2015-03-21, 20:31
|
|
|
Now You See Me
Reg.datum: May 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Jovisst, men då blir de ju aldrig något annat än kompisar. Ska jag acceptera brist på sex och närhet fram tills dess?
|
Ja?
Gör det du vill men du klagar ju över att det inte går så bra att få ligga såpass att du får det att låta riktigt jobbigt men det kanske inte är jobbigt?
|
|
|
2015-03-21, 20:38
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash*
Ja?
Gör det du vill men du klagar ju över att det inte går så bra att få ligga såpass att du får det att låta riktigt jobbigt men det kanske inte är jobbigt?
|
Det handlar om en extremt lång tidsperiod, sannolikt resten av mitt liv. Tror det blir jobbigt att inte ligga, hångla eller bara ligga och mysa på 60 år.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2015-03-21, 20:42
|
|
|
Now You See Me
|
Citat:
Det handlar om en extremt lång tidsperiod, sannolikt resten av mitt liv. Tror det blir jobbigt att inte ligga, hångla eller bara ligga och mysa på 60 år.
|
Nu är du ju bara ologisk, Yes pratade om att fokusera på att komma framåt i livet vad gällde andra aspekter än just tjejer och att det i sig skulle göra det enklare att träffa någon.
Så du tänker alltså inte komma framåt i livet alls under resten av ditt liv?
Och vad man definierar som framåt är ju såklart olika men jag tänker mig saker som gör att man mår bättre främst och det behöver inte vara högre lön eller högre position på ett jobb utan kan väl lika väl vara att man hittar ett jobb som känns meningsfullt och som man gillar att göra om man nu ska ta just jobb som exempel.
|
|
|
2015-03-21, 20:46
|
|
|
|
Citat:
Nu är du ju bara ologisk, Yes pratade om att fokusera på att komma framåt i livet vad gällde andra aspekter än just tjejer och att det i sig skulle göra det enklare att träffa någon.
Så du tänker alltså inte komma framåt i livet alls under resten av ditt liv?
Och vad man definierar som framåt är ju såklart olika men jag tänker mig saker som gör att man mår bättre främst och det behöver inte vara högre lön eller högre position på ett jobb utan kan väl lika väl vara att man hittar ett jobb som känns meningsfullt och som man gillar att göra om man nu ska ta just jobb som exempel.
|
Det är precis det jag menar, ja. Jag vet inte hur jag ska göra mitt liv bra, kan inte komma på något sätt som jag skulle klara. Ser faktiskt inget ljus i slutet på tunneln.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2015-03-21, 20:54
|
|
|
Now You See Me
|
Citat:
Det är precis det jag menar, ja. Jag vet inte hur jag ska göra mitt liv bra, kan inte komma på något sätt som jag skulle klara. Ser faktiskt inget ljus i slutet på tunneln.
|
Sätt dig och skriv ner saker som du gillar och mår bra av och en lista med "måsten" som du inte mår bra av och se om det är något av det bra som du kan göra oftare eller något av det dåliga som du kan göra mindre av.
Trivs du inte på ditt jobb så se om du kan hitta ett annat, ibland kan ju något så enkelt som miljöombyte göra stor skillnad.
Eller att få andra kollegor t.ex.
Och det ligger verkligen något i att om man mår bra och är rätt nöjd med saker så är det enklare när det kommer till dejtande.
Det är lättare att träffa folk när man känner att ens egenvärde inte är 0 utan betydligt högre än så.
|
|
|
2015-03-21, 21:03
|
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
|
Det låter som att du skulle behöva prata med någon, jag vet hur du känner tro mig, det hjälper att ha någon att prata ut med. Det behöver inte vara en psykolog men det kan nog vara det bästa.
|
|
|
2015-03-21, 21:19
|
|
|
|
Citat:
Sätt dig och skriv ner saker som du gillar och mår bra av och en lista med "måsten" som du inte mår bra av och se om det är något av det bra som du kan göra oftare eller något av det dåliga som du kan göra mindre av.
Trivs du inte på ditt jobb så se om du kan hitta ett annat, ibland kan ju något så enkelt som miljöombyte göra stor skillnad.
Eller att få andra kollegor t.ex.
Och det ligger verkligen något i att om man mår bra och är rätt nöjd med saker så är det enklare när det kommer till dejtande.
Det är lättare att träffa folk när man känner att ens egenvärde inte är 0 utan betydligt högre än så. 
|
Jobbet är ett dilemma jag brottats med i åratal. Jag hatar det; jag är impopulär där, och arbetsuppgiften är mördande tråkig. Men jag är så inkompetent att det verkligen inte finns något annat jag klarar. Plugga klarar jag inte heller (nej, har inte ADD, jag har kollat). Är fast i ett helvete bara där.
