Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-07, 20:30   #61
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Babyface Visa inlägg
Bump
Fel tråd.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 22:49   #62
Babyface
Banned User

Reg.datum: Aug 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Fel tråd.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Nej, jag vill fortfarande veta hur man lägger upp volym-träning för underarmar med rollers
Babyface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 15:06   #63
Lance Uppercut
Registered User

Lance Uppercuts avatar

Reg.datum: Jun 2010
Finns det någon som kan dela med sig av erfarenheter av hur grippers påverkar volymen på underarmarna?
Gammal 2013-11-08, 15:15   #64
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Lance Uppercut Visa inlägg
Finns det någon som kan dela med sig av erfarenheter av hur grippers påverkar volymen på underarmarna?
Grippers är ok för att bygga krosstyrka i händerna, men uruselt för volym i underarmarna. Det som verkar funka bäst för volym är främst thickbar, underarmscurls, hammercurls, och omvända bicepcurls. Wristrollers funkar också bra för volym, men personligen så tycker jag att det är så bökigt att träningen sällan blir av. Om man har en ställning som man kan fästa wristrollern på så funkar det nog bra, men ska man hålla i rollern själv så blir man bara trött i axlarna långt innan man känner något i underarmarna.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 15:16   #65
Lance Uppercut
Registered User

Lance Uppercuts avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Grippers är ok för att bygga krosstyrka i händerna, men uruselt för volym i underarmarna. Det som verkar funka bäst för volym är främst thickbar, underarmscurls, hammercurls, och omvända bicepcurls. Wristrollers funkar också bra för volym, men personligen så tycker jag att det är så bökigt att träningen sällan blir av. Om man har en ställning som man kan fästa wristrollern på så funkar det nog bra, men ska man hålla i rollern själv så blir man bara trött i axlarna långt innan man känner något i underarmarna.
Ok, tack för svar.
Gammal 2013-11-09, 04:01   #66
Babyface
Banned User

Reg.datum: Aug 2013
Citat:
Kan man inte sitta med armarna i knät då och rulla?
Babyface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 05:18   #67
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Det funkar bättre att ha armarna rakt ned, då får inte axlarna jobba. Problemet blir då att sträckan till marken blir för kort men det kan man lösa genom att stå på något. Själv slängde jag repet över chinsstången hemma, det tycker jag funkar bra.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 11:35   #68
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Efter mina egna erfarenheter så funkar wristroller bäst om man kör tungt som satan (30-100kg) och då funkar det helt enkelt mycket bättre om man har en stabil ställning så man kan dra och knuffa på utan att den välter. Att själv stå och hålla i en roller som man måste balansera varje gång man ska greppa om tillåter inte mycket mer vikt än runt 20 kg. Efter det blir det alldeles för bökigt att överhuvudtaget använda wristrollern.
Gammal 2013-11-09, 14:04   #69
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Fast du får ju ytterligare en belastning i och med att du måste hålla emot (typ levering). Det kan vara jag som inte klarar så tunga vikter att det blir problem än, men jag tycker att fri roller tar bättre än fastmonterad. Ironminds roller kan man visserligen sätta på en skivstång så det är rätt enkelt att få den fast om man vill.

I ett försök att få ordning på mina underarmar har jag börjat träna med wristroller mer eller mindre dagligen, återkommer om det ger något kött...
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 18:24   #70
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Fast du får ju ytterligare en belastning i och med att du måste hålla emot (typ levering). Det kan vara jag som inte klarar så tunga vikter att det blir problem än, men jag tycker att fri roller tar bättre än fastmonterad. Ironminds roller kan man visserligen sätta på en skivstång så det är rätt enkelt att få den fast om man vill.

I ett försök att få ordning på mina underarmar har jag börjat träna med wristroller mer eller mindre dagligen, återkommer om det ger något kött...
Det har du iofs rätt i, det blir en del "levering" och handledsstabiliserande aktivering när man använder en fri roller. Det kanske inte är så dumt trots allt.
Gammal 2015-04-01, 05:26   #71
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Bymp

Blir grippers klenare med tiden? Jag har ett par CoC grippers som legat oanvända väldigt länge. Igår plockan jag fram 2:an och klämde den utan vidare ouppvärmd, har inte tränat något grepp alls.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 06:20   #72
Arne Persson
BodyPumpens grundare.

Arne Perssons avatar

Reg.datum: Nov 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Bymp

Blir grippers klenare med tiden? Jag har ett par CoC grippers som legat oanvända väldigt länge. Igår plockan jag fram 2:an och klämde den utan vidare ouppvärmd, har inte tränat något grepp alls.
Nej, inte vad gäller kvalitetsgrippers.
Gammal 2015-04-01, 06:30   #73
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Nej, inte vad gäller kvalitetsgrippers.
Ok, då har jag kanske hyggligt starka nypor då

Tackar!
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-21, 17:05   #74
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003

Någon som testat dessa? Är de något att ha?

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 00:32   #75
braze
Registered User

Reg.datum: Mar 2015
Vart hittar man dom billigaste grippers? Och tar grippers både på över sidan och under sidan av underarmen?

För tillfället har jag bara stadiums egna grippers som man får göra 50 reps med i taget... om inte mer
braze är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:37.