered User

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Det är väl antagligen ganska genetiskt rotat. Vissa människor, särskilt kvinnor, känner sig mer berättigade till allt och är mindre benägna att gå ur sin väg för andras skull utan att för den sakens skull ha något särskilt att erbjuda.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 23:32   #54569
jenni
Banned User

Citat:
Sure. De får ligga med honom och en illusion om att de har en chans Det ger dem tron att det är deras värdenivå
Va? Gud vad pinsamt, jag förstår inte vad dU menar här nu haha
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-04-27, 23:34   #54570
jenni
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Det är väl antagligen ganska genetiskt rotat. Vissa människor, särskilt kvinnor, känner sig mer berättigade till allt och är mindre benägna att gå ur sin väg för andras skull utan att för den sakens skull ha något särskilt att erbjuda.
Frågan är om sådanna kvinnor lever i ett lyckligt förhållande, för hur många män orkar med sånt, och om det finns de som gör det, så hur länge...
jenni är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.