Det enda som får mig att må bra är att ha roligt med andra människor, det kanske borde kunna ordnas oftare, även fast det inte är lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Det låter som att du skulle behöva prata med någon, jag vet hur du känner tro mig, det hjälper att ha någon att prata ut med. Det behöver inte vara en psykolog men det kan nog vara det bästa. 
|
Ja, kanske... Har varit hos psykolog 2 vändor förut, tycker det hjälper lite för stunden men sen blir allt vanligt igen. Men kanske borde ha en jag går till alltid.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2015-03-21, 21:45
|
|
|
Now You See Me
|
Citat:
Jobbet är ett dilemma jag brottats med i åratal. Jag hatar det; jag är impopulär där, och arbetsuppgiften är mördande tråkig. Men jag är så inkompetent att det verkligen inte finns något annat jag klarar. Plugga klarar jag inte heller (nej, har inte ADD, jag har kollat). Är fast i ett helvete bara där.
Det enda som får mig att må bra är att ha roligt med andra människor, det kanske borde kunna ordnas oftare, även fast det inte är lätt.
Ja, kanske... Har varit hos psykolog 2 vändor förut, tycker det hjälper lite för stunden men sen blir allt vanligt igen. Men kanske borde ha en jag går till alltid.
|
Det kan inte bara vara så att du känner dig inkompetent när du egentligen inte är det?
Att du helt enkelt inte försökt/haft möjlighet att komma på vad du är bra på eller för den delen vad du vill syssla med?
Ja försök ha roligt med andra människor då, kanske prova på någon ny hobby, någon kurs i något där man har potential att bli lite social och få fler vänner.
Prova gå regelbundet till någon som du trivs med, tycker det låter bra och iaf värt att testa.
|
|
|
2015-03-21, 21:45
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
|
Har du inte reflekterat över att du är på fel arbetsplats? Jag tror defenitivt du är en "people person " du borde jobba med folk och där du kan använda dina sociala förmågor som att få folk att skratta och må bra, fritidsledare för ungdomar skulle kunna vara ett alt, tror du inte det?
|
|
|
2015-03-21, 22:27
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ja... Frågan är vad man ska göra med tjejer innan dess... Lägga in en en-dejt-max-policy?
|
Gör ingen stor grej av det. Ta det lugnt, ha roligt och håll ögonen öppna efter bra tjejer. Det är ju inte så att du kommer dö om du träffar en bra tjej, eller bara får ligga lite.
Just nu verkar du dock göra en riktigt stor grej av det hela, och det ser jag som ohälsosamt.
Citat:
|
Du behöver definitivt ett nytt jobb. Om du inte vet vad så leta efter jobb som verkar tillräckligt roliga för att du ska kunna motivera dig att prestera bra. Alltså, något som kan få dig taggad och vilja utvecklas. Leta också efter arbetsgivare som erbjuder bra utvecklingsmöjligheter.
När du hittat det och du känner att du är på väg någonstans kommer du märka en stor skillnad. Den resan kommer bygga upp dig enormt. Om du dessutom håller ögonen öppna efter människor med lite ambitioner och driv kommer du snart ha en omgivning som pushar dig framåt och ger dig energi.
Tro mig, du är inte fast i ett helvete.
|
|
|
2015-03-21, 22:54
|
|
|
Banned User
|
Sen tror jag Dio borde hålla sig borta från HP, Tinder och allt vad det heter.
Det är ju ångestframkallande, jag fick kalla kårar av HP och nästan bestämde mig för att aldrig nånsin dejta killar igen, inte ens komma i närheten av dem. Riktigt skruvade människor där
|
|
|
2015-03-21, 23:00
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2015
|
Jag känner igen mig i mycket av det dio säger. Jag känner mig oerhört deprimerad över mitt liv men gillar och är ganska bra i sociala situationer. Jag är bara dålig på att initiera de och få de att hända. Om jag skulle få ett jobb så skulle jag antagligen utföra det bra och trivas. Jag är intelligent och duktig på att arbeta. Dock vet jag att ingen ger en ett jobb och jag har ofullständig utbildning, stora csn-skulder och åldern mot mig.
|
|
|
2015-03-21, 23:19
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av kebne
Jag känner igen mig i mycket av det dio säger. Jag känner mig oerhört deprimerad över mitt liv men gillar och är ganska bra i sociala situationer. Jag är bara dålig på att initiera de och få de att hända. Om jag skulle få ett jobb så skulle jag antagligen utföra det bra och trivas. Jag är intelligent och duktig på att arbeta. Dock vet jag att ingen ger en ett jobb och jag har ofullständig utbildning, stora csn-skulder och åldern mot mig.
|
Du är kreativ den sidan kan du gott och väl utnyttja
|
|
|
2015-03-21, 23:32
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Tror inte vi människor är gjorda för att må bra, alltid ska det vara något för att vi ska fungera optimalt. Förr var det missväxt, krig och sjukdomar och idag är det arbete samt relationer.
Att må bra är irrelevant.
|
|
|
2015-03-21, 23:33
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Känner igen känslan som uppstår när man inte vet hur man ska ta sig vidare. Ju längre man sitter fast, desto mera omöjligt verkar det.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:54.
|

|